Σε πόσο χρόνο θα τελειώσουν κι οι τρεις μαζί;

Καλημέρα σε όλους,

Χρόνια πολλά και καλό Πάσχα!

Μια και είμαστε σε πιο χαλαρή διάθεση λόγω … μεγάλης κατανάλωσης οβελία 🙂 ,
ας θυμίσω τα προβλήματα – σπαζοκεφαλιές πρακτικής αριθμητικής που έπρεπε να λύνουμε στο Δημοτικό. Βρήκα ένα τέτοιο στο youtube και το μεταφέρω:

“Ο Α και ο Β μαθητής μαζί, τελειώνουν ένα πρότζεκτ σε 2 ώρες.
Ο Α και ο Γ μαζί τελειώνουν το ίδιο πρότζεκτ σε 3 ώρες.
Ο Β και ο Γ μαζί το τελειώνουν σε 4 ώρες.
Σε πόσο χρόνο θα το τελειώσουν, αν δουλέψουν κι οι τρεις μαζί;”

Ποιές φυσικές ποσότητες θα χρησιμοποιούσατε για να γράψετε εξισώσεις που να έχουν ένα φυσικό νόημα;

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
51 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Διονύση και χρόνια πολλά.
Εγώ τώρα ήρθα, εσύ έρχεσαι ή φεύγεις (για ύπνο εννοώ!!!);

Διονύσης Μάργαρης

Εδώ φαίνεται και η εξέλιξη των πραγμάτων 🙂
Θυμάμαι την εκφώνηση που μας έδιναν πριν από 50+ χρόνια:
Ο Α και ο Β μαθητής μαζί, τελειώνουν ένα έργο σε 2 ώρες.
Ο Α και ο Γ μαζί τελειώνουν το ίδιο έργο σε 3 ώρες.
🙂 🙂

Διονύσης Μάργαρης

Και για να περάσουμε στην ουσία.
Ο Α μόνος του χρειάζεται x ώρες για να ολοκληρώσει το πρότζεκτ συνεπώς σε κάθε ώρα εκτελεί το 1/x του έργου…

Διονύσης Μάργαρης

Διονύση το έγραψα παραπάνω.
Να χρησιμοποιήσουμε το κλάσμα του έργου!
Κάθε ώρα εκτελεί το 1/x του έργου ο A, το 1/y ο B και το 1/z ο Γ….

Διονύσης Μάργαρης

Διονύση, δεν ξέρω τι έχεις στο μυαλό, αλλά σκεπτόμενος ,όπως μαθητής στην Στ΄ Δημοτικού, έγραψα:
comment image

Όπου ο ζητούμενος χρόνος είναι 24/13h…

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Χρόνια Πολλά παιδιά.
Διονύση μικρή διόρθωση.
Προτιμώ:
Το πρότζεκτ, τα πρότζεκτ.
Ποτέ “s” στον πληθυντικό.
Tα μεγέθη που θα ενέπλεκα θα ήταν χρόνος, έργο, ισχύς.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα εις τους φίλους και χρόνια πολλά με υγεία και καλή διάθεση.
Είπα και τώρα σκέφτομαι πως μου’ρθε…
W/2+W/3+W/4=2W/t ….t=24/13 !

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Γειά σου Διονύση.
Λοιπόν λέω να τους πω,,, θεωρώντας τους ρυθμούς παραγωγής έργου W/ti, σταθερούς για κάθε εργαζόμενο σε ζεύγος και στην τριπλέτα και επειδή στο άθροισμα των ατομικών ρυθμών ο καθείς μετέχει δις ,εξισώνω με το διπλάσιο του ρυθμού της τριπλέτας.
Λέω αλλά πάλι δύσκολο μου φαίνεται να διορθωθεί το “απλανές” αφού κι εγώ που το λέω ακόμη το …ντουσουντίζω.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Χαίρομαι για το “πλήρης” γιατί με τα χρόνια η αφαιρετική σκέψη ρισκάρει ενίοτε.
Πριν μιλήσεις για … “Το κρίσιμο μέγεθος είναι ο ρυθμός με τον οποίο παράγει έργο ο κάθε μαθητής.”, είχα δει το λόγο του έτερου Διονύση …”Να χρησιμοποιήσουμε το κλάσμα του έργου!”
τον οποίο όπως και συ μετέφρασα σε ρυθμό και αρχικά προσπάθησα μεσω παράστασης P-t που το εμβαδόν δίνει W , όμως δεν…
Εννοείται ότι αναμένεται η δική σου εκδοχή

Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Γιάννη και Παντελή και χρόνια πολλά.
Ένα παράδειγμα του πώς μπορεί κάποιος να εγκλωβιστεί σε μια λύση.
Διαβάζοντας “πρακτική αριθμητική” οδηγήθηκα σε μονοπάτια Δημοτικού, αρνούμενος να το συνδέσω Διονύση με αυτό που έγραφες, το οποίο … πέρναγε!
Βγήκα για περπάτημα και το σκεφτόμουν, οπότε νατο το αυγό του Κολόμβου! Αντί για κλάσμα 1/x, W/x, όπου είναι η ισχύς…
Ήρθα να το γράψω και είδα ότι το έχετε ήδη κάνει… δεκάρες!!!

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Διονύση.
Μια σπίθα μπορεί να οδηγήσει και απ’ότι καταλαβαίνω η έκφρασή σου …”κλάσμα έργου” μου έδειξε το ξέφωτο .
Χρόνια πολλά και πάλι