Μήπως χάσαμε το μέτρο;

6ο Διαγώνισμα – Θέματα (Επαναληπτικό)

Πόσες σχέσεις που εκφράζουν Νόμους και τύπους φυσικής μπορεί να χρειάζεται ένα θέμα, έστω και Θέμα Δ, για να απαντηθεί;
α. 5 β. 10 γ.15 δ. 20 ε.25

Επιλέξτε τη σωστή απάντηση

Τι προτείνεται ως τρόπος εξέτασης μαθητών που έκαναν 5 1/2 μήνες μάθημα από μία οθόνη, υπολογιστή (;) τάμπλετ (;)
κινητού(;) σε ένα δωμάτιο με ένα (;), δύο (;) τρία (;) ακόμα άτομα;;;;;
Μαθητών που δεν είναι σίγουροι ούτε αν τις τελευταίες πέντε εβδομάδες θα μπορέσουν να κάνουν δια ζώσης μάθημα…

-Υπάρχει αίσθηση του μέτρου;
-Υπάρχει αίσθηση της πραγματικότητας που βίωσαν τη φετινή χρονιά μαθητές και καθηγητές;
-Μήπως η άγνοια της πραγματικότητας είναι επικίνδυνος σύμβουλος;
-Μήπως όταν δεν αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα είναι καλύτερα να μην προτείνουμε;
-Μήπως τελικά όλα αυτά είναι επικίνδυνα πράγματα και δεν το αντιλαμβανόμαστε;
-Μήπως η εικόνα ενός ελαχιστότατου δείγματος δεν μπορεί να είναι αντιπροσωπευτική για ό,τι βίωσε τη φετινή χρονιά
το σύνολο των σχολείων της χώρας;
-Μήπως τελικά όλα κύλισαν ομαλά τη φετινή χρονιά και έχουμε το δικαίωμα να δημιουργούμε αμελητέας μάζας διπλές τροχαλίες και να φτιάχνουμε σενάρια εξόντωσης μη προνομιούχων μαθητών;
-Μήπως τέτοια προτεινόμενα θέματα λύνουν τα χέρια των θεματοδοτών να “δημιουργήσουν” ως η χρονιά να κύλησε υπό “κανονικές συνθήκες”;

Η δική μου λύση στο Θέμα Δ του προτεινόμενου διαγωνίσματος

Τα συμπεράσματα δικά σας

Ο διάλογος επιθυμητός

(Visited 6,374 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
31 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Μανώλης Δρακάκης
3 μήνες πριν

Καλημέρα Θοδωρή και χρόνια πολλά.
Προσυπογράφω κάθε πρόταση του κειμένου σου.
Έχοντας βιώσει μαζί με τα παιδιά και τις οικογένειές τους, την περιπέτεια της εκπαίδευσης κατά τη φετινή χρονιά λόγω της πανδημίας , εκπλήσσομαι ανατρέχοντας σε διάφορα site και στο fb , παρατηρώντας μια φρενίτηδα υπερπαραγωγών και σύνθετων θεμάτων , λες και όλα κύκλισαν ομαλά και τρέχουμε να προλάβουμε την επιτροπή των εξετάσεων μην τυχόν και βρεθούμε εκτός πνεύματος και εκτεθούμε.
Ελπίζω οι θεματοθέτες της ΚΕΕ , να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μην τραυματίσουν κι άλλο το ήδη πληγωμένο ηθικό των παιδιών και δυναμώσουν την οργή τους.

Γκιλη Βέρα
3 μήνες πριν

Καλημέρα σας ,ευτυχώς που είδα το σχόλιο σας γτ είχα αρχίσει να πιστεύω ότι εγώ είμαι σε ένα παράλληλο σύμπαν που οι μαθητές πασχίζουν να μάθουν πώς να διαβάζουν ,να καταλαβαίνουν τι διαβάζουν ….,δουλεύω μόνο σε φροντιστήρια και νομίζω ότι αυτό που βίωσαν οι μαθητές δεν περιγράφεται με λόγια …είδα το 4ο θέμα και απογοητεύτηκα …δεν ξέρω τι έχουν στο μυαλό τους αυτοί που έβαλαν το θέμα …και πολύ φοβάμαι για το τι θα επακολουθήσει … στεναχωριέμαι για τους μαθητές που καμιά φορά νιώθω ότι τους στέλνω στη σφαγή .. ..

Παρμενίων Μανδραβέλης

Καλημέρα Θοδωρή και χρόνια πολλά!
Ζώ στην ακριτική Δράμα .Υπήρξαν χρονιές στις οποίες σε πολλά Λύκεια παραμεθόριων χωριών και κωμοπόλεων, οι αναπληρωτές ήρθαν Νοέμβριο, κατοικούντες σε περιοχές οι οποίες απέχουν απο Δράμα δύο ώρες ταξίδι. Αρκετές φορές η ύλη “βγήκε” επιτροχάδην με άλματα καγκουρώ. Θυμηθείτε τρεις διδακτικές ώρες την εβδομάδα.Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι μαθητές σε διάφορες περιοχές στην Ελλάδα.Σε πολλές από αυτές τις περιοχές οι μαθητές δεν εχουν πρόσβαση ούτε σε φροντιστήριο. Με το διαδίκτυο δόθηκε κάποια δυνατότητα στα παιδιά αυτά. Ποτέ δεν υπήρξαν “ίσες ευκαιρίες ” για όλους τους μαθητές. Αυτή την πεποίθηση έχω. Οι θεματοδότες ποτέ δεν έλαβαν υπόψη την παράμετρο αυτή. Ούτε οι υπεύθυνοι που συγκροτούν αυτές τις ομάδες. Προσωπικά το έχω ξαναγράψει, δεν εχω ιδιαίτερη εκτίμηση στους θεματοδότες και υπήρξαν χρονιές που είχα έντονη την επιθυμία να γνωρίσω έναν απο αυτούς να του θέσω απλά ερωτήματα. Έτσι και φέτος δεν θα εκπλαγώ αν δω θέματα που θα με κάνουν έξαλλο. Το θέμα που λύνεις δυστυχώς φαίνεται να συντάχθηκε απο ανθρώπους οι οποίοι είναι εκτός πραγματικότητας. Το θέμα δεν είναι απλό γιατί τα διαγωνισματα του ψηφιακού πάντοτε λαμβάνονταν υπόψη από τους μαθητές και αποτελούν βαρόμετρο .Ομολογώ ότι το θέμα αυτό από τους 36 μαθητές του Λυκείου μου σήμερα, το απαντούν 1με 2 και φέρω την ευθύνη που δεν τους προετοίμασα γιαυτό. Είμαι δε βέβαιος ότι ανοίγοντας το σχολείο τη Δευτέρα θα συναντήσω αγχωμένα παιδιά με το ερώτημα αν ένα τέτοιο θέμα μπορεί να τεθεί φέτος.

Υ.Γ.1
Επειδή στους μετέχοντες στην συγγραφή των θεμάτων είναι και ο Γιάννης αναζητώ ποια θέματα εκτός των Α1β,Α4α,Α5α,Β3 μπορεί να είναι δικό του .

Υ.Γ.1
Στη αρχή της χρονιάς δημοσίευσα θέματα αυτής της λογικής. Μετα τα Χριστούγεννα το έκοψα .Γιατί κατάλαβα ότι είμαι σε λάθος δρόμο.

Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βασίλειος Παππάς
3 μήνες πριν

Πολύ ωραίο πρόβλημα για φυσικούς!!!
Στις παρούσες συνθήκες, την ημέρα που θα γίνει η πειραματική βαθμολόγηση της φυσικής, φαντάζομαι ότι θα “πέσουν κορμιά” μεταξύ των διδασκόντων της τάξης και κάποιων ευτυχώς ολίγων ψηφιοποιημένων που τα βλέπουν όλα ρόδινα και ανθηρά!

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Χρόνια Πολλά Θοδωρή, Χρόνια Πολλά σε όλους.
Θοδωρή το θέμα Δ του παρόντος Διαγωνίσματος είναι εντός ύλης, είναι πρόβλημα ως είθισται να είναι σύμφωνα με το νόμο, εμπλέκει ισορροπία και μετά κίνηση, επαγωγή, οριακή ταχύτητα, ενεργειακή μελέτη , κινηματική υλικού σημείου και στροφική κίνηση, έχει σύνθεση , ερμηνεία του φαινομένου, χωρίς δύσβατα σημεία. Η λύση του έχει ομαλή πορεία χωρίς ιδιαίτερη σύνθετη σκέψη.
Για μένα είναι ένα θέμα, ό,τι πρέπει για Δ θέμα!
Μη ξεχνάμε ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι Διαγωνισμός!
Η διδασκαλία διαδικτυακά από σχολεία και φροντιστήρια, άρα ίσοι όροι για όλους.
Το study4exams αρωγός δημόσιος στην προετοιμασία των υποψηφίων, και προσβάσιμος απ’ όλους.
Τα βοηθήματα που μπορεί να έχει κάποιος υποψήφιος προσιτά , όρεξη να υπάρχει!
Η εκμετάλλευση του χρόνου σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χρονιά, για εκείνους που έχουν υψηλούς στόχους, στο “πιάτο” τους! Όχι μετακινήσεις, σχολείο ή φροντιστήρια, οικιακό περιβάλλον, κλπ.
Ίσοι σχεδόν όροι για όλους.
Για μένα το μεμπτό της όλης διαδικασίας εισαγωγής σε Ανώτατες σχολές, είναι η βάση εισαγωγής που θα βάλει το υπουργείο, σε μια χρονιά που ήταν πλημμελής η διδασκαλία σε κάθε μάθημα, αλλά επί ίσοις όροις για τους υποψηφίους.
Αν τα θέματα είναι πολύ απλά , θα κριθεί η εισαγωγή στις υψηλόβαθμες σχολές, από το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας, όπου ο υποκειμενισμός θα έχει σημαντικό ρόλο.
Θέλουμε κάτι τέτοιο;
Το study4exams δεν θα βάλει τα θέματα στις Πανελλαδικές εξετάσεις, οι εθελοντές του προτείνουν κάποια θέματα κατά την άποψή τους, δεν δημιουργούν θέσφατο!
Όπως κι εσύ προτείνεις στους μαθητές σου θέματα, έτσι κι εδώ, προτείνονται θέματα που αφορούν την προετοιμασία των υποψηφίων.
Επιτέλους, σταματήστε να “πυροβολείτε τον πιανίστα”!!
Αν δεν αρέσουν αυτά τα θέματα σε κάποιους, ας μη τα κάνουν στους μαθητές τους, είναι πολύ απλό!

Παρμενίων Μανδραβέλης

Πρόδρομε καλησπερα!
Παρά το γεγονός ότι δεν απευθύνεσαι σε μένα θα ήθελα να μου επιτρέψεις να σχολιάσω λίγο τα λεχθέντα σου.Γνωρίζεις ότι τυγχάνεις της απολύτου αποδοχής μου.Αλλά παρά τό γεγονός της μακρόχρονης πορείας σου στη εκπαίδευση φαίνεσαι να αγνοείς την πραγματικότητα ή να μην την παραδέχεσαι .Για ποιες ίσες ευκαιρίες μιλάς.Κάποτε ήρθε μαθητής στο φροντιστήριο πριν διοριστώ, απο ιδιωτικό σχολείο και σοκαριστήκαμε όταν μας ανέφερε ότι την εποχή των τριών ωρών διαδασκαλίας εβδομαδιαίως αυτοί έκαναν7-8 ώρες φυσική 6 ώρες χημεία 6-7 βιολογία και 6-7 ωρες γλώσσα έκθεση.Πώς;Δεν απαντώ διότι θα προκαλέσω.,Εξάλλου δεν έχω διασταυρώσει την πληροφορία αλλά μου την επιβεβαίωσαν και οι γονείς.Επιπλέον ήταν συνήθεια των μαθητών στο σχολείο αυτό να κάνουν και φροντιστηριακό μάθημα.
Τα θέματα αυτού του τύπου συντηρούν ένα κλίμα ότι η φυσική και γενικά οι εξετάσεις είναι προνόμιο μιας ελίτ μαθητών.Ήμουν επιτηρητής αρκετές φορές σε πανελλήνιους διαγωνισμούς φυσικής και λυπόμουν τα παιδιά τα οποία σύρονταν σε τέτοιου είδους εξετάσεις.Να γράφουν πολυ μέτρια μαθητές άριστοι πολλοί εξ αυτών, οι οποίοι στη συνέχεια πέτυχαν την εισαγωγή τους σε σχολές υψηλής ζήτησης.Δεν μιλώ για μειοψηφία αλλά για καθολική αποτυχία στους διαγωνισμούς.Και διαβάζαμε σε εφημερίδες μετά πόσοι μαθητές και ποιοι ανα διωτικό σχολείο πρώτευσαν.
Αυτό τώρα τείνει να μεταφερθεί στις πανελλαδικές.
Πρόδρομε με πολύ απλότητα εξηγείς τα στάδια λύσης του θέματος Δ Συμφωνώ αν αναφέρεσεαι σε μαθητές με ιδιαίτερη έφεση περί την φυσική.Παιδιά προικισμένα που κόντρα στο ρεύμα κατεβάζουν όλοι μέρα αρχεία και σε ένα δωματιο κλεισμένα διαβάζουν φυσική άνευ διαδασκάλου.Για τα υπόλοιπα κοινά παιδιά, το θέμα και οι συντάκτες του ειδικά φέτος, σπάνε πλάκα μαζί τους.Είμαστε μεγάλοι στην ηλικία για μην σεβόμαστε αυτά τα παιδιά και να λέμε ότι όλα βαίνουν καλώς.Σεβασμός δεν είναι να του βάλουμε θέματα εύκολα ,αλλα τέτοια που να κριθούν γιαυτά που το δημόσιο σχολείο δεδομένων των συνθηκών τους παρείχε.Όσο για τις βαθμολογίες δεν με αποσχολούν αν είναι υψηλές ,με καθηλώνει όμως η εικόνα του μαθητή που προσπάθησε, κόπιασε αλλά δεν τα κατάφερε να περάσει το 10.Αυτοί με τα θέματα αυτά θα είναι πολλοί.
.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Παρμενίωνα ευχαριστώ για την εκτίμηση που έχεις προς το πρόσωπό μου, αμοιβαία κι εγώ προς εσένα.
Αν κάνουμε ανάλυση στο ”ίσοις όροις” που χρησιμοποίησα, σε καμιά εποχή δεν είχαμε ίσους όρους σε όλους τους υποψηφίους, από ..αρχαιοτάτων χρόνων!
Όσοι διέθεταν χρήματα , είχαν πρόσθετη βοήθεια !
Όμως και πολλά φτωχαδάκια, που είχαν το πάθος να σπουδάσουν, άνοιγαν μόνοι τους το δρόμο προς τον στόχο τους, διαβάζοντας μόνοι τους και με τη βοήθεια του σχολείου τους.
Θα πρέπει να εθελοτυφλούμε αν δεν βλέπουμε στο σήμερα ότι όσα γίνονται στο δημόσιο σχολείο δεν αρκούν για να πετύχει κάποιος υποψήφιος μια υψηλόβαθμη σχολή. Τα ”κενά” που δημιουργούνται , αναπόφευκτα σε μια τάξη των 25 μαθητών!
Αυτά καλύπτονται είτε με εξωτερική βοήθεια είτε με ..εσωτερική, δηλαδή ο υποψήφιος να διαβάσει μόνος του, και τυχόν απορίες που θα δημιουργηθούν, να τις συζητήσει στο σχολείο με τον καθηγητή του! Αλήθεια, πόσοι μαθητές το κάνουν αυτό;
Πριν μερικά χρόνια, όταν τελείωνα το ωράριό μου στο σχολείο, και σε μέρα που η Γ’ σχόλαγε στο 5άωρο ή στο εξάωρο, έλεγα σε όποιον είχε απορίες, να το συζητήσουμε. Ή ακόμη, τους έκανα πρόσθετη ώρα χωρίς να πληρώνομαι, αλλά ελάχιστοι ανταποκρίνονταν. Μάλιστα κάποιοι φεύγανε 1:45 γιατί είχαν ..φροντιστήριο!!
Τα διαλείματά μου, αν δεν είχα εφημερία , τα πέρναγα στην αίθουσα συζητώντας και λύνοντας απορίες…
Αυτό που αναφέρεις, για το ότι τα θέματα πάνε να γίνουν θέματα παρόμοια αυτών των Διαγωνισμών Φυσικής, δε νομίζω ότι είναι έτσι! Ο μικρός όγκος της ύλης στη Φυσική, είναι η αιτία! Θα μπορούσε να είναι όλο το Στερεό και άλλα ακόμη. Τότε , θα μπορούσαν να είναι σχετικά απλά τα θέματα, χωρίς σενάρια Οδύσσειας!
Στην εποχή μου, ήταν όλη η γενική Φυσική των τριών τελευταίων τάξεων…, και τα θέματα ήταν πολύ πιο απλά. Το ίδιο και την εποχή των Δεσμών!
Η θέση μου για το λεγόμενο Δ θέμα , ή αλλιώς το πρόβλημα, είναι η εξής: Όχι μεγάλα σενάρια που εμπλέκονται τρία κεφάλαια Φυσικής, το πολύ 3 ερωτήματα, που για τη λύση τους ο υποψήφιος να ερμηνεύει το φαινόμενο, και να κάνει τη στρατηγική της λύσης χωρίς να ”πατάει” σε ερωτήματα που ‘κτίζουν’ τη λύση. Ερμηνεία, Σύνθεση, Ανάλυση .
Τέλος πάντων, καλή καρδιά! Λέω ευθαρσώς τη γνώμη μου, ανταλλάσσοντας απόψεις με συναδέλφους, και δεν διεκδικώ το ”αλάθητο του Πάπα”!
να είσαι καλά.

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
3 μήνες πριν

Καλημέρα Πρόδρομε.
«Η διδασκαλία διαδικτυακά από σχολεία και φροντιστήρια, άρα ίσοι όροι για όλους.
Το study4exams αρωγός δημόσιος στην προετοιμασία των υποψηφίων, και προσβάσιμος απ’ όλους.
Τα βοηθήματα που μπορεί να έχει κάποιος υποψήφιος προσιτά , όρεξη να υπάρχει!
Η εκμετάλλευση του χρόνου σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χρονιά, για εκείνους που έχουν υψηλούς στόχους, στο “πιάτο” τους! Όχι μετακινήσεις, σχολείο ή φροντιστήρια, οικιακό περιβάλλον, κλπ.
Ίσοι σχεδόν όροι για όλους.»

Αυθόρμητα, Πρόδρομε, μου ήρθε η σκέψη πόσο προνομιούχοι ήταν οι νέοι από τις φυλακές της Αυλώνας, που έδιναν εξετάσεις, τόσα χρόνια και δεν το ξέραμε.

Πρόδρομος Κορκίζογλου
Απάντηση σε  Αρης Αλεβίζος

Άρη οι νέοι φυλακισμένοι του Αυλώνα, αφενός ήταν ελάχιστοι , ίσως το πολύ 5-6, και αν είχαν τη θέληση να επιτύχουν, και κάνανε το διάβασμα που έπρεπε, ναι ήταν προνομιούχοι ! Αλλά όχι για την επιτυχία τους στις εξετάσεις, αλλά για το ότι διάβαζαν και ίσως αναθεωρούσαν τις απόψεις τους για την πρότερη ζωή τους! Μακάρι να ήταν περισσότεροι….

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Θοδωρή, καλημέρα σε όλους και χρόνια πολλά με υγεία σε όλους μας και στις οικογένειές μας. Καλό είναι να το θυμόμαστε αυτό γιατί πολλές φορές κοιτάζουμε άλλα πράγματα αγνοώντας σημαντικότερα…
Στο θέμα που ανέδειξες Θοδωρή…Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και ας παραδεχτούμε επιτέλους ανοικτά κάποια πράγματα:
Πραγματικά βλέπω – και αυτό δυστυχώς δεν είναι μόνο φέτος – μια προσπάθεια εντυπωσιασμού στη δημιουργία θεμάτων (όχι μόνο στο study αλλά και στο ylikonet και στο fb και σε blogs και παντού για να μην παρεξηγηθώ)… Σαν να προσπαθεί ο καθένας από εμάς να αποδείξει ότι είναι καλύτερος Φυσικός από τους άλλους. Σαν να προσπαθεί ο καθένας από εμάς να αποδείξει ότι ξέρει να φτιάχνει καλύτερα θέματα… (Και δεν βγάζω και τον εαυτό μου έξω από αυτό για να μην παρεξηγηθώ). Σαν να προσπαθεί ο καθένας από εμάς να βγάλει “βλάκες” άλλους συναδέλφους αλλά και μαθητές…
Εγώ λοιπόν πρώτος να πω δημοσίως ότι προφανώς θα υπάρχουν καλύτεροι γνώστες Φυσικής από εμένα… Καθημερινά όμως διαβάζω και προσπαθώ να βελτιώνομαι…
Αυτό όμως είναι το ζητούμενο βρε παιδιά;;; Να δείξουμε ποιος από εμάς “Τα ξέρει καλύτερα;;;” Αν αυτός είναι ο στόχος μας παιδιά, τότε χάσαμε τη μπάλα… Λυπάμαι που το λέω…
Προφανώς ο καθένας έχει δικαίωμα να αναρτά ότι επιθυμεί… αλλά όταν είναι να δώσει “Προτεινόμενα θέματα” ή “προτεινόμενο διαγώνισμα” θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός.
Μήπως θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας το γεγονός ότι απευθυνόμαστε σε μαθητές που στην πλειονότητά τους δεν ξέρουν πώς να διαβάζουν, πώς να γράφουν σε ένα γραπτό…. Εκτός αν απευθυνόμαστε στη μικρή γκάμα των μαθητών που διεκδικούν τις πρωτοκλασάτες σχολές της Ιατρικής και του Πολυτεχνείου. Αυτοί οι μαθητές είναι παντός καιρού..Με κλειστά σχολεία, με ανοιχτά σχολεία… έχουν μάθει να δουλεύουν και λογικά θα γράψουν.
Μην τρελαινόμαστε όμως… Υπάρχουν και οι άλλοι μαθητές… Που αποδεδειγμένα αγωνίζονται αλλά δεν μπορούν να φτάσουν στο άριστα…. Αυτούς θα τους κάψουμε;;; Αυτούς θα τους δώσουμε μία κλωτσιά για να πάνε πιο κάτω;;;
Προσωπικά θα ενοχληθώ πάρα πολύ αν τη φετινή χρονιά δεν ληφθούν υπόψιν όλες οι δύσκολες συνθήκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας και δούμε θέματα απαγορευτικά για το μέσο μαθητή…Και το λέω εγώ που θα μπορούσα να μην το πω γιατί έχω άλλα πλεονεκτήματα λόγω του εργασιακού μου περιβάλλοντος… Προσωπικά σέβομαι και τον αγώνα των παιδιών στην επαρχία με λιγοστά μέσα και στα ακριτικά μέρη και στα ακριτικά νησιά και παντού. Και γι αυτό έχω μάθει να μοιράζομαι με σύνεση και ταπεινότητα. Να μοιράζομαι πράγματα που θα τους βοηθήσει στον αγώνα τους. Χαίρομαι πραγματικά αν έστω και λίγο βάλω ένα λιθαράκι στην επιτυχία τους.
Η προσωπική μου γνώμη για τα θέματα είναι:
Α΄θέματα: Πολλαπλές επιλογές με μιάμιση σκέψη.
Β΄Θέματα: Ένα από τα τρία Β΄ θέματα να έχει μια μεγαλύτερη δυσκολία, όχι απαραιτήτως μαθηματικά αλλά Φυσικής.. Δεν θα ήθελα όμως να δω θέμα που θα το λύνει μόνο ο πιο έξυπνος!!! Υπάρχουν παιδιά που διαβάζουν πολύ… και αυτά έχουν δικαίωμα σε ΟΛΑ τα θέματα.
Γ΄ και Δ΄ θέματα: Σε καθένα από αυτά να υπάρχει ένα ερώτημα πιο δύσκολο που θα δίνει τη βαθμολογική διαβάθμιση των γραπτών.
Προσέξτε συνάδελφοι το έχω ξαναπεί…
“Μην βάζουμε τα χέρια μας και βγάζουμε τα μάτια μας”…
Και επειδή Θοδωρή μου είπες ότι είμαι καλός στις προβλέψεις… σου λέω ένα τελευταίο…
Ο Ιούνης είναι κοντά και φοβάμαι ότι άμα συνεχίσουμε στο ίδιο μοτίβο, τον Ιούνιο θα ¨μαλώνουμε¨ μεταξύ μας για τα θέματα που βάλανε..
Με πολύ σεβασμό και εκτίμηση…

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Θοδωρή γράφεις:
-Όποιος θεωρεί ότι τον «πυροβολούν» και δεν το αντέχει ….απολαμβάνει τη σύνταξή του βρίσκοντας άλλους τρόπους να γεμίζει το χρόνο του
Όποιος θέλει να έχει λόγο και άποψη στην εκπαίδευση πρέπει να μάθει να δέχεται κριτική και πολύ περισσότερο να ακούει συναδέλφους που ακόμα βιώνουν την πραγματικότητα εντός της τάξης και όχι εκτός…..
Αυτό ακριβώς κάνω! …απολαμβάνω την σύνταξή μου (..έναντι 652 Ευρώ!) και ”γεμίζω το χρόνο μου ” με το υλικονετ, σχολιάζοντας θέσεις συναδέλφων, προτείνοντας θέματα, είτε εδώ είτε στο study4exams , δεν ”πυροβολώ ”κανένα, δέχομαι την κριτική , πολλές φορές εμπίπτω σε λάθη και διορθώνομαι, αλλά ποτέ δεν διεκδικώ το αλάθητο του πάπα!
Άκόμη δεν έχω κλείσει 2 χρόνια από τότε που βγήκα στη σύνταξη, οπότε είναι νωπές οι μνήμες από τη σχολική τάξη!
Το παράπονό μου: ίσως θα έπρεπε να μη βγω στη σύνταξη, για να βιώσω τις δύσκολες και μοναδικές εμπειρίες της διαδικτυακής διδασκαλίας, που για μένα έχει και τα θετικά της και τα αρνητικά της. Ήρθε για να μείνει!
και όχι μόνο στην εκπαίδευση, αλλά και σε άλλους εργασιακούς τομείς!
Ουδέν καλόν αμιγές κακού λέγανε οι αρχαίοι ημών!
Η αποκτηθείσα από τους ενεργούς καθηγητές εμπειρία, είναι ανεκτίμητη! Απλά σκεφτείτε , όταν έρθει η κανονικότητα, το εργαλείο ”διαδικτυακό μάθημα” τι δυνατότητες έχει!

Αναστάσιος Νέζης
3 μήνες πριν

Καλησπέρα και χρόνια πολλά και από μένα,
Διάβασα προσεκτικά όλα τα προηγούμενα σχόλια. Συμφωνώ και προσυπογράφω και τον Θοδωρή και τον Νεκτάριο. Εγώ ήμουν ο «φοβισμένος από το ΨΕΒ» που ανέφερε ο Θοδωρής. Ότι και να δημοσιευτεί εδώ (ylikonet) ή άλλου μπορεί να αποτελέσει ή όχι εργαλείο στα χέρια συναδέλφων και μαθητών. Το ΨΕΒ όμως είναι κάτι άλλο… είναι ΥΠΕΠΘ όπως και να το κάνουμε… Θεωρώ ότι πρέπει να είναι λίγο πιο «κρατημένο». Ναι, να μην κρίνει τα παιδιά μας η Έκθεση (ποιος το θέλει άλλωστε;), αλλά να μην γίνουμε και διαγωνισμός Φυσικής που ψάχνουμε τον εξωγήινο μαθητή που ξέρει τα πάντα για να τον πάμε την Ολυμπιάδα… Πολλές φορές μου έχουν φανεί υπερβολικά κάποια θέματα και εδώ, στο yliko. Αλλά είναι στο χέρι μου να τα κάνω ή όχι. Στο ΨΕΒ, όμως… Είμαι «υποχρεωμένος». Ελπίζω και πιάσουν τόπο οι «φωνές» μας, αν και πολύ φοβάμαι ότι θα είναι εν τη ερήμω… πάλι!

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
3 μήνες πριν

Καλησπέρα συνάδελφοι.

Ως προς την έκτασή του το θέμα είναι σημαντικά μικρότερο από τις ασκήσεις που κυκλοφορούν μαζικά στο διαδύκτιο, αλλά και από τα Δ θέματα των τελευταίων ετών.
Δεν συμφωνώ επίσης ότι ειδικά φέτος που είναι μία ειδικών συνθηκών χρονιά, θα πρέπει τα θέματα να είναι πανεύκολα. Δεν είναι δυνατόν η αβαρής τροχαλία για την οποία επισημαίνεται ότι ισχύει ο πρώτος νόμος, να είναι εκτός ύλης!
Ούτε διαπραγματεύεται κομμάτια εκτός φετινής ύλης.
Η πραγματικότητα είναι αυτήν που είναι, ίδια για όλους, και διαφοροποιήσεις μεταξύ των μαθητών και των ανθρώπων θα υπάρχουν πάντα, ανεξαρτήτως ειδικών σκοπών. Δεν μπορούμε συνεχώς να επικαλούμαστε αυτό το επιχείρημα. Και ο λόγος είναι απλός: μπορεί να χρησιμοποιηθέι παντού και πάντα, άρα έχει μικρή αξία.
Απεναντίας, κατά την γνώμη μου, είναι χρονιά που οι μαθητές χρειάζονται περισσότερη ηρεμία, ειδικά όσο πλησιάζουμε τις εξετάσεις.

Δεν θα συμφωνήσω λοιπόν ότι με το συγκεκριμένο θέμα έχει χαθεί το μέτρο. Το μέτρο χάθηκε από την στιγμή που ύλη έγινε τόσο μικρή και τα βιβλία τόσο κακογραμμένα.
Μακάρι να αυξηθεί η ύλη, μακάρι να αλλάξουν τα βιβλία που γράφτηκαν και για άλλο σύστημα εξετάσεων, και τότε θα δούμε πιο μικρά και ουσιώδη θέματα.
Αν τα θέματα γίνουν, όπως σήμερα είναι τα πράγματα, μικρά, η βάση εισαγωγής στο πολυτεχνείο και στην ιατρική και στο πανεπιστήμιο θα εξερτάται από την Γλώσσα!

Πρόδρομος Κορκίζογλου
Απάντηση σε  Στάθης Λεβέτας

Γεια στο στόμα σου Στάθη, συμφωνώ και προσυπογράφω!
παν μέτρον άριστον
αλλά στον τίτλο αυτής της ανάρτησης, μάλλον ..χάθηκε το μέτρο!
“Εισαγγελικό ύφος” που προσβάλει πρόσωπα και πράγματα!
Η αντίθετη γνώμη είναι ..αποδιοπομπαίο !
Έτσι δεν γίνεται διάλογος!
Επί 48 χρόνια διδάσκω, έχω συνυπάρξει με αξιόλογους Φυσικούς, καταθέτοντας τις απόψεις μου, με την ε.ε.φ, Φυσικό Κόσμο στα χάϊ του, επί σειρά ετών συμμετείχα στα θέματα των Διαγωνισμών Φυσικής, γενικά έχω σταθερή θέση ως προς τις Πανελλαδικές εξετάσεις, που για μένα είναι καθαρά Διαγωνισμός επιλογής υποψηφίων για τις Ανώτατες σχολές, και έχω λόγο για το γίγνεσθαι στο χώρο της Φυσικής, δεν κατέθεσαν τα όπλα μου επειδή προ διετίας βγήκα στη σύνταξη.
Δέχομαι την καλόπιστη κριτική, γηράσκοντας αεί διδασκόμενος, ασχολούμενος με τη Φυσική , προωθώντας τις απόψεις μου σε όσους δέχονται τις θέσεις μου.
Αυτό που κάνει ο Θοδωρής είναι ..λογοκρισία!
Οποιαδήποτε άλλη άποψη, πέραν της δικής του, είναι ..αιρετική!
Ένα θέμα καθ’όλα εντός της ύλης, έγινε κριτική ως προς την δυσκολία του, που θεωρώ ότι δεν ξεφεύγει από τα κυκλοφορούντα …
Όπως πρέπει για μένα να είναι ένα Δ θέμα!
Νομίζω ότι όντως χάθηκε το μέτρο!

Παρμενίων Μανδραβέλης

Πρόδρομε, κανείς δεν αμφισβητεί την αξία και την προσφορά σου και πολλοί απο μας βγήκαμε πολλές φορές από πιεστικές χρονικά καταστάσεις, χρησιμο-ποιώντας σίγουρα και επιπέδου θέματα δικά σου.Εγώ μάλιστα για απαιτη-τικούς μαθητές μου, που ψάχνουν το κάτι παραπάνω, πάντα σε έχω στην κορυφή της λίστας με άλλους εκλεκτούς του Δικτύου και σε σας καταφεύγω.Η ηλικία σου δεν φαίνεται στα γραπτά σου .Χειρίζεσαι με εμφανέστατη άνεση τη θεματολογία των τελευταίων 50 χρόνων που συμβαίνει να γνωρίζω από μαθητής και την πηγαίνεις παραπέρα.Δίνεις περισσότερο την εντύπωση ενός πολύ ψαγμένου εν ενεργεία καθηγητή, παρά ενός παροπλισμένου.Υπό αυτήν τη έννοια θεωρώ ότι έχεις πολλά χρόνια πραγματικά ωφέλιμης παρουσίας στο Δίκτυο.

Υ,Γ.Εχεις και καλό αισθητήριο, διότι το ολικό σου διαγώνισμα όπως σχολίασα είναι προσαρμοσμένο στις ειδικές συνθήκες που διάγουμε.Το τέταρτο δικό σου θέμα εαν ετίθετο θα κατέτασσε δικαίως του μαθητές.

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Άσε με να καταλαβαίνω όπως εγώ νομίζω.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι διαφέρουν οι απόψεις μας!
και το κοινό μας σημείο ότι υποστηρίζουμε την ΑΕΚ.
Τίποτε άλλο.-