web analytics

Study4exams Κεφ.3 Ερώτηση B6

Στον υδραυλικό ανυψωτήρα του σχήματος τα έμβολα Ε1 Ε2 έχουν λόγο εμβαδών Α12 =1/10  και μπορούν να μετακινούνται στους κατακόρυφους σωλήνες χωρίς τριβές. Ασκούμε στο έμβολο E1 κατακόρυφη δύναμη μέτρου F1 μετατοπίζοντας το σημείο εφαρμογής της κατά y1 οπότε στο έμβολο E2 ασκείται από το υγρό δύναμη μέτρου F2 που μετατοπίζει το σημείο εφαρμογής της κατά y2 To έργο W1 της δύναμης F1 και το έργο W2 της δύναμης F2 συνδέονται με τη σχέση …

Η Συνέχεια ΕΔΩ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
84 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιώργος Κόμης
15/05/2021 11:08 ΜΜ

Καλησπέρα Δημήτρη.
Έχεις δίκιο. Παρόμοιο θέμα υπάρχει και στο σχολικό βιβλίο και αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο όπως στο ψεβ.
Αν δε σου κάνει κόπο ρίξε και μια ματιά στην ερώτηση Β3 στο ίδιο κεφάλαιο και στο πρόβλημα Δ1 στο τελευταίο ερώτημα.

Διονύσης Μάργαρης
16/05/2021 7:34 ΠΜ

Καλημέρα Μήτσο και καλή Κυριακή.
Η ελπίδα πάντα πεθαίνει τελευταία…
Αν και το να διορθώσει το θέμα το ΨΕΒ, μάλλον δεν φαίνεται…
Ας δώσω λοιπόν και συνδέσμους για το ίδιο θέμα:
 
Πόση είναι η δύναμη στο έμβολο; Από την Ελευθερία Νασίκα.
Πρόβλημα 1 Study4exams: Από τον Άρη Ροντούλη

Τελευταία διόρθωση3 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλημέρα Μήτσο, έβαλα τους συνδέσμους που είχαν απενεργοποιηθεί στα δύο σχόλια…Βέβαια, οι όποιες αστοχίες στο απόσπασμα από το βιβλίο
έχουν διορθωθεί όπως είχε ενημερώσει τότε ο Βαγγέλης Μαρούσης

Για τον υπολογισμό του έργου στο υδραυλικό πιεστήριο έβαλα σύνδεσμο σε μια
περσινή επανέκδοση της ανάρτησης

Μια πολύ καλή και αναλυτική μελέτη κάνει ο Χρήστος εδώ

Νομίζω καλύπτει το θέμα όσο πιο αναλυτικά γίνεται

Το μεγάλο πρόβλημα είναι πως αν τεθεί ανάλογο ερώτημα στις εξετάσεις,
θα υποχρεωθούμε να βαθμολογούμε ως σωστό το λανθασμένο

Ήδη, “βλέπω” το σκηνικό στο βαθμολογικό…..

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.
Υδραυλικό πιεστήριο από το ΕΚΦΕ Ηρακλείου:
Χαρακτηριστικό των μεγεθών που υπεισέρχονται.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Πτυχιακή εργασία σπουδαστή (τότε) των ΤΕΙ.
Απόσπασμα από αυτήν:
comment image

Γιατί επιλέγεται αυτή η προσέγγιση;
(Γνωρίζω ότι το “ηργάσθην” δεν γράφεται με γιώτα).

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλημέρα Γιάννη, επειδή δεν μου αρέσει να λύνω γρίφους, θέλεις να γράψεις απλά τη θέση σου;

Θεωρώ πως το απόσπασμα στην πτυχιακή εργασία είναι λάθος… Stop….

Καλό θα ήταν να διάβαζαν ΟΛΟΙ την ανάρτηση του Χρήστου που έδωσα
σύνδεσμο στο προηγούμενο σχόλιο

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ανάλογο λάθος κάνουμε και όταν παρουσιάζουμε τον μοχλό:
comment image

Δεν υπολογίζουμε το έργο του βάρους του μοχλού.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Θοδωρή.
Δεν υπάρχει λάθος στην πτυχιακή εργασία, τουλάχιστον στο σημείο αυτό.
Η θέση μου φαίνεται στο τελευταίο που έβαλα με τον μοχλό.
Η παρουσίαση της απλής αυτής μηχανής γίνεται χωρίς να υπολογίσουμε το έργο του βάρους του μοχλού. Λέμε ότι W= F.dx1=w.dx2.
Ο εικονιζόμενος είναι 80 κιλά και ο σιδερένιος μοχλός 10 κιλά. Ασκεί δύναμη όσο το μισό του βάρος.
Δηλαδή από το έργο που προσφέρεται παράγει 40.dx1 ο άνθρωπος και 5.dx1 το βάρος του μοχλού. Δηλαδή 1προς 8.
Όμως συνήθως αγνοοούμε την προσφορά αυτήν του μοχλού.

Η κατάσταση θα ήταν διαφορετική αν ο άνθρωπος με την συνδρομή του μοχλού σήκωνε μια πέτρα 2 κιλών. Τότε όλο το έργο θα το παρήγαγε το βάρος του μοχλού.
Ο άνθρωπος δεν θα χρειαζόταν να βάλει δύναμη.

Πιστεύω πως η θέση μου έγινε κατανοητή τώρα.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γι αυτό όταν παρέπεμψα στο βίντεο από το ΕΚΦΕ Ηρακλείου πρόσθεσα:
Χαρακτηριστικό των μεγεθών που υπεισέρχονται.
Διαφορετικά να ακολουθήσω την πεπετημένη οδό με τα ρ.g.h.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γιάννη διαφωνώ

Για Β Γυμνασίου να το δεχτώ

Για Γ Λυκείου όχι

Η προσέγγιση που γίνεται στον υδραυλικό ανυψωτήρα είναι δεκτή
για τη Β Γυμνασίου που δεν μπορείς να πεις περισσότερα…

Στην Γ Λυκείου δεν έχουμε δικαίωμα να “παίζουμε κατά βούληση”

Πρέπει να είμαστε συνεπείς στους ορισμούς, ειδάλλως δημιουργούμε
παρανοήσεις
Όποιος θέλει προσεγγίσεις κάνει σαφή αναφορά και μιλά για την ακρίβεια
που επιλέγει στους υπολογισμούς του
Αλλιώς “Ναι μεν, αλλά…”

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Θοδωρή η συνεργασία μου με το στάντυ φορ εξάμς δεν με ωθεί στο να υπερασπισθώ το θέμα.
Είχα γράψει και τότε στις παρόμοιες συζητήσεις κάνοντας ένα σφάλμα.
Δεν ήμουν λακωνικός και ουδείς πρόσεξε τι έγραψα. Συνέχιζαν όλοι με τα ρ.g.h.
Έτσι το επόμενο σχόλιό μου θα είναι λακωνικό.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

comment image

Το αριστερό αυτοκίνητο το σηκώνω και μόνος μου.
Θα χρειαστώ υδραυλικό ανυψωτήρα για να σηκώσω το δεξί.
Εκεί τα ρ.g.h είναι αμελητέα.
Αμελητέο είναι και το ιξώδες.
Αμελητέα είναι και η συμπιεστότητα του υγρού.
Αμελητέα είναι και τα βάρη των εμβόλων.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Μήτσο λάθος. Γράφεις:
Το ρευστό δεν μπορεί να έχει αμελητέα μεταβολή δυναμικής ενέργειας όπως ένας μοχλός με πολύ μικρότερη μάζα του εξωτερικού φορτίου.
Δεν πρόσεξες τι έγραψα. Το έργο του βάρους του μοχλού είναι το 1/8 του έργου της δύναμης του ανθρώπου. Τι σχέση έχει το ότι έχει μικρότερο βάρος από την πέτρα;

Αντίθετα σε ένα υδραυλικό πιεστήριο ή ανυψωτήρα τα ρ.g.h είναι αμελητέα.
Εκτός αν κατεβάζουμε το μικρό έμβολο κατά 10 μέτρα, διαθέτοντες σωλήνες-πηγάδια.