Τρείς αντιστάτες με αντιστάσεις R1 = 2 Ω ο πρώτος, R2 = 4 Ω ο δεύτερος, και R3 = 3 Ω ο τρίτος συνδέονται με τρόπο που φαίνεται στην εικόνα. Αν στα άκρα του πρώτου αντιστάτη εφαρμόζεται τάση V1 = 4 V να βρεθούν:
α. η ένταση Ι1 του ρεύματος που τον διαρρέει
β. η ένταση Ι2 του ρεύματος που διαρρέει τον δεύτερο αντιστάτη και η τάση V2 στα άκρα του
γ. η ολική αντίσταση R1,2 του συστήματος του πρώτου και του δεύτερου αντιστάτη, η ένταση Ι1,2 του ρεύματος που το διαρρέει και η τάση V1,2 στα άκρα του.
δ. η τάση V3 στα άκρα του τρίτου αντιστάτη και η ένταση Ι3 του ρεύματος που τον διαρρέει
ε. η ολική αντίσταση R του συστήματος, η τάση V στα άκρα του και η ένταση Ι του ρεύματος που το διαρρέει.
η άσκηση αφιερώνεται στους συναδέλφους που προσπαθούν στη Β Γενικής
(τη δίδασκα “ζωντανά” και με καθοδήγηση για τρεις, περίπου, δεκαετίες στη Γ Γυμνασίου, διότι πίστευα και πιστεύω ότι “όλα τα λεφτά είναι το Γυμνάσιο”)
κι ας λένε κάποιοι ασχετόπουλοι “μέχρι δύο εξωτερικοί αντιστάτες στο κύκλωμα”,
βρε σεις, δείτε τί λέει το “σοφό” μου ανθρωπάκι…
(ο υπολογιστής μου με ταλαιπώρησε να την αναρτήσω, εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι δεν μπορούσα να ανέβω στην ταράτσα, όπου και η βαριοπούλα, διότι απαγορεύτηκε η κυκλοφορία μετά τις 6 το απόγευμα, παλιοχαραχτήρας μιλάμε…)
Πολύ καλή Βαγγέλη. Ότι πρέπει είναι. Μέχρι δυο αντιστάτες και…..καλά τώρα. Θα την διδάξω και σ΄ ευχαριστώ πολύ που την μοιράστηκες.
ευχαριστώ Χριστόφορε
αυτή η ανοησία του περιορισμού του πλήθους των αντιστατών σε μια σύνδεση, σε δύο ή τρεις, ακυρώνει την αναγκαιότητα εισαγωγής της γνώσης, αλλά και την υποβαθμίζει σε απλή μαθηματικίστικη ταλαιπωρία του μαθητή
στο βιβλίο της Β Λυκείου γράφεται αυτή η αναγκαιότητα, της Γ Γυμνασίου, όχι, την εξηγούσα, όμως εγώ
“σε μια κατασκευή ηλεκτρικού κυκλώματος χρειαζόμαστε έναν αντιστάτη με αντίσταση π.χ. 7,5Ω ώστε να δουλέψει σωστά μια συσκευή
επίσκεψη στο κατάστημα που πουλάει αντιστάτες, εξηγούμε τί θέλουμε και…
και η απάντηση του καταστηματάρχη: διαθέτω μόνο αντιστάτες με αντίσταση 10Ω ο κάθε ένας, δεν θα βρεις πουθενά με 7,5Ω, πάρε όσες θέλεις, βάλε το μυαλό σου να δουλέψει και συνδύασέ τις με κατάλληλο τρόπο, ώστε το σύστημά τους να λειτουργεί σαν αντιστάτης με αντίσταση 7,5 Ω”
δεν πρόκειται για “εκδικητική” γνώση
“βάλε το μυαλό σου να δουλέψει” είναι ο στόχος…
(καλά εκτός από τον υπολογιστή “μάγκεψε” τώρα και ο ηλεκτρικός πίνακας του σπιτιού,
εχθές το βράδυ, γύρω στις 10:30, στο Ίλιον Δυτικής Αθήνας είχαμε μπλακ άουτ μιας ώρας, περίπου,
προληπτικά κατέβασα τη γενική ασφάλεια για να μην γίνει κάποια ζημιά με την επάνοδο του ρεύματος,
το ρεύμα πράγματι ήρθε, αλλά για όλους τους άλλους, ο πίνακας αρνιόταν πεισματικά να δουλέψει, έμεινα από υπολογιστή, ψυγείο, κινητό όλη τη νύχτα, η βλάβη απεκατεστάθη, ευτυχώς πριν, περίπου μια ώρα
γι αυτό σας λέω, αν ακούσετε δύο “μπαμ”…)
Καλησπέρα Βαγγέλη.
Ακριβώς , να δουλέψει το μυαλό.
Ναι, τα έμαθα από χτες. Έκρηξη λέει, στον υποσταθμό στον Ασπρόπυργο; Μακάρι να είσαι εντάξει τώρα.
Να είσαι καλά.
Καλό μεσημέρι.