Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία 2021

Τα σημερινά θέματα Χημείας, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.

Δείτε τα θέματαή εναλλακτικά εδώ.

Τα θέματα σε Word.  Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.

Οι απαντήσεις εδώ, από τον Βασίλη Δουκατζή. Ευχαριστούμε Βασίλη!

Οι ενδεικτικές λύσεις από την ΚΕΕ, με κλικ εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
117 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Mαρίνος Κουνούπης
18/06/2021 11:08 ΠΜ

Καλημερα!! Αν δε κανω λαθος στο Δ3 εφοσον η θ ειναι σταθερη και ο ογκος επισης, οποτε και η Kc= [CO2] σταθερη, ο,τι αφαιρειται “καλυπτεται” απο το συστημα για να μεινει σταθερη η συγκεντρωση. Μονο αν αφαιρεθει ολη η ποσοτητα CO2, το 1mol της XI CaCO3 θα παραξει 0,5 mol CO2 οποτε και θα υποδιπλασιαστει η πιεση

Νικος Γουλοπουλος
18/06/2021 11:13 ΠΜ
Απάντηση σε  Mαρίνος Κουνούπης

Καλημέρα, νομίζω ότι αν αφαιρεθεί όλη η ποσότητα CO2, θα διασπαστεί όλη η ποσότητα CaCO3 και θα παραχθεί 1 τελευταίο mol CO2 για να διατηρηθεί η ισορροπία, άρα μετά πρέπει να αφαιρέσουμε και 0,5 mol ακόμη για να υποδιπλασιαστεί η πίεση. Σύνολο 1,5 mol

Mαρίνος Κουνούπης
18/06/2021 11:16 ΠΜ
Απάντηση σε  Νικος Γουλοπουλος

εχεις δικιο!

Μπεντρός Χαλατζιάν
18/06/2021 11:15 ΠΜ
Απάντηση σε  Νικος Γουλοπουλος

ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ, αν και είναι πολύ “ψαγμένο”, αν, μάλιστα, λάβει κανείς υπόψη του πως στην ισορροπία υπάρχει μόνον 1mol CO2

Φωτης Ζαχαριου
18/06/2021 11:18 ΠΜ

Αρχικά ,να αποδώσω τον σεβασμό μου στον κύριο Μάργαρη και απευθύνομαι σε ολους τους αλλους. Καλός ο σχολιασμός αλλα μήπως να τον αφήνατε για αργότερα ; Λύσεις απαντήσεις εχετε να δώσετε; ή παλι μια από τα ιδια οπως και περυσι;;;;και άντε πες,περυσι ήταν δυσκολα τα θέματα. φέτος;;;;;
υγ:χάνει το κύρος του το υλικό ,αν δεν τολμάτε να δινετε λύσεις εγκαιρως .βασικα χάνουν το κύρος τους ,όσοι πριν τις εξετασεις είναι λαλίστατοι ,και τώρα ….κρύβονται ( ή θεωρητικολογουν!).ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ 2020.υγ εξαιρώ τον κύριο Μάργαρη .καλημέρα !

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Διονύσης Μάργαρης
Κατερίνα Βιτουλαδίτη

Συνάδελφοι στο Γ5 ? Καμία σκέψη? Εγώ θα έλεγα ότι σε ένα διάλυμα οξέος προσθέτουμε ΟΗ- οπότε η ισορροπία του νερού αριστερά προς την εξώθερμη ? Αντίστοιχα για τη βάση ???

Μελισσά Ειρήνη
18/06/2021 11:30 ΠΜ

Άρα εκλύεται θερμότητα και η θερμοκρασία του διαλύματος αυξάνεται.
Σωστό μου φαίνεται.

Κατερίνα Βιτουλαδίτη

Στο Δ3 συμφωνώ με τις παραπάνω σκέψεις 1,5 mol

Μελισσά Ειρήνη
18/06/2021 11:26 ΠΜ

Στο Δ3 β. κ1= 0,4 M/min και κ2= 0,4 1/min. Συμφωνείτε;

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Μελισσά Ειρήνη
Κατερίνα Βιτουλαδίτη
Απάντηση σε  Μελισσά Ειρήνη

Ναι συμφωνώ

Μπεντρός Χαλατζιάν
18/06/2021 11:33 ΠΜ
Απάντηση σε  Μελισσά Ειρήνη

Σωστά

Νικος Γουλοπουλος
18/06/2021 11:32 ΠΜ
Απάντηση σε  Μελισσά Ειρήνη

Αυτές τις k εχω βρει κι εγω

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
18/06/2021 11:33 ΠΜ

Καλημέρα
στο Γ5 ασφαλώς η θερμοκρασία θα πρέπει να παραμένει σταθερ΄η και στους 25 βαθμούς διότι αλλιώς δεν θα ήξερα τα pH. ( αστοχία; ή το σκέφτηκαν και πρόσθεσαν το αποκλειστικό παράγοντα την μεταβολή λόγω αυτοϊοντισμού αποκλείοντας και εξουδετέρωση και ανταλλαγή θερμότητας με το περιβάλλον ; )

Στο Δ2 μάλλον 10 τα mol είναι στην ισορροπία όχι τα αρχικά . ( Δόθηκε διευκρίνιση ; )

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Δημήτρης Γκενές
Μελισσά Ειρήνη
18/06/2021 11:40 ΠΜ
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Στο δοχείο αναφέρει ότι μπαίνουν ουσιαστικά τα mol της ισορροπιας που παράχθηκαν στον θερμαινομενο σωλήνα.

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Μελισσά Ειρήνη
Νικος Γουλοπουλος
18/06/2021 11:41 ΠΜ
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Νομίζω ότι αυτό που μπερδεύει είναι η εκφώνηση που λέει να λάβουν “αποκλειστικό κριτηριο” τον αυτοιοντισμό του νερού. Άρα την εξουδετερωση? Δεν την λαμβάνουμε καθόλου υπόψη? Αυτό δεν καταλαβαίνω

Θεόδωρος Πανέτας
18/06/2021 11:41 ΠΜ

Α1-β,Α2-γ,Α3-α,Α4-β,Α5-δ.
ΘΕΜΑ Γ Γ1α)0,2Μ β)6 Γ2 α)20ml β)4,5 Γ3 α)1ο κιτρινο αλιζαρίνης. 2ο ηλιανθίνη
Γ4 ουδέτερο.

Νικος Γουλοπουλος
18/06/2021 11:47 ΠΜ
Απάντηση σε  Θεόδωρος Πανέτας

Τα ίδια έχω βρει

Θεόδωρος Πανέτας
18/06/2021 11:42 ΠΜ

Με κάθε επιφύλαξη….

Μελισσά Ειρήνη
18/06/2021 11:49 ΠΜ
Απάντηση σε  Θεόδωρος Πανέτας

Κι εγώ τα ίδια βρήκα

Μελισσά Ειρήνη
18/06/2021 11:48 ΠΜ

Και Δ1. α= 0,5
Δ2. V= 5L

Νικος Γουλοπουλος
18/06/2021 11:51 ΠΜ
Απάντηση σε  Μελισσά Ειρήνη

Ναι

Μελισσά Ειρήνη
18/06/2021 11:51 ΠΜ

Στο Β5 Δομή Α εξουδετερώνονται οι επιμέρους διπολικές ροπές άρα το μοριο λόγω γεωμετρίας είναι μη πολικο και διαλύεται στο νερό λιγότερο από τη Δομή Β που είναι δίπολο

Κατερίνα Βιτουλαδίτη

Απαντήσεις για τσεκάρισμα συνάδελφοι μέχρι να έρθουν τα παιδιά
Α1-β, Α2-γ, Α3-α, Α4 -β , Α5 -δ χωρίς δυσκολίες
Β1 S< Na < K Ei1S> Ei1 Na
B2 Αυξάνεται η συγκέντρωση οξωνίων Χ.Ι. δεξιά Μειώνεται η συγκέντρωση ιξωνίων η ΧΙ αριστερά
Β3 υδρογονοειδές ενέργεια 3s=3d ν1=ν2
Β4 C6H5< OH < F <NO2 , τρία F αθροιστικό -Ι πιο ισχυρό οξύ αυτό με τα 3 F
B5 Το Β λόγω δομής πολικό το νερό πολικό
Γ1 C = 0,2M , pH =6
Γ2 V= 20mL pH =4,5
Γ3 Υ1 -ι Υ2 -ιιι
Γ4 ουδέτερο διάλυμα
Γ5 ο ιοντισμός αριστερά εξώθερμη αυξάνεται η θερμοκρασία
Δ1 50%
Δ2 V= 25L
Δ3 u1 = k1 u2 = k2 [co2]
k1= 0,4 M/min K2 = 0,2 min -1
n = 1,5 mol
Με κάθε επιφύλαξη

Πέτρος Μάλλιος
18/06/2021 12:00 ΜΜ

OK

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Πέτρος Μάλλιος
Κατερίνα Βιτουλαδίτη

Δ2 V = 5L

Κατερίνα Βιτουλαδίτη

D3 k2 =0,4 min-1 όποιος βιάζεται….