Δυο δίσκοι κι ένα ρευστό

Ο ομογενής δίσκος Δ1 κέντρου Κ του σχήματος ακτίνας r, έχει επιτάχυνση κέντρου μάζας με μέτρο ακαι κυλίεται χωρίς ολίσθηση σε κατακόρυφο επίπεδο. Σε ειδικά διαμορφωμένο αυλάκι της περιφέρειάς του είναι τυλιγμένο πολλές φορές λεπτό και μη εκτατό νήμα 1. Το νήμα καταλήγει σε δεύτερο δίσκο Δ2. Ο Δ2 , είναι η συγκόλληση δυο ομογενών δίσκων ακτινών R και 3R και κοινού κέντρου, Λ. To νήμα είναι οριζόντιο, τεντωμένο και τυλιγμένο επίσης πολλές φορές σε ειδικά διαμορφωμένο αυλάκι της περιφέρειας του μικρού δίσκου ακτίνας R, του Δ2. Την στιγμή t0=0 που ο Δ1 αποκτά την επιτάχυνση , οι δυο δίσκοι ξεκινούν από την ηρεμία και ο Δ2 επίσης κυλίεται χωρίς ολίσθηση. Οι δυο δίσκοι και το νήμα βρίσκονται στο ίδιο κατακόρυφο επίπεδο.

Η συνέχεια εδώ….

 

(Visited 1,232 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
24 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Πολύ καλή Χριστόφορε.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
4 μήνες πριν

Καλησπέρα Χριστόφορε.
Πολύ δυνατό πρόβλημα, αλλά το “παραφόρτωσες” με το ρευστό !!!
Και μόνο οι δίσκοι, νομίζω ότι δίνουν ένα πολύ καλό θέμα…
Να είσαι καλά και να σκέφτεσαι Φυσική, ακόμη και εν μέσω σεισμών και άσε το Θοδωρή να λέει 🙂

Παρμενίων Μανδραβέλης

Χριστοφορε καλησπέρα.
Συμφωνώ με τον Διονύση Τα 1,2 ειναι έτοιμα για άμεση χρήση .Αύριο διαδικτυακά θα γίνουν . Ευχαριστω πολυ!

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
4 μήνες πριν

Πάρα πολύ καλή Χριστόφορε.

Θαυμάζω το κουράγιο σου με την κατάσταση στην περιοχή σας.

Να επαναλάβω κάτι που έγραψα και αλλού, το οποίο προφανώς δεν είδες.
Χριστόφορε εύχομαι να πάνε όλα καλά γενικά για όλους τους ανθρώπους στην περιοχή και για την οικογένειά σου ειδικά.
Ο σεισμός είναι ένα από τα φαινόμενα που μας θυμίζουν πραγματικά ότι δεν ξέρουμε και τόσο πολλά για την φύση δίπλα μας και άμα δείξει τα δόντια της πάμε πάσο κανονικά.

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
4 μήνες πριν

Χριστόφορος καλησπέρα.
Αρχικά να πω ότι εύχομαι να είστε όλοι καλά.
Η άσκηση είναι πολύ καλή και σίγουρα για επανάληψη. Λεπτό το σημείο με το Πυθαγόρειο για την οριζόντια απόσταση. Αυτό έχει η φυσική η λύση των προβλημάτων απαιτεί σκέψη και επεξεργασία όσον αφορά του τι συμβαίνει. Δεν μπορείς να κονσερβοποιησεις όλες τις ασκήσεις σε κατηγορίες. Σήμερα μιλούσα με συνάδελφο και μου έλεγε ότι πλέον στην κατεύθυνση των οικονομικών του έλεγε μαθηματικός οτι το επίπεδο είναι παντελώς χαλια σε σχέση με τότε που η αντίστοιχη κατεύθυνση, η τεχνολογική είχε τη φυσική υποχρεωτικη. Πίστευε ο μαθηματικός ότι εξαιτίας της έλλειψης της φυσικής τα παιδιά δεν μπαίνουν στη διαδικασία σκέψης. Ενδεχομένως ακραίο σενάριο αλλά κανείς δεν ξέρει.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Χριστόφορε, καλημέρα πατρίδα.
Πολύ όμορφη άσκηση και η παρουσίασή της ομορφότερη!!!
Με τί πρόγραμμα κάνεις τα σχήματα;
Ας πούμε και για τις εξαναγκασμένες ταλαντώσεις που κάνετε εκεί στη Θεσσαλία!
Ο μικρός αδερφός μου ήταν στην Καρδίτσα όταν έγινε ο σεισμός. Ήταν πολύ έντονος και η απόσταση πρέπει να είναι γύρω στα 100 χιλιόμετρα.
Χθες που έγινε ο σεισμός των 5,8 Ρίχτερ, ήταν στο σπίτι του στο χωριό. Μια ώρα μετά, δεν είχε συνέλθει!!
Ο άλλος μου αδερφός Βασίλης, στο 6,3 Ρίχτερ, ήταν στον 6ο όροφο στο γραφείο του. Ένοιωσε να φεύγει το έδαφος από τα πόδια του!!
Η ταλάντωση στον 6ο όροφο είναι..μεγαλύτερου πλάτους, οπότε η αίσθησή της πολύ πιο έντονη.
Να είστε προσεκτικοί, ο σεισμός δεν προειδοποιεί πάντα, όπως το ένοιωσαν τα πουλιά, που μάλλον αισθάνθηκαν τους υπόηχους…

Υ.Γ. λες να θύμωσαν οι Ολύμπιοι θεοί;;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
4 μήνες πριν

Καλημέρα Χριστόφορε.
Πολύ κόντρα σας πάει!!!
Αντί να μειώνονται τα μεγέθη, αυξανονται…
Σήμερα άκουσα διορθωτική τιμή, στα 6,1R!
Υπομονή…

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης

Όμορφη Χριστόφορε. Μια προσομοίωση εδώ σε μια παλιότερη δική μου από τον Γιάννη.
Υπομονή και προσοχή!

Τελευταία διόρθωση4 μήνες πριν από Αποστόλης Παπάζογλου
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλημέρα Χριστόφορε, πολύ όμορφη και ποιοτική ανάρτηση
Συνδυάζει από τις σχέσεις συνδέσμους της κινηματικής μέχρι επιταχυνόμενο ρευστό
Να πω την άποψή μου σε κάτι

Έχω ενδοιασμούς για την φράση:
“Συγκρίνουμε τις επιταχύνσεις των ΚΜ ώστε να δούμε πως μεταβάλλεται η απόσταση των ΚΜ”
Εδώ, εφόσον ξεκινούν από την ηρεμία και εκτελούν ομαλά επιταχυνόμενη, μας καλύπτει.
Γενικά όμως;

Προτείνω μια λύση που συγκρίνει τις στιγμιαίες ταχύτητες των ΚΜcomment image

Επίσης, έχω μια ένσταση ως προς την προσέγγιση που κάνεις στην τιμή του ρίζα(6)
Καταλήγεις στη σχέση χ=5R , για την κάθετη πλευρά ορθογώνιου τριγώνου
Στο ακριβώς πάνω σχήμα 5R είναι η υποτείνουσα ΚΛ
Αυτό νομίζω, ο μαθητής δεν το αντιλαμβάνεται και μάλλον οδηγεί σε παρανόηση
Θα πρότεινα να είχες αρχικά ερώτημα:
-Να δείξετε πως τη στιγμή που οι δίσκοι έρχονται σε επαφή, η οριζόντια απόσταση των κέντρων μάζας είναι d=2ρίζα(6)R=4,9R
και στη συνέχεια
-Αν αυτήν την οριζόντια απόσταση των ΚΜ την προσεγγίσουμε ως d=5R, (κάτι που δεν επιφέρει σημαντικό σφάλμα), ποια η χρονική στιγμή της σύγκρουσης;

Χριστόφορε, εύχομαι να μην ταραχθείτε ξανά από σεισμό και κουράγιο σε όλους
στην περιοχή που δοκιμάζονται τόσο σκληρά, όπου ανάμεσά τους θα υπάρχουν και μαθητές…. Αλήθεια, ξέρεις αν έχει ληφθεί κάποια μέριμνα, γι αυτούς;

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
4 μήνες πριν

Καλησπέρα Χριστόφορε. Πολύ καλή! Θα τη δώσω ως επαναληπτική αφού έχει πολλά σημεία που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή, όπως νήμα σε επαφή με αυλάκι και συνδέσμους ανάμεσα σε δύο δίσκους. Το ρευστό θα το αποφύγω αφού τη φορτώνει πολύ. Να είσαι καλά και καλή δύναμη με τον Εγκέλαδο!

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
4 μήνες πριν

Χριστόφορε την έλυσα χωρίς να αναφέρω τη διάκεντρο και πρόσθεσα και ερώτημα με τον αριθμό στροφών.

comment image

Τελευταία διόρθωση4 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Χριστόφορε
Όμορφος ο τρόπος σύνδεσης των δίσκων με αποτέλεσμα να δίνει καλά ερωτήματα με στοιχειώδεις μεν απαιτήσεις αλλά και προσοχή.
Το ρευστό σκληρός επίλογος αποτελεί ιδιαίτερη άσκηση με ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Κάτι στην εκφώνηση (αν και το σχήμα μαρτυρά προφανώς) …”κυλίεται χωρίς ολίσθηση σε κατακόρυφο οριζόντιο επίπεδο” με το επίπεδό του κατακόρυφο.
Βλέπω στην TV σκηνές που μαρτυρούν ιδιαίτερα προβλήματα γεωλογικά πέρα των βασικών διαμονής και καθημερινότητας .Υποθέτω πως σε τέτοιες περιπτώσεις η ανθρώπινη ιδιότητα της αλληλεγγύης αντιδρά για να απαλύνει τον πόνο του διπλανού που την έχει ανάγκη και ιδιαίτερα των παιδιών την ψυχολογία. Εννοείται πως το κράτος πρέπει να αποδεικνύει ότι έχει αντανακλαστικά για θετικές παρεμβάσεις…
Να είσαι καλά και ψύχραιμος