Επαναληπτικό διαγώνισμα Φυσικής Γ. 2021

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά ένα διαγώνισμα για την επανάληψή τους .Οποιαδήποτε παρατήρηση -διόρθωση είναι καλοδεχούμενη. Ευχαριστώ εκ των προτέρων τους διαχειριστές του ylikonet .

επαναληπτικο Σαρρης 2021 τελικο

επαναληπτικό 2021 λύσεις

(Visited 4,155 times, 91 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
24 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παρμενίων Μανδραβέλης

Νίκο καλημέρα!
Ένα πολύ ισορροπημένο διαγώνισμα
με ιδέες από το ψηφιακό βοήθημα
Ωραία Β θέματα προσιτά σε κάθε σοβαρό από άποψη προετοιμασίας μαθητή
Θέμα Γ που αποφεύγει περσινά βάλε -βγαλε
και Δ θέμα που μπορεί αρχικά στη όψη να προκαλεί εντύπωση ,αλλά διαβάζοντας το κάνεις βλέπει ότι ρέει πολύ ήρεμα και μπορεί να ακολουθηθεί από τον ενημερωμένο μαθητή
Εκτιμώ ότι παρά το γεγονός ότι αναρτάται μια ανάσα πριν τις εξετάσεις θα τιμηθεί κατά την προσφιλή έκφραση του Διονύση , δεόντως

Χατζηευσταθίου Στέφανος

Νίκο πολύ καλό, μπράβο.
Δεν έχω τον χρόνο να το δω αναλυτικά γιατί είμαι στο σχολείο, όμως μου άρεσαν πολύ τα Α1, Α2, Α3, Α4 και όλο το Β θέμα. Δεν έχω δει καλά τα Γ και Δ.
Νομίζω ότι στο Α4 θα ήθελα σε ένα σχήμα αντίθετες ροπές και ίσως έπρεπε να το ανεβάσεις λίγο πιο νωρίς.
Πολλά μπράβο και πάλι.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
9 ημέρες πριν

Καλημέρα Νίκο. Ευχαριστούμε για το Διαγώνισμα!
Νομίζω ότι στο ερώτημα Α3 υπάρχει ένα γκρι σημείο… Ρωτάς: “Το χρονικό διάστημα ανάμεσα σε τρεις διαδοχικούς μηδενισμούς της ενέργειας ταλάντωσης της σύνθετης κίνησης.
Για το διακρότημα μπορούμε να μιλάμε για δυναμική ενέργεια; Και κατ΄επέκτασιν για ενέργεια ταλάντωσης; Το σχολικό μελετάει το διακρότημα κινηματικά. Οποιοδήποτε ερώτημα αφορά ενέργεια διακροτήματος είναι εκτός ύλης.
Το αν ορίζεται ή όχι η δυναμική ενέργεια διακροτήματος, έχει συζητηθεί π.χ. ΕΔΩ και ΕΔΩ όπου θα διαπιστώσεις ότι υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ μας, άρα είναι κατά τη γνώμη μου ένα ακατάλληλο θέμα για μαθητές.

Τελευταία διόρθωση9 ημέρες πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Νίκο και συγχαρητήρια για το διαγώνισμά σου!
Στο Δ θέμα βλέποντας το σχήμα, νόμισα ότι θα έκανες ΑΔΜΕ για τη ράβδο όταν διακόπτουμε το ρεύμα.
Αλλά διαβάζοντας παρακάτω, είδα ότι δεν χρειάζεται, αφού αποσπάται η μάζα στο άκρο της ράβδου και μετά γίνεται η κρούση κλπ.
Αν ήταν στην ύλη όλο το Στερεό, θα μπορούσε να γίνει.
Οψόμεθα για του χρόνου….
Να είσαι καλά.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Kαλησπερα σας. Εχω διαβασει προσεκτικα τα θεματα Α,Β,Γ του Διαγωνισματος. Ειναι πολυ καλο.Δυο παρατηρησεις θα ηθελα να κανω που ισως ειναι λεπτομερειες.Στο θεμα Β3 ζητατε την μεγιστη συσπειρωση του ελατηριου.Ειναι η συσπειρωση σε σχεση με το φυσικο του μηκος και η απαντηση υπαρχει στις τρεις πιθανες απαντησεις α),β),γ). Ομως αν ενα ελατηριο ειναι τεντωμενο σε σχεση με το φυσικο του μηκος και εμεις απλως του μειωσουμε το τεντωμα αλλα το μηκος του εξακολουθει να ειναι μεγαλυτερο του φυσικου,τοτε αυτη η κινηση των σπειρων προς το φυσικο μηκος μαλλον παλι λεγεται συσπειρωση.Θελω να πω οτι η λεξη συσπειρωση μπορει να ερμηνευτει και διαφορετικα αν δεν αναφερεται σε σχεση με ποια θεση.. Βεβαια στην συγγεκριμενη ασκηση,η συσπειρωση σε σχεση με την αρχικη θεση ειναι διπλασια του πλατους ταλαντωσης που δεν υπαρχει στις τρεις πιθανες απαντησεις, αρα ειναι σαφες τι εννοειτε.Πιο παλια σε καποιες Πανελληνιες ειχε δημιουργηθει καποιο θεμα μεταξυ συναδελφων που διαφωνουσαν για το τι σημαινει συσπειρωση..Δημιουργουνται δηλαδη καμια φορα παρανοησεις που εχουν σχεση με την διαφορετικη ερμηνεια λεξεων.
Και αλλη μια παρατηρηση: Στο ερωτημα Γ2 Η επαγωγικη ταση ταυτιζεται με την ΗΕΔ απο επαγωγη?
Σε κλειστο κυκλωμα οπως αυτο της ασκησης,αν καποιος ζηταει την επαγωγικη ταση που αναπτυσεται στην ραβδο,ειναι βεβαιο οτι εννοει την ΗΕΔ απο επαγωγη που αναπτυσεται στο κυκλωμα και οχι την ταση στα ακρα της ραβδου η οποια γενικα ειναι διαφορετικη? Παντως ταση ειναι η διαφορα δυναμικου μεταξυ δυο σημειων,ενω ηλεκτρεγερτικη δυναμη ειναι η κυκλοφορια του ηλεκτρικου πεδιου σε ολη την καμπυλη που οριζει το κυκλωμα Kοιταξα το βιβλιο και δεν βρηκα να οριζει καπου με σαφη τροπο την εννοια “Επαγωγικη ταση” Στο παραδειγμα 7 την ζηταει αλλα στο σχημα φαινεται ο κυκλικος αγωγος να ειναι ανοιχτος οποτε εκει σιγουρα επαγωγικη ταση και ΗΕΔ ταυτιζονται. Μπορει να κανω και λαθος.Σας Ευχαριστω.

Τελευταία διόρθωση8 ημέρες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
7 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Σαρρής Νικόλαος

Καλημέρα Νικόλαε.
Προσωπικά πιστεύω ότι ο όρος “επαγωγική τάση” πρέπει να αποφεύγεται, αφού μπορεί να οδηγήσει σε παρανοήσεις.
Ας μείνουμε μόνο στην ΗΕΔ από επαγωγή και στην “τάση” μεταξύ δύο σημείων.
Όμως το σχολικό βιβλίο που διδάσκονται τα παιδιά, δεν έχει αυτήν την λογική.
Ας δούμε τι γράφει:

comment image
και παρακάτω:
comment image

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημερα Διονύση. Και εγω πιστευω οτι ο ορος αυτος πρεπει να αποφευγεται.Στις προτασεις του σχολικου που επισυναπτεις χρησιμοποιειται μεν,αλλα με εναν επιπολαιο τροπο χωρις να εχει οριστει νωριτερα.Εγω καταλαβαινω οτι επαγωγικη ταση ειναι η διαφορα δυναμικου μεταξυ δυο σημειων του κυκλωματος.η οποια οφειλεται στο φαινομενο της επαγωγης. Θα μπορουσε να ειναι καλιστα η ταση στα ακρα του κινουμενου αγωγου η οποια βεβαιως οφειλεται στο φαινομενο της επαγωγης αλλα δεν ειναι η ΗΕΔ,εκτος αν το κυκλωμα ειναι ανοιχτο.Τωρα αν η προταση του σχολικου:”Eπειδη συνηθως μας ενδιαφερει το μετρο της επαγωγικης τασης….να το παραλειπουμε”.αποτελει εμεσο ορισμο του ορου επαγωγικη ταση.τοτε συγνωμη αλλα εγω δεν συμφωνω με αυτον τον τροπο γραφης φυσικης και μαθηματικων.

Τελευταία διόρθωση7 ημέρες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Σαρρής Νικόλαος

Καλημέρα και καλή δύναμη.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Σαρρής Νικόλαος

Nαι συμφωνω “επαγωγική τάση =τάση λόγω του φαινόμενου της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής. Ομως αυτη ειναι η ταση στα ακρα του κινουμενου αγωγου που ειναι Ε-Ιr οπου r η αντισταση του αγωγου, ή Ε σκετο οπου ειναι ηλεκτρεγερτικη δυναμη? Εγω παντως εχω την απορια.

Βαγγέλης Κουντούρης
7 ημέρες πριν

ε, χμ, ναι, Νικόλα,
και καλώς ήλθες εδώ,
διάβασα, μόνο, τα σχόλια,
αν το “κοντέρ” σου ξεκινάει από 7, δεν τα διαβάζεις και όλα…,
σωστά ρωτάει ο Κωνσταντίνος και σωστά ζητάς γνώμες εσύ
η δική μου:
επιμήκυνση και συσπείρωση ελατηρίου νοείται μόνο, και απολύτως, σε σχέση με το φυσικό του μήκος, με το μήκος, δηλαδή, όταν δεν του ασκείται καμία δύναμη, δεν έχει και βάρος θεωρητικά, τελεία, άλλως μιλάμε για αυξομείωση του μήκους του, άλλο πράγμα είναι αυτό
βέβαια και η επαγωγική τάση ή τάση από επαγωγή ή, σωστότερα, ηλεκτρεγερτική δύναμη από επαγωγή, είναι το αποτέλεσμα του φαινομένου της επαγωγής, η τάση στα άκρα, ή σκέτο, είναι πιθανόν κάτι άλλο που εξαρτάται από τις συνθήκες του τυχόν κυκλώματος

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλησπερα Βαγγελη. Επειδη ως Καισαρικος καταλαβαινω οτι εισαι αυστηρος με τους ορισμους,σου λεω οτι δεν εχω δει σε κανενα βιβλιο να γραφει οτι οι εννοιες ταση απο επαγωγη και ηλεκτρεγερτικη δυναμη απο επαγωγη ταυτιζονται.Εμεις μιλωντας μεταξυ μας μπορουμε να τις ταυτισουμε αν θελουμε αλλα ενας μαθητης απο που προκυπτει οτι ακουγωντας ταση απο επαγωγη,καταλαβαινει ηλεκτρεγερτική δύναμη από επαγωγή?

Βαγγέλης Κουντούρης
7 ημέρες πριν

ε, μα, δεν το είχα γράψει εγώ, στο βιβλίο μας, της Β Γενικής, αυτό το κεφάλαιο, Κωνσταντίνε,
προφανώς θα είχα γράψει περισσότερα, πολύ περισσότερα,
είχα γράψει το σφαγιασθέν των Ταλαντώσεων,
τί ,δεν καταλαβαίνεις την πίκρα μου που το κατακρεούργησαν;
επτά φορές, αριθμός 7, το είχα ξαναγράψει ολόκληρο από την αρχή τροποποιημένο και βελτιωμένο, χειρόγραφα, με στυλό, δεν ήξερα από υπολογιστή τότε, ίσως ούτε και σήμερα ξέρω, όποιος αμφιβάλλει έχω κρατήσει αντίγραφα,
αλήθεια ο ινστρούκτωρ που έφαγε το κεφάλαιο, ηρεμία, όλα καλά;

Βαγγέλης Κουντούρης
7 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Σαρρής Νικόλαος

να είσαι καλά, Νικόλα, γνώμη καταθέτω, το αλάθητο το έχει, μόνο, ο Πάπας, νομίζει δηλαδή…

Βαγγέλης Κουντούρης
7 ημέρες πριν

καλημέρα σε όλους
με αφορμή το σχόλιο του Διονύση
α. θεωρώ ισότιμες, βασικά διότι είναι γραμμένες σε πολλά βιβλία, αλλά και είναι καταξιωμένες στη διδακτική, τις ονομασίες “τάση από επαγωγή”, “επαγωγική τάση” και “ηλεκτρεγερτική δύναμη από επαγωγή” που αναπτύσσεται στο πλαίσιο ή στον αγωγό… και απλά τάση ανάμεσα ή μεταξύ ή στα άκρα…
(η τάση από επαγωγή και η τάση μπορεί και να ταυτίζονται, π.χ. όταν αγωγός κινείται κατάλληλα σε μαγνητικό πεδίο σε ανοιχτό κύκλωμαή σε κλειστό, αλλά δεν παρουσιάζει ωμική αντίσταση)
θυμίζω, πάντως ότι είχα ακούσει τον Καίσαρα να λέει ότι ο όρος “ηλεκτρεγερτική δύναμη” είναι ανεπιτυχής διότι δεν έχουμε να κάνουμε με δύναμη
β. και τί είδα λίγο πιο κάτω από το τμήμα που ανέβασε ο Διονύσης;
και γιατί “έβγαλα μπιμπίκια” με τη μία;
είδα τον “ορισμό” της μονάδας 1Wb και με bold μάλιστα, όπως αρμόζει σε αξιοπρεπή ορισμό που δεν θέλει να δίδει αφορμές για αρνητικά σχόλια
τώρα; αναρωτήθηκα, τέσσερις σελίδες μετά την εισαγωγή του μεγέθους “μαγνητική ροή”;
“αλλού παπάς κι αλλού τα ράσα του”; ισχύει παντού η παροιμία;
και έσπευσα εκεί, στην εισαγωγή της μαγνητικής ροής, τέσσερις σελίδες πριν
οπότε,ε, ναι, έπαθα δεύτερο “ταράκουλο”,
διότι τί είδα εκεί;
είδα να υπάρχει κι εκεί “ορισμός” της μονάδας 1Wb, αλλά “χαλάστηκα” διότι ήταν χωρίς bold αυτός, αυτός ο νόμιμος, που βασιζόταν στη σχέση ορισμού του μεγέθους, που προηγείται κιόλας, κάπως σαν φτωχός συγγενής μου φάνηκε, αλλά και διότι εκείνο το “το γινόμενο της μονάδας…επί τη μονάδα…” μου έβγαλε το μάτι, στον ορισμό της μονάδας δεν περιγράφουμε ποτέ τη μαθηματική σχέση ορισμού του μεγέθους
(ε, ναι, μετά από 23 χρόνια το πρόσεξα, μάλιστα, “κάλιο αργά παρά ποτέ”, πάντα υπάρχει μια “βολική” παροιμία…)

Αθηνά Τσαγκογέωργα
2 ημέρες πριν

Πολύ ωραίο διαγώνισμα. Ευχαριστούμε πολύ.
Στο Β1 αν ζητούσατε το μέτρο της ταχύτητας μπορούσε να λυθεί και με εύρεση του πλάτους της συνισταμένης ταλάντωσης και μετά με ΑΔΕ για τη συνισταμένη ταλάντωση (έχοντας αντικαταστήσει στην εξίσωση y τη δοθείσα χρονική στιγμή).
Καλή συνέχεια.