Θέματα διαγωνισμού Φυσικής Αριστοτέλης 2021

Δείτε παρακάτω τα θέματα και τις λύσεις του διαγωνισμού Αριστοτέλης για το Λύκειο:

Για την Γ Λυκείου  ή με κλικ εδώ. (χωρίς απαντήσεις)

Για την Β Λυκείου  ή με κλικ εδώ.

Για την Α Λυκείου  ή με κλικ εδώ.

 

(Visited 1,756 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
27 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
6 μήνες πριν

Να ευχαριστήσω το Θοδωρή για τα θέματα που μας μετέφερε και την ενημέρωση.
Και ένα πρώτο ξάφνιασμα.
Τον φασματογράφο μάζας, πού τον θυμήθηκαν;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
6 μήνες πριν

Καλημέρα σε όλους.
Άλλαξε χαρακτήρα ο διαγωνισμός Αριστοτέλη;
Τι ακριβώς έγινε χθες; Συμμετείχαν οι μαθητές; Γράψανε;
Κρίθηκε ότι είναι προτιμότερο οι συμμετέχοντες να μην μπορούν να απαντήσουν ούτε σε μία ερώτηση; Γιατί;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Καλημέρα Διονύση.
Τα είδα χτες. Γιατί να μην απαντήσουν ούτε σε μία ερώτηση;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
6 μήνες πριν

Καλημέρα Γιάννη.
Θεωρείς δηλαδή ότι, αν μιλήσουμε για την Α΄ Λυκείου, ένας καλός μαθητής που θα αντιμετωπίσει αυτά τα δύο θέματα (εκτός του πειραματικού…) έχει να γράψει πράγματα; Δεν θα … “τα παρατήσει”;
Για να μην πω τι θα κάνει όταν πάει στο πειραματικό μέρος και διαβάσει τίτλο για μέτρο ελαστικότητας του Young…

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Για να είμαι ειλικρινής έχω δει προς το παρόν μόνο αυτά της Γ΄ Λυκείου.
Πιστεύω ότι κάποια παιδιά θα μπορούσαν να τα απαντήσουν.
Θα δω αυτά των άλλων τάξεων.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Είδα τα της Α΄ Λυκείου.
Τα δύο πρώτα πιστεύω να βρεθούν μερικά παιδιά να τα απαντήσουν.
Είμαι σχεδόν σίγουρος πως θα συμβεί.
Νοσταλγώ την εποχή που δεν υπήρχαν πειραματικά θέματα.
Δεν προσφέρουν κάτι, πέρα από το “Η Φυσική είναι πειραματική Επιστήμη”.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
6 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιάννη.
Τα δύο πρώτα πιστεύω να βρεθούν μερικά παιδιά να τα απαντήσουν.”
Συμφωνώ θα υπάρξουν μερικά παιδιά…
Τα υπόλοιπα που συμμετέχουν; Τι θα απαντήσουν; Τίποτα;
Δεν συζητάω για τα παιδιά που έχουν προετοιμασθεί για το διαγωνισμό ή για τους μαθητές αστέρια! Αυτοί θα τα απαντήσουν και προφανώς, ας είμαστε ρεαλιστές, από αυτούς θα γίνει η επιλογή…
Το ερώτημα είναι, ένας διαγωνισμός πρέπει να απευθύνεται σε 20- 50 – 100 μαθητές που είναι πράγματι αστέρια; Και όλοι οι άλλοι;
Ούτε ένα ερωτηματάκι, να νιώσουν ότι και αυτοί μπορούν κάτι να κάνουν; Ότι αξίζει τον κόπο να εμπλακούν;
Θα ήθελα πάντως να τοποθετηθούν και άλλοι φίλοι, πάνω στο θέμα… φίλοι που είδαν τους μαθητές τους που συμμετείχαν και έχουν καλύτερη εικόνα από μας…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Διονύση το θέμα με το έλκηθρο και το άλλο με τη βολή του νερού δεν θα βρεθούν πολλά παιδιά που θα τα απαντήσουν;
Στη Γ΄ Λυκείου δεν θα βρεθούν πολλά παιδιά που θα λύσουν το 2ο;
Το 1/3 από αυτά δεν θα λύσουν και το 1ο;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Εγώ αν έχω ένσταση την έχω στις ραψωδίες που συνοδεύουν τα “πειραματικά” θέματα. Πάλι καλά που δεν τους παρέθεσαν τις 150 πρώτες σελίδες του “Έγκλημα στο γκολφ” με το ερώτημα:
-Βρείτε τον δολοφόνο και εξηγήσατε τις σκέψεις σας.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
6 μήνες πριν

Καλά Γιάννη, δεν διαφωνώ για τις ραψωδίες των “πειραματικών θεμάτων”…
Απλά δεν βλέπω να γράφει κανένας συνάδελφος…
Κανένας δεν ενεπλάκη;

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Διονύση η δική μου εμπλοκή έγινε όταν φίλοι θέλησαν να διαπιστώσουν αν οι λύσεις που δίνουν είναι σωστές.
Έτσι έκατσα και έλυσα τα δύο θέματα της Γ΄.
Μια λύση (ελπίζω σωστή) του πρώτου:
comment image

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
6 μήνες πριν

Καλημέρα και από εδώ Γιάννη.
Δεν καταλαβαίνω την δύναμη:
comment image

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα παιδιά.
Διονύση καταλαβαίνεις φυσικά μια χαρά αλλά εντοπίζεις μελανό σημείο.
Ότι έγραψα ήταν μια σύντομη λύση που στάλθηκε στους δύο φίλους και δεν εξήγησα το “ποια δύναμη δέχεται ένα ημισφαίριο δεδομένης ακτίνας από την ατμόσφαιρα”.
Δέχεται δύναμη κάθετη στη βάση του και ίση με την πίεση επί το εμβαδόν της βάσης του.
Διότι αν ήταν διαφορετική και το έκλεινα (τοποθετώντας δίσκο στη βάση) θα προοέκυπτε αεικίνητο.
Για να είμαι πιο ακριβής η διαφορά των δύο δυνάμεων είναι ίση με την άνωση από τον αέρα. Την θεωρούμε αμελητέα διότι είναι ίση με το βάρος του αέρα που εκτοπίζει. Δηλαδή τίποτα πρακτικά.

Απέφυγα λύση που θα έδινα, η οποία θα ξεκινούσε:
-Αγνοώ την δράση της ατμόσφαιρας η οποία ουδένα ρόλο έπαιξε ή θα παίξει σε τέτοια προβλήματα.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
6 μήνες πριν

Καλημέρα και πάλι Γιάννη.
Κατάλαβα τι είχες κάνει 🙂
Αλλά ήθελα να γράψεις τις διευκρινήσεις, για ευνόητους λόγους!!!

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Το δεύτερο είναι εύκολο αν δεν αρχίσεις τα τσάμικα με το σύστημα των 6 εξισώσεων και σκεφτείς πρακτικά. Δεν θέλει επίσης πράξεις, εκτός αν θεωρούμε “πράξη” το να αναλύσουμε κάθε βάρος παράλληλα στο κεκλιμένο και να βρούμε το μισό του κάθε βάρους.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Καλησπέρα Διονύση και Γιάννη
‘’Εμπλεκόμενος’’ μέσω της συμμετοχής ανιψιού στην Α΄
Πειραματικό : Ζαλίστηκε από το σενάριο και δεν είχε σιγουριά για την πορεία της λύσης. Βγήκε ευθεία η παράσταση αλλά τα νούμερα έβγαλαν αποτέλεσμα τάξεως παράλογης ….10-9
Α2) Του βγήκε εύκολα
Α1) Παρακαλώ την προσοχή σας .
Βρήκε τις τριβές σε κάθε περίπτωση αλλά την ‘’μεγάλη διάρκεια’’ που ζητούσε το θέμα, την μετέφρασε σε μεγάλο χρόνο (χωρίς να βάλει θέμα κόπου) οπότε θεωρώντας σε κάθε περίπτωση την ίδια διαδρομή απέδειξε ότι στην περίπτωση που σπρώχνει ο χρόνος θα είναι μεγαλύτερος για συγκεκριμένη διαδρομή μια και η συνισταμένη δύναμη όταν σπρώχνει είναι μικρότερη (Θεώρησε επιταχυνόμενες τις κινήσεις )
Παρ’όλο που αρχικά δεν κατανοούσα τι μου έλεγε, αφού εγώ τον κόπο σκεφτόμουνα, τελικά δέχθηκα πως και η δική του σκέψη κάτι λέει… χωρίς όμως να την υποστηρίζω
Το πειραματικό της Γ το βλέπω ευκολότερο των Β και Α

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Γεια σου Παντελή.
Γράφει:
Επιθυμία του μπαμπά είναι το παιχνίδι να έχει μεγάλη διάρκεια, οπότε αναρωτιέται αν είναι προτιμότερο να σπρώχνει ή να τραβά το έλκηθρο.
Φυσικά εννοεί ότι δεν πρέπει να κουραστεί λόγω μεγάλης διάρκειας και να επιλέξει την μικρότερη δύναμη.
Αυτό το κακό έχουν οι εκφωνήσεις με περιττή πληροφορία. Η παραπανίσια πληροφορία καθίσταται “θόρυβος”.
 

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιάννη
Αυτό εννόησα κι εγώ.
Επειδή είχα να κάνω με ένα μυαλό πολύστροφο το έβαλα να μου αναλύσει τη σκέψη του που την έγραψα παραπάνω .
Όμως πες μου υπάρχει στην εκφώνηση ”παραπανίσια πληροφορία …”;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Υπάρχει. Η βόλτα, το χιονισμένο βουνό, η μεγάλη διάρκεια.
Θα έβαζα δυο σκίτσα ή τις δύο φωτογραφίες και θα έγραφα:
Σε ποια περίπτωση ο μπαμπάς ασκεί μικρότερη δύναμη αν το έλκηθρο κινείται με σταθερή ταχύτητα. Οι δύο γωνίες είναι ίσες.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Έτσι είναι απλό αλλά χάνεται αυτό το Πανεπιστημιακό “φλου” σε θέματα, που όμως εφόσον σου δίνουν το δικαίωμα να δικαιολογήσεις μπορεί να πείσεις για κάτι που δεν πρόσεξαν…ίσως.
Δεν δικαιολογώ όμως τ’ανήψιο

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Καλησπέρα σε όλους.
Παντελή τη μεγάλη διάρκεια και εγώ αρχικά την μετέφρασα σε μεγάλο χρόνο.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Καλησπέρα Χρήστο.
”Αρχικά” όμως…
Όταν του είπα για υ σταθερή, μου είπε και που το λέει ;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Που το λέει το σταθερή ταχύτητα;
Ας υποθέσουμε ότι η κίνηση ήταν επιταχυνόμενη. Ο μπαμπάς σύντομα θα ξεπερνούσε ένα μαχητικό. Το κοριτσάκι θα τσίριζε από την τρομάρα του. Αυτό αν επεβίωνε του παιγνίου.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Μ’αρέσει ο διάλογος των “αντιφάσεων”
Εθεώρησε την “επίπεδη περιοχή” με όρια και ευθύγραμμα την διένυσε απ’άκρου σ’άκρο . Εθεώρησε στο σπρώξιμο συνιστώσα δύναμης ολίγον μεγαλύτερη της τριβής…
Γράφω ψάχνοντας τους κρίκους σκέψης που δεν φαίνεται να έχουν τη λογική του “κόπου” στο παιχνίδι αλλά της διάρκειας ανευ κόπου

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Ολίγον μεγαλύτερη της τριβής!
Έτσι για τον μπαμπά:
Ο πού ‘χε μαύρο γρήγορο είδε τον κουρνιαχτό του κι ο που ‘χε μαύρο κι ειν’ οκνός, μηδέ τον κουρνιαχτό του.

Για να επιταχύνεται το έλκηθρο με επιτάχυνση 1 m/s^2 θα πρέπει ο μπαμπάς σε 10 δευτερόλεπτα να ξεπεράσει τον Μπόλτ (σέρνοντας και το έλκηθρο). Στο τέλος της οριοθετημένης περιοχής θα ξεπερνούσε και τον Φλάς ακόμα.

Θοδωρής Παπασγουρίδης
6 μήνες πριν

Σίγουρα υπάρχει μια στροφή στη λογική των εκφωνήσεων των θεμάτων του διαγωνισμού και επιστροφή στις εκφωνήσεις πριν το 2016.
Δεν συμφωνώ με εκφωνήσεις στις οποίες ψάχνεις να βρεις
τη σύνδεση αυτού που περιγράφεται με τη φυσική που πρέπει να χρησιμοποιήσεις.
Αλλά αυτό είναι θέμα προσωπικής διδακτικής επιλογής.
Τα θέματα θεωρίας στη Β Λυκείου, νομίζω ήταν προσιτά, αν ο μαθητής κατάφερνε
να συνδέσει τη φυσική με το περιγραφικό μέρος, κάτι όχι δύσκολο, τουλάχιστον
στην άσκηση με τη βολή στο τένις…αν και τα σχετικά με το “Barcelona Open”
νομίζω θα μπορούσαν να μην υπήρχαν… Μην ξεχνάμε πως τα τουρνουά tenis Grand Slam οδηγούν σε συγκεκριμένους συνειρμούς … Εντάξει το τουρνουά της Βαρκελώνης δεν ανήκει στα 4 του Grand Slam …..
Μια άλλη λογική θέματος φυσικής για διαγωνισμό είναι η ανάρτηση
“Αρχή Επαλληλίας και Σύστημα Αξόνων”

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
Διονύσης Μάργαρης(@dmargaris_2z73r8xw)
6 μήνες πριν

Διαβάζοντας τα χθεσινοβραδινά σχόλια, δεν μπορώ να μην σημειώσω κάτι.
Χθες είχα δηλώσει ότι τα θέματα έχουν άλλη λογική και ότι δεν απευθύνονται σε όλους τους καλούς μαθητές, αφού δεν υπάρχουν και κάποια ευκολότερα ερωτήματα που να μπορούν να εμπλακούν περισσότεροι μαθητές. Απευθείας στα βαθιά…
Η συζήτηση για το 1) θέμα της Α΄ Λυκείου, έρχεται να επιβεβαιώσει το πρόβλημα.
Συνάδελφοι, είναι άλλο πράγμα να δοθεί το σχήμα:

comment image

Και να ρωτήσεις σε ποια περίπτωση απαιτείται μεγαλύτερη δύναμη για να κινείται το κιβώτιο με σταθερή ταχύτητα και άλλο το πρόβλημα που τέθηκε.
Συνάδελφοι δεν πρέπει να κρίνουμε με βάση την δική μας εμπειρία, αλλά με βάση το επίπεδο των παιδιών. Τα παιδιά έχουν διδαχτεί να αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως στο σχήμα, όχι προβλήματα όπως αυτό που δόθηκε.
Αυτό θέλει «μετάφραση» στη γλώσσα της Φυσικής και εκεί η δυσκολία είναι τεράστια…
Τι σημαίνει «μεγαλύτερη διάρκεια»; Τι συμβαίνει στα χιόνια; Μήπως μια παγωμένη λίμνη δεν διδάσκουμε στα παιδιά, για επιφάνεια χωρίς τριβές; Εδώ υπάρχει ή όχι τριβή;
Ένας μαθητής θα πρέπει πρώτα  να επιλύσει όλα αυτά τα ζητήματα, πριν αρχίσει να επιλύει και το πρόβλημα…