Μήπως χάσαμε το μέτρο;

6ο Διαγώνισμα – Θέματα (Επαναληπτικό)

Πόσες σχέσεις που εκφράζουν Νόμους και τύπους φυσικής μπορεί να χρειάζεται ένα θέμα, έστω και Θέμα Δ, για να απαντηθεί;
α. 5 β. 10 γ.15 δ. 20 ε.25

Επιλέξτε τη σωστή απάντηση

Τι προτείνεται ως τρόπος εξέτασης μαθητών που έκαναν 5 1/2 μήνες μάθημα από μία οθόνη, υπολογιστή (;) τάμπλετ (;)
κινητού(;) σε ένα δωμάτιο με ένα (;), δύο (;) τρία (;) ακόμα άτομα;;;;;
Μαθητών που δεν είναι σίγουροι ούτε αν τις τελευταίες πέντε εβδομάδες θα μπορέσουν να κάνουν δια ζώσης μάθημα…

-Υπάρχει αίσθηση του μέτρου;
-Υπάρχει αίσθηση της πραγματικότητας που βίωσαν τη φετινή χρονιά μαθητές και καθηγητές;
-Μήπως η άγνοια της πραγματικότητας είναι επικίνδυνος σύμβουλος;
-Μήπως όταν δεν αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα είναι καλύτερα να μην προτείνουμε;
-Μήπως τελικά όλα αυτά είναι επικίνδυνα πράγματα και δεν το αντιλαμβανόμαστε;
-Μήπως η εικόνα ενός ελαχιστότατου δείγματος δεν μπορεί να είναι αντιπροσωπευτική για ό,τι βίωσε τη φετινή χρονιά
το σύνολο των σχολείων της χώρας;
-Μήπως τελικά όλα κύλισαν ομαλά τη φετινή χρονιά και έχουμε το δικαίωμα να δημιουργούμε αμελητέας μάζας διπλές τροχαλίες και να φτιάχνουμε σενάρια εξόντωσης μη προνομιούχων μαθητών;
-Μήπως τέτοια προτεινόμενα θέματα λύνουν τα χέρια των θεματοδοτών να “δημιουργήσουν” ως η χρονιά να κύλησε υπό “κανονικές συνθήκες”;

Η δική μου λύση στο Θέμα Δ του προτεινόμενου διαγωνίσματος

Τα συμπεράσματα δικά σας

Ο διάλογος επιθυμητός

(Visited 5,962 times, 9 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
31 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ψυχραιμία παιδιά.
Ο Θοδωρής που άνοιξε το θέμα θέση εκφράζει.
Οι φίλοι που συμφωνούν μαζί του θέσεις εκφράζουν.
Ο Στάθης και ο Πρόδρομος θέσεις εκφράζουν. Διαφορετικές, πάντως θέσεις.
Αυτό θα πει συζήτηση. Η συζήτηση καλώς γίνεται, είτε καταλήξει είτε όχι.
Δεν υπάρχει λόγος διαπληκτισμών. Όλοι ισότιμα συμμετέχουν, σε όποιο σχολείο ή φροντιστήριο και σε όποια βαθμίδα δούλεψαν.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
9 ημέρες πριν

Καλησπέρα παιδιά.
Και ξαφνικά ανέβηκαν πολύ οι τόνοι…
Δεν αξίζει και δεν πρέπει.
Υπάρχει μια διαφωνία, ο καθένας διατυπώνει την θέση του και τέλειωσε.
Οι επισκέπτες και αναγνώστες μας μπορούν να διαμορφώσουν άποψη με βάση τα επιχειρήματα καθενός.
Όχι με βάση το πόσο ψηλό τόνο χρησιμοποιεί.
Και κυρίως Πρόδρομε και Θοδωρή, μην προσωποποιείτε την διαφωνία.
Έχετε διαφορετικές θέσεις, αυτό είναι φανερό, αλλά πώς αλλιώς θα μπορούσε να γίνει ανταλλαγή απόψεων; Μεταξύ μελών ενός συνόλου που όλοι συμφωνούν μεταξύ τους;

Πέτρος Κων/νου Παραγυιός

καλησπέρα
Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά σε όλους
Όταν είδα το θέμα σκέφτηκα υπεπαραγωγή δεν είναι δυνατό μετά το ντόρο που εγινε για το προηγούμενο διαγώνισμα
Δεν μπαίνω στη διαδικασία αλλά είμαι σύμφωνος με τον κο Παπασγουρίδη
Αλλο είναι το οποιοδήποτε blog ή ιστοσελίδα (όπως π.χ. και η δικιά μου) και άλλο είναι το study4exams
Το study4exams είναι ηλεκτρονικό μέσο του υπουργείου στο οποίο δεν μπορεί ο κάθε ένας από εμάς να αποφασίζει τι είναι εντός και τί είναι εκτός ύλης
κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να υπάρχει κάποιος μηχανισμός ελέγχου πάνω σε αυτό
υγ : για να ξεπεράσουμε το σκόπελο του εκτός ύλης δίνουμε αυτό
¨Η τροχαλία έχει αμελητέα μάζα, δηλαδή κάθε στιγμή ισχύει για αυτήν ότι το άθροισμα των ροπών που της ασκούνται ως προς τον άξονα περιστροφής της είναι ίσο με μηδέν, είτε ισορροπεί, είτε κινείται¨
Το επόμενο βήμα είναι να πάμε παρακάτω να δώσουμε τον ορισμός της στροφορμής και να ζητάμε?
Διαφωνώ με την άποψη ότι πρόκειται περί διαγωνισμού ….. εξετάσεις είναι για να βγει μια σειρά κατάταξης και πρέπει κάποιος να γράφει εκεί που περίπου έχει διαβάσει
προτιμώ τα κανονικά θέματα που γενικά παίρνουν οι περισσότεροι βαθμολογία αντίστοιχη με ότι έχουν διαβάσει και ένα δύο ερωτήματα για να ξεχωρίσουμε τους άριστους από τις υπερπαραγωγές των τελευταίων 5 χρόνων οι οποίες δεν αντιμετωπίζονται ούτε ¨εφαπτομενικά¨ από τους περισσότερους
Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
9 ημέρες πριν


Σαν το καλό κρασί, αλλά με νεότερους εκτελεστές.
Αφιερωμένο…

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης
9 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Δεν βάζεις Διονύση και την … άλλη Νατάσα να … πάνε κάτω τα φαρμάκια; 🙂

Βαγγέλης Κουντούρης
9 ημέρες πριν

καλησπέρα σε όλους
εκτιμώ κανόνας βασικός και καρατσεκαρισμένος:
το σωστό ανάμεσα σε δύο διαφορετικές απόψεις είναι αυτό που ελέχθη ήδη: ανάμεσα
πράγματι είναι δύσκολο και, κυρίως, μεγάλο το Δ θέμα, αλλά και πράγματι διαγωνισμός επιλογής είναι (με την επιφύλαξη της βάσης εισαγωγής)
η γνώμη μου τηλεγραφικά
αρκετά δύσκολο Α, πολύ καλό Β, ξεχώρισα το Γ, δύσκολο και μεγάλο το Δ
δεν φτάνουν τρεις ώρες για τις απαντήσεις
(και για να ελαφρύνει και λίγο το κλίμα, και να φανούν και οι απόλυτες ανισότητες, διάβασα “να κριθεί η επιλογή από την Έκθεση;”
και απαντώ: μάλιστα να κριθεί! τιμής ένεκεν!
διότι εγώ τότε, εκεί στη Νεάπολη Λακωνίας, τελείωσα Κλασσικό σχολείο, με Άριστα 19+ ναι, αλλά Κλασσικό, διότι Πρακτικό δεν υπήρχε
στο μεγαλύτερο διάστημα της Β Λυκείου δεν διδάχτηκα καθόλου Φυσική-Χημεία, ελλείψει Φυσικού,
στη Γ Λυκείου δυστυχώς ανέπαφος Φυσιογνώστης Λυκειάρχης, άσχετος,
τί δεν υπήρχε εκεί φροντιστήριο; ε, βέβαια δεν υπήρχε,
όταν έδωσα Πανελλήνιες, Ακαδημαϊκό το λέγαμε τότε, φυσικά χάλια τα πήγα και Φυσική και Χημεία, ευτυχώς, όμως, με έσωσε η Έκθεση,
θέμα: “λάλει ά δει και ότε δει και περί ων δει και ουκ ακούσεις α μη δει”,
ε, ναι, Αρχαία είχα Άριστα, ήξερα να το μεταφράσω, πήγα πολύ καλά, οι του Πρακτικού τα χάσανε, δεν ξέρανε τί στο καλό είναι αυτά τα “α” και τα “δει”, δεν μπορέσανε να το μεταφράσουνε, γράψανε στην τύχη, πατώσανε…)

Βαγγέλης Κουντούρης
9 ημέρες πριν

ε, χμ, και επειδή το “ανάμεσα” σημαίνει ανάμεσα, όχι ντε και καλά στη μέση δηλαδή, εκτιμώ ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι πιο κοντά στον Θοδωρή

Παρμενίων Μανδραβέλης

Βαγγέλη καλησπέρα.Μεταφραζω σωστά το υπό εσού ρηθέν.
Πες αυτά που πρέπει, όταν χρειάζεται και για αυτά που υπάρχει ανάγκη και μην ακούσεις αυτά τα οποία δεν είναι αναγκαία

Βαγγέλης Κουντούρης
9 ημέρες πριν

λίγο στο τέλος Παρμενίωνα: “για να μην ακούσεις, (με την έννοια του υποστείς, πάθεις) αυτά που δεν πρέπει”
οι πολλοί “εκ του Πρακτικού”, επειδή, μόλις είχε γίνει η δικτατορία, γράψανε βλακείες, και κάπως για “γλείψιμο”, ότι “παλιά οι κακοί Πολιτικοί λέγανε λάθη…αλλά τώρα που ήρθε η Εθνική Κυβέρνησις φτιάξανε τα πράγματα…”, κάπως έπεσε και τέτοια γραμμή τότε, ευτυχώς, όμως, οι Φιλόλογοι διορθωτές στάθηκαν στο ύψος τους

Δημήτρης Δημαγκίκας
4 ημέρες πριν

Μερικές δικές μου σκέψεις, πάνω στο θέμα πoυ άνοιξε ο Θοδωρής.

Όσον αφορά τις εξετάσεις της χημείας, νομίζω ότι δεν έχει χαθεί απλώς το μέτρο αλλά ότι κινούμαστε πλέον σε μια σφαίρα παραφροσύνης.

Παρακολουθώ προτεινόμενα θέματα και διαγωνίσματα στο διαδίκτυο και από κάτω συζητήσεις από πτυχιούχους χημικούς, με τουλάχιστον εικοσαετή εμπειρία στο χώρο της εκπαίδευσης, όπου διατυπώνουν τις δικές τους, αντικρουόμενες ερμηνείες, για το πως θα έπρεπε να απαντήσουν οι μαθητές.

Ναι, εκείνοι οι μαθητές που πριν από 1,5 χρόνο ( ιδίως όσοι δεν είχαν φροντιστηριακή βοήθεια από την Α λυκείου ) η μόνη γνώση που είχαν ήταν ο τύπος n = m /Mr ( χωρίς εννοείται να τον έχουν κατανοήσει ).

Διότι, καλά και τα θέματα – αντιγραφή από εξετάσεις του εξωτερικού αλλά καλό θα ήταν να συνοδεύονται και από το αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών των μαθητών του εξωτερικού.

Σκέφτομαι ότι, αν τα τελευταία τρία χρόνια ήμουν σε κωματώδη κατάσταση, και είχα ξυπνήσει τον τελευταίο καιρό και διάβαζα τα θέματα που κυκλοφορούν θα πίστευα ότι είτε επί τρία χρόνια έβρεχε νοημοσύνη στα κεφάλια των μαθητών ή ότι η χημεία έχει γίνει εξάωρο μάθημα από την Α λυκείου μέχρι και την Γ λυκείου, ότι έχουν γραφτεί super σχολικά βιβλία με τις φοβερές διασυνδέσεις χημείας – ιατρικής, χημείας – βιολογίας, χημείας – βιομηχανίας, φαρμακολογίας κ.τ.λ., ότι η συμμετοχή όλων των μαθητών σε σχολικά πειράματα θα είναι καθημερινό φαινόμενο, θα έπαιζαν στα δάκτυλα εκχυλίσεις, ογκομετρήσεις, οπισθογκομετρήσεις, αποστάξεις . . . Πιθανόν να πίστευα ακόμα και ότι πανεπιστημιακοί καθηγητές είχαν λύσει τα εκφραστικά τους προβλήματα, είτε στο γραπτό είτε στον προφορικό τους λόγο.

Στη χημεία λοιπόν έχουμε υπερβεί ακόμα και το επίπεδο θεμάτων που θα αναδείξουν τον πιο έξυπνο μαθητή και έχουμε περάσει σε επίπεδο θεμάτων που θα αναδείξουν τον πιο έξυπνο καθηγητή.

 

Τώρα όσον αφορά τη συγκεκριμένη περίοδο που διανύουμε, οι πρώτες μου σκέψεις όταν μπήκαμε στην καραντίνα ήταν ότι θα ωφεληθούν σίγουρα οι προικισμένοι μαθητές με όρεξη να δουλέψουν.

Τι έδειξε τελικά η εμπειρία ;

Να ξεκινήσω με τα πιο απλά :

μαθητές δίχως καλή σύνδεση και δίχως μεγάλη οθόνη ( καταλαβαίνουμε που ανήκουν κυρίως αυτοί οι μαθητές ) δεν θα συναγωνιστούν επί ίσοις όροις με τους υπόλοιπους.

Στα διαδικτυακά μου μαθήματα ο κανόνας ήταν ένας οι περισσότεροι μαθητές, να μην με ακούνε, να μην τους ακούμε, να κολλάει η οθόνη τους, να κολλάει η δική μου, να μην μπορεί να μπουν στη σύνδεση, να μπαινοβγαίνουν στη σύνδεση και … και ….

Και να περάσουμε στα πιο σοβαρά :

10978 θάνατοι ( μέχρι σήμερα )

δεκάδες χιλιάδες εισαγωγές σε ΜΕΘ

επτάμηνος εγκλεισμός, χιλιάδες άνεργοι, αυτοκτονίες, ενδοοικογενειακή βία στα ύψη.

Όλα λοιπόν αυτά, λέτε να μην άγγιξαν τη ζωή κανενός υποψηφίου, στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2021 ;