Πως θα εκτοξεύσουμε το δορυφόρο;

Θέλουμε να τοποθετήσουμε δορυφόρο σε τροχιά γύρω από τη Γη. Τοποθετούμε το δορυφόρο σε πύραυλο – φορέα, ο οποίος θα επιταχύνει το δορυφόρο μέχρι αυτός να αποκτήσει την απαιτούμενη ταχύτητα, στο επιθυμητό ύψος. Η εκτόξευση θα γίνει από την επιφάνεια της Γης.
i) Ο πύραυλος (σχήμα 1)
α) μπορεί να εκτοξευτεί οριζόντια.
β) πρέπει να εκτοξευτεί κατακόρυφα.
γ) πρέπει να εκτοξευτεί με κάποια μικρή κλίση.
ii) Ο πύραυλος μέχρι την τοποθέτηση του δορυφόρου σε τροχιά
α) διατηρεί τη διεύθυνση εκτόξευσης σταθερή.
β) σε κάποια στιγμή κάνει μανούβρα κλίνοντας προς τον ορίζοντα.
γ) κάνει αναστροφή και χρησιμοποιεί τα καυσαέρια για να φρενάρει.
iii) Η μετάβαση του πυραύλου γίνεται
α) με μια συγκεκριμένη τροχιά που ακολουθεί από την αρχή μέχρι το τέλος.
β) σε ευθεία κατακόρυφη τροχιά μέχρι το κατάλληλο ύψος, όπου στρίβει κάθετα στην αρχική διεύθυνση και εκτοξεύει το δορυφόρο.
γ) μέσω μιας ενδιάμεσης ελλειπτικής τροχιάς, που θα τον φέρει στο επιθυμητό ύψος με την κατάλληλη ταχύτητα.

Απάντηση(Word)

Απάντηση(Pdf)

(Visited 345 times, 2 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
16 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βασίλειος Μπάφας
13 ημέρες πριν

Καλησπέρα Αντρέα.
Πολύ ενημερωτική ανάρτηση.
Βλέπω ότι και εσύ εμπνεύστηκες από την ανάρτηση του Διονύση, όπως κι εγώ!

Διονύσης Μάργαρης
Admin
13 ημέρες πριν

Καλημέρα Ανδρέα και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Πολύ σημαντικές οι πληροφορίες που μας μεταφέρεις.
Να προσθέσω μια σκέψη. Η στροφή από την κατακόρυφο που αναφέρεις, νομίζω ότι γίνεται πολύ σύντομα και για ένα ακόμη λόγο.
Η κατακόρυφη επιτάχυνση είναι πιο δύσκολη απαιτώντας μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων, αφού η προωστική δύναμη θα πρέπει, αφενός να εξουδετερώσει το βάρος, αφετέρου να προκαλέσει επιτάχυνση.
Παίρνοντας πλάγια πορεία, η δυναμική άνωση από τη μια, αλλά και η απαραίτητη κεντρομόλος από την άλλη “εξουδετερώνουν” το βάρος, οπότε η προωστική δύναμη εξουδετερώνει την αντίσταση και επιταχύνει τον πύραυλο.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Ανδρέα και συγχαρητήρια για το πόνημά σου!!
Έχεις ”εξειδικευτεί” στην εκτόξευση πυραύλων και στην τοποθέτηση δορυφόρων σε τροχιά, οπότε το επόμενο βήμα … η NASA !
Πέρα από το πείραγμα, κάνεις πολύ καλές αναρτήσεις που σχετίζονται με κινήσεις στο βαρυτικό πεδίο, και με ασκήσεις ,αλλά και με πληροφορίες που σχετίζονται με πρακτική που εφαρμόζεται από τη NASA αλλά και από το Ευρωπαϊκό κέντρο διαστήματος (ESA) , αλλά και το Γερμανικό. Το 2016 είχαμε επισκεφτεί στην Κολωνία με το σχολείο.
Κρίμα που η βαρύτητα δεν είναι στην ύλη των Πανελλαδικών!
Να είσαι καλά.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Ανδρέα μην υποτιμάς τον εαυτό σου!
Οι χιλιάδες επιστήμονες που εργάζονται στη NASA , δεν είναι επιπέδου Αϊνστάιν, Φυσικοί είναι και μηχανικοί διαφόρων ειδικοτήτων.
Καθένας τους και όλοι μαζί , εργάζονται στον τομέα που αναλάβανε, και πραγματοποιούν το Πρόγραμμα.
Συνέχισε να μας ταξιδεύεις στο διάστημα, αφού δια ζώσης δεν πρόκειται να γίνει, εκτός από το ..Τελευταίο ταξίδι μας, στο τέλος της ζωής μας, πάντα μεταφορικά εννοώντας!

Δημήτρης Σκλαβενίτης
13 ημέρες πριν

Ανδρέα συγχαρητήρια για την εργασία σου! Μάθαμε αρκετά. Σκέφτομαι πόσο πιο περίπλοκο θα είναι το ταξίδι της επιστροφής και προσγείωσης που κάνουν τα SpaceX Falcon του Elon Mask! Στην εικόνα φαίνεται η στιγμή της προσγείωσης! Πώς ελέγχεται η ασταθής τροχιά; (και με πόσα δισ;).
comment image
 
το βιντεάκι εδώ

https://www.youtube.com/watch?v=sX1Y2JMK6g8

Τελευταία διόρθωση13 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Αποστόλης Παπάζογλου
Editor
13 ημέρες πριν

Ανδρέα οι εργασίες σου διδάσκουν μαθητές και δασκάλους. Μια ερώτηση: Πώς υποδέχονται οι μαθητές σου αυτές τις παρουσιάσεις; Πετυχαίνουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον;

Παντελεήμων Παπαδάκης
Editor

Καλημέρα Ανδρέα
Θέμα ελκτικό αμφίδρομα ,που προφανώς σου δίνει το δικαίωμα να πεις ενημερωτικά πράγματα χρήσιμα για τη σκέψη και τη φαντασία τους και πάρα πολύ καλά κάνεις.
Έλεγα κι εγώ σχετικά και μάλιστα ακολουθούσα τη λογική Διονύση στο ερώτημα… γιατί δεν προχωρά κατακόρυφα ο πύραυλος αλλά καμπυλώνει την τροχιά του.
Να είσαι καλά

Αρης Αλεβίζος
Editor
13 ημέρες πριν

Γεια σου Αντρέα με το μεράκι σου.
Έχω πει πολλές φορές πόσο θαυμάζω τις προσπάθειές σου ακόμη και στις σημερινές δύσκολες συνθήκες. Να το επιβεβαιώσω άλλη μια φορά.

Προσωπικά για τους πιο ανήσυχους μαθητές θα συνιστούσα το  site
https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/rocket/rktrflght.html
για το θέμα,  όπου με τα  λινκ του θα μπορούσε να ικανοποιήσει διάφορες απορίες τους  σε επίπεδο μαθητικό και με λίγα μαθηματικά.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Editor

Καλησπέρα Ανδρέα.
Πολύ διδακτική και εντυπωσιακή. Πάντα περιμένω τις πυραυλικές αναρτήσεις σου.