Ένας ευθύγραμμος και ένας κυκλικός αγωγός

Ένας κυκλικός αγωγός κέντρου Ο και ακτίνας R τροφοδοτείται από ρεύμα έντασης Ι, μέσω δύο ευθύγραμμων συρμάτων μεγάλου μήκους, όπως στο πρώτο σχήμα, όπου ο κυκλικός αγωγός και οι δύο ευθύγραμμοι ορίζουν ένα κατακόρυφο επίπεδο. Ένας δεύτερος κυκλικός αγωγός κέντρου Κ και ακτίνας r= ½ R, διαρρέεται επίσης από την ίδια ένταση ρεύματος, μέσω δύο ευθύγραμμων συρμάτων, αλλά ενώ ο κυκλικός αγωγός είναι οριζόντιος, τα δύο σύρματα είναι κατακόρυφα, όπως στο δεύτερο σχήμα.

  1. Για το μέτρο της έντασης Β1 στο κέντρο Ο του κυκλικού αγωγού ισχύει:
  2. Αν Β2 το μέτρο της έντασης του μαγνητικού πεδίου, στο κέντρο Κ του δεύτερου κυκλικού αγωγού, ισχύει:

α) Β1 < Β2,    β)  Β1 = Β2,     γ) Β1 > Β2.

Να δικαιολογήσετε τις απαντήσεις σας.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Ένας ευθύγραμμος και ένας κυκλικός αγωγός
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13  Ένας ευθύγραμμος και ένας κυκλικός αγωγός

(Visited 767 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
10 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου
6 μήνες πριν

Β θέμα χωρίς ακρότητες!
“Σηκώνει” κι άλλα, π.χ. σχέση των λόγων των μέτρων των εντάσεων, Ν σπείρες κυκλικού και συσχέτιση του Βκ με το Βε του ευθύγραμμου,
Στροφή του κυκλικού κόμβου σε γωνία θ με το αρχικό επίπεδο,
όπως δείχνει το α σχήμα, να συνεχίζει ο ευθύγραμμος μέχρι το “άπειρο” και να επιστρέφει εφαπτόμενο του κυκλικού αγωγού,… κλπ!
Κλασσικό θέμα με πολλές παραλλαγές και εντός της ύλης.
Να είσαι καλά που θέτεις Β θέματα επανάληψης!

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Πρόδρομος Κορκίζογλου
Ξενοφών Στεργιάδης
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλησπέρα,”Απλά να συντηρήσει “ζεστό” το μαθητή, μια σιγανή φωτιά…”
Σωστή η τακτική της διαρκούς επανάληψης.
Διονύση “ευθύνεσαι” για αυτό που σκέφθηκα, όταν διάβασα την προηγούμενη αποστροφή σου .
“a rolling stone gathers no moss”(πέτρα που κυλάει δεν χορταριάζει).

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Διονύση καλημέρα.
Θα συμφωνήσω με τον Ξενοφώντα όχι μόνο για αυτή αλλά για όλες τις τελευταίες αναρτήσεις σου. Δείχνεις πως πρέπει να γίνεται το μάθημα…

Βαγγέλης Κουντούρης
6 μήνες πριν

καλημέρα, Διονύση, μου άρεσε, ωραίο Β θέμα

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Καλημέρα Διονύση. Δεν είναι απλό “ζέσταμα” το θέμα σου. Περιέχει ουσιαστικά ερωτήματα. Γνώση των τύπων, της τρισδιάστατης γεωμετρίας και ικανότητα σύγκρισης παραστάσεων, όχι απλής εύρεσης. Η σύγκριση ποσοτήτων, στα β΄θέματα, έχει μεγάλη αξία στον έλεγχο του τι έχει μάθει ο μαθητής, χωρίς να τον βάλουμε να γράψει κατεβατά πράξεων.
Να είσαι καλά!

Ξενοφών Στεργιάδης
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλό μεσημέρι, Διονύση, Χρήστο,Βαγγέλη, Ανδρέα.
Η εμπειρία έχει επιβεβαιώσει την αξία των συχνών επαναλήψεων.
Μεγάλος δάσκαλος η εμπειρία, έχει ένα κακό όμως, πρώτα σε εξετάζει και μετά σου μαθαίνει.:-)
Καλή συνέχεια.