Τα σημερινά θέματα Χημείας, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.
Δείτε τα θέματα, ή εναλλακτικά εδώ.
Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.
Οι απαντήσεις εδώ, από τον Βασίλη Δουκατζή. Ευχαριστούμε Βασίλη!
Οι ενδεικτικές λύσεις από την ΚΕΕ, με κλικ εδώ.
Καλημέρα στους φίλους Χημικούς (…και Φυσικούς!).
Στην θέση αυτή θα αναρτηθούν τα σημερινά θέματα της Χημείας, αμέσως μόλις ανακοινωθούν (αυτό πρόκειται να γίνει μετά τις 10.00).
Στην ίδια θέση θα γίνει και ο σχολιασμός τους, από την πρώτη στιγμή…
Αναρτήθηκαν τα θέματα παραπάνω.
Εναλλακτικά εδώ.
Να γράψω μια πρώτη σκέψη.
Έχουμε μεταλλαγμένα θέματα φέτος, σε σχέση με των προηγούμενων χρόνων;
Αυτή η εντύπωση μου δημιουργήθηκε από την πρώτη ανάγνωση των Α+Β…
Διονύση, από τα μεταλλαγμένα ήρθαμε στα φυσιολογικά!
Υπάρχουν επιμέρους δυσκολίες, περίπου 10-15 μονάδες
Καλημέρα σε όλους και όλες! Πρώτη εντύπωση και για μένα είναι ότι είναι πιο ήπια τα φετινά θέματα, ειδικά το Δ. Το Γ5 θα κάψει καρδούλες… 🙂
Καλημέρα Γιάννη.
Θα θεωρηθεί δύσκολο το ερώτημα από τους μαθητές;
Αν ο αυτοϊοντισμός του νερού είναι ενδόθερμη αντίδραση η εξουδετέρωση τι θα είναι;
Καλημέρα Διονύση. Ασφαλώς (το “κάψει” δεν ήταν τυχαίο ρήμα 🙂 ), εννοώ ότι είναι μια διαδικασία μερικών βημάτων νοητικώς (όπως και να σκεφτεί ο μαθητής την εξουδετέρωση ως ιοντική αντίδραση), σε αντίθεση με τα υπόλοιπα θέματα Β.
Καλημέρα Δημήτρη.
Η μετάλλαξη, οδήγησε σε εντελώς διαφορετική εικόνα, με πολύ πιο εύκολα θέματα.
Αυτό εννοούσα πριν και αυτή η εντύπωση ενισχύθηκε βλέποντας και τα θέματα Γ και Δ.
Και επιτέλους ένα Δ που δεν είναι ιοντική ισορροπία…
Καλημέρα! Τα θέματα είναι όπως ακριβώς τα περιμέναμε, ευκολότερα και καλύτερα διαβαθμισμένα (το Α θέμα πολύ πιο ανθρώπινο). Από κει και πέρα, ότι τονίσαμε εδώ μέσα έπεσε και σίγουρα βοήθησε τους μαθητές που έχουν επαφή με το υλικονέτ, δλδ. μεταπτώσεις μεταξύ υποστοιβάδων, cis platin, καμπύλες ογκομέτρησης κ.ο.κ. Αυτά!
Το Γ5 απαιτει εξήγηση μόνο με τον αυτοιοντισμό του Η2Ο !!
Το Δ3 είναι στριφνό .. Έxει δυσκολία στην ερμηνεία της ταχύτητας του CO2.
Στο Δ3 (γ) θα ισχύει Ρ = σταθ !! Μάλλον θα πρέπει να οδηγηθεί το σύστημα σε μονόδρομη αντίδραση !
Ώσμωση δεν βρήκα πουθενά !
Αγαπητέ κ. Παπαγεωργίου από πέρυσι σας τα λέω, μη περιμένετε ώσμωση από τη στιγμή που τα θέματα όπως φαίνεται αξιολογούνται από πανεπιστημιακούς η ώσμωση περνάει σε δεύτερη μοίρα.
μια πρώτη εκτίμηση και από μένα σαφώς ευκολότερα των προηγούμενων χρόνων πολύ περιορισμένα στην έκτασή τους.
Ογκομέτρηση και διάσπαση του ανθρακικού ασβεστίου. Τουλάχιστον δεν είναι ανχωτικά από το 2ο θέμα.
To θέμα Α “ισοπεδωτικά” εύκολο.
Το θέμα Β με “κατευθυνόμενες” απαντήσεις, δεν δίνει την ευκαιρία στους καλούς μαθητές να ξεχωρίσουν.
Το θέμα Γ πολύ “μεθοδολογικό”
και φτάνουμε στο Δ.
Όσοι ξέρουν χημεία δεν θα σκοντάψουν στο 20% v/v (όσοι τα χάσουν, θα χάσουν όλη την άσκηση).
Το Δ3 εξαιρετικό, δεν σας κρύβω, όμως, ότι δεν μπορώ να καταλάβω την διατύπωση του γ. Η πίεση θα παραμένει σταθερή όσο υπάρχει ισορροπία (p=KcRT).
Στη συγκεκριμένη περίπτωση όσο CO2 κι αν αφαιρέσουμε θα αναπληρωθεί από το CaCO3.
Μήπως εννοεί ότι στιγμιαία θα υποδιπλασιαστεί η πίεση;
Στο θέμα Δ αν απομακρύνεις αρκετή ποσότητα διοξειδιου η αντίδραση γίνεται μονόδρομη Όσο υπάρχει ισορροπία η πίεση μένει σταθερη γιατί Κc=[CO2]
Καλημέρα κι από εμένα. Νομίζω οι δυσκολίες είναι στο Γ5 και στο Δ3.
Στο Δ3 γ. Θα πρέπει να αφαιρέσω 1.5mol CO2; με μονόδρομη πλέον αντίδραση.