Επιστήμη & Μουσική

Science & Music

2500 χιλιάδες χρόνια πριν, ο Πλάτωνας αναφέρθηκε στην μουσική λέγοντας ότι “Η μουσική και ο ρυθμός βρίσκουν τον δρόμο τους στα μυστικά μονοπάτια της ψυχής”. Το 2001, ο Amit Goswami, γράφει το εκπλητικό βιβλίο “Η φυσικής της ψυχής – Physics of the soul’. Για όποιον έχει ασχοληθεί με τις επιστήμες – την φυσική και τα μαθηματικά – αντιλαμβάνεται την ψυχαγωγία (άγω την ψυχή – οδηγώ/καλλιεργώ την ψυχή) και την ικανοποίηση που προσδίδει η ανακάλυψη της γνώσης ή η λύση ενός προβλήματος. Ο Richard Feynman μάλιστα, έχει γράψει το υπέροχο βιβλίο “The pleasure of finding things out”, στο οποίο περιγράφεται το πόσο δημιουργικός μπορεί να γίνει κάποιος που δεν περιορίζεται στο “δεν ξέρω” αλλά ψάχνει την απάντηση σε κάθε ερώτημα.

Για εμένα κάτι παρόμοιο είναι και η μουσική. Μια αδιάκοπη αναζήτηση ρυθμών, στίχων, καλλιέργειας του πνεύματος – μια συνεχής αναζήτηση της ομορφιάς. Ενώνοντας νότες φτιάχνεις μουσική, όπως ενώνοντας πληροφορίες και φυσικούς νόμους περιγράφεις τον κόσμο. Άλλωστε, τόσο η μουσική όσο και η επιστήμη ενώνουν ανθρώπους κάθε χρώματος, φύλου, εθνικότητας, ρίχνοντας τα τείχη του αναχρονιστικού και απεχθούς ρατσισμού.

Η αγάπη μου για τις δύο αυτές πτυχές της ανθρώπινης δημιουργικότητας, με ώθησε στο να δημιουργήσω το Science & Music (εδώ). Ένας ιστότοπος στον οποίο συνδυάζω τον πανέμορφο κόσμο της μουσικής με την μαγεία της επιστήμης. Θα περιέχει άρθρα και εργασίες ανώτερης φυσικής/μαθηματικών (αρκετές δικές μου), άρθα καθημερινής επιστήμης, και συνεχείς αναρτήσεις μουσικής. Πιστεύω ότι στην διάρκεια των επόμενων μηνών θα βρείτε ενδιαφέροντα πράγματα, ειδικά όσοι είναι λάτρεις της μουσικής αλλά και όσοι είναι λάτρεις των επιστημών (όλοι στον υπέροχο χώρο του Υλικονέτ).

Ο ιστότοπος : www.science-and-music.blogspot.gr