Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2021

Τα σημερινά θέματα Φυσικής, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν (μετά τις 10.00).

Τα θέματα εδώ  ή από εδώ.

Πρώτες απαντήσεις από το Βασίλη Δουκατζή εδώ και το τελευταίο ερώτημα εδώ.

Τα θέματα σε Word. Μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.

Οι απαντήσεις από τον Κώστα Ψυλάκο εδώ και από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο εδώ.

Ενδεικτικές λύσεις με μοριοδότηση, από βαθμολογικό κέντρο, εδώ.

(Visited 45,121 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
314 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
Αρης Αλεβίζος(@arisalevizos)
6 μήνες πριν

Και η δική μου γενική αίσθηση είναι:

Ο χρόνος –όχι οι έννοιες, όχι η φυσική κατανόηση-  είναι… μόρια.

Εξετάζεται η ψυχονοητική εξάσκηση  στη γρήγορη αντίδραση στην ερώτηση και την ψυχραιμία όταν ο χρόνος τρέχει. 

Θυμίζει εξέταση πιλότων πολεμικών αεροσκαφών  που πρέπει να αντιδρούν μηχανικά και γρήγορα σε κάθε δύσκολη κατάσταση.

Υ.Σ. Η κακή διατύπωση στο  Δ1 πιθανόν θα στοίχισε σε χρόνο και άρα σε μόρια σε αρκετό αριθμό υποψηφίων.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Αρης Αλεβίζος

Γεια σου Άρη. Συμφωνώ απολύτως. Ο δακτυλογράφος των θεμάτων της επιτροπής, πρέπει να πάρει διπλά μισθά. Πονέσανε τα δαχτυλάκια του…….

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Αρης Αλεβίζος

Γειά σου Άρη. Απολύτως εύστοχο σχόλιο. Ο χρόνος είναι μόρια για τους υποψηφίους, αργότερα δε θα είναι…ρεπά.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

comment image

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βαγγέλης Κουντούρης
6 μήνες πριν

α, χα, Παντελή, κι εσύ αυτήν την παρατήρηση δεν την είδες όταν γράφτηκε “για πρώτη φορά”…

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Γειά σου Βαγγέλη
Ότι πω είναι αλήθεια .Σε είχα δει κι όμως μου ξέφυγε η αναφορά και μάλιστα έλεγα που ‘σαι Βαγγέλη…άλλωστε διαφήμιση δεν θέλετε ούτε συ ούτε ο Γιώργος …νομίζω. Συγνώμη
Προσθέτω επι τη ευκαιρία…
Κάνω τη σκέψη πως όσοι υποψήφιοι θεώρησαν άμεσα την άστοχη έκφραση, “…Το σώμα Σ3 συγκρούεται κεντρικά ελαστικά για πρώτη φορά με το σώμα Σ2 στη θέση Δ φυσικού μήκους του ελατηρίου .”, ως “…Το σώμα Σ3 συγκρούεται κεντρικά ελαστικά με το σώμα Σ2 όταν το Σ3 περνά για πρώτη φορά από τη θέση Δ φυσικού μήκους του ελατηρίου” ,θα πρέπει να ληφθεί ορθή .
Όμως βλέπω να μειονεκτεί η λύση τους απέναντι σ’αυτούς που έδωσαν την λύση του παραπάνω σχολίου μου.
Αν σφάλει η σκέψη μου πέστε μου
Υ.Γ
Ένας Φυσικός φιλόλογος σαν το Βαγγέλη δεν πρέπει στην επιτροπή;

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Παντελεήμων Παπαδάκης
Παναγιώτου Αλέξανδρος
6 μήνες πριν

Εκτιμώ ότι η επιτροπή μάλλον έκανε λάθος διατύπωσης παρά ότι ζητάει την λύση που καταθέσατε παραπάνω και προφανώς είναι σωστή. Γιατί, εφόσον λέει να αποδειχθεί και δεν δίνεται ως δεδομένο ότι k=125N/m δεν μπορούμε να βρούμε το n=1.

Βαγγέλης Κουντούρης
6 μήνες πριν

μερικές φορές, όχι και λίγες είναι η αλήθεια, ιδιαίτερα τώρα τελευταία, που γερνώ με επιτάχυνση, είμαι ιδιαίτερα αυστηρός και “ψείρας” με τις εκφωνήσεις θεμάτων, αν μάλιστα και Πανελληνίων, το παρακάνω ίσως, γίνομαι και “κακός”, διότι το Κλασσικό Σχολείο που τελείωσα, αλλά και η Φυσική που έμαθα δεν μ΄ αφήνουν να ησυχάσω
χτικιό το λέμε αυτό στο χωριό μου …
σχόλια 4
α. “η μαγνητική ροή Φ που διέρχεται από μια επιφάνεια εμβαδού S”
τα σύμβολα Φ και S, άσχετα που δεν χρειάζονται, δίδονται για διευκόλυνση των υποψηφίων;
δηλαδή τα μεγέθη “παρουσιάζονται στο κοινό” με αυτά τα σύμβολα μόνο;
αν εγώ π.χ. που συμβαίνει να έχω και πτυχίο Φυσικής τα συμβολίσω ακριβώς ανάποδα, έτσι για να σας πάω κόντρα, θα με μηδενίσετε;
και αν τα συμβολίσω με ω και β αντίστοιχα;
ε, κι επειδή, ίσως δεν το γνωρίζετε, ο συμβολισμός κάθε φυσικού μεγέθους είναι αυθαίρετος, απόλυτης επιλογής του “συμβολίζοντος”, αρκεί να διευκρινίζει τί ακριβώς συμβολίζει κάθε σύμβολο
β. “απομακρύνουμε το σώμα Σ1”
έγραψα και στα Κρητικά σχόλιο, έχουμε εξαιρετικούς συναδέλφους από εκεί την Κρήτη, δεν είδα αντιδράσεις, ξαναγράφω άρα
καλά με κομμένο το νήμα το σώμα που θα πάει άραγε;
και αφού μας “χαιρέτισε” εμάς και την άσκησή μας γιατί να το απομακρύνουμε;
δεν απομακρύνεται μόνο του άραγε;
γ. “χωρίς αναπήδηση και μεταβολή της ταχύτητας”
ε, ναι, γράψτε “δεχόμαστε ότι…”, διότι οι Πειραματικοί είμαστε στα κάγκελα…
δ. “το Σ3 συγκρούεται για πρώτη φορά…”
ε, ναι, εδώ “φάουλ” άσχετα που γλιτώσατε υποθέτω, διότι οι υποψήφιοι κατάλαβαν αυτό που θέλατε να πείτε , αλλά δεν το είπατε με σαφήνεια “για πρώτη φορά που το Σ3 περνά από τη ΘΙ του, και όχι για πρώτη φορά που το Σ2 συγκρούεται με το Σ3 που έχει κάνει μέχρι τότε ν+1/4 ταλαντώσεις…”
΄νταξ, οι “παράξενοι” δεν σκοτωνόμαστε.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Βαγγέλη ,ξανοίγω μπας και βρω τα ‘’Κρητικά σχόλια …’’ που λες και ‘’…δεν είδες αντιδράσεις…’’ και ψυχανεμίζομαι πως μιλείς για το ‘’γιάντα’’ που επαέ του βάνουμε και το (ι) ανάμεσα και το λέμε γιαϊντα. Και γροίκα δα…
Πάντως έχε κατά νου και τουτονέ
Η κρητική διάλεκτος γίνεται μάθημα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης …   
Σκέφτομαι να πεταχτώ μέχρι του Γάλλου να ρωτήξω, δέχουνται ακροατές μη φοιτητές
η ”τελειωμένους ” φυσικούς.
 
Να κάμω όμως μια ερώτηση φυσικής απορίας: το ν στη σχέση ν+1/4 ταλ/σεις, ήντα διάολο ‘ναι;

Βαγγέλης Κουντούρης
6 μήνες πριν

καλημέρα Πανελή, το πιο γνήσιο το άκουγα τότε ως “ζάντα μωρέ συ κοπέλι”…
ν=πλήθος ταλαντώσεων που έκανε το m3 ώσπου να συναντήσει το m2 “για πρώτη φορά”, εξακολουθώ να θεωρώ ότι ήταν ατυχής έκφραση

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Γειά σου Βαγγέλη.
Εντάξει ,το “ατυχές” δηλώθηκε πολλαπλώς, είπε κάποιος πως είναι εντάξει;
Δεν συνηθίζω να επιμένω αλλά αν το ν είναι “πλήθος ταλ/σεων” που λες ,χάνεται η περίπτωση της ομόρροπης κίνησης των σωμάτων, δηλαδή θαρρώ πως πρέπει να πεις… ν/2 +1/4 ταλ/σεις και χρονικά (ν/2+1/4)Τ=(2ν+1)Τ/4.
Βαγγέλη κάψα όξω ,δροσιά μέσα…

Βαγγέλης Κουντούρης
6 μήνες πριν

α, χα, υπάρχει και ομόρροπη, ο κυνηγών m2 να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα από τη μέγιστη του m3 προς τα δεξιά,
σωστά Παντελή,
“εγώ κάτι κριάρια έβοσκα εδώ παραπάνω που κουτουλιούνται στα ίσα…

Επαμεινώνδας Κατσάρας
6 μήνες πριν

Διαολε, έχω μαθητή που το μόνο του λάθος είναι ότι αγνόησε τη θετική φορά, που αναφέρεται στην εκφώνηση του Δ θέματος, και όρισε ως θετική φορά την αντίθετη. Ελεος!

Στα των θεμάτων, προσωπική γνώμη:
Πολύ πιο απαιτητικά απ’ ότι έπρεπε, δεδομένων των συνθηκών. Δύο χρόνια τώρα, τα παιδιά είδαν τους καθηγητές τους από κοντά, πόσες μέρες; Ελάχιστες. Αλλά αυτό είναι υποκειμενικό. Νομίζω πρεπει να μας απασχολήσει το ζήτημα με τα Β θέματα. Δεν πάει άλλο.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Γειά σου Νώντα.
Αν ισχύουν ακόμη οι “οδηγίες” που προκύπτανε από τις συζητήσεις στα βαθμολογικά,
θα χάσει μόρια αφού θα έχει λάθος αρχική φάση (προφανώς απροσεξίας της + φοράς) ,όμως εφ’όσον στη συνέχεια είναι σωστός (με την χ=1,2ημ5t) και παρόλο που θα βγάζει άλλα αποτελέσματα δεν θα τιμωρηθεί ξανά… νομίζω
Καλή επιτυχία

Επαμεινώνδας Κατσάρας
6 μήνες πριν

Αυτή την εντύπωση έχω κι εγώ. Ευχαριστώ!

Λαζαρίδης Κοσμάς
6 μήνες πριν

Καλησπέρα σε όλους!
Συμφωνώ με τα προηγούμενα σχόλια για το μέγεθος των θεμάτων. Απλά να προσθέσω και την δική μου αίσθηση ότι ήταν για μια ακόμα χρονιά βαρετά και ανέμπνευστα στο σύνολό τους. Σαν ξαναζεσταμένο φαγητό. Μπάμιες, όχι κανένα νόστιμο…

Βασίλειος Μπάφας
6 μήνες πριν

Σας ευχαριστώ πολύ όλους, Χριστόφορε εύχομαι και για σένα τα καλύτερα.

Θοδωρής Παπασγουρίδης
6 μήνες πριν

Δύο μόνο λόγια, γιατί γύρισα πριν λίγο

Σε αίθουσα με 15 καθηγητές, ο πρώτος τελείωσε σε 75min
Μάλλον ήμασταν απροπόνητοι….
Οι λύτες στην επιτροπή, πόσο χρόνο χρειάστηκαν;;;;
Η συνθήκη 45-60 min για τους λύτες τηρήθηκε;;;;;

Το Β1 είναι το πρόβλημα 4.58 του σχολικού
Λέει το προεδρικό διάταγμα πως τα προβλήματα του σχολικού γίνονται Β θέματα;;;;

Στις λύσεις που στάλθηκαν, στο Θέμα Γ μέτρησα 24 διαφορετικές σχέσεις
και στο Θέμα Δ 22 διαφορετικές σχέσεις

Ο κύβος όμως είχε ριχθεί ….. αλλά όσοι “γκρινιάζαμε” είμασταν κακοί

Μάλλον όσοι πήραν μέρος στην επιτροπή, ελάχιστη σχέση είχαν με όσα
έγιναν την προηγούμενη χρονιά

Και την επόμενη χρονιά, θα διδάσκουμε αντί για φυσική, “θεματολογία φυσικής”….

Κάποιοι έλεγαν, πως για να περάσουν οι επικείμενες μεγάλες αλλαγές στην ύλη,
πρέπει να φτάσουμε στον πάτο….
Λέτε να είχαν δίκιο;;;;

Παναγιώτου Αλέξανδρος
6 μήνες πριν

Καλησπέρα σας, συμφωνώ απόλυτα με τον σχολιασμό σας. Τα θέματα ήταν σαφώς χρονοβόρα. Ως υποψήφιος χρειάστηκα σχεδόν 2:40 λεπτά για να τα επιλύσω όλα.
Μηπως μπορείτε, αν είναι εύκολο, να αναρτήσετε τις προτεινόμενες απαντήσεις της ΚΕΕ; Ευχαριστώ πολύ!

Θοδωρής Παπασγουρίδης
6 μήνες πριν

Αλέξανδρε, εύχομαι καλά αποτελέσματα.
Δυστυχώς δεν έχω scaner για να σκανάρω τις 9 σελίδες των απαντήσεων
Δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, οι αναμενόμενες λύσεις είναι
Εξαίρεση το Β1 που είπαν να πρωτοτυπήσουν και αντί να πάρουν
ροπές ως προς Γ επέλεξαν ως προς Α, αυξάνοντας τον αριθμό των μοχλοβραχίονων σε τρεις και συνεπώς το ρίσκο…
comment image

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Παναγιώτου Αλέξανδρος
6 μήνες πριν

Εντάξει! Σας ευχαριστώ πολύ. Περίεργη επιλογή στο Θέμα Β1!

Κώστας Μυσίρης
Κώστας Μυσίρης(@kostasmisiris)
6 μήνες πριν

Περί διαβάθμισεως και κλιμακωσεως
Διάβασα το σχόλιο τόσο της ΕΕΦ οσο και του ΟΕΦΕ που συμφωνούν ότι υπάρχει διαβαθμισμένη δυσκολία και κλιμάκωση απαιτήσεων.
Η απορία μου είναι ποια είναι η διαφορά στην ισορροπία του Β ερωτήματος με την ισορροπία του Δ θέματος.
επίσης, τα ερωτήματα του Γ θέματος Είναι όντως πιο δύσκολα από το Β θέμα ως όφειλαν?
Κατά την ταπεινή μου άποψη καμία διαβάθμιση δυσκολίας δεν υπάρχει.
Απλά το θέμα Β είναι αποκομμένα ερωτήματα από ασκήσεις ενώ το Δ και το Γ είναι ακριβώς στΟ ίδιο υφος.
Συμπερασματικά έχουμε 75 μονάδες με ερωτήματα ίδιας περιπου δυσκολίας μόνο που κάποια απαιτούν περισσότερες πράξεις
Και δεν μιλάω για φέτος μιλάω για κάθε χρονιά

Κώστας Μυσίρης
Κώστας Μυσίρης(@kostasmisiris)
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Κώστας Μυσίρης

Είδα και πολλά φροντιστήρια να επαναλαμβάνουν την καραμέλα Της διαβαθμισμένης δυσκολίας… δηλαδή έλεος… αν έχω ένα ερώτημα ισορροπίας στο θέμα Β και εξετάζω ξανά την ισορροπία στο θέμα Δ με Επίσης κλασική διάταξη.. δηλαδή δύο απόλυτα ισοδύναμα θέματα ισορροπίας το ένα στο Β και το άλλο στο Δ…. Πού Στην ευχή είναι αυτή η ρημάδα η κλιμάκωση να καταλάβω και εγώ???
Δηλαδή είμαι ο μόνος που βλέπω 75 οριζόντιες μονάδες????
ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΕΝΤΕΛΩΣ

Κώστας Μυσίρης
Κώστας Μυσίρης(@kostasmisiris)
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Διονύση τι πίνουν και βλέπον διαβάθμιση να μας δώσουν και σε εμάς λίγο αχαχχ

Επαμεινώνδας Κατσάρας
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Κώστας Μυσίρης

Αυτό ξεκίνησα να γράφω και στο σχόλιο της ΕΕΦ στο Facebook, αλλά το μετάνιωσα για να μην έρθω σε αντιπαράθεση. Προφανεστατα δεν υπάρχει καμία διαβάθμιση. Για να μη σχολιάσω το γεγονός ότι έκριναν τα θέματα ως “καλά διατυπωμένα”.

Θοδωρής Παπασγουρίδης
6 μήνες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Η ΕΕΦ στο τέλος της ανακοίνωσης ζητούσε κάτι.
Μήπως ικανοποιήθηκε αυτή η απαίτηση και “όλα καλά” ;;;;;

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

comment image
comment image
comment image

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Καλησπέρα Διονύση.
Το ερώτημα ζητά να αποδειχθεί ότι κ=125Ν/m , άρα αρκεί να βρεί το Ν που ικανοποιεί τη σχέση για κ=125.
Σκεφτόμουνα κι εγώ να κάνω διερεύνηση σχετική αλλά βολεύτηκα στην παραπάνω σκέψη.
Να είσαι καλά

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Καλησπέρα Παντελή,

Τότε η εκφώνηση έπρεπε να ζητάει:

Να δείξετε ότι μια από τις δυνατές τιμές του k είναι 125N/m, ή το k μπορεί να είναι 125 N/m. 🙂

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Διονύσης Μητρόπουλος
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

Σωστά Διονύση.
Έδεσε το γλυκό
Σ’ ευχαριστώ

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης
6 μήνες πριν

… και βέβαια, θα έπρεπε να συμπληρώνει:

“Για την τιμή k=125N/m, να απάντήσετε στα Δ3, Δ4, Δ5”!

Δημήτρης Αγαλόπουλος
6 μήνες πριν

Έχω μια απορια..Αν δεν δινόταν το σχήμα όπως παλιά..
Οι εκφωνησεις πόσες σελίδες θα ήταν για να περιγράψουν τα τρία νήματα και τους τρεις διακοπτες;
Τότε..γράφαμε με το χέρι τις εκφωνησεις..

Δημήτρης Αγαλόπουλος
6 μήνες πριν

Μήπως το να δίνουμε το σχήμα…ευνοεί τις υπερπαραγωγες…και όχι την εστίαση του μαθητή στην εκφωνηση;
Μήπως αφαιρεί τη φαντασια και δημιουργεί απλά φαντασμαγορικο αποτελεσμα;

Επαμεινώνδας Κατσάρας
6 μήνες πριν

Πάντως είναι απορίας άξιο πως γίνεται να γράφεις τόσα πολλά, να δίνεις κ σχήμα, και πάλι να μην είσαι σαφής.