Τα σημερινά θέματα Φυσικής, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν (μετά τις 10.00).
Πρώτες απαντήσεις από το Βασίλη Δουκατζή εδώ και το τελευταίο ερώτημα εδώ.
Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.
Οι απαντήσεις από τον Κώστα Ψυλάκο εδώ και από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο εδώ.
Ενδεικτικές λύσεις με μοριοδότηση, από βαθμολογικό κέντρο, εδώ.
(Visited 45.717 times, 1 visits today)
Και η δική μου γενική αίσθηση είναι:
Ο χρόνος –όχι οι έννοιες, όχι η φυσική κατανόηση- είναι… μόρια.
Εξετάζεται η ψυχονοητική εξάσκηση στη γρήγορη αντίδραση στην ερώτηση και την ψυχραιμία όταν ο χρόνος τρέχει.
Θυμίζει εξέταση πιλότων πολεμικών αεροσκαφών που πρέπει να αντιδρούν μηχανικά και γρήγορα σε κάθε δύσκολη κατάσταση.
Υ.Σ. Η κακή διατύπωση στο Δ1 πιθανόν θα στοίχισε σε χρόνο και άρα σε μόρια σε αρκετό αριθμό υποψηφίων.
Γεια σου Άρη. Συμφωνώ απολύτως. Ο δακτυλογράφος των θεμάτων της επιτροπής, πρέπει να πάρει διπλά μισθά. Πονέσανε τα δαχτυλάκια του…….
Γειά σου Άρη. Απολύτως εύστοχο σχόλιο. Ο χρόνος είναι μόρια για τους υποψηφίους, αργότερα δε θα είναι…ρεπά.
α, χα, Παντελή, κι εσύ αυτήν την παρατήρηση δεν την είδες όταν γράφτηκε “για πρώτη φορά”…
Γειά σου Βαγγέλη
Ότι πω είναι αλήθεια .Σε είχα δει κι όμως μου ξέφυγε η αναφορά και μάλιστα έλεγα που ‘σαι Βαγγέλη…άλλωστε διαφήμιση δεν θέλετε ούτε συ ούτε ο Γιώργος …νομίζω. Συγνώμη
Προσθέτω επι τη ευκαιρία…
Κάνω τη σκέψη πως όσοι υποψήφιοι θεώρησαν άμεσα την άστοχη έκφραση, “…Το σώμα Σ3 συγκρούεται κεντρικά ελαστικά για πρώτη φορά με το σώμα Σ2 στη θέση Δ φυσικού μήκους του ελατηρίου .”, ως “…Το σώμα Σ3 συγκρούεται κεντρικά ελαστικά με το σώμα Σ2 όταν το Σ3 περνά για πρώτη φορά από τη θέση Δ φυσικού μήκους του ελατηρίου” ,θα πρέπει να ληφθεί ορθή .
Όμως βλέπω να μειονεκτεί η λύση τους απέναντι σ’αυτούς που έδωσαν την λύση του παραπάνω σχολίου μου.
Αν σφάλει η σκέψη μου πέστε μου
Υ.Γ
Ένας Φυσικός φιλόλογος σαν το Βαγγέλη δεν πρέπει στην επιτροπή;
Εκτιμώ ότι η επιτροπή μάλλον έκανε λάθος διατύπωσης παρά ότι ζητάει την λύση που καταθέσατε παραπάνω και προφανώς είναι σωστή. Γιατί, εφόσον λέει να αποδειχθεί και δεν δίνεται ως δεδομένο ότι k=125N/m δεν μπορούμε να βρούμε το n=1.
μερικές φορές, όχι και λίγες είναι η αλήθεια, ιδιαίτερα τώρα τελευταία, που γερνώ με επιτάχυνση, είμαι ιδιαίτερα αυστηρός και “ψείρας” με τις εκφωνήσεις θεμάτων, αν μάλιστα και Πανελληνίων, το παρακάνω ίσως, γίνομαι και “κακός”, διότι το Κλασσικό Σχολείο που τελείωσα, αλλά και η Φυσική που έμαθα δεν μ΄ αφήνουν να ησυχάσω
χτικιό το λέμε αυτό στο χωριό μου …
σχόλια 4
α. “η μαγνητική ροή Φ που διέρχεται από μια επιφάνεια εμβαδού S”
τα σύμβολα Φ και S, άσχετα που δεν χρειάζονται, δίδονται για διευκόλυνση των υποψηφίων;
δηλαδή τα μεγέθη “παρουσιάζονται στο κοινό” με αυτά τα σύμβολα μόνο;
αν εγώ π.χ. που συμβαίνει να έχω και πτυχίο Φυσικής τα συμβολίσω ακριβώς ανάποδα, έτσι για να σας πάω κόντρα, θα με μηδενίσετε;
και αν τα συμβολίσω με ω και β αντίστοιχα;
ε, κι επειδή, ίσως δεν το γνωρίζετε, ο συμβολισμός κάθε φυσικού μεγέθους είναι αυθαίρετος, απόλυτης επιλογής του “συμβολίζοντος”, αρκεί να διευκρινίζει τί ακριβώς συμβολίζει κάθε σύμβολο
β. “απομακρύνουμε το σώμα Σ1”
έγραψα και στα Κρητικά σχόλιο, έχουμε εξαιρετικούς συναδέλφους από εκεί την Κρήτη, δεν είδα αντιδράσεις, ξαναγράφω άρα
καλά με κομμένο το νήμα το σώμα που θα πάει άραγε;
και αφού μας “χαιρέτισε” εμάς και την άσκησή μας γιατί να το απομακρύνουμε;
δεν απομακρύνεται μόνο του άραγε;
γ. “χωρίς αναπήδηση και μεταβολή της ταχύτητας”
ε, ναι, γράψτε “δεχόμαστε ότι…”, διότι οι Πειραματικοί είμαστε στα κάγκελα…
δ. “το Σ3 συγκρούεται για πρώτη φορά…”
ε, ναι, εδώ “φάουλ” άσχετα που γλιτώσατε υποθέτω, διότι οι υποψήφιοι κατάλαβαν αυτό που θέλατε να πείτε , αλλά δεν το είπατε με σαφήνεια “για πρώτη φορά που το Σ3 περνά από τη ΘΙ του, και όχι για πρώτη φορά που το Σ2 συγκρούεται με το Σ3 που έχει κάνει μέχρι τότε ν+1/4 ταλαντώσεις…”
΄νταξ, οι “παράξενοι” δεν σκοτωνόμαστε.
Βαγγέλη ,ξανοίγω μπας και βρω τα ‘’Κρητικά σχόλια …’’ που λες και ‘’…δεν είδες αντιδράσεις…’’ και ψυχανεμίζομαι πως μιλείς για το ‘’γιάντα’’ που επαέ του βάνουμε και το (ι) ανάμεσα και το λέμε γιαϊντα. Και γροίκα δα…
Πάντως έχε κατά νου και τουτονέ
Η κρητική διάλεκτος γίνεται μάθημα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης …
Σκέφτομαι να πεταχτώ μέχρι του Γάλλου να ρωτήξω, δέχουνται ακροατές μη φοιτητές
η ”τελειωμένους ” φυσικούς.
Να κάμω όμως μια ερώτηση φυσικής απορίας: το ν στη σχέση ν+1/4 ταλ/σεις, ήντα διάολο ‘ναι;
καλημέρα Πανελή, το πιο γνήσιο το άκουγα τότε ως “ζάντα μωρέ συ κοπέλι”…
ν=πλήθος ταλαντώσεων που έκανε το m3 ώσπου να συναντήσει το m2 “για πρώτη φορά”, εξακολουθώ να θεωρώ ότι ήταν ατυχής έκφραση
Γειά σου Βαγγέλη.
Εντάξει ,το “ατυχές” δηλώθηκε πολλαπλώς, είπε κάποιος πως είναι εντάξει;
Δεν συνηθίζω να επιμένω αλλά αν το ν είναι “πλήθος ταλ/σεων” που λες ,χάνεται η περίπτωση της ομόρροπης κίνησης των σωμάτων, δηλαδή θαρρώ πως πρέπει να πεις… ν/2 +1/4 ταλ/σεις και χρονικά (ν/2+1/4)Τ=(2ν+1)Τ/4.
Βαγγέλη κάψα όξω ,δροσιά μέσα…
α, χα, υπάρχει και ομόρροπη, ο κυνηγών m2 να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα από τη μέγιστη του m3 προς τα δεξιά,
σωστά Παντελή,
“εγώ κάτι κριάρια έβοσκα εδώ παραπάνω που κουτουλιούνται στα ίσα…
Διαολε, έχω μαθητή που το μόνο του λάθος είναι ότι αγνόησε τη θετική φορά, που αναφέρεται στην εκφώνηση του Δ θέματος, και όρισε ως θετική φορά την αντίθετη. Ελεος!
Στα των θεμάτων, προσωπική γνώμη:
Πολύ πιο απαιτητικά απ’ ότι έπρεπε, δεδομένων των συνθηκών. Δύο χρόνια τώρα, τα παιδιά είδαν τους καθηγητές τους από κοντά, πόσες μέρες; Ελάχιστες. Αλλά αυτό είναι υποκειμενικό. Νομίζω πρεπει να μας απασχολήσει το ζήτημα με τα Β θέματα. Δεν πάει άλλο.
Γειά σου Νώντα.
Αν ισχύουν ακόμη οι “οδηγίες” που προκύπτανε από τις συζητήσεις στα βαθμολογικά,
θα χάσει μόρια αφού θα έχει λάθος αρχική φάση (προφανώς απροσεξίας της + φοράς) ,όμως εφ’όσον στη συνέχεια είναι σωστός (με την χ=1,2ημ5t) και παρόλο που θα βγάζει άλλα αποτελέσματα δεν θα τιμωρηθεί ξανά… νομίζω
Καλή επιτυχία
Αυτή την εντύπωση έχω κι εγώ. Ευχαριστώ!
Καλησπέρα σε όλους!
Συμφωνώ με τα προηγούμενα σχόλια για το μέγεθος των θεμάτων. Απλά να προσθέσω και την δική μου αίσθηση ότι ήταν για μια ακόμα χρονιά βαρετά και ανέμπνευστα στο σύνολό τους. Σαν ξαναζεσταμένο φαγητό. Μπάμιες, όχι κανένα νόστιμο…
“…βαρετά και ανέμπνευστα στο σύνολό τους. Σαν ξαναζεσταμένο φαγητό. Μπάμιες, όχι κανένα νόστιμο…”
Καλησπέρα Κοσμά.
Έτσι ακριβώς…
Σας ευχαριστώ πολύ όλους, Χριστόφορε εύχομαι και για σένα τα καλύτερα.
Δύο μόνο λόγια, γιατί γύρισα πριν λίγο
Σε αίθουσα με 15 καθηγητές, ο πρώτος τελείωσε σε 75min
Μάλλον ήμασταν απροπόνητοι….
Οι λύτες στην επιτροπή, πόσο χρόνο χρειάστηκαν;;;;
Η συνθήκη 45-60 min για τους λύτες τηρήθηκε;;;;;
Το Β1 είναι το πρόβλημα 4.58 του σχολικού
Λέει το προεδρικό διάταγμα πως τα προβλήματα του σχολικού γίνονται Β θέματα;;;;
Στις λύσεις που στάλθηκαν, στο Θέμα Γ μέτρησα 24 διαφορετικές σχέσεις
και στο Θέμα Δ 22 διαφορετικές σχέσεις
Ο κύβος όμως είχε ριχθεί ….. αλλά όσοι “γκρινιάζαμε” είμασταν κακοί
Μάλλον όσοι πήραν μέρος στην επιτροπή, ελάχιστη σχέση είχαν με όσα
έγιναν την προηγούμενη χρονιά
Και την επόμενη χρονιά, θα διδάσκουμε αντί για φυσική, “θεματολογία φυσικής”….
Κάποιοι έλεγαν, πως για να περάσουν οι επικείμενες μεγάλες αλλαγές στην ύλη,
πρέπει να φτάσουμε στον πάτο….
Λέτε να είχαν δίκιο;;;;
Καλησπέρα σας, συμφωνώ απόλυτα με τον σχολιασμό σας. Τα θέματα ήταν σαφώς χρονοβόρα. Ως υποψήφιος χρειάστηκα σχεδόν 2:40 λεπτά για να τα επιλύσω όλα.
Μηπως μπορείτε, αν είναι εύκολο, να αναρτήσετε τις προτεινόμενες απαντήσεις της ΚΕΕ; Ευχαριστώ πολύ!
Αλέξανδρε, εύχομαι καλά αποτελέσματα.

Δυστυχώς δεν έχω scaner για να σκανάρω τις 9 σελίδες των απαντήσεων
Δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, οι αναμενόμενες λύσεις είναι
Εξαίρεση το Β1 που είπαν να πρωτοτυπήσουν και αντί να πάρουν
ροπές ως προς Γ επέλεξαν ως προς Α, αυξάνοντας τον αριθμό των μοχλοβραχίονων σε τρεις και συνεπώς το ρίσκο…
Εντάξει! Σας ευχαριστώ πολύ. Περίεργη επιλογή στο Θέμα Β1!
Περί διαβάθμισεως και κλιμακωσεως
Διάβασα το σχόλιο τόσο της ΕΕΦ οσο και του ΟΕΦΕ που συμφωνούν ότι υπάρχει διαβαθμισμένη δυσκολία και κλιμάκωση απαιτήσεων.
Η απορία μου είναι ποια είναι η διαφορά στην ισορροπία του Β ερωτήματος με την ισορροπία του Δ θέματος.
επίσης, τα ερωτήματα του Γ θέματος Είναι όντως πιο δύσκολα από το Β θέμα ως όφειλαν?
Κατά την ταπεινή μου άποψη καμία διαβάθμιση δυσκολίας δεν υπάρχει.
Απλά το θέμα Β είναι αποκομμένα ερωτήματα από ασκήσεις ενώ το Δ και το Γ είναι ακριβώς στΟ ίδιο υφος.
Συμπερασματικά έχουμε 75 μονάδες με ερωτήματα ίδιας περιπου δυσκολίας μόνο που κάποια απαιτούν περισσότερες πράξεις
Και δεν μιλάω για φέτος μιλάω για κάθε χρονιά
Είδα και πολλά φροντιστήρια να επαναλαμβάνουν την καραμέλα Της διαβαθμισμένης δυσκολίας… δηλαδή έλεος… αν έχω ένα ερώτημα ισορροπίας στο θέμα Β και εξετάζω ξανά την ισορροπία στο θέμα Δ με Επίσης κλασική διάταξη.. δηλαδή δύο απόλυτα ισοδύναμα θέματα ισορροπίας το ένα στο Β και το άλλο στο Δ…. Πού Στην ευχή είναι αυτή η ρημάδα η κλιμάκωση να καταλάβω και εγώ???
Δηλαδή είμαι ο μόνος που βλέπω 75 οριζόντιες μονάδες????
ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΕΝΤΕΛΩΣ
Δεν είσαι ο μόνος Κώστα !!!
Το να γίνεται συρραφή ασκήσεων για να προκύψει ένα τεράστιο Γ ή Δ θέμα, δεν καθιστά το πρόβλημα “κλιμακούμενης δυσκολίας”!
Δεν έχει ερωτήματα πάνω σε ένα θέμα με διαβαθμισμένη δυσκολία.
Έχει συρραφή ισότιμων (σχεδόν) ερωτημάτων και κατασκευή ενός σήριαλ…
Διονύση τι πίνουν και βλέπον διαβάθμιση να μας δώσουν και σε εμάς λίγο αχαχχ
Τι πίνουν και δεν μας δίνουν!!!
Γεια σου Κώστα.
Αυτό ξεκίνησα να γράφω και στο σχόλιο της ΕΕΦ στο Facebook, αλλά το μετάνιωσα για να μην έρθω σε αντιπαράθεση. Προφανεστατα δεν υπάρχει καμία διαβάθμιση. Για να μη σχολιάσω το γεγονός ότι έκριναν τα θέματα ως “καλά διατυπωμένα”.
Καλησπέρα Κώστα.
Η ΕΕΦ είχε βγάλει ανακοίνωση πριν τις εξετάσεις που μεταξύ άλλων έλεγε:
Η Ε.Ε.Φ., «μετά την όχι και τόσο θετική εμπειρία των προηγουμένων ετών», όπως αναφέρει, ζήτα από τους θεματοδότες τα θέματα στα οποία θα κληθούν οι μαθήτριες και οι μαθητές να διαγωνιστούν:
-να ελέγχουν την κριτική ικανότητα των μαθητών,
-να εξετάζουν Φυσική και όχι τεχνικές επίλυσης,
-να είναι κλιμακούμενης και διαβαθμισμένης δυσκολίας,
-να μπορούν να επιλυθούν σε εύλογο χρόνο κι όχι να χρειάζεται μαραθώνιος με ρυθμούς αγώνα των εκατό μέτρων.
Όλα τα παραπάνω τηρήθηκαν;
Η ΕΕΦ στο τέλος της ανακοίνωσης ζητούσε κάτι.
Μήπως ικανοποιήθηκε αυτή η απαίτηση και “όλα καλά” ;;;;;
Εννοείς Θοδωρή, αν μπήκε στην επιτροπή εκπρόσωπος;
Καλησπέρα Διονύση.
Το ερώτημα ζητά να αποδειχθεί ότι κ=125Ν/m , άρα αρκεί να βρεί το Ν που ικανοποιεί τη σχέση για κ=125.
Σκεφτόμουνα κι εγώ να κάνω διερεύνηση σχετική αλλά βολεύτηκα στην παραπάνω σκέψη.
Να είσαι καλά
Καλησπέρα Παντελή,
Τότε η εκφώνηση έπρεπε να ζητάει:
Να δείξετε ότι μια από τις δυνατές τιμές του k είναι 125N/m, ή το k μπορεί να είναι 125 N/m. 🙂
Σωστά Διονύση.
Έδεσε το γλυκό
Σ’ ευχαριστώ
… και βέβαια, θα έπρεπε να συμπληρώνει:
“Για την τιμή k=125N/m, να απάντήσετε στα Δ3, Δ4, Δ5”!
Έχω μια απορια..Αν δεν δινόταν το σχήμα όπως παλιά..
Οι εκφωνησεις πόσες σελίδες θα ήταν για να περιγράψουν τα τρία νήματα και τους τρεις διακοπτες;
Τότε..γράφαμε με το χέρι τις εκφωνησεις..
Μήπως το να δίνουμε το σχήμα…ευνοεί τις υπερπαραγωγες…και όχι την εστίαση του μαθητή στην εκφωνηση;
Μήπως αφαιρεί τη φαντασια και δημιουργεί απλά φαντασμαγορικο αποτελεσμα;
Πάντως είναι απορίας άξιο πως γίνεται να γράφεις τόσα πολλά, να δίνεις κ σχήμα, και πάλι να μην είσαι σαφής.