Τελικό διαγώνισμα προσομοίωσης Φυσικής 2020-2021

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

29 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΦΥΣΙΚΗ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ

ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΟΚΤΩ (8)

ΘΕΜΑ  1ο

Στις ερωτήσεις Α1-Α4  να γράψετε τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

Α1. Ο τροχός του διπλανού σχήματος περι στρέφεται με συχνότητα f, οπότε το σώμα Σ μάζας m δεμένο στο ελατήριο σταθεράς k εκτελεί ταλάντωση μέσα σε μέσο από το οποίο δέχεται δύναμη της μορφής F΄= -bυ με b = σταθ. Η εξίσωση που περιγράφει την απομάκρυνση του σώματος σε συνάρτηση με το χρόνο είναι  . Τι από τα παρακάτω ισχύει;

α. Το σώμα εκτελεί εξαναγκασμένη ταλάντωση και βρίσκεται σε κατάσταση συντονισμού.

β. Αν αρχίσουμε να περιστρέφουμε πιο γρήγορα τον τροχό, για κάποια συχνότητα το σώμα θα απορροφά ενέργεια κατά το βέλτιστο τρόπο.

γ. Αν αρχίζουμε να μειώνουμε την περίοδο περιστροφής του τροχού, το πλάτος ταλάντωσης του σώματος αποκλείεται να ξαναπάρει την τιμή Α1.

δ. Αν αρχίζουμε να αυξάνουμε την συχνότητα περιστροφής του τροχού, για κάποια τιμή συχνότητας το πλάτος ταλάντωσης του σώματος θα γίνει και πάλι ίσο με Α1.

………………………………….

Η συνέχεια ΕΔΩ

Οι απαντήσεις ΕΔΩ

 

(Visited 12,211 times, 24 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
15 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
14 ημέρες πριν

Καλημέρα Νεκτάριε.
Να σε ευχαριστήσω και για το νέο σου διαγώνισμα που μοιράστηκες μαζί μας.
Είμαι σίγουρος ότι θα τιμηθεί δεόντως!!!
Να είσαι καλά.

Παρμενίων Μανδραβέλης

Nεκτάριε καλημέρα!
Μας προσφέρεις ένα διαγώνισμα πραγματικό κριτήριο.Εκτιμώ οτι υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις των πανελλαδικών εξετάσεων και υπο την έννοια αυτή αποτελεί μετρητή ετοιμότητας κάθε υποψήφιου.Αυτός νομίζω είναι ο στόχος σου.Θα το προωθήσω στα mail των μαθητών μου για να το προσπαθήσουν έγκαιρα.
Θα ήθελα πριν το προωθήσω να ελέγξεις λιγο την εκφώνηση του Γ θέματος όπου σε κάποιο σημείο αναφέρεις κάτι για κυκλικό πηνίο.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Πολύ καλό διαγώνισμα Νεκτάριε, “μετρητής ” γνώσεων και δυνατοτήτων ενός υποψηφίου ενάμισυ μήνα πριν τις εξετάσεις του!
Μπορεί να καλύψει ακόμη διάφορα κενά που θα διαπιστώσει.
Καλή Ανάσταση με Υγεία και ευτυχία.

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης
14 ημέρες πριν

Καλησπέρα Νεκτάριε. Και καλό διαγώνισμα είναι, αλλά και χρήσιμες οι απαντήσεις με την επιμέρους μοριοδότηση.
Καλή Ανάσταση

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
14 ημέρες πριν

Καλησπέρα Νεκτάριε. Εξαιρετικό το διαγώνισμά σου! Επιπέδου εξετάσεων και χωρίς υπερβολές.
Το Α θέμα είναι λίγο πάνω από απλές ερωτήσεις θεωρίας και πολύ καλά κάνεις, γιατί ο σκοπός μας αυτή την εποχή πρέπει να είναι η επανάληψη αλλά και η συμπλήρωση κενών…
Το Β3 μου άρεσε ιδιαίτερα με την εσωτερική αντίσταση του πλαισίου. Η γνώμη μου είναι πως πρέπει να χρησιμοποιηθεί σύμβολο ΗΕΔ για το πλάτος Ε = ΝΒΑω και μετά στο νόμο Ohm Ιεν = Εεν /Rολ και βέβαια Vεν για τη συσκευή στο εξωτερικό κύκλωμα.
Το Γ είναι πολύ ωραίο θέμα επαγωγής σε ράβδο. Την εκθετική αύξηση της τάσης στο τέλος δεν ξέρω πόσοι μαθητές θα τη ζωγράφιζαν.
Το Δ τεστάρει ένα μεγάλο μέρος των γνώσεων σε κρούσεις, ταλαντώσεις και στερεό, χωρίς να κουράζει.
Παρατήρησα επίσης ότι “λείπει” η κινηματική στερεού, αλλά έτσι κι αλλιώς δε μπορούν όλα να χωρέσουν…
Να είσαι καλά και καλό Πάσχα με υγεία!

Κωνσταντίνος Σαράμπαλης

Νεκτάριε, νομίζω ότι είναι πολύ καλό διαγώνισμα αν και υπερβαίνει το τρίωρο. Κάθισα και το έλυσα (στη ησυχία του σπιτιού μου) και έτσι δεν υπερβάλλω.
Για τα Α συμφωνώ ότι πρέπει να χρειάζονται κάποια «στάση» να σκεφτούν και όχι να τσεκάρουν στα γρήγορα για να πάνε στα επόμενα.
Στο Γ3 νομίζω ότι χρειάζεται να ειπωθεί ότι t1<2s.
Στο Δ2 στην απάντησή σου χρειάζεται να συγκριθεί με την περίοδο (ή η αντίστοιχη φάση με το 2π).
Μια γενική παρατήρηση είναι ότι οι διατυπώσεις μπορούσαν σε κάποια σημεία να ήσαν καλύτερες (πχ. στο Γ4).
Θα το δώσω στους μαθητές μου όταν επανέλθουμε.
Να είσαι καλά και καλό Πάσχα.

Κωνσταντίνος Σαράμπαλης

Νεκτάριε
Για το Γ3, προσωπικά φτάνοντας (σε αυτό που λες) είδα το αδιέξοδο ότι δε μπορούσε να γίνει υπολογισμός χρονικής στιγμής πέραν των 2s και «προσαρμόστηκα».
Οι διατυπώσεις σου είναι σαφείς. Δεν ισχυρίστηκα κάτι περί ασάφειας. Έχω μια ιδιαίτερη «λόξα» με τη γλώσσα μας, χωρίς να θεωρώ τον εαυτό μου θεματοφύλακά της  (που δεν την είχα παλιότερα). Μάλλον μεγάλωσα και έγινα ιδιότροπος. Τα σχήματά σου είναι άψογα.
 
Εκτιμώ πολύ τη δουλειά όλων των συναδέλφων που όσοι έχουν ασχοληθεί μόνο αυτοί ξέρουν τις ατελείωτες απαιτούμενες ώρες. Εννοείται και την ανιδιοτέλεια να τη μοιράζεσαι.
Καληνύχτα

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Νεκτάριε ευχαριστούμε για το διαγώνισμα που μας έδωσες, το οποίο αξιολογώ στο σύνολό του ως θετικό
Κάποιες μικρές, φιλικές παρατηρήσεις
Το Β1 νομίζω αντιμετωπίζεται πιο σύντομα. Από εξίσωση συνέχειας και Νόμου Bernoulli προκύπτει ταχύτητα εκροής υ=(3/2)* ρίζα(gh) και αφού s=2H-> υ*ρίζα(2H/g)=2H προκύπτει το αποτέλεσμα
Στο θέμα Γ μου άρεσε το Γ1 αλλά μετά δυσκολεύτηκα να «καταλάβω το σενάριο»…
Νομίζω έχτισες την άσκηση στην ιδέα υπολογισμού της μετατόπισης στο χρονικό διάστημα της ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης. Προσωπικά θα άλλαζα λίγο τη δομή
Αμέσως μετά το Γ2 θα ζητούσα:
«Να σχεδιάσετε το διάγραμμα έντασης ρεύματος – χρόνου I=f(t) στο διάστημα 0-2s.»
Έτσι τη στιγμή t1 θα μπορούσαν να την βρουν από το εμβαδόν του τραπεζίου στο διάγραμμα I=f(t)
Στο Γ4 αντί για τη μετατόπιση από 0-4,5s θα έδινα
«αν γνωρίζετε πως στο χρονικό διάστημα 2-4,5s, η δυναμική βαρυτική ενέργεια του αγωγού αυξήθηκε κατά 72,5J»
Επίσης δεν κατάλαβα γιατί δίνεις την τιμή 8s στο διάγραμμα της δύναμης
Στο θέμα Δ έξυπνα αποφεύγεις τη συσπείρωση του ελατηρίου
Να είσαι καλά και για το τελικό διαγώνισμα 2021-22