Πολύ ωραία Β θέματα Αρτέμη , συγχαρητήρια!
Σαν το πρώτο έκανα την πρώτη μου ανάρτηση στα ρευστά. Ο αείμνηστος Ανδρέας Ι. Κασσέτας είχε ενθουσιαστεί.
Είναι πολύ καλό θέμα. Εγώ ζητούσα το λόγο της μάζας του κυλίνδρου προς τη μάζα του υγρού, σε συνάρτηση των βεληνεκών.
Να είσαι καλά και καλή Ανάσταση.
με τον Αρτέμη “γνωρίζομαι” και από άλλον χώρο,
από όπου και μεταφέρω το σχόλιό μου
(διότι το Κλασσικό Σχολείο που τελείωσα δεν μ΄ αφήνει να ησυχάσω…)
“καλά θέματα, Σαράντη (“φάε” το “-” από το “-λ”, υπάρχει στο “μειώνεται”)”
Οι δύο τελείες έχουν την έννοια “δηλαδή”. Το ρεύμα μειώνεται, δηλαδή dI/dt=-λ όπου λ>0.
Δεν θα μπορούσε να γράψει: Το ρεύμα μειώνεται, δηλαδή dI/dt=λ όπου λ>0. Διότι: Το ρεύμα μειώνεται, δηλαδή ΙdI/dtΙ=λ όπου λ>0. Η γραφή dI/dt=-λ είναι σωστή διότι οδηγεί στην Ι=Ιο-λ.(t-to) , αν την δούμε ως απλή διαφορική εξίσωση.
Το κακό με τα κλασικά σχολεία είναι ότι σ’ αυτά κυριαρχούν οι Φιλόλογοι. Οι φιλόλογοι (ετυμολογούντες συχνά) συγχέουν λέξεις με όρους. Είναι ικανοί να μιλήσουν για “Καταχωριστές” (registers). Μιλούν για “πλεονασμούς” όπως ίσως (κακώς) εκλαμβάνεται η παραπάνω παράθεση του πλην.
Φιλόλογοι είναι Βαγγέλη.
Καλησπερα Γιάννη και Βαγγέλη. Τι πρεπει να πουμε κατα την γνωμη σας? Οτι φετος λογω της καραντινας ειχαμε υφεση 7% η οτι ειχαμε υφεση -7%?
Οι κυριες στις ειδησεις συνηθως λενε το δευτερο.
Καλημέρα σε όλους. Τις ευχαριστίες μου σε όλους τους συναδέλφους, από την καρδιά μου. Πάντα όταν γράφω θέματα σκέφτομαι ότι ο μαθητής στις εξετάσεις δεν μπορεί να ρωτήσει κάτι. Άρα, μία επιπλέον πληροφορία στην εκφώνηση δεν βλάπτει.
Καλημέρα Αρτέμιε.
Να σε ευχαριστήσω για τις πρόσφατες αναρτήσεις που μοιράστηκες μαζί μας.
Να είσαι καλά και καλό Πάσχα.
Πολύ ωραία Β θέματα Αρτέμη , συγχαρητήρια!
Σαν το πρώτο έκανα την πρώτη μου ανάρτηση στα ρευστά. Ο αείμνηστος Ανδρέας Ι. Κασσέτας είχε ενθουσιαστεί.
Είναι πολύ καλό θέμα. Εγώ ζητούσα το λόγο της μάζας του κυλίνδρου προς τη μάζα του υγρού, σε συνάρτηση των βεληνεκών.
Να είσαι καλά και καλή Ανάσταση.
με τον Αρτέμη “γνωρίζομαι” και από άλλον χώρο,
από όπου και μεταφέρω το σχόλιό μου
(διότι το Κλασσικό Σχολείο που τελείωσα δεν μ΄ αφήνει να ησυχάσω…)
“καλά θέματα, Σαράντη (“φάε” το “-” από το “-λ”, υπάρχει στο “μειώνεται”)”
Βαγγέλη η απέχθειά σου για τα πλην!

Ας το δούμε:
Οι δύο τελείες έχουν την έννοια “δηλαδή”. Το ρεύμα μειώνεται, δηλαδή dI/dt=-λ όπου λ>0.
Δεν θα μπορούσε να γράψει:
Το ρεύμα μειώνεται, δηλαδή dI/dt=λ όπου λ>0.
Διότι:
Το ρεύμα μειώνεται, δηλαδή ΙdI/dtΙ=λ όπου λ>0.
Η γραφή dI/dt=-λ είναι σωστή διότι οδηγεί στην Ι=Ιο-λ.(t-to) , αν την δούμε ως απλή διαφορική εξίσωση.
Το κακό με τα κλασικά σχολεία είναι ότι σ’ αυτά κυριαρχούν οι Φιλόλογοι. Οι φιλόλογοι (ετυμολογούντες συχνά) συγχέουν λέξεις με όρους. Είναι ικανοί να μιλήσουν για “Καταχωριστές” (registers). Μιλούν για “πλεονασμούς” όπως ίσως (κακώς) εκλαμβάνεται η παραπάνω παράθεση του πλην.
Φιλόλογοι είναι Βαγγέλη.
Καλησπερα Γιάννη και Βαγγέλη. Τι πρεπει να πουμε κατα την γνωμη σας? Οτι φετος λογω της καραντινας ειχαμε υφεση 7% η οτι ειχαμε υφεση -7%?
Οι κυριες στις ειδησεις συνηθως λενε το δευτερο.
Ύφεση 7%.
Μείωση 7%.
Όμως:
Το ρεύμα μειώνεται με σταθερό ρυθμό, έτσι ώστε di/dt=-λ, λ>0.
εξαιρετικά θεματα Αρτέμιε
Καλημέρα σε όλους.
Τις ευχαριστίες μου σε όλους τους συναδέλφους, από την καρδιά μου. Πάντα όταν γράφω θέματα σκέφτομαι ότι ο μαθητής στις εξετάσεις δεν μπορεί να ρωτήσει κάτι. Άρα, μία επιπλέον πληροφορία στην εκφώνηση δεν βλάπτει.