Α΄ θέματα που δεν είναι Α΄ θέματα.

Καπνίζει ένας καλεσμένος στο σαλόνι σου. Ένα μικρό παιδί βήχει μπας και καταλάβει.

Αυτός ρωτάει το μικρό:

-Είσαι κρυωμένος παιδί μου;

Δεν σβήνει το τσιγάρο.

Απευθύνεται σε συναδέλφους:

(Visited 1,697 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
32 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης
14 ημέρες πριν

Καλησπέρα Γιάννη και χρόνια πολλά… Καλή Ανάσταση να έχεις..
Δεν ξέρω τι έχεις στο μυαλό σου… θα καταθέσω όμως τη δική μου άποψη.
Στα Α΄ θέματα θεωρώ προσωπικά ότι ένας μαθητής έχοντας κατανοήσει ένα φαινόμενο να μπορεί να απαντάει σε μια ερώτηση που θα του τεθεί, όχι δια της αφαιρετικής μεθόδου που συνήθως γίνεται (διαβάζουν και λένε… αυτό δεν μου αρέσει!!!) αλλά μέσω μιας απλούς σκέψης που θα τον οδηγεί να απορρίπτει μία μία τις επιλογές που του δίνονται. Η σκέψη θα πρέπει να γίνεται χωρίς σύνθετους αριθμητικούς υπολογισμούς
Μόνο τότε έχει αξία τα 5 μόρια που του δίνεις.. 5 μόρια = 1/20 όσο στοιχίζει ένα υποερώτημα άσκησης. Γιατί λοιπόν να δώσω σε έναν μαθητή τα 5 μόρια για να μου απαντήσει:
Σε μια φθίνουσα ταλάντωση:
α. Το πλάτος μειώνεται.
β. Το πλάτος αυξάνεται.
γ. Η ενέργεια ταλάντωσης αυξάνεται.
δ. Το πλάτος μένει σταθερό.
Εξετάζω σε ένα τέτοιο θέμα κάτι ουσιαστικό;; Απολύτως Τίποτα.

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης
14 ημέρες πριν

Άρα Γιάννη να υποθέσω ότι τα Α΄ θέματα που έβαλα στο διαγώνισμα που ανέβασα… δεν τα θεωρείς Α΄θέματα;;

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης
14 ημέρες πριν

Καθαρή ανάκληση γνώσης είναι όταν ζητήσεις να σου γράψουν έναν ορισμό και να δώσουν μια μονάδα μέτρησης π.χ. Δεν είναι ανάκληση γνώσεων να τους βάζεις να διαλέξουν μέσα από τέσσερις πιθανές απαντήσεις ποια είναι ο ορισμός…
Με αυτό δίνεις άλλοθι στα παιδιά να μην μάθουν τον ορισμό αυτολεξεί, όπως θα έπρεπε, αλλά να κοιτάζουν ποια από τις προτάσεις τους κάνει περισσότερο.

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης
14 ημέρες πριν

Ουσιαστικά με τον τρόπο αυτό δεν μαθαίνουν Φυσική, μαθαίνουν Φυσική στο περίπου…
Τι νόημα θα είχε μια ερώτηση πολλαπλής:
Πώς βρίσκεται η φορά των δυναμικών γραμμών γύρω από ρευματοφόρο αγωγό απείρου μήκους:
α. Με κανόνα δεξιού χεριού;
β. Με κανόνα αριστερού χεριού;
γ. Με κανόνα των τριών δακτύλων του δεξιού χεριού;
δ. Με κανόνα των τριών δακτύλων του αριστερού χεριού;

Από το να τους βάλεις να το εφαρμόσουν στο χαρτί τους τον κανόνα του δεξιού χεριού, όπως δηλαδή το ζητάω στο Α2 του διαγωνίσματος.

Εξετάζουμε ουσιαστική ανάκληση γνώσεων στο πολλαπλής που έφτιαξα παραπάνω;; Για εμένα όχι…
Όμως στο Α2 του διαγωνίσματος εξετάζουμε ουσιαστικά ποιος έχει μάθει να εφαρμόσει τον κανόνα του δεξιού χεριού.

Όπως είπα και στην αρχική μου τοποθέτηση.
Η αξία των 5 μονάδων που δίνει κάθε σωστή απάντηση, θα πρέπει να έχει και κάποια μικρή σκέψη χωρίς σύνθετους αριθμητικούς υπολογισμούς.
Σκέψου ένας μαθητής παίρνει το 1/4 των μονάδων σε πέντε λεπτά εξέτασης!!!

Για μένα τα πολλαπλής επιλογής ως Α΄ θέμα δεν θα έπρεπε να υπάρχουν.

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης
14 ημέρες πριν

Από τη στιγμή που δεν μπαίνουν ερωτήσεις ανάπτυξης, δυστυχώς οι μαθητές δεν μαθαίνουν ουσιαστικά Φυσική, μαθαίνουν Φυσική στο περίπου…
Πόσες φορές δεν άκουγες; “Έλεγε αυτό στην εκφώνηση;;; Δεν το πρόσεξα;;;”
Εμ αφού δεν έχεις μάθει να διαβάζεις το βιβλίο σε βάθος… να μάθεις ορισμούς… πώς θα μάθεις να διαβάζεις μια εκφώνηση… Μόνο την σκανάρεις και αν είσαι τυχερός να μην χάσεις καμιά ουσιαστική λέξη θα μπορέσεις να απαντήσεις σωστά…

Πάμε σε ένα Σ-Λ:
Όταν ένα σώμα εκτελεί μια σύνθετη ταλάντωση που προκύπτει από τη σύνθεση δύο απλών αρμονικών ταλαντώσεων, ίδιας διεύθυνσης ίδιου πλάτους, μηδενικής αρχικής φάσης και με συχνότητες που διαφέρουν λίγο μεταξύ τους, προκύπτει μια ιδιόμορφη ταλάντωση στην οποία περίοδος διακροτήματος δεν ονομάζεται ο χρόνος μεταξύ δύο διαδοχικών μηδενισμών του πλάτους της ταλάντωσης.
Επίτηδες το έβαλα μεγάλο… Είναι ουσιαστικά ανάκληση γνώσεων;;; Είναι;;; Τους εξετάσαμε με αυτό αν ξέρουν τι σημαίνει περίοδο διακροτήματος;;; ΌΧΙ βέβαια;; Τους εξετάσαμε αν πρόσεξαν το ”δεν ” στην εκφώνηση. Κερδίσαμε κάτι από την εξέταση του συγκεκριμένου ερωτήματος. Απολύτως όχι…

Αν όμως ρωτούσαμε.. Τι ονομάζεται περίοδος διακροτήματος, τότε θα εξετάζαμε ξεκάθαρα ανάκληση γνώσεων και θα είχε νόημα να τους δώσουμε τις πέντε μονάδες… Βέβαια ο μαθητής τότε, θα έδινε τον ορισμό (μάλλον όμως θα τον έδινε στο περίπου) αφού δεν είχε μάθει από το Γυμνάσιο μέχρι και την τρίτη Λυκείου να εξετάζετε στους ορισμούς… τώρα θα μάθει;;;

Περιμένω και τη γνώμη και άλλων συναδέλφων στο εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα που ξεκίνησες.

Να είσαι καλά Γιάννη, καλή Ανάσταση με υγεία….

Μανόλης Μαργαρίτης
14 ημέρες πριν

Γιάννη Νεκτάριε καλησπέρα
Γιάννη δεν έχεις λόγο να αγωνιάς για το αν τα θέματα που θα μπουν θα μοιάζουν για Β θέματα , δεν εχει γίνει αυτό σε παναλλαδικές μέχρι τώρα , αντίθετα θα πρέπει να αγωνιουμε για Α θέματα στρεβλά που πρέπει να απαντήσεις για σωστό κάτι που δεν είναι πχ σε κάθε κρούση ισχύει η ΑΔΟ, πχ αν αυξηθεί η σταθερά b δεν αυξάνει η περίοδος της φθίνουσας , πχ σώμα με αυξανόμενη υ δεν περιστρέφεται άρα Στ=0

Από λίγο που διάβασα τα θέματα του Νεκτάριου , τα Α θέματά του είναι πολύ ωραία και ισορροπημένα , ο μαθητη΄ς πρέπει να κάνει μιαμιση σκέψη για να απαντήσει χωρίς πράξεις.
Στο δικό μου διαγώνισμα φυσικά το Α2 είναι καθαρό Β θέμα αλλα΄το έβαλα διότι είναι ένα διαγώνισμα επανάληψης

Μανόλης Μαργαρίτης
14 ημέρες πριν

Α Γιάννη ξέχασα να πω οτι τα 9 από τα 10 θέματα που έβαλες είναι μια ανεκτίμητη συλλογή πολυ ωραίων ερωτήσεων, συγχαρητήρια.

Γιωργος Σωτηροπουλος
14 ημέρες πριν

Καλησπερα σας κυριε, μηπως ειναι ευκολο να μοιραστειτε τις απαντησεις;

Γιωργος Σωτηροπουλος
13 ημέρες πριν

Σας ευχαριστω πολυ κυριε Γιαννη!

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
13 ημέρες πριν

Καλημέρα Γιάννη, καλημέρα σε όλους.
Γιάννη δεν ξέρω αυτά αν είναι ή δεν είναι Α΄ θέματα.
Αλλά σύμφωνα με το νόμο τι ακριβώς εξετάζεται στο Α΄ θέμα;
Απλή ανάκληση γνώσεων. Αυτό προβλέπει ο νομοθέτης.
Βέβαια ο νομοθέτης δεν πρόβλεψε 5 ερωτήσεις όπου 5χ5=25 μόρια…
Καλό ή κακό αυτό που προβλέπεται;
Όπως εφαρμόζεται άσχημο, που δεν θα το κάνει καλό αν αλλάξουμε τον χαρακτήρα των ερωτήσεων, κάνοντάς τις είτε πολύ δύσκολες, είτε έμμεσα ερωτήσεις που για να απαντηθούν θέλει δουλειά, κάπου μεταξύ Γ και Δ θέματος, που απλά δεν το λέμε.
Αν θέλαμε να εξετάσουμε πράγματι θεωρία, σε επίπεδο ανάκλησης γνώσεων, θα πρέπει να επιμείνουμε σε αυτό. Αλλά γιατί 5 ερωτήσεις και όχι 25;
Ας πούμε λοιπόν ότι το Α θέμα, αποτελείται από 25 απλές ερωτήσεις. Αν θέλετε θα δεχόμουν και 50 απλές ερωτήσεις. Αλλά απλές, που εξετάζουν τα εύκολα…
Οι ερωτήσεις ανάπτυξης, οι ορισμοί, οι αποδείξεις πάνε λογικά στο Β΄ θέμα, το οποίο παύει να είναι …ασκησούλες…
Αλλά τώρα όλα αυτά, τι νόημα έχουν;
Εδώ είμαστε πάνω στο σταυρό ελπίζοντας στην Ανάσταση…

Τελευταία διόρθωση13 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης
13 ημέρες πριν

Καλημέρα Γιάννη, καλημέρα σε όλη την παρέα.
Επ ουδενί δεν θεώρησα ότι μου άσκησες κριτική Γιάννη… Κάνουμε μια συζήτηση για το πως αντιλαμβάνεται ο καθένας μας το Α΄ θέμα και πώς πιστεύει ο καθένας μας ότι θα έπρεπε να είναι… Δεν πήρα καθόλου μα καθόλου στραβά την τοποθέτησή σου και θέλω ειλικρινά να το ξέρεις…
Η γνώμη μου για το πώς πρέπει να είναι το Α΄ θέμα είναι ξεκάθαρη:
Όχι πολλαπλές επιλογές ξερής αποστήθισης που δεν προσφέρουν τίποτα στην εκμάθηση της Φυσικής.. Αν θέλουμε να μπαίνουν πολλαπλές επιλογές ας βάζουμε και το μαθητή να σκεφτεί λίγο περισσότερο πριν απαντήσει… Την άποψη για το πώς θα ήθελα το Α΄ θέμα την εκφράζω σε κάθε διαγώνισμα που ανεβάζω, όπως και στο φετινό… Το διαγώνισμα που ανεβάζω αποτελεί έναν καθρέφτη των θεμάτων που θα ήθελα να δω στις πανελλαδικές…