Μαγνητικό πεδίο παραλλήλων ευθυγράμμων ρευματοφόρων αγωγών

Στην ανάρτηση παρουσιάζεται ο κλασσικός υπολογισμός του πεδίου της μαγνητικής επαγωγής, στην περίπτωση δύο παραλλήλων ρευματοφόρων αγωγών απείρου μήκους. Δεύτερα θέματα αυτού του συστήματος υπάρχουν πολλά, και κάποιες φορές μαθητές μου με ρωτούσαν για το ποια θα είναι η εικόνα του μαγνητικού φάσματος. Υπολόγισα λοιπόν το φάσμα σε μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις, έτσι ώστε να έχουν μίαν εποπτική εικόνα των θεμάτων αυτών.

Σκέφτηκα να το μοιραστώ. Το αναρτώ ως άρθρο, αλλά τα γραφήματα αξίζει τον κόπο να τα δούν και μαθητές.

Παράλληλοι ρευματοφόροι αγωγοί

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Σπύρος Τερλεμές
27/05/2021 7:39 ΜΜ

Καλησπέρα κ. Στάθη,

Ωραία ανάλυση! Τα φασματογραφήματα πολύ βοηθητικά!

Διορθώστε το πρώτο σχήμα, η γωνία θ δεν είναι η ίδια που έχει σημειωθεί στο σχήμα, είναι η συμπληρωματική της.

Μια εργασία που έχω γράψει για το πεδίο ευθύγραμμου αγωγού (πεπερασμένου) εδώ

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Στάθη και ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ για τη μελέτη σου!!!
Πολύ καλά κάνεις και προτρέπεις να δουν τα φάσματα και οι υποψήφιοι! Σκέφτεσαι να τεθεί ένα Α ή Β θέμα που να ζητά ποιοτικά το φάσμα σε επίπεδο κάθετο σε δύο παράλληλους ρευματοφόρους αγωγούς ίσων ή άνισων ρευμάτων, ομορρόπων ή αντιρρόπων; Θα γίνει ..χαμός! Οι υποψήφιοι δεν είναι εκπαιδευμένοι σε κάτι τέτοιο. Αυτό που βλέπουν στο σχολικό βιβλίο είναι ενός ευθύγραμμου, ή κυκλικού ή σωληνοειδούς.
Οποτεδήποτε τεθεί θέμα που ξεφεύγει από τη λογική των κυκλοφορούντων σε βοηθήματα βιβλίων, δημιουργεί αναστάτωση. Κι αυτό γιατί ο υποψήφιος πρέπει να παράξει γνώση , ξαφνιάζεται και δοκιμάζεται και στην ψυχραιμία της στιγμής.
Να είσαι καλά.

Διονύσης Μάργαρης
28/05/2021 8:21 ΠΜ

Καλημέρα Στάθη.
Βλέπω να “κόβεις το νήμα” του φετινού μαραθώνιου προετοιμασίας, με ένα θέμα κοντά σε αυτά που θα εξετασθούν οι μαθητές.
Να είσαι καλά.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Στάθη.
Πολύ καλύ μελέτη!

Δημήτρης Σκλαβενίτης

Συγχαρητήρια Στάθη! Πληρέστατη -όπως πάντα – εργασία και ενδιαφέροντα ερωτήματα με βάση τα διαγράμματα.