Το παρακάτω θέμα μπορεί, προσαρμοσμένο, να γίνει ένα εύκολο Β, αλλά ο σκοπός του είναι να αποκτήσουν οι μαθητές και μια “εργαστηριακή” αίσθηση του Στερεού και να καταλάβουν πως η Φυσική δουλεύει στη πράξη, δεν είναι όλα ασκήσεις επί χάρτου. Η άσκηση έγινε φέτος σε ομάδα παιδιών της Γ΄ Λυκείου που την αντιμετώπισαν με ενθουσιασμό.
Το παρακάτω σύστημα της εικόνας, αποτελείται από μία ομογενή ράβδο μήκους L, ελατήριο σταθεράς k και φυσικού μήκους h0, και ένα τρίγωνο στήριξης Γ.
Ζητούμε τη συνθήκη που συνδέει το μήκος του ελατηρίου h με την απόσταση d του άκρου της ράβδου από το τριγωνικό στήριγμα, ώστε, καθώς μετακινούμε το στήριγμα Γ προς το κέντρο μάζας της, αυτή να παραμένει οριζόντια. Στη συνέχεια θέλουμε να επιβεβαιώσουμε τη συνθήκη πειραματικά.
H συνέχεια εδώ.
Ωραία ιδέα το πείραμα.
Ευχαριστώ!
Κώστα καλησπέρα ,μου αρέσει η πρότασή σου , ίσως στο μέλλον θα μπορούσαμε να εντάξουμε και πειραματικό μέρος στις εξετάσεις
Σε ευχαριστώ. Θα ήταν ευχής έργον. Αλλά πολύ δύσκολα μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο αφού θα προϋπόθετε εργαστηριακή δουλειά. Βεβαίως τα τελευταία χρόνια (δε μιλώ για τη περίοδο της πανδημίας) με την αύξηση των ωρών στη Γ υπάρχει χρόνος και για στοχευμένες πειραματικές παρεμβάσεις που έχουν φυσικά πολλαπλά ωφέλη για τα παιδιά, χωρίς να θυσιάζεται χρόνος από την ασκησιολογία.
Καλημέρα Κώστα και χρόνια πολλά για την γιορτή σου.
Ωραία ιδέα, το πειραματικό θέμα!
Σας ευχαριστώ πολύ!!!
πολύ καλή!
(επειδή Πειραματικός και παλιός ΕΚΦΕτζής, γράφουμε και τα απαραίτητα όργανα και υλικά, εδώ: ορθοστάτης στήριξης, τρίγωνο στήριξης, άγκιστρα, ράβδος σταθερής διατομής, ζυγαριά, ελατήριο, ξύλινο μέτρο, αλφάδι)
διόρθωσε την ονομασία του οριζόντιου άξονα (1/d, όχι d) και καλύτερα τιμές από 2 έως 3, όχι από 0 έως 3
Σας ευχαριστώ πολύ για τις εύστοχες παρατηρήσεις! Το αρχείο ενημερώθηκε και διορθώθηκε. Ευχαριστώ!