Οι λάμπες ξεβιδώνονται και βραχυκυκλώνονται

Το κύκλωμα του σχήματος συνδέονται τρεις όμοιοι λαμπτήρες, οι οποίοι θεωρούνται ωμικοί καταναλωτές.

  1. Να συγκρίνετε τις φωτοβολίες των λαμπτήρων.
  2. Αν βγάλουμε από την βάση της την Α λάμπα, πώς θα μεταβληθεί η φωτοβολία των άλλων λαμπτήρων;
  3. Πώς θα μεταβληθεί η φωτοβολία των δύο άλλων λαμπτήρων αν βγάλουμε από την βάση της την Γ λάμπα;
  4. Αν συνδέσουμε με σύρμα αμελητέας αντίστασης τα σημεία 1. και 2. πώς μεταβάλλεται η φωτοβολία των λαμπτήρων;

α) Πόση θα γίνει η τάση μεταξύ των σημείων 2 και 3;

β) Πόσο θα μεταβληθεί η ένταση του ρεύματος που περνάει από τα σημεία 1., 2. και 3.;

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Οι λάμπες ξεβιδώνονται και βραχυκυκλώνονται
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 
 Οι λάμπες ξεβιδώνονται και βραχυκυκλώνονται

 

(Visited 455 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
15 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Μας …βραχυκύκλωσες Διονύση!!
Μια άσκηση από τα παλιά, τότε που η Φυσική της Β Λυκείου είχε ενδιαφέρον, και μάλιστα την εποχή που και η Β έδινε Πανελλαδικές εξετάσεις!!
Θυμάμαι τους μαθητές που θα πήγαιναν στη Θεωρητική κατεύθυνση, προσπαθούσαν εξίσου και μάλιστα οι καλοί μαθητές, έγραφαν άριστα, κι ας ήταν του θεωρητικού.
Βλέπεις θα μετρούσε ο βαθμός της Β, αν ήταν καλύτερος ο μέσος όρος των 9 μαθημάτων, από αυτόν της Γ.
Τώρα ποιος θα κάνει μια ωραία άσκηση σαν τη δική σου, και μάλιστα διαδικτυακά, προορίζεται μόνο για τους θετικούς και της Υγείας, γιατί κάποια θα τα χρειαστούν στον Η/Μ.
Να είσαι καλά.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλησπερα Διονύση.Σκεφτηκα μια παραλλαγη της ασκησης ελπιζω να σου αρεσει.Ειμαστε παρεα σε καποιο δωματιο με ενα φιλο απο το ylikonet ο οποιος βλεπει τον συνολικο φωτισμο αλλα δεν βλεπει τις λαμπες Α,Β,Γ οι οποιες ειναι πισω απο μια κουρτινα και ειναι ολες αναμμενες. Η συνδεσμολογια ειναι αυτη της ασκησης σου. Του λεμε να βγει απο το δωματιο και ξεβιδωνουμε την μια λαμπα. Τον φωναζουμε ξανα στο δωματιο οπου βλεπει οτι το δωματιο ειναι πολυ πιο σκοτεινο απο πριν,σαν μπαρ,οποτε βαζουμε μουσικη και πινουμε μαζι μια μπυρα ,Αυτος μετα βγαινει εξω για να μιλησει στο τηλεφωνο και εμεις βαζουμε πισω την λαμπα που ελειπε και ξεβιδωνουμε μια αλλη,Οταν επιστρεψει το δωματιο ειναι λιγο πιο φωτεινο απο πριν σαν τσιπουραδικο,οποτε πινουμε μερικα τσιπουρα με τον σχετικο μεζε.Οταν πιουμε τα τσιπουρα αυτος βγαινει για ενα λεπτο εξω και εμεις βαζουμε την ξεβιδωμενη λαμπα στην θεση της. Οταν επιστρεψει τραβαμε την κουρτινα και του λεμε να μας δειξει ποιες δυο λαμπες ειχαμε ξεβιδωσει, Οι λαμπες γραφουν πανω Α,Β,Γ και αυτος γνωριζει την συνδεσμολογια.Πως θα βρει ποιες ηταν οι λαμπες?

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημερα Διονύση.Σωστα. Και για να βρει ποια απο τις Β η Γ ειναι θα σκεφτει οτι οση ωρα πιναμε τα τσιπουρα,η λαμπα που ηταν αναμμενη θα εχει ζεσταθει οποτε θα ακουμπησει με το χερι του τις Β,Γ για να δει ποια ειναι πιο ζεστη!

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Ναι εχεις δικιο αυτο ηταν περισσοτερο κουιζ αλλα ειχε και φυσικη μεσα.Και τα κουιζ ακονιζουν το μυαλο.Δεν υπαρχει αλλος τροπος να επιλεξεις μεταξυ Β και Γ και καποιος εξυπνος μαθητης πρεπει να το σκεφτει αυτο. Tα διδακτικα πλαισια δεν ειναι αυστηρα καθορισμενα και κατα την γνωμη μου καλο ειναι καποιες φορες να μην πηγαινουμε “by the book” Aν την εβλεπες σε τεστ του MIT τι θα ελεγες?

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Ενταξει εγω δεν το προτεινα για τεστ τετραμηνου αλλα αυτο δεν απαγορευει να το δωσω σε μαθητη. Το πλαισιο διδασκαλιας δεν ειναι αποστειρωμενο.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση
Ωραίο κύκλωμα για να αναπαραχθεί σε πλακέτα
με τα αντίστοιχα στοιχεία ως… παίγνιο διδακτικό!
Ευρηματικός από το παρελθόν για το μέλλον.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλό μεσημέρι σε όλους
πολύ καλή, Διονύση,
που γίνεται εύκολα (!) αρκετά δύσκολη, αν η πηγή έχει εσωτερική αντίσταση