Subscribe
Ειδοποίηση για
106 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
3 μήνες πριν

Να συμφωνήσει κανείς ή να μην συμφωνήσει; Ιδού η απορία.
Αυτή για μένα είναι η μεγαλύτερη απορία!!!
Καλησπέρα Γιάννη.
Το θέμα δεν είναι η πρώτη φορά που το βάζεις. Και το βάζεις έντονα και με τον δικό σου χαρακτηριστικό τρόπο, που δύσκολα κάποιος να σου αντιπαρατεθεί…
Τα παραδείγματα που δίνεις, δεν είναι όλα τις ίδιας κατηγορίας. Έχουμε δύο διαφορετικά ζητήματα.
Το ένα είναι αν ο μαθητής δώσει μια λύση, που δεν έχει διδάξει ο καθηγητής (ή και δεν γνωρίζει), πρέπει να πάρει όλα τα μόρια; Η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι ΝΑΙ και αυτό χωρίς κανένα δισταγμό.
Στην περίπτωση αυτή ανήκουν τα παραδείγματά σου με την παγοκολώνα, με την ελαστική κρούση ή το μήκος κύματος στο Doppler. Στηρίζονται στο βιβλίο, δεν στηρίζονται σε τρυκ, ούτε σε κόλπα. Απολύτως δεκτά.
Υπάρχουν και άλλα όμως, που δεν υπάρχουν στο βιβλίο τα οποία ο μαθητής πρέπει να δικαιολογήσει.
Ο διαιρέτης τάσης κάποτε διδασκόταν. Σήμερα όχι. Αν εσύ θελήσεις να διδάξεις τρόπους παράκαμψης της θεωρίας του βιβλίου, δίνοντας εύκολες μεθόδους επίλυσης προβλημάτων και όχι εφαρμογή της θεωρίας του, δεν θα με βρει σύμφωνο.
Ο μαθητής εξετάζεται αν έχει εμπεδώσει την διδαχθείσα ύλη.
Όχι αν έχει μάθει κολπάκια επίλυσης και εύρεσης του αποτελέσματος.
Ο διαιρέτης τάσης δεν διδάσκεται. Αν θέλει ο μαθητής να τον χρησιμοποιήσει, θα πρέπει να δικαιολογήσει το τι κάνει. Τι είναι αυτό που υποστηρίζει. Πράγμα που μεταφράζεται να «αποδείξει».
Αλλιώς δεν ζητάμε καμιά δικαιολόγηση σε ο,τιδήποτε. Ζητάμε απλά εύρεση του σωστού αποτελέσματος. Καλό για κάποιου άλλου είδους εξέταση, που δίνονται 4 επιλογές σαν αποτέλεσμα και ο εξεταζόμενος καλείται να βρει την σωστή απάντηση, χωρίς να υποχρεούται να δικαιολογήσει το γιατί. Η βαθμολογία δε, μπορεί να γίνει και μέσω κομπιούτερ. Δεν χρειάζεται βαθμολογητής… Σε αυτόν τον τρόπο εξέτασης είμαστε;
Το «κάθε απάντηση επιστημονικά ορθή» δεν σημαίνει ότι ο εξεταζόμενος δεν δικαιολογεί αυτό που γράφει, αλλά εφαρμόζει ό,τι θέλει (ή έχει διδαχθεί…). Σημαίνει μπορεί να επιχειρηματολογήσει υποστηρίζοντας αποδεικτικά μια άλλη επιστημονική οδό… Μια ισοδύναμη οδό, την οποία στηρίζει και όχι απλά:
«Ξέρω ότι …»

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Το «κάθε απάντηση επιστημονικά ορθή» δεν σημαίνει ότι ο εξεταζόμενος δεν δικαιολογεί αυτό που γράφει, αλλά εφαρμόζει ό,τι θέλει (ή έχει διδαχθεί…). Σημαίνει μπορεί να επιχειρηματολογήσει υποστηρίζοντας αποδεικτικά μια άλλη επιστημονική οδό… Μια ισοδύναμη οδό, την οποία στηρίζει και όχι απλά:
«Ξέρω ότι …» Kαλησπερα Διονύση. Συμφωνω με αυτο που γραφεις.Παντα με δικαιολογηση.Οπως ας πουμε στα μαθηματικα δεν μπορει κανεις στις εξετασεις να χρησιμοποιησει θεωρημα που δεν υπαρχει στο σχολικο χωρις αποδειξη.Στην φυσικη παντως ειναι καπως πιο ρευστα τα πραγματα.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
3 μήνες πριν

Καλησπέρα Κωνσταντίνε.
Το θέμα είναι “Στην φυσικη παντως ειναι καπως πιο ρευστα τα πραγματα.”, θα έπρεπε να είναι έτσι ή θα πρέπει να ενισχύεται κάθε τέτοια τάση;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
3 μήνες πριν

Και δεν ανέφερα και τα πολλά ρεύματα σε ένα κύκλωμα, με το οποίο διαφωνώ έντονα!
Αν με βάση την αρχή της επαλληλίας κάποιος μπορεί να κάνει ένα τρυκ που τον διευκολύνει, αυτό δεν έχει καμιά σχέση με το τι πραγματικά μαθαίνει ένας μαθητής που θα διδαχτεί την μέθοδο και στη συνέχεια, χωρίς καμιά αναφορά σε επαλληλία, υποστηρίζει στο γραπτό του ότι σε ένα βρόχο έχουμε δύο εντάσεις με αντίθετη φορά…

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλησπέρα Γιάννη. Συμφωνώ με όλα όσα γράφεις. Εγω νομιζω οτι ο μονος λογος για τον οποιο μπορει να μην αξιολογηθει με αριστα μια σωστη λυση ειναι διοτι ο εξεταστης δεν την καταλαβε. Εξαρταται δηλαδη απολυτα απο την επιστημονικη καταρτιση του εξεταστη. Και αν δεν καταλαβαινει, τοτε εξαρταται απο την αισθηση ευθυνης που εχει να το ψαξει η και να ζητησει βοηθεια.Το γραφεις ωραια στο παραδειγμα με τις ταχυτητες των σημειων Α και Β του δισκου και την γωνια φ. (ωραια ασκηση!) Παντως εγω δεν ειμαι τοσο ανησυχος.(μπορει να κανω και λαθος.) Δεν μου ετυχε ποτε καποιος φοβερος μαθητης να μην μπει στο Πολυτεχνειο επειδη του εκοψαν σωστη λυση.Αυτο βεβαια μπορει να ειναι θεμα τυχης.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
3 μήνες πριν

Να δεχθώ ότι η σχέση VAΔ/VΑΒ=RΑΔ/RAB, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από εκεί και πέρα πρέπει να ακολουθήσει κάποια αποδεικτική πορεία…
Το ερώτημα που βέβαια μπαίνει είναι γιατί ο μαθητής να ξεκινήσει από αυτή τη σχέση;
Γιατί να την θυμάται και να μην ξέρει μόνο το νόμο του Ohm; Ξεκινώντας από εκεί δεν επιλύεται το πρόβλημα; Γιατί πρέπει να διδαχτεί έναν τελικό τύπο τον οποίο να γνωρίζει απέξω … προς χρήση;
Τι γνώση είναι αυτή;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
3 μήνες πριν

Δεν με βρίσκει σύμφωνο Γιάννη, αυτή η τακτική.
Οδηγεί σε εύκολες συνταγές μαγειρικής και σε διαδικαστικές λύσεις, πέρα και μακριά από τις γνώσεις που πρέπει να αποδείξει ο μαθητής ότι κατέχει, με βάση το σχολικό βιβλίο και την ύλη που διδάχτηκε.
Και αν αυτό γίνει αποδεκτό, ως αρχή, αυτό στη συνέχεια θα επεκταθεί, θα εργαλειοποιηθεί και θα αντικαταστήσει κάθε ουσιαστική γνώση, η οποία θα στηρίζεται στην θεωρία.
Τα παιδιά θα ξεκινούν από το Γυμνάσιο το φροντιστήριο για τις πανελλαδικές, αφού θα έχουν πολλά “κόλπα” να μάθουν!!!
Και κάτι ακόμη, πιο σημαντικό.
Μπορεί η θέση σου να προβάλλεται στη λογική να μην αδικηθεί κάποιος υποψήφιος από στενομυαλιά (ή και άγνοια…) κάποιου βαθμολογητή, αλλά στην ουσία πάει πολύ πιο μακριά!
Προτείνει μια άλλη διδασκαλία, η οποία δεν θα πει κάτι πρόσθετο, μετά από 5-6 ασκήσεις, όπως λες (πράγμα που όλοι λίγο ή πολύ το κάναμε…), αλλά μια άλλη διδασκαλία που θα αφήνει στην άκρη τη θεωρία και θα επιλύει με τρυκ και την πρώτη άσκηση…

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
3 μήνες πριν

Δεν βλέπω να μπορούμε να συμφωνήσουμε Γιάννη.
Δεν μπορώ να σε πείσω…
Δεν είναι τρυκ. Είναι τεχνικές.”
Δώσε όποιο όνομα θέλεις. Δεν είναι επίλυση προβλήματος, με βάση την θεωρία και την ικανότητα που επέκτησε ο μαθητής στην επίλυση προβλημάτων.
Όχι των συγκεκριμένων που ο μαθητής διδάχτηκε επιμόνως σε σχολείο και φροντιστήριο, αλλά προβλήματος άγνωστου πάνω σε ένα τμήμα θεωρίας που θα διδαχτεί στο μέλλον.
Οι τεχνικές (έστω και αν δεν είναι τρυκ…) είναι πάντα συγκεκριμένες, δεν οδηγούν σε απόκτηση ικανότητας. Είναι μια στεγνή τεχνικής φύσεως γνώση, την οποία ο μαθητής θα αφήσει πίσω του μέσα σε 20 ημέρες μετά τις εξετάσεις…