Σε συνέχεια της άσκησης “Υπολογισμός της σταθεράς ελατηρίου k με smartphone” αναρτώ της “αδερφούλα” της που είναι η μέτρηση της επιτάχυνσης της βαρύτητας χρησιμοποιώντας τον αισθητήρα μαγνητικού πεδίου τoυ smartphone.
Έτσι κλείνει ένα πρώτο μικρό set 2 απλών ασκήσεων που μπορούν έυκολα να γίνουν είτε στη τάξη ως επίδειξη, είτε στο εργαστήριο ακόμη και αν δεν υπάρχουν όργανα.
Φυσικά αυτό το σετ είναι ένα μικρό δείγμα της δυναμικής που έχει “η φυσική του smartphone στο εργαστήριο” και όταν βρεθεί χρόνος να αναρτηθούν και πιο πολύπλοκες εφαρμογές καθώς και ασκήσεις που εκμεταλεύονται τη δυναμική των λογιστικών φύλλων.
Tην άσκηση μπορείτε να βρείτε σε word εδώ.
και σε pdf εδώ .
Εξαιρετικό Κώστα.
Eυχαριστώ!
Μπράβο Κώστα.
Πολύ καλό!!!
Ευχαριστώ!!
Συγχαρητήρια κ. Μπίλια
Βέβαια στο δικό μας αναχρονιστικό σύστημα απαγορεύεται το smartphone αλλά και το calculator … τουλάχιστον στους μαθητές.
Θα σου είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων αν συνεχίσεις και με άλλες χρήσεις του κινητού στο εργαστήριο. Μπας και ξεκουνήσεις κάποιο από τα σκουριασμένα μυαλά που διοικούν και σχεδιάζουν ( όπως ισχυρίζονται ) τα της εκπαίδευσης
Υ΄Γ, Άνευ σημασίας αλλά με τα πειραματικά δεδομένα που παρουσίασες η τιμής του g που προκύπτει με calculator ( ή και με excel ) είναι 9,80099,,, (S.I.) , όχι 9,79 (S.I.)
Κε Γκενέ, σας ευχαριστώ για το σχόλιο. Τις ασκήσεις αυτές τις έχω δουλέψει στο εργαστήριο, με μικρές ομάδες μαθητών που εθελοντικά προσφέρονται να παρακολουθήσουν το “κάτι παραπάνω”, πέρα απο το υποχρεωτικό τους ωράριο. Ο ενθουσιασμός τους είναι η καλύτερη απόδειξη πως τα σχολιά μας θέλουν αλλαγές και σύγχρονες προσεγγίσεις που να μιλούν στη γλώσσα των μαθητών μας και να νοιώθουν πως το σχολείο έχει να τους προσφέρει πράγματα, και δεν είναι απλά ένας προθάλαμος για το Πανεπιστήμιο.
Κώστα καλημέρα. Συγχαρητήρια για τη σκέψη, την εκτέλεση και την πρόταση γενικότερα. Κατά τη γνώμη μου οι μαθητές πρέπει να δουν ότι το κινητό δεν είναι μόνο για facebook, instagram, sms κ.λ.π.
Στην εφαρμογή phyfox, έχω αναφερθεί και παλιότερα, βρίσκει κανείς πολύ ωραίες ιδέες και δυνατότητες για πειράματα.
Για παράδειγμα η εύρεση του g, με δύο άλλους τρόπους:
https://youtu.be/zRGh9_a1J7s
Επίσης να πω πόσο χαίρομαι όταν διαβάζω σκέψεις όπως αυτές που έγραψες πιο πάνω
“το σχολείο έχει να τους προσφέρει πράγματα, και δεν είναι απλά ένας προθάλαμος για το Πανεπιστήμιο”
Να είσαι καλά!
Κε Ριζόπουλε ευχαριστώ για το σχόλιο! Όντως η εφαρμογή phyphox είναι εντυπωσιακή και προσφέρει πολλές δυναντότητες για πειραματισμό στο εργαστήριο.
Και φυσικά, όλοι όσοι ασχολούμαστε με την εκπαίδευση αγωνιζόμαστε για καλύτερα και πραγματικά χρήσιμα και ενδιαφέροντα στους μαθητές, σχολεία.