Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία 2021

Τα σημερινά θέματα Χημείας, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.

Δείτε τα θέματαή εναλλακτικά εδώ.

Τα θέματα σε Word.  Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.

Οι απαντήσεις εδώ, από τον Βασίλη Δουκατζή. Ευχαριστούμε Βασίλη!

Οι ενδεικτικές λύσεις από την ΚΕΕ, με κλικ εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
117 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Δημήτρης Τσιλογιάννης

Το Δ3γ έχει κακή διατύπωση. “Τα mol που πρέπει να αφαιρεθούν από το δοχείο”. Η εντύπωση που δημιουργείται είναι ότι σε κάποια κατάσταση ισορροπίας σχηματίζεται ορισμένη ποσότητα διοξειδίουκαι από αυτή αφαιρείται η ζητούμενη ποσότητα. Έχω την αίσθηση ότι θα μπερδέψει. Μακάρι να πέφτω έξω.

Aφροδιτη Γεωργιου
18/06/2021 4:23 ΜΜ

Συμφωνώ, θα μπορούσε κάλλιστα ο μαθητης να θεωρήσει ότι η εκφώνηση κάνει λόγο για στιγμιαίο υποδιπλασιασμό της πίεσης.

ΚΑΚΙΣΤΗ ΕΚΦΩΝΗΣΗ

Αβραμίδης Ανέστης
18/06/2021 12:05 ΜΜ

Μια πρώτη εκτίμηση: στρωτά θέματα με εξαίρεση το Δ3γ

Γιαννης Κουκουλας
18/06/2021 12:13 ΜΜ

Φιλοι καλημερα!
Πιστευω πως στο Γ5 θελει να πουμε οτι η θερμοκρασια αυξανεται επειδη η εξουδετερωση ειναι εξωθερμη. Και επειδη η ΔΗ εξουδετερωσης ειναι εκτος υλης τους εδινε οτι ο αυτοιοντισμος ειναι ενδοθερμος ωστε να καταλαβουν οτι η αντιθετη (εξουδετερωση) ειναι εξωθερμη. ΔΕΝ υπαρχει λογικη να θελουν σε ογκομετρηςη εξουδετερωσης να μειωνεται η Θ.
Στο Δ3 πιστευω οτι πρεπει να αφαιρεσουμε το CO2 ολοκληρο (1 μολ) και μετα τη μετατοπιση (θα διασπαστει ολο το CaCO3) να αφαιρεσουμε ακομα 0,5 μολ

Γιαννης Κουκουλας
18/06/2021 12:19 ΜΜ
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Ευχαριστω και συγγνωμη, απο βιασυνη το ποσταρα αλλου. Ευχαριστω Διονυση!

Αλωνιστιώτης Δημήτρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Νομίζω πως το έγγραφο που ανοίγει στο σύνδεσμο παραπάνω δεν έχει σχέση με τις λύσεις των σημερινών θεμάτων.

Αλωνιστιώτης Δημήτρης

Τώρα είναι εντάξει.

Δήμος Φουνταλής
18/06/2021 12:33 ΜΜ

Σχετικά με το Δ3γ. Αφαιρώντας συνεχώς το CO2 η ισορροπία μετατοπίζεται διαρκώς προς τα δεξιά μέχρις ότου εξαντληθεί όλη η ποσότητα των 2 mol CaCO3. Kc = k1/k2 = 1. [CO2] = Kc = 1 M, nCO2 = [CO2]V = 1×1 = 1mol. Στη συνέχεια αφαιρούμε άλλο 0,5 mol CO2. Δεν υπάρχει πλέον CaCO3 άρα η ποσότητα του CO2 είναι 0,5 mol και η πίεση υποδιπλασιάζεται. Σύνολο 1 + 0,5 = 1,5 mol.
Μπέρδεμα και δεν είμαι και πολύ σίγουρος για την απάντησή μου

Πολυχρονόπουλος Βασίλης
Απάντηση σε  Δήμος Φουνταλής

2 mol είναι η αρχική ποσότητα CaCO3 και εκείνη τη στιγμή δεν υπάρχει CO2 να αφαιρέσουμε…μάλλον έχει πρόβλημα το ερώτημα έτσι όπως έχει τεθεί…

Αβραμίδης Ανέστης
18/06/2021 12:41 ΜΜ
Απάντηση σε  Δήμος Φουνταλής

Μια χαρά είναι η απάντηση σου. Η διατύπωση της άσκησης ήταν ολίγον “νεφελώδης”

Τελευταία διόρθωση2 έτη πριν από Αβραμίδης Ανέστης
Δήμος Φουνταλής
18/06/2021 12:43 ΜΜ

Μέτριας δυσκολίας τα Β5 και Γ5 (5+4 = 9 μόρια) Αυξημένης δυσκολίας το Δ3 – ιδιαίτερα το Δ3γ (13 μόρια το Δ3 από τα οποία τα 5 μόρια είναι του Δ3γ)

Γιάννης Αμαραντίδης

Β5 -> Κονδύλης – Λατζώνης τεύχος c άσκηση Ε1.25 σελ 10

Μελισσά Ειρήνη
18/06/2021 1:11 ΜΜ

Στο Γ3 θα έπρεπε να υπολογίσουν και το pH στο ΙΣ της 1ης ογκομετρησης για να αιτιολογήσουν; Γιατί η περιοχή αλλαγής χρώματος του δείκτη (ιι) μπαίνει λίγο στη βασική περιοχή

Μπόκαρης Τάσος
18/06/2021 2:51 ΜΜ

Καλό θα ήταν κάποια στιγμή να γράφουμε και με σωστά ελληνικά τις εκφωνήσεις βέβαια. Ποιο δίκαιη εκφώνηση θα ήταν : ” να υπολογίσετε τα ΣΥΝΟΛΙΚΑ mol του CO2 που πρέπει να αφαιρεθούν ΣΤΑΔΙΑΚΑ από το δοχείο ώστε υπό σταθερή θερμοκρασία να υποδιπλασιαστεί ΤΕΛΙΚΑ η πίεση.” Εγώ ως καθηγητής αντιλαμβάνομαι το “πνεύμα” του θεματοδότη ένας μαθητής όμως ;;

Μελισσά Ειρήνη
18/06/2021 3:22 ΜΜ
Απάντηση σε  Μπόκαρης Τάσος

Σωστά. Πιστεύω ότι θα υπάρξουν μαθητές που θα πουν ότι αφαιρούν 0,5 mol CO2 και η πίεση (στιγμιαία) υποδιπλασιάζεται.

Αναγνωστάκης Γεωργιος

Από τη σημερινή μου συζήτηση με τους μαθητές κατάλαβα ότι τελικά τα παιδιά είναι δύσκολο να αφομιωσουν όλες τις πληροφορίες που τους δίνεις… Το Δ3γ πολύ δύσκολο να μπεις στο πνεύμα του θεματοδοτη… Στο Γ5 η οδηγία να λάβουν μόνο τον αυτοιοντισμο του Η2Ο μπέρδεψε πάρα βοηθησε αφού είχαμε τα περσινά επαναληπτικά και έτσι είχαμε αναφέρει ότι η εξουδετέρωση είναι εξωθερμη ας το άφηναν ανοιχτό.. Το πρόβλημα της Χημειας είναι η μεγάλη ύλη… Τα θέματα όμως γενικά ήταν νορμάλ…