Μήπως δεν χάθηκε απλά το μέτρο αλλά πήρε μαζί και την ποιότητα?

Μήπως χάσαμε το μέτρο? Μήπως δεν χάθηκε απλά το μέτρο αλλά πήρε μαζί και την ποιότητα?

Μια άποψη ενός υποψηφίου πανελλαδικών…

Πράγματι είμαστε 5 και 1/2 μήνες κλεισμένοι εξαιτίας αυτής της πρωτοφανούς κρίσης που περνάμε…και ενώ η υπουργός δεν χάνει ευκαιρία να μας υπενθυμίσει την τόσο επιτυχημένη τηλεκπαίδευση, λες και όλοι είχαμε 50αρα σύνδεση και υπολογιστή(ξέχασα τώρα πήραμε 200 ευρώ να δω τι θα πάρει κανείς με αυτά…) το study μάλλον σε ένα γιορτινό κλίμα έδωσε και εκείνο με την σειρά του το ενδεδειγμένο διαγώνισμα… Τώρα ας κάνουμε μια αναδρομή στο κοντινό παρελθόν…Ήταν μόλις πέρσι όταν η ΚΕΕ που έβγαλε τα θέματα χημείας αποφάσισε να δώσει μια άλλη δροσιά στην χημεία…Και γιατί όχι ?Το 2018 και η ΕΕΧ αποφάσισε να δώσει και εκείνη μια άλλη δροσιά στα θέματα της αφού η δυσκολία ανέβηκε κατακόρυφα…Και έρχεται πέρσι η ΕΕΧ με μια ανακοίνωση τύπου να μας πει ότι τα θέματα ήταν απαράδεκτα…Μάλλον δεν κατάλαβαν ότι έδωσαν το πάτημα …Η κατάσταση που επικρατεί στην χημεία τώρα θα την έλεγα τουλάχιστον παράλογη. Χημικοί να ανακαλύπτουν συνεχώς νέα θέματα για το “κλίμα” αυτό…Άλλοι καθηγητές σε δημόσια ( πιθανόν και σε ιδιωτικά) τα χαρακτηρίζουν τα περσινά θέματα εύκολα και γελοία….Την ίδια στιγμή καθηγητές σε φροντιστήρια και σχολειά ,δημόσια ή ιδιωτικά, απαιτούν από τους μαθητές να λύνουν όλο και περισσότερα θέματα…Και τι έγινε στην τελική? Βγήκαν νέα βοηθήματα οι μαθητές έτρεξαν να τα πάρουν ,τα ιδιαίτερα αυξήθηκαν και το κύκλωμα της παραπαιδείας έχει αρκετή τροφή για να συνεχίσει…Και ιδού το ερώτημα πως σχετίζεται αυτό με την φυσική? Πολύ απλό, τώρα που η ΚΕΕ έχει το πάτημα με το study θα δούμε τον καημό του κάθε πικραμένου, και συγχωρέστε με για αυτό αλλά όταν βλέπεις τέτοια θέματα μόνο αυτό μπορώ να σκεφτώ. Δεν διαφωνώ με την ανάρτηση θεμάτων στο πλαίσιο της μάθησης και εμβάθυνσης άλλα απαράδεκτο από την πλευρά του study…Αλήθεια έχει διαβάσει κανείς τον πρόλογο από το βιβλίο φυσικής? Εγώ το έκανα και ενδιαφέρον είχε η φράση που έλεγε “και να μην ανοίξουμε δρόμους που το επίπεδο της τάξης δεν επιτρέπει να ακολουθήσουμε μέχρι τέλους” Υποθέτω αυτό ήταν μέρος κάποιου κακόγουστου αστείου γιατί αλήθεια θα ήθελα να μου εξηγήσει με βάση πάντα τις ασκήσεις του σχολικού πως συνδέονται με το θέμα Δ και όχι μονο. Σε αυτήν την κατάσταση μπορώ να δω 2 δρόμους, ίσως φταίει και το νεαρό της ηλικίας που δεν βλέπω παραπάνω αλλά πέρα από αυτό, μπορούμε και εμείς με την σειρά μας με να δώσουμε τα συγχαρητήρια στο study και να δώσουμε και το πάτημα στην ΚΕΕ για να δώσει και εκείνη έναν αέρα ανανέωσης ή άπλα να ανοίξουμε το παράθυρο γιατί η σήψη που επικρατεί στην παιδεία άρχισε να μυρίζει έντονα…Είμαι μαθητής ιδιωτικού και όπως αναφέρθηκε κάνουμε παραπάνω ώρες από το τυπικό. Πηγαίνω και σε φροντιστήριο γιατί το σχολείο δεν με κάλυπτε(άλλοι κάνουν ιδιαίτερα δεν αλλάζει κάτι).Η ανεπάρκεια που υπάρχει, τώρα και στην ιδιωτική εκπαίδευση, δεν θα καλυφθεί από υπερπαραγωγές όπως η παραπάνω…Πρέπει επίσης να υπενθυμίσω ότι αν οι πανελλήνιες σκόπευαν να αναδείξουν έξυπνους μαθητές δεν θα ήταν 3ωρα διαγωνίσματα άλλα θέματα που σε 1,5 -2 ώρες θα μπορούσε ένας έξυπνος να τα λύσει…Νομίζω μπερδέψαμε τις αριθμητικές ικανότητες με την εξυπνάδα…κ. Κορκίζογλου πραγματικά θαυμάζω και τις αναρτήσεις σας άλλα και το γεγονός ότι καθόσασταν παραπάνω στο μάθημα για να λύσετε απορίες μαθητών γιατί κάτι τέτοιο μάλλον τείνει να γίνει άλλο ένα κακόγουστο αστείο( Όσο ήμουν στο δημόσιο κατά το γυμνάσιο δεν είδα κανέναν να το κάνει αυτό άλλα αντίθετα ένας που πρότεινε να κάνω ιδιαίτερα αν ήθελα επιπλέον βοήθεια…)άλλα θα διαφωνήσω με την άποψη ότι οι πανελλήνιες είναι ένας διαγωνισμός. Πράγματι πρέπει να γράψουμε καλύτερα από τον άλλον ακόμα και αν είναι ο συμμαθητής ή φίλος μας που θέλει την ίδια σχολή άλλα σε έναν διαγωνισμό πάντα υπάρχει μια σταθερή και ανεξάρτητη βάση που δεν αλλάζει και άπλα αρκεί να την περάσεις. Στο ίδιο πλαίσιο σκέφτεται και ο κ. Μεθενίτης( φήμες μιλάνε για μέλος της ΚΕΕ…) ο οποίος είπε ότι τα περσινά θέματα ήταν για έξυπνους μαθητές…Πραγματικά προσπαθώ να διακρίνω την εξυπνάδα στο θέμα Δ μάλλον περισσότερο φιλόλογους έπρεπε να καλέσουμε…Και αυτό, από την δικιά μου σκοπιά, νομίζω είναι μόνο η αρχή. Στο σημείο αυτό αναρωτιέμαι: Πόσο μπορούμε να το τραβήξουμε κάτω από τις παρούσες συνθήκες?

Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Παπασγουρίδη που έθιξε το θέμα αλλά και γενικότερα όλη την ομάδα του ylikonet για τις αναρτήσεις τους.

 

(Visited 1,490 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Αλέξανδρε και καλή επιτυχία στις εξετάσεις σου.
“Οι κακές γλώσσες μιλάνε και για διαρροές θεμάτων είτε από ΚΕΕ είτε από διαγωνισμούς…Και για το δεύτερο μπορώ να πω ότι έχουν δίκιο όσο για το πρώτο άλλο ένα δείγμα της σήψης…”
Καλό θα ήταν να αποφεύγουμε να αναπαραγάγουμε αυτά που λένε οι “κακές γλώσσες”…
Νομίζω ότι τέτοιες κατηγορίες είναι πολύ βαριές για να διατυπώνονται, έτσι χωρίς αποδείξεις.

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

όταν από ενδείξεις

οικοδομούνται υποθέσεις

που όπως αποδέχεται και η ίδια η παρέμβαση

δεν πρόκειται να αποδειχθούν

προϊδεάζεται μια άγονη συζήτηση

Αλέξανδρε, θεωρώ ότι τα υπόλοιπα θέματα που θέτεις,
κινδυνεύουν να αδικηθούν απ’ το “καταγγελτικό” σκέλος

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά..
Όταν οι “φήμες” πυκνώνουν τότε .. κάτι τρέχει ..
Ο “βιασμός” της λυκειακής χημείας θα συνεχιστεί και φέτος ;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Καλημέρα και πάλι Αλέξανδρε.
Νόμισα ότι το πρώτο μου σχόλιο δεν θα οδηγούσε σε συνέχεια της συζήτησης.
Μιας συζήτησης που δεν βλέπω ότι πρέπει να απασχολεί έναν υποψήφιο ένα μήνα πριν τις εξετάσεις του. Είχα την εντύπωση ότι με άλλα ζητήματα ασχολείται ένας υποψήφιος, τέτοια εποχή. Πάνω από όλα, ανάγκη είναι η εξασφάλιση μιας ηρεμίας, η οποία θα του επιτρέψει να συμμαζέψει την ύλη του και να πάει σε όσο γίνεται καλύτερη κατάσταση στις εξετάσεις.
Επί της ουσίας τώρα.
Ανακατεύεις δύο διαφορετικά ζητήματα Αλέξανδρε, κάτω από την ίδια ομπρέλα.
Είναι άλλο πράγμα ένας διαγωνισμός που διοργανώνει κάποιος ιδιωτικός φορέας και που οι επιθυμούντες μπορούν να συμμετάσχουν και να αποδείξουν τις γνώσεις τους και άλλο οι πανελλαδικές εξετάσεις που διοργανώνει το κράτος και που είναι καθοριστικές για τις παραπέρα σπουδές όλων των μαθητών.
Αν νομίζεις ότι ένας διαγωνισμός δεν είναι τίμιος, του γυρίζεις την πλάτη. Δεν πας. Δεν πειράζει αν δεν μπορέσεις να αναδείξεις ότι είσαι άριστος… Θα έχεις και άλλες ευκαιρίες.
Οι πανελλαδικές πρέπει να είναι τίμιες και αξιοκρατικές και είναι, τουλάχιστον τα τελευταία 40+ χρόνια. Τελευταία φορά που πράγματι έγινε διαρροή θεμάτων ήταν το 1979, αν δεν κάνω λάθος. Και λέω είναι, αφού πρέπει να αποδειχτεί η διαρροή και όχι να διατυπωθούν κάποιες υποψίες. Κάθε χρόνο μπορεί να κυκλοφορούν φήμες και κατηγορίες, όμως δεν μπορούμε να καθορίζουμε την ζωή μας, ούτε να παίζουμε με τις αγωνίες των μαθητών, των γονιών, αλλά και των καθηγητών που προετοιμάζουν τα παιδιά, με βάση υποψίες και θεωρίες διαφθοράς, στον μοναδικό θεσμό, που μπορούμε να του φορτώσουμε όσα κακά θέλουμε, αλλά διατηρεί την έξωθεν καλή μαρτυρία για την αξιοπιστία του…
Αλέξανδρε, δεν μπορούμε σε ένα θέμα να βάζουμε το αν τα θέματα Χημείας είναι στο επίπεδο που πρέπει, αν η ΚΕΕ έβαλε ένα λάθος θέμα στα μαθηματικά, το αν οι μαθητές ενός ιδιωτικού σχολείου έπαθαν τενοντίτιδα ή αν στο ΨΕΒ έβαλαν ένα πρόβλημα καλό ή κακό και αν σε ένα διαγωνισμό έγινε το ένα ή το άλλο και όλα αυτά μαζί, να δημιουργούν ένα μίγμα δηλητηριώδες.
Την περίοδο αυτή πρέπει να εξασφαλιστεί η ηρεμία των παιδιών (και η δική σου Αλέξανδρε, αφού είσαι υποψήφιος…) και να πάμε ψύχραιμα στις εξετάσεις.
Και αν συμβεί κάτι ύποπτο σε αυτές, θα έχουμε όλο το καλοκαίρι μπροστά μας να … σκοτωθούμε.
Ελπίζω η παρούσα τοποθέτηση να είναι η τελευταία στην συζήτηση αυτή, αφού δεν θα επιτραπεί να καλλιεργηθεί ένα νοσηρό κλίμα και με ευθύνη του δικτύου μας στην παρούσα χρονική στιγμή.

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.
Ένα θέμα έξυπνο μπορεί να βρίσκεται σε διάφορες πηγές χωρίς αυτό να σημαίνει διαρροή. Μπορούμε να βρούμε δεκάδες θέματα που κυκλοφορούν σε πολλά βιβλία, σημειώσεις, αναρτήσεις. Για διάφορους λόγους:
Έχουν κοινή πηγή έμπνευσης ένα διάσημο θέμα.
Παίζουν με ένα ρεαλιστικό σενάριο από την καθημερινή ζωή (π.χ. κινητή τροχαλία) και ένας στρατός ατόμων σκέφτεται το ίδιο.
Έτσι μπορεί να δούμε σε πολλές αναρτήσεις την ανακύκλωση σφαίρας, την ταλάντωση ράβδου πάνω σε στρεφόμενους κυλίνδρους, την σύγκριση διάρκειας δύο διαδρομών, τη ροπή αδράνειας σφαίρας που της αφαιρέσαμε σφαίρα και άλλα πολλά.

Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμα και σε Εξετάσεις, αν το θέμα είναι σεμνό και δεν περιέχει σαρανταπέντε νηματα κι εξηνταδυό καμπάνες (ως είθισται).
Έχω γράψει πριν από χρόνια ότι μπορούμε να βρούμε κάπου όποιο θέμα και αν στείλει κάποιος, αρκεί να μην είναι υπερπαραγωγή.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Παράδειγμα για να μη μιλάμε γενικά:
Πέφτει σε διαγωνισμό το γνωστό όμορφο θέμα με το παγάκι που πλέει σε νερό, λιώνει και η στάθμη του νερού δεν ανεβαίνει.
Κυκλοφορεί σε βιβλία, αναρτήσεις ημεδαπές και αλλοδαπές, φυλλάδια, σημειώσεις.
Αν ένας μαθητής το έβλεπε σε σημειώσεις συναδέλφου τις παραμονές του διαγωνισμού, θα έπρεπε να υποθέσει ότι έγινε διαρροή;

Αν ήταν έτσι θα έπρεπε να πέφτουν σε διαγωνισμούς μόνο υπερπαραγωγές που είναι απίθανο να συμπέσουν με άλλο θέμα.
Οι καταγγελίες περί “διαρροών” τελικά ενισχύουν τις υπερπαραγωγές.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Εύχομαι Αλέξανδρε καλή επιτυχία στις Εξετάσεις και να μην σε επηρεάζουν τέτοιες σκέψεις.