Καλό ξεκαθάρισμα για την εξαναγκασμένη. Για την ενέργεια ταλάντωσης έχω την άποψη ότι πιο εύκολα και γρήγορα μπορούμε να αποδείξουμε ότι η δύναμη επαναφοράς είναι συντηρητική δύναμη και να πάρουμε το άθροισμα κινητικής και δυναμικής , όπως το κάνουμε με το βάρος και τη δύναμη του ελατηρίου. Επιπλέον δεν το περιορίζουμε σε ένα μόνο φαινόμενο , δηλαδή σώμα με κατακόρυφο ελατήριο.
Καλησπέρα Παρμενίωνα. Μπράβο και από μένα!
Όταν εμείς που διδάσκουμε το μάθημα, χρησιμοποιούμε την έκφραση “Αρχή Διατήρησης”, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Υπάρχει Αρχή Διατήρησης Ενέργειας ή 1ος Θερμοδυναμικός Νόμος.
Τι σημαίνει λοιπόν ΑΔΕΤ; Μια έκφραση – μνημονικός κανόνας για να λύνουν κονσέρβα τις ασκήσεις οι υποψήφιοι.
Πολύ ωραία το έγραψες. “Μπορούμε να ορίσουμε (χωρίς βέβαια να είναι απαραίτητο)μια δυναμική ενέργεια που να σχετίζεται μόνο με την συνισταμένη των Fελ και w”.
Θα πρόσθετα λοιπόν ότι η διευκρίνηση είναι και για καθηγητές.
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Να πω κάτι, το οποίο ήθελα να σχολιάσω από την αρχή, αλλά δεν το έκανα γιατί θεώρησα ότι θα ξεστράτιζε την γενικότερη συζήτηση. Συγκεκριμένα αναφέρομαι στο
Μπορούμε να ορίσουμε (χωρίς βέβαια να είναι απαραίτητο) μια δυναμική ενέργεια που να σχετίζεται μόνο με την συνισταμένη των Fελ και w.
Συμφωνώ πως δεν είναι απαραίτητο από φυσικής πλευράς να ορίσει κάποιος δυναμική ενέργεια ταλάντωσης, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι μέσω αυτής οι υπολογισμοί γίνονται πιο γρήγορα και πιο εύκολα Επίσης υπάρχουν προβλήματα πιο σύνθετα, όπου η εισαγωγή μεγεθών όπως η “δυναμική” ενέργεια ταλάντωσης ή μία σταθερά όπως το D (σταθερά αναλογίας μεταξύ δύναμης και γενικευμένης συντεταγμένης σε ένα πρόβλημα) διευκολύνει κατά πολύ όχι μόνον τις πράξεις, αλλά και την κατανόηση του φαινομένου.
Με τα παραπάνω θέλω να τονίσω πως το να ορίζουμε προς διευκόλυνσή μας, διάφορες μαθηματικές ποσότητες σε ένα φυσικό πρόβλημα δεν είναι κακό, ίσα-ίσα που είναι κοινή πρακτική και θεμιτό. Αν κάποιος το κάνει με ξεκάθαρο τρόπο στο τι εννοεί και δεν κατακρεουργεί βασικές αρχές της φυσικής, καλά κάνει και δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε την πράξη του αυτή.
Να τονίσω επίσης βέβαια το προφανές, ότι αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποδίδουμε σε αυτές τις ποσότητες φυσική σημασία που δεν έχουν.
Προσωπικά θέλω να ευχαριστήσω τον Παρμενίωνα για την κατάθεση
της θέσης του….Το κείμενό του το γνωρίζω από χθες, είναι στοχευμένο και ουσιαστικό…
Να συνυπολογισθεί δε ότι το έγραψε σε δύσκολες γι αυτόν συνθήκες
λόγω θεμάτων υγείας της μητέρας του…
Αυτό κάνει την προσφορά του ακόμα πιο σημαντική, αλλά δείχνει και
ότι το ylikonet αφυπνίζει συνειδήσεις διδακτικής αμφισβήτησης…ασαφειών
που χρόνια μένουν στο απυρόβλητο
Στάθη, θα δανειστώ την τελευταία σου φράση για να κλείσω
και την παράπλευρη συζήτηση που εγώ άνοιξα
Στάθη καλημέρα.Αποτελεί τιμή για μένα η αναφορά σου .Παρακολουθώ τις αναρτήσεις σου και έμαθα πολλά ειλικρινά από αυτές.Απλώς την περίοδο αυτή δεν έχω την χρονική άνεση να επικοινωνω μαζί σας.Το Δίκτυο είναι καταξιωμένος χώρος και πρέπει κανείς να προσέχει τι γράφει.Έτσι δεν διακινδυνεύω αναφορές που,λόγω πίεσης χρόνου, θα κινδυνέψουν να χαρακτηριστούν προχειρότητες.
Γιάννη καλημέρα.Έχεις δίκηο.Απλώς στόχος μου δεν είναι η εκ των προτέρων αναφορά σε μία έννοια με την γενική της ισχύ, αλλά η διαπίστωση από τον μαθητή ,κατά την εφαρμογή του Θεωρήματος μεταβολής της κινητικής ενέργειας, ότι καταλήγει σε μια μαιθηματική σχέση που έχει ενδιαφέρον. Στην συνέχεια και παρά τις περιορισμένες γνώσεις που έχει, καθώς η ενέργεια διδάσκεται εν τάχει στην Α λκυκείου να προχωρήσει στις επόμενες σκέψεις. Αν φυσικά μπορεί.
Γιάννη καλημέρα!Σ΄ευχαριστώ πολύ για την αναφορά σου.Εινα τιμή για μένα, άτομα της δικής σου κατάρτισης να σχολιάσουν κείμενό μου, ανεξάρτητα απο την συμφωνία η διαφωνία με αυτό.
Ανδρέα καλημέρα.Σ΄ευχαριστώ για τον σχολιασμό σου.Σε παρακολουθώ ανελιπώς και την περιοδο αυτή που πιεζομαι από άποψη χρόνου χρηισιμοποιω ιδέες δικές σου, του Θοδωρή του Χρήστου, του Πρόδρομου του Χριστοφορου………………όλων σχεδόν.για να καλύψω τις απαιτήσεις του σχολείου.Ξέρεις είναι μεγάλη υπόθεση να χρησιμοποιείς έτοιμη δουλειά, χωρίς το αγχος μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα στη δομή των θεμάτων.Σας ευχαριστώ όλους.
Στάθη συμφωνώ και αυτό στη φυσική γίνεται συχνά.Όπως έγραψε και ο Ηλίας:
” οι ορισμοί δεν κρίνονται ως σωστοί ή λάθος, αλλά ως χρήσιμοι ή άχρηστοι”
και μου θύμισε το αμερικάνικο βιβλίο που διδάξαμε αρχές της δεκαετίας του 90.
Καλημέρα Παρμενίων.
Πάρα πολύ καλή η διευκρίνιση. Πρέπει να μελετηθεί από τους μαθητές.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Παρμενίωνα.
Μπράβο για την παρέμβαση.
Σαφέστατο!!!
Καλημέρα Παρμενίωνα,
το προσυπογράφω από της αρχή μέχρι το τέλος, ειδικά το τέλος!
Καλό ξεκαθάρισμα για την εξαναγκασμένη. Για την ενέργεια ταλάντωσης έχω την άποψη ότι πιο εύκολα και γρήγορα μπορούμε να αποδείξουμε ότι η δύναμη επαναφοράς είναι συντηρητική δύναμη και να πάρουμε το άθροισμα κινητικής και δυναμικής , όπως το κάνουμε με το βάρος και τη δύναμη του ελατηρίου. Επιπλέον δεν το περιορίζουμε σε ένα μόνο φαινόμενο , δηλαδή σώμα με κατακόρυφο ελατήριο.
Όμορφο κείμενο Παρμενίωνα.
Καλησπέρα Παρμενίωνα. Μπράβο και από μένα!
Όταν εμείς που διδάσκουμε το μάθημα, χρησιμοποιούμε την έκφραση “Αρχή Διατήρησης”, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Υπάρχει Αρχή Διατήρησης Ενέργειας ή 1ος Θερμοδυναμικός Νόμος.
Τι σημαίνει λοιπόν ΑΔΕΤ; Μια έκφραση – μνημονικός κανόνας για να λύνουν κονσέρβα τις ασκήσεις οι υποψήφιοι.
Πολύ ωραία το έγραψες. “Μπορούμε να ορίσουμε (χωρίς βέβαια να είναι απαραίτητο)μια δυναμική ενέργεια που να σχετίζεται μόνο με την συνισταμένη των Fελ και w”.
Θα πρόσθετα λοιπόν ότι η διευκρίνηση είναι και για καθηγητές.
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Να πω κάτι, το οποίο ήθελα να σχολιάσω από την αρχή, αλλά δεν το έκανα γιατί θεώρησα ότι θα ξεστράτιζε την γενικότερη συζήτηση. Συγκεκριμένα αναφέρομαι στο
Συμφωνώ πως δεν είναι απαραίτητο από φυσικής πλευράς να ορίσει κάποιος δυναμική ενέργεια ταλάντωσης, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι μέσω αυτής οι υπολογισμοί γίνονται πιο γρήγορα και πιο εύκολα Επίσης υπάρχουν προβλήματα πιο σύνθετα, όπου η εισαγωγή μεγεθών όπως η “δυναμική” ενέργεια ταλάντωσης ή μία σταθερά όπως το D (σταθερά αναλογίας μεταξύ δύναμης και γενικευμένης συντεταγμένης σε ένα πρόβλημα) διευκολύνει κατά πολύ όχι μόνον τις πράξεις, αλλά και την κατανόηση του φαινομένου.
Με τα παραπάνω θέλω να τονίσω πως το να ορίζουμε προς διευκόλυνσή μας, διάφορες μαθηματικές ποσότητες σε ένα φυσικό πρόβλημα δεν είναι κακό, ίσα-ίσα που είναι κοινή πρακτική και θεμιτό. Αν κάποιος το κάνει με ξεκάθαρο τρόπο στο τι εννοεί και δεν κατακρεουργεί βασικές αρχές της φυσικής, καλά κάνει και δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε την πράξη του αυτή.
Να τονίσω επίσης βέβαια το προφανές, ότι αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποδίδουμε σε αυτές τις ποσότητες φυσική σημασία που δεν έχουν.
Προσωπικά θέλω να ευχαριστήσω τον Παρμενίωνα για την κατάθεση
της θέσης του….Το κείμενό του το γνωρίζω από χθες, είναι στοχευμένο και ουσιαστικό…
Να συνυπολογισθεί δε ότι το έγραψε σε δύσκολες γι αυτόν συνθήκες
λόγω θεμάτων υγείας της μητέρας του…
Αυτό κάνει την προσφορά του ακόμα πιο σημαντική, αλλά δείχνει και
ότι το ylikonet αφυπνίζει συνειδήσεις διδακτικής αμφισβήτησης…ασαφειών
που χρόνια μένουν στο απυρόβλητο
Στάθη, θα δανειστώ την τελευταία σου φράση για να κλείσω
και την παράπλευρη συζήτηση που εγώ άνοιξα
Χριστόφορε καλημέρα.Σ΄ευχαριστώ πολύ για την αναφορά σου.
Διονύση καλημέρα.Σ΄ευχαριστώ πολύ!
Στάθη καλημέρα.Αποτελεί τιμή για μένα η αναφορά σου .Παρακολουθώ τις αναρτήσεις σου και έμαθα πολλά ειλικρινά από αυτές.Απλώς την περίοδο αυτή δεν έχω την χρονική άνεση να επικοινωνω μαζί σας.Το Δίκτυο είναι καταξιωμένος χώρος και πρέπει κανείς να προσέχει τι γράφει.Έτσι δεν διακινδυνεύω αναφορές που,λόγω πίεσης χρόνου, θα κινδυνέψουν να χαρακτηριστούν προχειρότητες.
Γιάννη καλημέρα.Έχεις δίκηο.Απλώς στόχος μου δεν είναι η εκ των προτέρων αναφορά σε μία έννοια με την γενική της ισχύ, αλλά η διαπίστωση από τον μαθητή ,κατά την εφαρμογή του Θεωρήματος μεταβολής της κινητικής ενέργειας, ότι καταλήγει σε μια μαιθηματική σχέση που έχει ενδιαφέρον. Στην συνέχεια και παρά τις περιορισμένες γνώσεις που έχει, καθώς η ενέργεια διδάσκεται εν τάχει στην Α λκυκείου να προχωρήσει στις επόμενες σκέψεις. Αν φυσικά μπορεί.
Γιάννη καλημέρα!Σ΄ευχαριστώ πολύ για την αναφορά σου.Εινα τιμή για μένα, άτομα της δικής σου κατάρτισης να σχολιάσουν κείμενό μου, ανεξάρτητα απο την συμφωνία η διαφωνία με αυτό.
Ανδρέα καλημέρα.Σ΄ευχαριστώ για τον σχολιασμό σου.Σε παρακολουθώ ανελιπώς και την περιοδο αυτή που πιεζομαι από άποψη χρόνου χρηισιμοποιω ιδέες δικές σου, του Θοδωρή του Χρήστου, του Πρόδρομου του Χριστοφορου………………όλων σχεδόν.για να καλύψω τις απαιτήσεις του σχολείου.Ξέρεις είναι μεγάλη υπόθεση να χρησιμοποιείς έτοιμη δουλειά, χωρίς το αγχος μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα στη δομή των θεμάτων.Σας ευχαριστώ όλους.
Στάθη συμφωνώ και αυτό στη φυσική γίνεται συχνά.Όπως έγραψε και ο Ηλίας:
” οι ορισμοί δεν κρίνονται ως σωστοί ή λάθος, αλλά ως χρήσιμοι ή άχρηστοι”
και μου θύμισε το αμερικάνικο βιβλίο που διδάξαμε αρχές της δεκαετίας του 90.