Τα σημερινά θέματα Χημείας, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.
Δείτε τα θέματα, ή εναλλακτικά εδώ.
Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.
Οι απαντήσεις εδώ, από τον Βασίλη Δουκατζή. Ευχαριστούμε Βασίλη!
Οι ενδεικτικές λύσεις από την ΚΕΕ, με κλικ εδώ.
Μια ακόμα ματιά στα Δ3α&Δ3β (μόνο για καθηγητές)
στον σύνδεσμο εδω.
Γεια σας!Εγώ στο β5 είπα ότι με βάση τη δομή του το μόριο β δημιουργεί ισχυρότερες διαμοριακες δυνάμεις με το νερό γιατί τα μόρια αμμωνίας και χλωρίου βρίσκονται στην ίδια πλευρά αντίστοιχα παρόλο που και τα δύο δημιουργούν δυνάμεις διασποράς δεσμού υδρογόνου και δίπολου διπόλου(αυτό είναι λάθος που έγραψα για τη δομή α το ξερω( επίσης στο β4β το αιτιολόγησα
με τις Ka μόνο που για το cf3coof έβαλα ότι η Ka είναι ίση με μείον 0.25αν και δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό μπερδεύτηκα με την εκφώνηση και στο δ3γ είπα ότι η αντίδραση όσο αφαιρώ μετατοπίζεται δεξιά, θα γίνει μονόδρομη και κατά τη διάρκεια που της αμφίδρομης ισορροπίας δεν γίνεται να υποδιπλασιαστε η πίεση δηλαδή δεν το ολοκλήρωσα δεν συνέχισα μετα την μονόδρομη όπως και το γ5 το απάντησα τελείως λάθος όμως από τα υπόλοιπα θα χάσω όλα τα μόρια;
Αντώνη, ανάρτησα μια προσέγγιση στα Δ3α&Δ3β, λίγο παρακάτω.
Φιλικά,
Θ.Π.
Συμφωνώ. Αλλά το λάθος είναι μάλλον στο πως το διδάσκουμε εμείς….
Πολύ καλή ανάλυση. Όμως <<εμείς>> διδάσκουμε ως ταυτόσημες έννοιες την ταχύτητα και τον ρυθμό μεταβολής. Αυτό δημιουργεί παρανοήσεις στους μαθητές.
Αναρωτιέμαι σαν πολλά αυθαίρετα συμπεράσματα δεν αρχίζουν να βγάζουν οι υποψήφιοι;
1) Επίπεδες δομές και Η της -ΝΗ3 πακεταρισμένα στην κόλλα, της -ΝΗ3 με το Ν να έχει 3 μονήρη ηλεκτρόνια στην εξωτερική , άραγε τι δεσμός είναι αυτός τον γνωρίζουν;
2) Από πότε μαθαίνουν πως να εκφυλίσουν μια χημική ισορροπία σε μονόδρομη ; (Θεωρητικά όλες οι χημικές αντιδράσεις είναι αμφίδρομες, δηλαδή καταλήγουν σε κατάσταση χημικής ισορροπίας. Αν η ισορροπία είναι τόσο πολύ μετατοπισμένη προς τα δεξιά, ώστε ένα τουλάχιστο από τα αντιδρώντα να μην ανιχνεύεται, τότε η αντίδραση χαρακτηρίζεται μονόδρομη ή ποσοτική. Σχολικό)
3) Μήπως η συγκέντρωση του CO2 αυξάνεται με τα κοίλα κάτω και όχι πάνω, με τον μέγιστο ρυθμό μεταβολής της συγκέντρωσης του CO2 να ταλανίζει τον εγκέφαλο μου αλλά ευτυχώς δεν είχα τι άλλο να βάλω για τιμή.
4) Πόσο δύσκολο είναι να ξεχάσεις για λίγο την εξώθερμη εξουδετέρωση και την καύση άμα χρειαστεί.
5) Ευτυχώς που τέλειωναν τουλάχιστον γρηγορότερα φέτος σε χρόνο επίλυσης.
6) Άντε να βάλουμε και καμιά μάζα στα ελατήρια και στα σχοινιά στη φυσική καθώς διαρρέονται από ρεύμα να συγκρούονται με σώματα, ηλεκτρικές ταλαντώσεις, ράβδο που κινείται σε κεκλιμένο επίπεδο και προβλήματα επαγωγικής τάσης σε ράβδο σε συνδυασμό με πηγή ΗΕΔ.…
Τόσες μονάδες χαμένες, μάλλον δεν ξέρουμε απλά θέματα μέσα στην ύλη και στο πνεύμα τους για να τεστάρουμε τις γνώσεις του.
Κάθε χρόνο βλέπω την ύλη να διευρύνεται , ευελπιστώ να παρασύρει και το πνεύμα μαζί της.
Με σεβασμό στον αγώνα των παιδιών, των καθηγητών και των γονιών.
Καλησπέρα συναδελφοι. Ηθελα να μου πειτε την γνωμη σας για μαθητες που στο Γ5 στηρίζόμενοι στο ότι η εκφωνηση έλεγε ότι ” κατά τη διάρκεια των πειραμάτων οι Κα, Kb και Kw να θεωρήσετε ότι δεν μεταβάλλονται” απάντησαν ότι η θερμοκρασια πρεπει να παραμένει σταθερή . Τι θα απαντούσαμε σε αυτούς τους μαθητες??? ΄Οτι εκαναν λάθος?? Επιπλέον για να ενισχύσουν το ισχυρισμός τους δήλωσαν ότι η εξουδετερωση του οξέος από τη βαση είναι εξωθερμο φαινόμενο και η θερμότητα που εκλύθηκε χρησιμοποιήθηκε για τον αυτοιοντισμό του νερού, που γνωρίζουν ότι ειναι ενδόθερμο φαινομενο. Συνεπως ΔQ=0 αρα Τ=σταθερη. Πώς πρεπει κατα τη γνωμη σας να αξιολογηθεί μια τετοια απάντηση;
Καλημέρα σε όλους ! Καταρχήν θα πρέπει να πω συγχαρητήρια και ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους συντελεστές του ylikonet για το υλικό που μας έχουν προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια.
Θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο στο Θέμα Β2 (α).
Παρόλο που αρχικά στο Β2 περιγράφεται η ισορροπία μεταξύ χρωμικών και διχρωμικών ιόντων ως θεωρητική γνώση, το (α) ερώτημα ξεκινά ως
” Σε ένα κίτρινο διάλυμα ιόντων CrO42- προσθέτουμε …”
Όλες οι απαντήσεις που έχω δει αναφέρονται στην μετατόπιση της ΧΙ προς τα δεξιά. Μα δεν έχουμε κάποια ΧΙ για να μετατοπιστεί ! Αρχικά, σύμφωνα με το κείμενο, έχουμε μόνο χρωμικά ιόντα!
Μήπως θα ήταν πιο σωστό να πούμε πως λόγω των οξωνίων που παράγονται από το H2SO4 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ η προς τα δεξιά αντίδραση και δημιουργούνται τα πορτοκαλί διχρωμικά που πριν δεν υπήρχαν;
Παρόλο που πιστεύω πως οι θεματοδότες είχαν στο μυαλό τους την μετατόπιση της ΧΙ, η εκφώνηση του (α) δεν το επαληθεύει.
Ελπίζω να μην χάσει τα μόρια κάποιος μαθητής που το είδε και μίλησε για πραγματοποίηση της αντίδρασης και όχι για μετατόπιση μιας υπάρχουσας ΧΙ.
Ποια είναι η γνώμη σας συνάδελφοι;
Μιας και είμαστε από τους πρώτους που ξεκινάμε να σημειώσω μερικές από τις απαντήσεις (πλην αυτών που έστειλε το υπουργείο) οι οποίες μοριοδοτούνται μερικώς ή και πλήρως ανάλογα με την πληρότητα της διατύπωσης.
Β4 (β) Αφού στο υποερώτημα δεν ζητείται η χρήση του επαγωγικού φαινομένου ή της μοριακής δομής, η απάντηση μπορεί να βασιστεί στις Κα
Γ5. Αφού ζητείται «αποκλειστικότητα» του αυτοιοντισμού:
«Η προσθήκη οξωνίων ή υδροξυλίων μετατοπίζει την ισορροπία αυτοιοντισμού του νερού προς τα αριστερά, δηλ. προς την εξώθερμη κατεύθυνση και η θερμοκρασία αυξάνεται»
«Εφόσον ο αυτοιοντισμός είναι ενδόθερμος (άρα η Kw εξαρτάται από τη θερμοκρασία) και κατά τη διάρκεια της ογκομέτρησης δεν μεταβάλλεται η Kw, επομένως και η θερμοκρασία δεν μεταβάλλεται»
Δ3(γ) «Εφόσον η αφαίρεση του CO2 , θα οδηγεί την ισορροπία συνεχώς δεξιά και η πίεση θα παραμένει σταθερή (λόγω της μορφής της Kc) , μπορούμε να επιτύχουμε στιγμιαία μείωση της πίεσης στο μισό με την αφαίρεση 0,5 mol από το CO2»
Και φυσικά η πλειονότητα των συναδέλφων επιθυμεί να γίνει μείωση της ύλης για την επόμενη χρονιά.
Η προσθήκη των κεφαλαίων που περικόπηκαν φέτος θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα διαχείρισης χρόνου στους καθηγητές και αφομοίωσης στους μαθητές, ειδικά από τη στιγμή που ζητούνται θέματα που δεν καλύπτονται από την ύλη του σχολικού βιβλίου (Β5, Δ3β -στιγμιαία ταχύτητα σε αμφίδρομη, ενώ στην κινητική το βιβλίο πραγματεύεται μόνο τις μονόδρομες- και Δ3γ -μετατροπή αμφίδρομης σε ποσοτική με βάση άσκηση του σχολικού που, όμως, είναι ρητώς εκτός ύλης).
Καλημερα συναδελφοι. Υπάρχουν καπου οι απαντησεις της ΚΕΕ;
Οι ενδεικτικές λύσεις από την ΚΕΕ.
Μπορείτε να τις δείτε με κλικ εδώ ή εδώ.
Β4β: Στο δικό μας βαθμολογικό συμφωνήθηκε να μη δεχθούμε την απάντηση μόνο από τις Κa. Δήλωσα τη διαφωνία μου αλλά τελικά πρέπει να έχουμε κοινή γραμμή ως βαθμολογικό.
Μία συχνή παράλειψη των μαθητών στο Γ1 και Γ2.
Αναφέρουν ότι στο ισοδύναμο σημείο τα mol του οξέος και της βάσης είναι ίσα χωρίς να γράφουν τη στοιχειομετρία της αντίδρασης.
Μου κάνει εντύπωση όταν:
α) Κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση γίνεται δεκτή
Β) Σε όλες τις ασκήσεις του βιβλίου ως κριτήριο στη σύγκριση βασικότητας -οξύτητας χρησιμοποιείται η Ka. Στις δύο εφαρμογές που έχει για το επαγωγικό δεν δίνονται οι Κα και ζητείται εξήγηση μέσω μοριακής δομής
Είναι σαν να τιμωρούμε τα παιδιά επειδή παρέλειψαν οι θεματοδότες να προσθέσουν στην εκφώνηση τη μοριακή δομή.
Εγώ το έχω ήδη συναντήσει σε πολύ καλά γραπτά.
Συμφωνώ απόλυτα με τον Κωνσταντίνο. Εμείς τα δίνουμε όλα τα μόρια!