Σειρά διδασκαλίας Φυσικής Α΄Λυκ.

Μέχρι τώρα στην φυσική Α λυκείου η σειρά ήταν:
α) Κινηματική, Β) Δυναμική ,….
Στο προγραμμα σπουδών του 2015 που δεν εφαρμόστηκε η σειρά ήταν αντίστροφα:
Α) Δυναμική , Β) κινηματική ,….

Δείτε το ΦΕΚ εδώ.
Ποιο θα ήταν σωστότερο παιδαγωγικά ;
Χρονικά μάλλον βολεύει ο δεύτερος τρόπος για ποιο ολοκληρωμένες ασκήσεις ακόμα και από το πρώτο τετράμηνο.

(Visited 1,090 times, 3 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βασίλειος Μπάφας
15 ημέρες πριν

Καλησπέρα Ιωάννη.
Θα καταθέσω την άποψή μου η οποία είναι απλά μια ταπεινή γνώμη.
Το ερώτημα που θέτεις, στον αθλητισμό έχει ως εξής: τι είναι καλύτερο για να γυμναστώ, να κάνω το άθλημά μου ή να χτίσω πρώτα μια καλή αντοχή με τρέξιμο, δύναμη με βάρη… και να κάνω μετά το άθλημα;
Στη μουσική ως εξής: να αρχίσω να μαθαίνω τραγούδια και όπου πάει ή να μάθω σωστά την τεχνική του μουσικού οργάνου, ρυθμό, νότες… και θα μάθω εύκολα πολλά τραγούδια;
Η θέση μου είναι το δεύτερο και στα δύο.
Σίγουρα στην ιστορία υπήρξαν προσωπικότητες που ανέτρεψαν καταστάσεις και δεδομένα.
Σαν γραμμή εκπαίδευσης όμως πιστεύω πρέπει να ακολουθείται το δεύτερο.
Γι αυτό πιστεύω ότι η σωστή σειρά είναι κινηματική, που έχει ασκήσεις που γυμνάζουν το μυαλό, καλλιεργούν τρόπο σκέψης, είναι πιο δομημένες, έχουν περισσότερη λογική επεξεργασία και μετά δυναμική.
Αν το μυαλό γυμναστεί σωστά θα έχει τα θεμέλια να αντιμετωπίζει ό,τι χρειαστεί.
Γι αυτό και είμαι και υπέρ της Ευκλείδιας γεωμετρίας και ας τη θεωρούν πολλοί ”άχρηστη”.

Καλό σου βράδυ!

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
15 ημέρες πριν

Καλημέρα Ιωάννη, Καλή Κυριακή σε όλους.
Το πρόγραμμα σπουδών του 2015, νομίζω μπαίνει οσονούπω σε εφαρμογή.
Άρα το ερώτημα δεν έχει …ιστορική αξία μόνο.
Επί της ουσίας τώρα, το βιβλίο του Μάζη που κάποτε διδασκόταν, είχε πρώτα τη στατική και μετά την κίνηση.
Βέβαια από τότε έχουν περάσει… αιώνες και όλοι έχουμε συνηθίσει την σημερινή σειρά η οποία έχει μια ουσιαστική αξία.
Πρώτα μελετάς την κίνηση, η οποία μπορεί να αναφέρεται ακόμη και σε μη υλικό σημείο (πρόσφατα έδωσα ένα παλιά αρχείο, που …τιμά την κινηματική), πρώτα ορίζεις την επιτάχυνση και μετά την δύναμη, μέσω της εξίσωσης F=ma…
Και τότε γιατί φαίνεται να προκρίνεται η αντίστροφη πορεία;
Νομίζω η επιλογή έχει άλλους στόχους.
Η κινηματική θεωρείται δύσκολη και την καθιστά ακόμη πιο δύσκολη η τάση που έχει επικρατήσει εδώ και αρκετά χρόνια να της αφιερώνεται πολύς χρόνος, με δύσκολες και προχωρημένες ασκήσεις.
Η διδασκαλία της κινηματικής μέχρι τα Χριστούγεννα είναι αρνητική εξέλιξη, η οποία έχει και μια άλλη παράμετρο.
Απομακρύνει πολλούς μαθητές από το μάθημα, αφού νιώθουν να μην μπορούν…
Νομίζω αυτές τις παρενέργειες έρχεται να “θεραπεύσει” , η προτεινόμενη αλλαγή.

Τελευταία διόρθωση15 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Άγγελος Μακρής
15 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

κ. Διονύση γνωρίζετε από πότε μπαίνει σε εφαρμογή;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
15 ημέρες πριν

Καλησπέρα Άγγελε.
Όχι δεν το γνωρίζω, απλά το αναφέρω με βάση επαναλαμβανόμενες δηλώσεις υπευθύνων που λένε ότι θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα σπουδών του 2015…

Άγγελος Μακρής
14 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Ευχαριστώ πολύ!

Βαγγέλης Κουντούρης
14 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Σαρρής Ιωάννης

ευχαριστούμε Γιάννη, οι παλιοί, παντως, το έχουμε, όχι ηλεκτρονικά βέβαια…

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
14 ημέρες πριν

Καλημέρα Βαγγέλη.
Δεν πήρα κάτι, οπότε στείλε μου στο μέιλ:
dmargaris@gmail.com

Ανδρέας Βαλαδάκης
9 ημέρες πριν

Νομίζω ότι πρέπει να διευκρινιστεί ότι στο Πρόγραμμα Σπουδών του 2015 η σειρά είναι: Δυνάμεις (χωρίς νόμους Νεύτωνα), Κινηματική, Νόμοι Νεύτωνα κλπ.