Θοδωρή καλημέρα.Σ΄ευχαριστώ πολύ.Έγραψα παραπάνω στον Ανδρέα πόσο με βοηθούν οι αναρτήσεις του δικτύου τώρα που ο χρόνος μου είναι ελάχιστος.Βρίσκω πάντα κάτι καινούριο να κάνω στην τάξη και δεν νιώθω έτσι μπαγιατικος.
Ωραίο κείμενο που βάζει πολλά πράγματα στην πραγματική τους διάσταση. Για την ενέργεια ταλάντωσης το σχολικό βιβλίο:
α) Ορίζει δυναμική ενέργεια ταλάντωσης το αντίθετο του έργου της δύναμης επαναφοράς για τυχαία μετατόπιση ή το έργο μιας ακριβώς αντίθετης της εξωτερικής δύναμης που όντως μπορεί να θεωρηθεί ότι αντιπροσωπεύει μια ενέργεια “αποθηκευμένη” στη αντικείμενο ή πιο σωστά στο σύστημα αντικείμενο – ταλαντωτής
β) Αποδεικνύει ότι το άθροισμα δυναμικής ενέργειας ταλάντωσης και κινητικής ενέγειας παραμένει σταθερό, κάτι που δεν χρειαζόταν μια και εξαιτίας του (α) το σταθερό άθροισμα πρέπει να προκύπτει και από την γενικότερη αρχή διατήρησης της ενέργειας. Τώρα η Αρχή Διατήρησης Ενέργειας Ταλάντωσης(ΑΔΕΤ) αποτελεί Ελληνική εφεύρεση που δυστυχώς χρησιμοποιουν πολλά βιβλία όπως και το study for exams. Σαφέστερο θα ήταν να γράφαμε κάθε φορά που την εφαρμόζουμε “αφού η ενέργεια ταλάντωσης διατηρείται” αφού αποδείξαμε στη θεωρία ότι αυτό που ορίσαμε ως ενέργεια ταλάντωσης διατηρείται στην ΑΑΤ. Επίσης πουθενά στη θεωρία το βιβλίο δεν αναφέρει, αν και το χρησιμοποιεί ότι ο όρος ενέργεια ταλάντωσης (με τις αρχικές αποδειξεις) μπορεί να έχει επέκταση (με τα ίδια ακριβώς συμπεράσματα ως έννοια) σε άλλου είδους ταλαντώσεις π.χ. φθίνουσες. Ακόμα και ο ορισμός της περιόδου (ο ελάχιστος χρόνος που χρειάζεται για να επανληφθεί ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΙΔΙΑ ΚΙΝΗΣΗ σε μια περιοδική κίνηση) ή της συχνότητας πρέπει να τροποποιθεί γι αυτές. Εκφράσεις τοι σχολικού βιβλίου όπως ” Η περίοδος για ορισμένη τιμή της σταθεράς b διατηρείται σταθερη” δεν έχουν νόημα εκτός αν ΞΑΝΑΟΡΙΣΟΥΜΕ την περίδο ως “την χρονική διάρκεια ανάμεσα σε τρία συνεχόμενα σταματήματα”ή “την ελάχιστη χρονική διάρκεια ανάμεσα σε τρία σταματήματα”.
Χαραλαμπε καλημερα.Εχεις δικηο το βιβλίο αυτό είναι λίγο, για να μπορεί να παραμένει ενεργό τόσα χρόνια.Το θέμα είναι ότι όλοι εμείς που το διδάσκουμε τι κάνουμε και πως μπορούμε να απαιτησσουμε να αλλάξει!
Θοδωρή καλημέρα.Σ΄ευχαριστώ πολύ.Έγραψα παραπάνω στον Ανδρέα πόσο με βοηθούν οι αναρτήσεις του δικτύου τώρα που ο χρόνος μου είναι ελάχιστος.Βρίσκω πάντα κάτι καινούριο να κάνω στην τάξη και δεν νιώθω έτσι μπαγιατικος.
Ωραίο κείμενο που βάζει πολλά πράγματα στην πραγματική τους διάσταση. Για την ενέργεια ταλάντωσης το σχολικό βιβλίο:
α) Ορίζει δυναμική ενέργεια ταλάντωσης το αντίθετο του έργου της δύναμης επαναφοράς για τυχαία μετατόπιση ή το έργο μιας ακριβώς αντίθετης της εξωτερικής δύναμης που όντως μπορεί να θεωρηθεί ότι αντιπροσωπεύει μια ενέργεια “αποθηκευμένη” στη αντικείμενο ή πιο σωστά στο σύστημα αντικείμενο – ταλαντωτής
β) Αποδεικνύει ότι το άθροισμα δυναμικής ενέργειας ταλάντωσης και κινητικής ενέγειας παραμένει σταθερό, κάτι που δεν χρειαζόταν μια και εξαιτίας του (α) το σταθερό άθροισμα πρέπει να προκύπτει και από την γενικότερη αρχή διατήρησης της ενέργειας. Τώρα η Αρχή Διατήρησης Ενέργειας Ταλάντωσης(ΑΔΕΤ) αποτελεί Ελληνική εφεύρεση που δυστυχώς χρησιμοποιουν πολλά βιβλία όπως και το study for exams. Σαφέστερο θα ήταν να γράφαμε κάθε φορά που την εφαρμόζουμε “αφού η ενέργεια ταλάντωσης διατηρείται” αφού αποδείξαμε στη θεωρία ότι αυτό που ορίσαμε ως ενέργεια ταλάντωσης διατηρείται στην ΑΑΤ. Επίσης πουθενά στη θεωρία το βιβλίο δεν αναφέρει, αν και το χρησιμοποιεί ότι ο όρος ενέργεια ταλάντωσης (με τις αρχικές αποδειξεις) μπορεί να έχει επέκταση (με τα ίδια ακριβώς συμπεράσματα ως έννοια) σε άλλου είδους ταλαντώσεις π.χ. φθίνουσες. Ακόμα και ο ορισμός της περιόδου (ο ελάχιστος χρόνος που χρειάζεται για να επανληφθεί ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΙΔΙΑ ΚΙΝΗΣΗ σε μια περιοδική κίνηση) ή της συχνότητας πρέπει να τροποποιθεί γι αυτές. Εκφράσεις τοι σχολικού βιβλίου όπως ” Η περίοδος για ορισμένη τιμή της σταθεράς b διατηρείται σταθερη” δεν έχουν νόημα εκτός αν ΞΑΝΑΟΡΙΣΟΥΜΕ την περίδο ως “την χρονική διάρκεια ανάμεσα σε τρία συνεχόμενα σταματήματα”ή “την ελάχιστη χρονική διάρκεια ανάμεσα σε τρία σταματήματα”.
Χαραλαμπε καλημερα.Εχεις δικηο το βιβλίο αυτό είναι λίγο, για να μπορεί να παραμένει ενεργό τόσα χρόνια.Το θέμα είναι ότι όλοι εμείς που το διδάσκουμε τι κάνουμε και πως μπορούμε να απαιτησσουμε να αλλάξει!