Στον υδραυλικό ανυψωτήρα του σχήματος τα έμβολα Ε1 Ε2 έχουν λόγο εμβαδών Α1/Α2 =1/10 και μπορούν να μετακινούνται στους κατακόρυφους σωλήνες χωρίς τριβές. Ασκούμε στο έμβολο E1 κατακόρυφη δύναμη μέτρου F1 μετατοπίζοντας το σημείο εφαρμογής της κατά y1 οπότε στο έμβολο E2 ασκείται από το υγρό δύναμη μέτρου F2 που μετατοπίζει το σημείο εφαρμογής της κατά y2 To έργο W1 της δύναμης F1 και το έργο W2 της δύναμης F2 συνδέονται με τη σχέση …
Καλησπέρα Δημήτρη.
Έχεις δίκιο. Παρόμοιο θέμα υπάρχει και στο σχολικό βιβλίο και αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο όπως στο ψεβ.
Αν δε σου κάνει κόπο ρίξε και μια ματιά στην ερώτηση Β3 στο ίδιο κεφάλαιο και στο πρόβλημα Δ1 στο τελευταίο ερώτημα.
Καλημέρα Μήτσο και καλή Κυριακή.
Η ελπίδα πάντα πεθαίνει τελευταία…
Αν και το να διορθώσει το θέμα το ΨΕΒ, μάλλον δεν φαίνεται…
Ας δώσω λοιπόν και συνδέσμους για το ίδιο θέμα:
Πόση είναι η δύναμη στο έμβολο; Από την Ελευθερία Νασίκα.
Πρόβλημα 1 Study4exams: Από τον Άρη Ροντούλη
Καλημέρα Μήτσο, έβαλα τους συνδέσμους που είχαν απενεργοποιηθεί στα δύο σχόλια…Βέβαια, οι όποιες αστοχίες στο απόσπασμα από το βιβλίο
έχουν διορθωθεί όπως είχε ενημερώσει τότε ο Βαγγέλης Μαρούσης
Για τον υπολογισμό του έργου στο υδραυλικό πιεστήριο έβαλα σύνδεσμο σε μια
περσινή επανέκδοση της ανάρτησης
Μια πολύ καλή και αναλυτική μελέτη κάνει ο Χρήστος εδώ
Νομίζω καλύπτει το θέμα όσο πιο αναλυτικά γίνεται
Το μεγάλο πρόβλημα είναι πως αν τεθεί ανάλογο ερώτημα στις εξετάσεις,
θα υποχρεωθούμε να βαθμολογούμε ως σωστό το λανθασμένο
Ήδη, “βλέπω” το σκηνικό στο βαθμολογικό…..
Καλημέρα παιδιά.
Υδραυλικό πιεστήριο από το ΕΚΦΕ Ηρακλείου:
Χαρακτηριστικό των μεγεθών που υπεισέρχονται.
Πτυχιακή εργασία σπουδαστή (τότε) των ΤΕΙ.

Απόσπασμα από αυτήν:
Γιατί επιλέγεται αυτή η προσέγγιση;
(Γνωρίζω ότι το “ηργάσθην” δεν γράφεται με γιώτα).
Ανάλογο λάθος κάνουμε και όταν παρουσιάζουμε τον μοχλό:

Δεν υπολογίζουμε το έργο του βάρους του μοχλού.
Καλημέρα Γιάννη, επειδή δεν μου αρέσει να λύνω γρίφους, θέλεις να γράψεις απλά τη θέση σου;
Θεωρώ πως το απόσπασμα στην πτυχιακή εργασία είναι λάθος… Stop….
Καλό θα ήταν να διάβαζαν ΟΛΟΙ την ανάρτηση του Χρήστου που έδωσα
σύνδεσμο στο προηγούμενο σχόλιο
Καλημέρα Θοδωρή.
Δεν υπάρχει λάθος στην πτυχιακή εργασία, τουλάχιστον στο σημείο αυτό.
Η θέση μου φαίνεται στο τελευταίο που έβαλα με τον μοχλό.
Η παρουσίαση της απλής αυτής μηχανής γίνεται χωρίς να υπολογίσουμε το έργο του βάρους του μοχλού. Λέμε ότι W= F.dx1=w.dx2.
Ο εικονιζόμενος είναι 80 κιλά και ο σιδερένιος μοχλός 10 κιλά. Ασκεί δύναμη όσο το μισό του βάρος.
Δηλαδή από το έργο που προσφέρεται παράγει 40.dx1 ο άνθρωπος και 5.dx1 το βάρος του μοχλού. Δηλαδή 1προς 8.
Όμως συνήθως αγνοοούμε την προσφορά αυτήν του μοχλού.
Η κατάσταση θα ήταν διαφορετική αν ο άνθρωπος με την συνδρομή του μοχλού σήκωνε μια πέτρα 2 κιλών. Τότε όλο το έργο θα το παρήγαγε το βάρος του μοχλού.
Ο άνθρωπος δεν θα χρειαζόταν να βάλει δύναμη.
Πιστεύω πως η θέση μου έγινε κατανοητή τώρα.
Γι αυτό όταν παρέπεμψα στο βίντεο από το ΕΚΦΕ Ηρακλείου πρόσθεσα:
Χαρακτηριστικό των μεγεθών που υπεισέρχονται.
Διαφορετικά να ακολουθήσω την πεπετημένη οδό με τα ρ.g.h.
Γιάννη διαφωνώ
Για Β Γυμνασίου να το δεχτώ
Για Γ Λυκείου όχι
Η προσέγγιση που γίνεται στον υδραυλικό ανυψωτήρα είναι δεκτή
για τη Β Γυμνασίου που δεν μπορείς να πεις περισσότερα…
Στην Γ Λυκείου δεν έχουμε δικαίωμα να “παίζουμε κατά βούληση”
Πρέπει να είμαστε συνεπείς στους ορισμούς, ειδάλλως δημιουργούμε
παρανοήσεις
Όποιος θέλει προσεγγίσεις κάνει σαφή αναφορά και μιλά για την ακρίβεια
που επιλέγει στους υπολογισμούς του
Αλλιώς “Ναι μεν, αλλά…”
Θοδωρή η συνεργασία μου με το στάντυ φορ εξάμς δεν με ωθεί στο να υπερασπισθώ το θέμα.
Είχα γράψει και τότε στις παρόμοιες συζητήσεις κάνοντας ένα σφάλμα.
Δεν ήμουν λακωνικός και ουδείς πρόσεξε τι έγραψα. Συνέχιζαν όλοι με τα ρ.g.h.
Έτσι το επόμενο σχόλιό μου θα είναι λακωνικό.
Γιάννη θα ήσουν ο τελευταίος που θα υπερασπιζόσουν κάτι για προσωπικό όφελος. Ξέρω πως πιστεύεις αυτά που γράφεις, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα
Εγώ, όταν κάνω προσεγγίσεις μέσω μοντέλων το δηλώνω και ας γίνομαι κουραστικός στη δική σου λογική…
-Το δάπεδο είναι λείο
-Το σύρμα έχει αμελητέα αντίσταση
-Το υγρό είναι ιδανικό
-Η ροή είναι μόνιμη και στρωτή
-Το βάρος του εμβόλου θεωρείται αμελητέο
-Το νήμα είναι αβαρές
-Το ελατήριο είναι ιδανικό
-Αμελητέα αντίσταση αέρα
Δεν γράφω κάτι ανάλογο με αυτό που είδα στο βιβλίο της Β’ Γυμνασίου
και αφήνω τους μαθητές να ψάξουν για προσεγγίσεις που έχουν γίνει
Αυτά, λυπάμαι, αλλά μου φαίνονται γλαφυρά…
Τότε Γιάννη, και το πλάτος στη φθίνουσα μειώνεται εκθετικά με το χρόνο
και η ενέργεια στη φθίνουσα μειώνεται εκθετικά και η αλλαγή ιδιοσυχνότητας
στην εξαναγκασμένη μέσω αλλαγής μάζας, εφόσον καταργεί το συντονισμό
οδηγεί πάντα σε μείωση του πλάτους
Έλα μωρέ αδελφέ μου…προσέγγιση κάνουμε…τι να δηλώνουμε τώρα….
Αυτά Γιάννη είναι επικίνδυνα…
Και να θυμάσαι ότι αυτά που βλέπεις εσύ, δεν τα βλέπει ο μαθητής…
Αν θέλεις να τα δει, πρέπει να τα δηλώσεις…Ειδάλλως κάνεις κακό….
στη σκέψη που θα χρειαστεί σε ανάλογο πρόβλημα…
Εγώ λοιπόν, θα συνεχίσω να ανήκω στους ροτζιχάδες και να διδάσκω
μεταβλητή δύναμη με ρgh, απόλυτα σίγουρος πως αυτό πρέπει να κάνω
Αν ο θεματοδότης θέλει προσέγγιση, να το δηλώσει….αλλιώς δεν πρέπει
να βρίσκεται στη θέση αυτή….
Θοδωρή και εγώ δίδασκα με ροτζιέιτς αλλά τα θέματα σαν το δεύτερο που ανάρτησα. Όχι όμως το πιεστήριο!
Το αριστερό αυτοκίνητο το σηκώνω και μόνος μου.
Θα χρειαστώ υδραυλικό ανυψωτήρα για να σηκώσω το δεξί.
Εκεί τα ρ.g.h είναι αμελητέα.
Αμελητέο είναι και το ιξώδες.
Αμελητέα είναι και η συμπιεστότητα του υγρού.
Αμελητέα είναι και τα βάρη των εμβόλων.
Καλημέρα συνάδελφοι.
Γιώργο Θοδωρή, Διονύση , Γιάννη
Ευχαριστώ για τα σχόλια και συγνώμη για την καθυστέρηση απάντησης.
Γιώργο Το Β3 και το Δ1 στέκονται ως θέματα,
Το μεν Β3 απαιτείται μόνο σύγκριση των αρχικών πιέσεων κάτω από τα έμβολα πριν και μετά την άσκηση δύναμης F στο έμβολο (1)
To δε Δ1 έχουμε μεταβλητή δύναμη και ισοστατική μεταβολή. Απλά η ενεργειακή λύση ( W1 +W2 =ΔU +ΔΚ=ΔU αφού ΔΚ=0) θα την προτιμούσα.
Δεν υπάρχει μόνο θέμα βαθμολόγησης . Αναδεικνύεται και έλλειψη της ικανότητας εννοιολογικής σαφήνειας σε αυτά που διδάσκουμε. π.χ. ο όρος επιπλέον Δύναμη είναι παραπλανητικός. Αν θέλουμε να συγκρίνουμε δυνάμεις από το περιβάλλον στο Ε1, και προς το περιβάλλον απο το Ε2, τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για δύναμη από το υγρό στό Ε2 , Δεν ταυτίζονται σε καμιά περίπτωση.
Το ρευστό δεν μπορεί να έχει αμελητέα μεταβολή δυναμικής ενέργειας όπως ένας μοχλός με πολύ μικρότερη μάζα του εξωτερικού φορτίου. Αυτό θα απαιτούσε πολύ λεπτούς σωλήνες στα έμβολα ( τετραγωνικά mm) όπως στους παλιούς χειροκίνητους υδραυλικούς ανυψωτήρες όπου οι σταδιακές μετατοπίσεις ήταν της τάξης του χιλιοστόμετρου και κλείδωναν προστιθέμενες διαδοχικά. Σε κάθε περίπτωση οι προσεγγίσεις δεν κουκουλώνονται από τους Δασκάλους με τεχνάσματα ( Δp=p ) αλλά όπου απαιτούνται προσεγγίσεις αναδεικνύεται η ανάγκη και η δυνατότητα της δικαιολόγησης τους.
Υπό την επίδραση σταθερών δυνάμεων έχουμε επιταχυνόμενο ρευστό και απαγορεύεται η χρήση της Αρχής Πασκάλ .
Ακόμα χειρότερα όταν ασκούνται σταθερές δυνάμεις με το να αγνοούμε σιωπηρά την ΔΚ δεν συσκοτίζουμε απλά το θέμα αλλά διαστρεβλώνουμε και όσα προσπαθούμε να διδάξουμε κατά την ενεργειακή απόδειξη της Μπερνούλιας αρχής.
Το χειρότερο όλων είναι πως επιβάλλουμε στους διδάσκοντες να διδάσκουν θέματα κ’άποιας Τράπεζας θεμάτων ( επίσημης ; ) και καλούνται να αυτοσχεδιάσουν αλχημείες για να αποδείξουν λανθασμένα συμπεράσματα. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας αν συνεχίσουμε να εντάσσουμε όλα στην εξετασιοκεντρική λογική της Εκπάιδευσης και της καλλιέργειας της ( κακής ) φιλαυτίας και της ικανοποίησηής της με κάθε τρόπο .
Η μελέτη του Χρήστου είναι πολύ καλή.
Μήτσο λάθος. Γράφεις:
Το ρευστό δεν μπορεί να έχει αμελητέα μεταβολή δυναμικής ενέργειας όπως ένας μοχλός με πολύ μικρότερη μάζα του εξωτερικού φορτίου.
Δεν πρόσεξες τι έγραψα. Το έργο του βάρους του μοχλού είναι το 1/8 του έργου της δύναμης του ανθρώπου. Τι σχέση έχει το ότι έχει μικρότερο βάρος από την πέτρα;
Αντίθετα σε ένα υδραυλικό πιεστήριο ή ανυψωτήρα τα ρ.g.h είναι αμελητέα.
Εκτός αν κατεβάζουμε το μικρό έμβολο κατά 10 μέτρα, διαθέτοντες σωλήνες-πηγάδια.
Γιάννη
με ρωτάς : Τι σχέση έχει το ότι έχει μικρότερο βάρος από την πέτρα;
Απαντώ:Όταν θέλω να συγκρίνω προσφερόμενο από τον εργάτη έργο και προσφερόμενο από τον μοχλό στο φορτίο έργο έχει καθοριστική σημασία.