Βρείτε θέσεις και σχεδιάστε…

Ένα σώμα μάζας 2kg είναι δεμένο στο κάτω άκρο ιδανικού ελατηρίου, σταθεράς k=200N/m και συγκρατείται στην θέση (0), με το ελατήριο στο φυσικό μήκος του. Σε μια στιγμή t0=0, αφήνουμε το σώμα ελεύθερο με αποτέλεσμα να εκτελέσει ΑΑΤ.

i) Γύρω από ποια θέση θα πραγματοποιηθεί η ταλάντωση αυτή; Να σχεδιάστε ένα σχήμα, στο οποίο να φαίνονται η θέση (0) και η θέση ισορροπίας.
Να βρείτε και να σημειώσετε στο σχήμα:

α) την αρχική απομάκρυνση και

β) την αρχική δύναμη επαναφοράς

θεωρώντας την προς τα πάνω κατεύθυνση ως θετική.

ii) Το σώμα, αφού διανύσει διάστημα s1=16cm, την στιγμή t1, περνά από μια θέση (1). Αφού σχεδιάστε ένα δεύτερο σχήμα στο οποίο να εμφανίζονται η θέση ισορροπίας, η αρχική θέση και η θέση (1), να βρείτε ξανά απομάκρυνση και δύναμη επαναφοράς, για την θέση αυτή.

iii) Την στιγμή t2=π/6 s το σώμα περνά από μια άλλη θέση (2). Ποιες θα είναι τώρα οι απαντήσεις σας στο προηγούμενο ερώτημα;

Δίνεται g=10m/s2.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Βρείτε θέσεις και σχεδιάστε…
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13  Βρείτε θέσεις και σχεδιάστε…

 

(Visited 532 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
5 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παρμενίων Μανδραβέλης

Διονύση καλημέρα.
Ένα θεμα self-test ,το περνάει ο μαθητής; Συνεχίζει τη μελέτη των ταλαντώσεων,
Κόβεται ; Τα πιάνει όλα από την αρχή .
Έχω διαπιστώσει ότι περισσότερο δυσκολεύει τα παιδιά η” μετάφραση “τη;ς παραμόρφωσης του ελατηρίου η της μετατόπισης του σώματος σε απομακρυνση.
Ένα υπόδειγμα για μένα Διονύση ,για την σύνταξη ανάλογων θεμάτων κάθε φορά που αλλάζω ενότητα σαφή διδασκαλία της φυσικής.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση, καλημέρα στην παρέα του “υλικού” και καλή Κυριακή.
Σ’ ευχαριστώ θερμά για την αφιέρωση της άσκησης Διονύση. Μεστή , στιβαρή και απλή και για ένα αρχικό περπάτημα και για βάδην και για τρέξιμο. Η άσκηση, όπως όλες οι ασκήσεις σου, βρήκε απόλυτα τον στόχο της.

Να είσαι καλά Διονύση.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Διονύση.
Απαιτείται αυτό που είπες: επαναπροσδιορισμός της διδασκαλίας μας για να μπορέσουν να προχωρήσουν και οι μέσοι μαθητές. Κι επίσης , διαρκής υπόμνηση όλων των μικρών βημάτων που χρειάζεται για να έρχονται πιο κοντά στον στόχο τους μέρα με τη μέρα:
υπογράμμιση σημαντικών λέξεων στις εκφωνήσεις, σχήμα (κατευθείαν) και “επίθεση” στην άσκηση: ο μαθητής πρέπει να σκέπτεται γραπτώς και το προϊόν της σκέψης του να το βλέπει γραμμένο στο χαρτί με τα δικά του γράμματα, ώστε να αποφασίζει τι είναι χρήσιμο και τι άχρηστο τι είναι σωστό και τι λάθος. Να του υπενθυμίζουμε κάθε μέρα πως είναι στρατηγικό λάθος (όχι μόνο για την επίλυση ασκήσεων αλλά και την κατανόηση της φυσικής) , “η συζήτηση με τον τοίχο ή με τον αέρα” που βλέπω όλο και πιο συχνά να κάνουν τα παιδιά τα τελευταία χρόνια. Γράψιμο. Τα παιδιά …λες και ντρέπονται να γράφουν πια…Πρέπει να κάνουν αυτό που λέει ο Γιάννης (Κυριακόπουλος) χαρακτηριστικά: “με ρωτάνε πως με λένε και παίρνω χαρτί και μολύβι και γράφω…”