Ας κρατήσουμε την αναπνοή μας κι ας κλίνουμε με σεβασμό το γόνυ
Κομματικός σχηματισμός θυμήθηκε να βγάλει ανακοίνωση καταγγέλλοντας την κυρία Κεραμέως, η οποία «χωρίς καμία αιτιολογία, καταργεί πλήρως από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όλες τις κοινωνικές επιστήμες και τα καλλιτεχνικά μαθήματα»
Παρακάτω διαβάζουμε:
«η κυβέρνηση θέλει τους μαθητές καλούς πελάτες για τα κάθε είδους ιδιωτικά εκπαιδευτήρια»
Η εν λόγω ανακοίνωση, ρίχνει κεραυνούς κατηγορώντας την κυβέρνηση για ευνοιοκρατία προς τους σχολάρχες των ιδιωτικών σχολείων και για πολιτικές που καταστρέφουν την δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Είναι έτσι; Ναι, είναι
Η ανακοίνωση στηλιτεύει την κατάργηση Κοινωνιολογίας και Καλλιτεχνικών από την δευτεροβάθμια. Κανείς δεν σκέφτηκε, να βγάλει ανακοίνωση για την – επί μακρόν – μεθοδική συρρίκνωση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στην δευτεροβάθμια. Στον αιώνα που ακολουθεί (!) τον 20ό , αυτόν της κατάκτησης των αιθέρων και του διαστήματος, δεν στηλιτεύονται τωρινή και προηγούμενες κυβερνήσεις για το σαδιστικό ροκάνισμα των ωρών διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών σε Α΄και Β΄ Λυκείου. Φαίνονται πως στις Φυσικές Επιστήμες , δεν απαιτείται “άμεση αποκατάσταση των χιλιάδων εκπαιδευτικών που πετιούνται στο δρόμο»
Ίσως είναι πιο πιασάρικο να ασχοληθούμε με την Κοινωνιολογία και τα Καλλιτεχνικά
Καλημέρα Χριστόφορε.
Καλό θα ήταν να αποφεύγεται η καθαρώς κομματική αντιπαράθεση.
Το θέμα μπορεί να είναι σοβαρό, αλλά μπορεί να συζητηθεί αποφεύγοντας την συγκεκριμένη ανακοίνωση ενός κόμματος…
βασικά συμφωνώ με τον Διονύση
προσωπικά θα έγραφα το σχόλιό μου χωρίς κανένα όνομα
θα έγραφα, όμως, την τελευταία πρόταση
που από μόνη της φτάνει
“ολα τα λεφτά” που λέω κι εγώ…
Καλησπέρα Διονύση. Καλώς. Ανασκευάζω.
Καλησπέρα Βαγγέλη. Ο καθείς διαφορετικός και διαφορετικά γράφει. Πιστεύω πως, για την εν λόγω ανακοίνωση (αλλά και για κάθε ανακοίνωση) , έχει σημασία όχι μόνο τι γράφει αλλά και ποιος την υπογράφει…
το λες το “ποιος”, και πολύ ωραία μάλιστα, στην τελευταία σου πρόταση, Χριστόφορε,
αυτήν θα την κρατούσα, ως έχει, έγραψα…
Τώρα δεν το λέω πια Βαγγέλη, διεγράφη. Σέβομαι απολύτως την δεοντολογία του Διονύση και του χώρου που με φιλοξενεί. Δεν μπορώ να κάνω αναφορά στον κομματάρχη και να μην κάνω αναφορά στο κόμμα. Οπότε…
Γεια σας παιδιά.
Να θυμήσω ότι όταν κάποιοι ήμασταν νέοι καθηγητές και κάποιοι μαθητές (Δέσμες) υπήρχε η 4η Δέσμη. Οδηγούσε σε Οικονομικές σχολές αλλά και στην Πληροφορική της ΑΣΟΕΕ.
Έδιναν εξετάσεις σε Έκθεση, Μαθηματικά, Ιστορία και … Κοινωνιολογία!!
Διδάσκονταν Οικονομία αλλά δεν εξετάζονταν σ’ αυτό!!
Μετά το 1993 άλλαξε η κατάσταση και πέρασε στα μη εξεταστέα η Κοινωνιολογία.
Υπήρξαν αντδράσεις. Σεμινάρια για Κοινωνιολόγους ώστε να διδάξουν κάπως Οικονομία. Και πρίν δίδασκαν, όμως με την Οικονομία μη εξεταστέα ποιος έδινε σημασία αν ο διδάσκων αγνοούσε κάποια;
Σήμερα πολλοί τοποθετούνται υπέρ Λατινικών ή υπέρ Κοινωνιολογίας ανάλογα με το αν θέλουν να χαρακτηρισθούν συντηρητικοί ή προοδευτικοί.
Ούτε Λατινικά διδάχτηκα, ούτε Κοινωνιολογία. Δεν γνωρίζω αν το βιβλίο της Κοινωνιολογίας είναι άριστο ή κακογραμμένο κείμενο, παρά το ότι έχω ακούσει και τα δύο.
Δεν γνωρίζω τις θέσεις των κομμάτων για τις Φυσικές Επιστήμες. Ίσως διότι δεν είναι σαφείς. να το πω απλά:
Ποιο κόμμα θα έλεγε ότι χρειάζεται αύξηση ωρών του μαθήματος Α;
Μετά θα έπρεπε να προτείνει ποιο μάθημα θα περικοπεί και να δυσαρεστήσει μερίδα εργαζομένων. Αυτό μην το θεωρούμε μόνο “πολιτικάντικο”. Κάποιων το ψωμί εξαρτάται από τέτοιες μεταθέσεις ωρών.
Η υπόθεση είναι πολύ δύσκολη.
Γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Άλλο να σου πουν ότι για να παντρευτείς τη βασιλοπούλα πρέπει να σκοτώσεις το δράκο και άλλο το να νικήσεις στο τάβλι το βασιλιά.
Εσείς (ως διεκδικητές) της χειρός της ποιον άθλο θα επιλέγατε;
Οι Φυσικές Επιστήμες είναι δύσκολες (δράκος). Ποιο κόμμα θα πρότεινε δράκο αντί για τάβλι;
Καλησπέρα Γιάννη. Και στο τέλος ο “δράκος”, από το κόψε – κόψε κατάντησε κανίς (προφανώς ομιλώ για τις ώρες διδασκαλίας , όχι για την δυσκολία του)
Θέλετε να κάνετε ένα πείραμα;
Όταν σας επισκεφτεί στο σχολείο εκπρόσωπος παράταξης (οιασδήποτε) θέσατε το θέμα της έκτασης των εν Λυκείω Φυσικών Επιστημών, παρουσία όλου του συλλόγου.
Μπορείτε να προβλέψετε την απάντηση;
Μπορείτε να προβλέψετε τις αντιδράσεις των υπολοίπων μελών του συλλόγου;
Όταν το κάνετε, καλέστε με να παραβρεθώ με τα τσιπς μου και να απολαύσω το υπερθέαμα.
Όταν εξηγούσα σε συζητήσεις ότι δεν μπορεί η Φυσική να έχει λιγότερες ώρες από τα Κοινωνιολογίζοντα μαθήματα εισέπραξα ότι “ομιλώ συντεχνιακώς”.
Χριστόφορε δεν μπαίνουν στο Χημικό χωρίς Μαθηματικά;
Δεν μπαίναν στο “Οπτικής και Οπτομετρίας” χωρίς Φυσική Γ.Π. , μέσα από την Θεωρητική, δίνοντας Βιολογία!!
Ήδη έχω προτείνει πείραμα πολύ δυσάρεστο.
Ναι Γιάννη, έτσι είναι.