Συγκρίνατε δύο γωνιακές ταχύτητες.

Το λεωφορείο κινείται σε οριζόντιο έδαφος με σταθερή ταχύτητα 10 m/s.

Οι πανομοιότυπες μπάλες κινούνται με σταθερές ταχύτητες ίδιας διεύθυνσης με την ταχύτητα του λεωφορείου. Δεν ολισθαίνουν στο δάπεδο.

Την στιγμή μηδέν είναι μπροστά από το ακίνητο παιδί και την στιγμή 2 s βρίσκονται στις θέσεις που δείχνει το σχήμα.

Να συγκριθούν οι γωνιακές τους ταχύτητες.

Λύση και σχόλια:

(Visited 347 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόφορος Κατσιλέρος
Editor

Ναι Γιάννη. Είναι κινηματική.
Και πολύ όμορφο θέμα, παρεμπιπτόντως.

Τελευταία διόρθωση11 ημέρες πριν από Χριστόφορος Κατσιλέρος
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Αποδεκτο ειναι και ωραιο.Δεν θα μορουσαμε να πουμε οτι αν οι μπαλες ηταν ακινητες στα ποδια του πιτσιρικα σαν να ηταν βαλιτσες,τοτε και αυτος βλεπει μηδεν γωνιακες ταχυτητες και ενας που βρισκεται στην σταση του λεωφορειου παλι βλεπει μηδεν γωνιακες ταχυτητες,αφου οι βαλιτσες δεν στρεφονται.Αρα οι δυο παρατηρητες συμφωνουν ως προς τις γωνιακες ταχυτητες.Αρα τις μετραμε στο συστημα αναφορας του πιτσιρικα και η απαντηση τοτε ειναι προφανης.

Τελευταία διόρθωση11 ημέρες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Γεια σου Γιάννη κι από εδώ.
Ας κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου:
Το σχολικό βιβλίο δεν έχει καμία άσκηση αυτού του είδους, δηλ. κινούμενο πάτωμα.
άρα είναι εκτός ύλης!
βέβαια αν επιστρατεύσεις την κοινή λογική, θα πεις ότι , αφού δεν ολισθαίνει, το σημείο επαφής έχει την ταχύτητα του δαπέδου, και επειδή η κίνηση είναι σύνθετη, η ταχύτητα του σημείου επαφής είναι
υ= ucm-ωR. , ή υ=ucm+ωR
ανάλογα με το πώς κινείται.
Όταν το πολιτικό κόστος μπαίνει ως οδηγός , να τα αποτελέσματα!
Αναλανωνόμαστε στο τι είναι εντός και τι εκτός, αφού ο καθένας ερμηνεύει κατά το δοκούν, κι αυτό γιατί δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες!
Έπρεπε να μη γίνει καμία περικοπή ύλης, ούτε θεωρίας ούτε ασκήσεων.
Στα κεφάλαια που είναι υπό διαπραγμάτευση, τίποτα να μη κοπεί. Διδάσκεται η επαγωγή χωρίς να αναφέρεται πουθενά η ενέργεια του μαγνητικού πεδίου, και τόσα άλλα.
Με 6-7 ώρες διδασκαλίας, έστω και διαδικτυακά, σε σχολεία και φροντιστήρια, ο τρόπος του μαθήματος είναι κοινός για όλους, άρα οι υποψήφιοι έχουν τις ίδιες ισότιμες ευκαιρίες, όπως κι άλλες χρονιές.
ας κάνουμε χρήση των εντός, εκτός, επί τα αυτά, κλπ., στη διδασκαλία της Γεωμετρίας!


Βασίλειος Μπάφας
11 ημέρες πριν

Καλημέρα Γιάννη.
Με πρόλαβε ο Κωνσταντίνος για το σύστημα αναφοράς.
Για το σύστημα αναφοράς του παιδιού οι ταχύτητες είναι 2m/2s και -2m/2s, άρα 1m/s και -1m/s, οπότε τέλος.
Όμως παρότι είναι πολύ ωραίο θέμα, θα συμφωνήσω με τον Πρόδρομο, καλημέρα Πρόδρομε, ότι είναι εκτός.
Γενικότερα η άποψή μου είναι, ότι αν κάνει είναι αμφίβολο, γκρίζα ζώνη, δημιουργεί πολλές διαφωνίες μεταξύ συναδέλφων, πρέπει να εξαιρείται … λόγω αμφιβολιών.
Πώς θα πείσουμε σε πανελλήνιες ότι το θέμα είναι εντός, όταν δεν έχουμε πειστεί οι ίδιοι;
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κολλάμε σε ένα θέμα. Ευτυχώς υπάρχουν πάρα πολλά νομιμότατα και έξυπνα θέματα να μας καλύψουν. Ας επιλέξουμε από αυτά.
Όταν ήμουν πιο νέος κάποιες φορές στα διαγωνίσματά μου μερικοί μαθητές με ρωτούσαν γιατί δεν καταλάβαιναν κάτι και είχα έτοιμη την απάντηση “καλά αυτό δεν καταλαβαίνεις; Αυτό είναι εύκολο και εννοείται”
Όμως μεγαλώνοντας κατάλαβα ότι η ευθύνη είναι δική μου στο να είναι κατανοητό το διαγώνισμα. Έτσι από τις απορίες τους άλλαξα τις διατυπώσεις και οι απορίες ελαττώθηκαν. Φυσικά πρέπει να βελτιωθώ πολύ ακόμα.
Όπως λέει ο Πρόδρομος και πάλι, αν μπορείς να έχεις ένα δικηγόρο του διαβόλου να σε ελέγχει θα είσαι κερδισμένος σε σαφήνεια και νομιμότητα.
Εντύπωση και σχολείο για μένα ήταν οι χρονιές 2001, 2002 και 2003 όπου δίπλα στο Δημόπουλο και σε άλλους εκλεκτούς συναδέλφους, είχαμε την ευθύνη για τα θέματα προσομείωσης της ΟΕΦΕ. Ο Δημόπουλος ήταν κορυφή για τη διατύπωση θεμάτων.