Subscribe
Ειδοποίηση για
95 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παρμενίων Μανδραβέλης

Γιάννη καλησπέρα.
Ξεχωρίζω 2,3,4,6,8, και τις αξιοποιω άμεσα

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης
28 ημέρες πριν

Γιάννη και καλόγουστες είναι και σε ικανό πλήθος για εξέταση, αντί των 3 υπερπαραγωγών ασκήσεων χωρίς νούμερα. Στο 4 να θεωρήσουμε μάλλον ιδανική πηγή.

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης
28 ημέρες πριν

Έχεις δίκιο. Διαβάζοντας γρήγορα, νόμιζα ότι τα αρχικά σωληνοειδή ήταν συνδεμένα στην πηγή και μετά αλλάζαμε τη συνδεσμολογία.

Παρμενίων Μανδραβέλης

Γιάννη ειναι θέματα λιτά, και προσβάσιμα απο τους έχοντες εμβαθύνει στις έννοιες της φυσικής.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Γιάννη το ενα καλυτερο απο το αλλο. Οντως τετοια επρεπε να πεφτουν. Στις ασκησεις 1 και 8 μπορει να λειτουργησει και το εξης ενεργειακο επιχειρημα ,αντιστροφως στην μια απο την αλλη. Στην 1: Aς υποθεσουμε οτι οι τροχαλιες ειναι αβαρεις. Αυτο δεν μας επηρεαζει σε τιποτα ,αλλωστε το προβλημα ειναι γεωμετρικο.Στην στατικη περιπτωση η δυναμη που ασκουμε με το χερι μας ειναι η μιση απο το βαρος του σωματος που εχουμε κρεμασει, Αν αρχισω να το ανεβαζω αργα αργα πρεπει το εργο του χεριου μου να ειναι αντιθετο απο το εργο του βαρους, Αρα η μετατοπιση του χεριου ειναι διπλασια απο αυτην του σωματος,αρα και η ταχυτητα του χεριου ειναι διπλασια. Στην 8: Αν την δουμε ως υδραυλικο ανυψωτηρα,τοτε ειναι προφανες οτι αν το εμβολο μετατοπιστει κατα χ τοτε η πανω επιφανεια θα μετατιπιστει κατα κχ οπου κ ο λογος των δυο διατομων.Αρα η δυναμη που ασκουμε απο κατω πρεπει να ειναι συνεχως μεγαλυτερη απο τα συνολικα βαρη,Αλλη διατυπωση: Eστω οτι το εμβολο ειναι αβαρες και βαρος εχει μονο το υγρο.. Αρα αν σπρωξω απο κατω κατα x το κεντρο βαρους του υγρου ανυψωνεται κατα αποσταση μεγαλυτερη της x.Αρα για τον ιδιο ενεργειακο λογο που ειπαμε και στο 1,πρεπει η δυναμη που ασκω θα ειναι συνεχως μεγαλυτερη απο το βαρος του υγρου.Αυτο μπορει να το δει κανεις ευκολα αν θεωρησει οτι αρχικα η πανω επιφανεια του υγρου ειναι στο υψος που στενευει ο σωληνας και στο τελος ολο το νερο εχει περασει στον στενο σωληνα,Αν τωρα προσθεσω και βαρος εμβολου το συμπερασμα εξακολουθει να ειναι σωστο.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Πολύ ωραίες σκέψεις Κωνσταντίνε.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Ευχαριστω Χριστόφορε.Εχει νομιζω καπου μια ερωτηση το σχολικο που στον υδραυλικο ανυψωτηρα ζηταει να συγκρινουμε τα εργα που η λογικη της εχει καποια σχεση.

Βαγγέλης Κουντούρης
27 ημέρες πριν

πολύ καλή προσέγγιση, Κωνσταντίνε

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Ευχαριστώ Κυριε Κουντούρη. Ειναι εντος?

Βαγγέλης Κουντούρης
27 ημέρες πριν

σε έχω ξεχωρίσει Κωνσταντίνε, εντός θεωρώ, με λένε Βαγγέλη, πάντως, όσοι τους έχω ξεχωρίσει…

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Εγινε Βαγγέλη!

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Oντως εσυ εφαρμοζεις καθαρη γεωμετρια και καθαρη στατικη.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Εχω συναντησει πολλα δευτερα θεματα που ειναι ταυτοχρονα πολυ εξυπνα και ταυτοχρονα απολιτιστα οπως λες και εσυ, αναλογα με τον τροπο που θα τα λυσει κανεις. Μου αρεσει πολυ η περιπτωση οπου απορριπτεις με εξυπνο τροπο τις λαθος απαντησεις και μενει μονο μια υποψηφια ως σωστη.Ειχαμε κανει μια σχετικη συζητηση παλια σε ενα θεμα επαγωγης με δυο ραβδους που αποκτουσαν κοινη οριακη ταχυτητα

Τελευταία διόρθωση28 ημέρες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Παρμενίων Μανδραβέλης

Τα θέματα αυτά που προτείνεις έχουν στην πλειοψηφία τους το εξής ιδιαίτερο., Φαίνονται απλά στην όψη.Αλοιμονο όμως σ’ αυτόν που δεν θα τα αντιμετωπίσει μεθοδικά και προσεκτικά.Απαιτουν γνώση και εμπνευση.Υπο την εννοια αυτή είναι ενδεδειγμένα Β θέματα..Θέματα “κόσκινο”
Χωρίς μάλιστα την οποιαδήποτε ένσταση καθώς οι λύσεις τους είναι απλές.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Συμφωνώ ότι αξίζει και πρέπει να διδαχτούν όλα Γιάννη
Στην 8 γράφοντας: F=pA+Wεμβ=ρghA+Wεμβ, με p τι συμβολίζεις;
Μάλλον “βαριόσουν” να γράψεις την Fatm στα δύο μέλη,
αλλά εγώ αυτό το αντιλαμβάνομαι ως υδροστατική πίεση και με “χαλάει”…

Σε άσκηση στο βιβλίο της Β’ Γυμνασίου, ζητάει τη δύναμη που πρέπει να ασκούμε σε τάπα που βάλαμε στο σκελετό πλοίου για να κλείσουμε ρήγμα σε βάθος 3m κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, υπολογίζει την πίεση p=ρgh και από εκεί βρίσκει
τη δύναμη…. Έτσι τα γυμνασιάκια καταλαβαίνουν πως η πίεση 3m κάτω
από την επιφάνεια είναι p=ρgh….

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.
Βαγγέλη οι δυο Fατμ δεν αλληλοαναιρούνται, ασκούνται σε διαφορετικές επιφάνειες (πάνω είναι μικρότερη). Πάλι βγαίνει το αποτέλεσμα που λέει ο Γιάννης, αλλά με λίγο περισσότερο κόπο. Ίσως Γιάννη, να είναι καλύτερα η άσκηση να είναι στο κενό.

Βαγγέλης Κουντούρης
27 ημέρες πριν

πράγματι, πρέπει να αναφερθεί η ύπαρξη πάνω και κάτω της Ρατμ, Θοδωρή, άρα οι δύο Fατμ αλληλοαναιρούνται
την άσκηση του σχολικού κάπου την έχουμε συζητήσει και εδώ
(ο Ηρακλής έφτασε Β΄ Γυμνασίου;)

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Βαγγέλη, ο Ηρακλής είναι ακόμα στις αθώες βαθμίδες εκπαίδευσης,
στη Δ’ Δημοτικού… Ο ίδιος βέβαια, ισχυρίζεται πως το καλύτερο σχολείο
είναι το νηπιαγωγείο, γιατί όταν γυρνάς σπίτι είσαι …. διαβασμένος
για την άλλη μέρα…. Έχει ένα δίκιο
Δεν έχω παρακολουθήσει κάποια συζήτηση….
Ανακαλύπτω τον κόσμο της φυσικής γυμνασίου μαζί με την Ελίνα…

Βαγγέλης Κουντούρης
27 ημέρες πριν

τα έχω μπερδέψει, Θοδωρή,
συνιστώ στην Ελίνα; να με βλέπει εδώ, https://ekountouris.blogspot.com/, δεν θυμάμαι πόσες φορές έχω γράψει ότι “όλα τα λεφτά είναι το Γυμνάσιο”, αλλά και ότι “η πλέον καθοριστική τάξη όλης της Ελπαίδευσης, όλης, είναι η Β Γυμνασίου”, και με αμφισβήτηση μακάρι,
αλλά και ο Ηρακλής έχεις δίκια, πολλά, και ξεκούραστα…

Βαγγέλης Κουντούρης
27 ημέρες πριν

η απάντηση από το δικό μου βιβλίο της Β΄ Γυμνασίου, αν και ό,τι βγει δηλαδή (η παρένθεση μακάρι)…

Ζ

Δ

F=?
h=3m
A=100cm2=100.10-4m2 =10-2m2 g=10m/s2
ρ=1020kg/m3
 
p=ρ.g.h και F=p.A άρα:F= ρ.g.h.A
απ’ όπου με αντικατάσταση, αφού πρώτα μετατρέψουμε τη μονάδα του εμβαδού στη μονάδα του συστήματος S.I., και εκτέλεση των πράξεων έχουμε:
F= 1020kg/m3.10m/s2.3m. 0-2m2  ή F= 1020.10.3.10-2Ν   ή F= 306Ν
(επειδή η ατμοσφαιρική πίεση υπάρχει και από τις δύο πλευρές του ρήγματος δεν λαμβάνεται υπ’ όψη)
 

Παρμενίων Μανδραβέλης

Θοδωρή καλημέρα.Χρησιμοποιει την σχετική πίεση.νομιζω

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
27 ημέρες πριν

Καλημέρα Γιάννη.
Πολύ όμορφα θέματα!
Δυστυχώς έχουμε απομακρυνθεί, στην κατεύθυνση μικρών ασκήσεων, όσον αφορά το θέμα Β…

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Γιάννη και συγχαρητήρια για το πόνημά σου!!!
Το ένα καλύτερο από το άλλο!
Έτσι όπως έπρεπε να είναι τα θέματα τύπου Β, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που είχαν διατυπωθεί και εξηγηθεί στο προεδρικό διάταγμα, όταν άλλαξε η “φιλοσοφία” θεμάτων μετά τις Δέσμες.
Το έχουμε ξεχάσει, δυστυχώς!
Η αξιολόγηση της γνώσης των μαθητών, ήταν στηριγμένη κατά Bloom , και όριζε τη δομή κάθε θέματος.
Αν δούμε τα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων τα τελευταία 15 χρόνια (!!!) , θα διαπιστώσουμε παρεκκλίσεις …15 παρασάγγας!
Τις πταίει;
Κατά τη γνώμη μου, το εύρος της ύλης!
Όταν είναι τόσο μικρό, δεν μπορείς να βγάλεις θέματα χωρίς να επαναλαμβάνεται κάτι.
Βόλευε και τους μαθητές καί τούς διδάσκοντες, τα Β θέματα να είναι μικρές ασκήσεις χωρίς αριθμητικά δεδομένα, μπορούσες να διδάξεις τη μεθοδολογία, και όλοι να μείνουν ικανοποιημένοι!!
Όλη αυτή η αλλαγή είχε γίνει για την “καταπολέμηση” της παπαγαλίας υποτίθεται.
Πολύ ορθά, αλλά γρήγορα εξετράπη της πορείας του!
Ίσως αν υπήρχε μια ενεργός Ε.Ε.Φ., κάτω από τη σκέπη της οποίας να εντάσσονταν μεγάλο πλήθος φυσικών, να γίνονταν εμπεριστατωμένες προτάσεις προς τους εκάστοτε κυβερνώντες, και να γίνονταν αλλαγές από τα κάτω, κι όχι μόνο από “εμπνευσμένους”, υπουργούς , που έκαναν αλλαγές, όντες και στην ίδια κυβέρνηση!!
το άσμα, Αχ Ελλάδα σ’ αγαπώ….
του Ρασούλη,
τα λέει όλα!!



Τελευταία διόρθωση27 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Πρόδρομος Κορκίζογλου
Τελευταία διόρθωση27 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Χαράλαμπος Κασωτάκης
27 ημέρες πριν

Πολύ όμορφα θέματα που αξιολογούν φυσική και όχι άλγεβρα. Στο τελευταίο πρόσθεσε, κατά τη γνώμη μου, ότι η δύναμη αντίστασης είναι της μορφής F = – bυ. Υπάρουν και άλλες εξαναγκασμένες ταλαντώσεις.