Τραβάμε το σχοινί για να ανυψώσουμε ένα σώμα

Ένα σώμα μάζας m=4kg ηρεμεί στο έδαφος. Δένουμε το σώμα με ένα νήμα και αρχίζουμε να το τραβάμε κατακόρυφα προς τα πάνω, για να το ανεβάσουμε στον 3ο όροφο της πολυκατοικίας μας. Μεταβάλλουμε την δύναμη που τραβάμε το νήμα, με αποτέλεσμα η τάση του νήματος, η οποία ασκείται στο σώμα, να ικανοποιεί την εξίσωση:

Τ=4t  (μονάδες στο S.Ι.)

  1. Να υπολογισθούν τα μέτρα όλων των δυνάμεων που ασκούνται στο σώμα τη χρονική στιγμή t1=6s.
  2. Ποια χρονική στιγμή t2 το σώμα εγκαταλείπει το έδαφος (απογειώνεται);
  3. Να υπολογιστεί η επιτάχυνση του σώματος, την χρονική στιγμή t3=12s.
  4. Μπορείτε να υπολογίσετε την ταχύτητα του σώματος τη στιγμή t3;

Δίνεται g=10m/s2.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Τραβάμε το σχοινί για να ανυψώσουμε ένα σώμα
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Τραβάμε το σχοινί για να ανυψώσουμε ένα σώμα

 

(Visited 805 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
32 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλή άσκηση.
Θα μπορούσε να είναι άσκηση της Β΄ προσανατολισμού.
Βέβαια “άλλαι μεν βουλαί ανθρώπων, άλλα τράπεζα κελεύει”.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Μυρωδιές από τα παλιά Διονύση!
Πολύ καλή επιλογή, δεν ξέρω αν υπάρχουν παρόμοια στην Εθνική Τράπεζα θεμάτων!
Αλλά και να μην υπάρχουν, καλό θα κάνει στους ανήσυχους κυρίως μαθητές, που θέλουν να μάθουν Φυσική!
Υ.Γ. ευτυχώς ανεβάζεις θέματα της Α Λυκείου, θυμίζοντάς μας ότι
Τα γερά θεμέλια μπαίνουν πρώτα, αν θέλουμε να κτίσουμε ψηλό κτίριο!!

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
7 μήνες πριν

Καλησπέρα Διονύση,
άραγε πόσοι μαθητές της Γ Λυκείου μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτήν την άσκηση; Και πόσοι απο αυτούς που δεν θα την αρχίσουν καν, θα γράψουν πολύ καλά στις πανελλήνιες; Σε βάζει σε σκέψεις…

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης

Ωραίο θέμα Διονύση. Το Θεώρημα Ώθησης Ορμής σε εκδοχή παρουσιάσιμη σε μαθητές Α Λυκείου. Φυσικά θα την κάνω. Στάθη η δικαιολογημένη απορία σου δείχνει τις στρεβλώσεις του όλου πράγματος…

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Η δική μου εμπειρία της Παρασκευής
Έχοντας διδάξει 2ο ΝΝ και ελεύθερη πτώση, λέω να δώσω της επόμενη άσκηση
“Σώμα μάζας 4Kg ισορροπεί στο έδαφος. Κάποια στιγμή ασκούμε σταθερή
κατακόρυφη προς τα πάνω δύναμη F=60N. Βρείτε το ύψος h από το έδαφος
που θα βρίσκεται το σώμα μετά από χρονικό διάστημα Δt=5s. Δίνεται g=10m/s^2”

Σκεφθείτε και πείτε μου…
Σχετικά γρήγορα, η απάντηση…
“Θα ξεκινήσουμε από τη σχέση Δt=ρίζα(2h/g)….”

Στην αρχή δεν κατάλαβα….μετά όμως ….. όταν ρωτούσα και συμφωνούσαν όλοι
ξεκίνησαν τα εγκεφαλικά και όταν ηρέμησα οι ….νουθεσίες
“Η φυσική δεν είναι τυπολόγιο….
Είδατε h,g, Δt και θυμηθήκατε ελεύθερη πτώση…..΄σαν τα σκυλιά του Παβλόφ…
και μάλιστα ξεκινάτε από αυτό…ενώ σας έλεγα πως πρέπει τη σχέση
να την αποδεικνύετε για να μαθαίνετε…”

Σίγουρα το ερώτημα (δ) είναι για λίγους….

Από τις αγαπημένες ανάλογες και η “Το κρύο επιβάλει να αγοράσουμε ξύλα”

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή
Δυστυχώς έτσι. Σαν τυπολόγιο αντιμετωπίζεται , σαν γνώση κονσέρβα. Θέλει πολλή δουλειά για να γυρίσει ο ήλιος.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Τώρα με την ΤΘΔΔ όλα θα λυθούν….
μην ανησυχείς Χριστόφορε….
Θα μείνουμε λίγοι γραφικοί….

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση.
Πολύ καλή άσκηση. Πολύ διδακτική. Συμφωνώ με τον Στάθη και προβληματίζομαι για το ίδιο.

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση, καλησπέρα σε όλους.
Πολύ καλή άσκηση και συμφωνώ και εγώ με το Στάθη.
Να καταθέσω και εγώ την δική μου εμπειρία από την τηλεκπαίδευση και την Α΄ Λυκείου…
“Ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών δεν έχουν πάρει χαμπάρι καν τι μάθημα είναι η Φυσική!!!”
Ναι παιδιά αυτή είναι η αλήθεια.
Ερχόμενα από το Γυμνάσιο και έχοντας φαει την περσινή καραντίνα με ελάχιστη εκπαιδευτική διαδικασία μάθησης, συνεχίζουν στην πρώτη Λυκείου, στην κρίσιμη τάξη κατ΄εμέ, χωρίς να έχουν προλάβει να καταλάβουν ότι έγιναν μαθητές Λυκείου… Και εξηγούμαι…
Όταν κλείσαμε αρχές Νοέμβρη τα παιδιά ξεκινούσαν να μάθουν διαγράμματα-κινήσεις-επίλυση τύπων-διαδοχικές κινήσεις… και ξαφνικά όλα αυτά έπρεπε να μπουν στη διαδικασία να τα μάθουν από μακριά… Μπήκαν λοιπόν στο μοτίβο της περσινής καραντίνας, όπου σου λέει δεν βαριέσαι, όταν ανοίξουμε βλέπουμε…
Όσοι συνάδελφοι ξεκινάτε αύριο στην πρώτη Λυκείου καλή υπομονή…

Τι ζητάμε λοιπόν τώρα… Να δουν χρονικά μεταβαλλόμενη δύναμη και να είναι σε θέση να την αντιμετωπίσουν…

Βαγγέλης Κουντούρης

πολύ καλό iv, Διονύση
και χρήσιμο το σχόλιο