Στην ανάρτηση παρουσιάζεται ο κλασσικός υπολογισμός του πεδίου της μαγνητικής επαγωγής, στην περίπτωση δύο παραλλήλων ρευματοφόρων αγωγών απείρου μήκους. Δεύτερα θέματα αυτού του συστήματος υπάρχουν πολλά, και κάποιες φορές μαθητές μου με ρωτούσαν για το ποια θα είναι η εικόνα του μαγνητικού φάσματος. Υπολόγισα λοιπόν το φάσμα σε μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις, έτσι ώστε να έχουν μίαν εποπτική εικόνα των θεμάτων αυτών.
Σκέφτηκα να το μοιραστώ. Το αναρτώ ως άρθρο, αλλά τα γραφήματα αξίζει τον κόπο να τα δούν και μαθητές.
Παράλληλοι ρευματοφόροι αγωγοί
Αφιερώνεται σε όλους τους συναδέλφους και σε όλους τους μαθητές, τώρα στο κλείσιμο μίας δύσκολης χρονιάς.
Καλήν επιτυχία στους δεύτερους και συγχαρητήρια στους πρώτους που συνέχισαν με αξιώσεις την διδασκαλία, παρά τις δυσκολίες.
Καλησπέρα κ. Στάθη,
Ωραία ανάλυση! Τα φασματογραφήματα πολύ βοηθητικά!
Διορθώστε το πρώτο σχήμα, η γωνία θ δεν είναι η ίδια που έχει σημειωθεί στο σχήμα, είναι η συμπληρωματική της.
Μια εργασία που έχω γράψει για το πεδίο ευθύγραμμου αγωγού (πεπερασμένου) εδώ
Καλησπέρα Σπύρο, ευχαριστώ για το σχόλιο και για την γωνία στο σχήμα, το διόρθωσα.
Δεν είχα δει την εργασία σου, θα την κοιτάξω.
Καλημέρα Στάθη και ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ για τη μελέτη σου!!!
Πολύ καλά κάνεις και προτρέπεις να δουν τα φάσματα και οι υποψήφιοι! Σκέφτεσαι να τεθεί ένα Α ή Β θέμα που να ζητά ποιοτικά το φάσμα σε επίπεδο κάθετο σε δύο παράλληλους ρευματοφόρους αγωγούς ίσων ή άνισων ρευμάτων, ομορρόπων ή αντιρρόπων; Θα γίνει ..χαμός! Οι υποψήφιοι δεν είναι εκπαιδευμένοι σε κάτι τέτοιο. Αυτό που βλέπουν στο σχολικό βιβλίο είναι ενός ευθύγραμμου, ή κυκλικού ή σωληνοειδούς.
Οποτεδήποτε τεθεί θέμα που ξεφεύγει από τη λογική των κυκλοφορούντων σε βοηθήματα βιβλίων, δημιουργεί αναστάτωση. Κι αυτό γιατί ο υποψήφιος πρέπει να παράξει γνώση , ξαφνιάζεται και δοκιμάζεται και στην ψυχραιμία της στιγμής.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Πρόδρομε, σε ευχαριστώ.

Θα ήταν καλό να μην ζητηθεί από τους υποψηφίους να σχεδιάσουν το φάσμα, θα μου άρεσε όμως το ανάποδο: να δοθεί το φάσμα και να τους ζητηθεί να υποδείξουν το σημείο στο οποίο μηδενίζεται η μαγνητική επαγωγή.
Για παράδειγμα:
ή
Καλημέρα Στάθη.
Βλέπω να “κόβεις το νήμα” του φετινού μαραθώνιου προετοιμασίας, με ένα θέμα κοντά σε αυτά που θα εξετασθούν οι μαθητές.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Διονύση και ευχαριστώ για το σχόλιο.
Καλημέρα Στάθη.
Πολύ καλύ μελέτη!
Καλημέρα Γιάννη, ευχαριστώ.
Συγχαρητήρια Στάθη! Πληρέστατη -όπως πάντα – εργασία και ενδιαφέροντα ερωτήματα με βάση τα διαγράμματα.
Ευχαριστώ Δημήτρη, νά ‘σαι καλά.