Για να δούμε, ποιο σώμα θα κινηθεί;

 Το σώμα Α μάζας m1=2kg, είναι τοποθετημένο πάνω στο σώμα Γ, μάζας m2=1kg και το σύστημα ηρεμεί σε οριζόντιο επίπεδο. Ο συντελεστής τριβής μεταξύ των δύο σωμάτων είναι μ=0,5.  Σε μια στιγμή ασκούμε στο Α σώμα μια οριζόντια δύναμη μέτρου F=6Ν, όπως στο σχήμα.

  1. Να εξετάσετε αν το σώμα Α θα γλιστρήσει πάνω στο Γ.
  2. Αν το επίπεδο είναι λείο, να υπολογιστεί η επιτάχυνση που θα αποκτήσει το σώμα Α.
  3. Να υπολογιστεί ο ελάχιστος συντελεστής τριβής (μsολmin) μεταξύ του Γ σώματος και του επιπέδου, για να εξασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξει κίνηση του συστήματος. 
  4. Αν ο συντελεστής τριβής ολίσθησης μεταξύ του σώματος Γ και του επιπέδου έχει τιμή μ1=0,1, να υπολογιστούν οι επιταχύνσεις που θα αποκτήσουν τα δυο σώματα.

Δίνεται g=10m/s2, ενώ η μέγιστη τιμή της στατικής τριβής θεωρείται ίση και με την τριβή ολίσθησης.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Για να δούμε, ποιο σώμα θα κινηθεί;
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Για να δούμε, ποιο σώμα θα κινηθεί;

 

(Visited 457 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βασίλειος Μπάφας
4 μήνες πριν

Καλημέρα Διονύση.
Καλό σαββατοκύριακο σε όλους.
Πολύ ωραία ανάρτηση. Ιδιαίτερα μου άρεσε η παρατήρηση ότι δεν ολισθαίνει δε σημαίνει ότι ισορροπεί.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα, Διονύση, πολύ καλή και σπάνια συναντώμενη
πράγματι η ολίσθηση είναι σε σχέη με το όποιο δάπεδο ενός σώματος, όχι, κατρ ανάγκην απόλυτη
(αν είναι εύκολο “φάε” ένα 1 στο m1,2, τέσσερις σειρές πριν το τέλος της πρώτης σελίδας, πολλοί οι δείκτες, Άρη…)

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
4 μήνες πριν

Καλησπέρα Διονύση. Μια πολύ καλή ανάρτηση για να προσεγγιστεί η έννοια του συστήματος δύο σωμάτων που αλληλεπιδρούν, η στατική τριβή ως δύναμη που κινεί ένα σώμα και άλλες ωραίες ιδέες, που φέτος δεν ξέρω κατά πόσο πέρασαν στους μαθητές της Α΄…
Μια άσκηση που πρέπει να γνωρίζουν φυσικά οι μαθητές στην Α΄, αλλά και στη Β΄- που διδάσκουμε το μονωμένο σύστημα – θεωρείται εκτός ύλης στη Γ΄!
comment image

Τελευταία διόρθωση4 μήνες πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος
Βαγγέλης Κουντούρης

τελικά, μάλλον τζάμπα προσπαθούσαμε μερικοί,
Γυμνάσιο, Β Τάξη παρακαλώ,
“στρώναμε χαλί” σε δρόμο που θα έκλεινε μετά,
θλίψη μεγάλη,
κάποιοι αρμόδιοι, ουδεμία σχέση…
https://ekountouris.blogspot.com/2021/02/blog-post_12.html

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
4 μήνες πριν

Δυστυχώς Βαγγέλη, ενώ υπήρχε το “χαλί”, επιλέγουν το “χωματόδρομο”. Με την άδειά σου βάζω και μια εικόνα από το βιβλίο σου
comment image

Νομίζω ότι το πολύ ομαδοσυνεργατικό, η καταιγίδα ιδεών, η αντεστραμμένη τάξη και άλλες προτεινόμενες ως μοντέρνες μέθοδοι, οδηγούν σε έναν αναλφαβητισμό άνευ προηγουμένου. Αν ακούσεις σύμβουλο να μιλάει και να προτείνει όλα αυτά, εκτός από χαρτί, μολύβι και μουτζούρα αισθάνεσαι εκτός εποχής, παροπλισμένος, ώρα να φεύγεις και άλλα…
Και αφού αυτές οι μέθοδοι είναι τόσο καλές τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;
Και διαβάζουμε για πρόταση με βασιλικά διατάγματα του 65! Θέλουνε το βασιλιά να τους πει ότι η αλληλεπίδραση δυο σωμάτων μέσω της στατικής τριβής δε μπορεί να είναι εκτός Γ΄ τάξης, ούτε και εκτός Β΄ Γυμνασίου, όπως δείχνεις…
Αυτοί που αποφάσισαν κάτι τέτοιο έπρεπε να είναι εκτός εκπαίδευσης.