Δύο ομόκεντροι κυκλικοί αγωγοί

Στο σχήμα βλέπετε δύο ομόκεντρους οριζόντιους κυκλικούς αγωγούς με ακτίνες r1 και r2=2r1, οι οποίοι έχουν δύο εγκοπές στις οποίες συνδέεται πηγή ΗΕΔ Ε, με το διακόπτη δ κλειστό. Οι κυκλικοί αγωγοί είναι κατασκευασμένοι από το ίδιο υλικό και έχουν ίδιο πάχος, ενώ τα σύρματα σύνδεσης με την πηγή, έχουν αμελητέα αντίσταση.

Η ένταση του μαγνητικού πεδίου στο κοινό κέντρο Ο των δύο αγωγών, η οποία οφείλεται στον μικρό κυκλικό αγωγό, έχει μέτρο Β1=8∙10-4Τ

  1. Να σχεδιάσετε την ένταση Β1 στο σχήμα. Η ένταση αυτή είναι οριζόντια, κατακόρυφη ή κάποιας άλλης διεύθυνσης;
  2. Να συγκρίνετε τις αντιστάσεις που παρουσιάζουν οι δυο κυκλικοί αγωγοί.
  3. Να υπολογίσετε την ένταση του σύνθετου μαγνητικού πεδίου στο σημείο Ο, που οφείλεται και στους δύο κυκλικούς αγωγούς.
  4. Ανοίγουμε τον διακόπτη δ και μετράμε την ένταση του μαγνητικού πεδίου στο κέντρο Ο, βρίσκοντάς την ίση με 2,2∙10-4Τ. Να εξετάσετε αν η πηγή έχει ή όχι εσωτερική αντίσταση.

Απάντηση.

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Δύο ομόκεντροι κυκλικοί αγωγοί
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Δύο ομόκεντροι κυκλικοί αγωγοί

(Visited 650 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ξενοφών Στεργιάδης
1 μήνας πριν

Καλημέρα, ωραίο θέμα κυρίως για τη διερεύνηση της ύπαρξης ή μη εσωτερικής αντίστασης στην πηγή και το γεγονός ότι το “επιπλέον ρεύμα”, όταν ο διακόπτης είναι κλειστός, “πηγαίνει” στον αντιστάτη R1 ,ενώ το ρεύμα στον αντιστάτη R2 διατηρείται σταθερό , ελλείψει εσωτερικής αντίστασης.
Να είσαι καλά Διονύση.

Ξενοφών Στεργιάδης
1 μήνας πριν

Καλό μεσημέρι, και να μην ήθελα να καταλάβω δεν θα μπορούσα γιατί η εμπειρία των θερινών μαθημάτων έδειξε ότι παρά την αναλυτική(διαδικτυακή) παρουσίαση του δυναμικού ηλεκτρισμού, για το μεγαλύτερο μέρος του ακροατηρίου αποτελεί “tabula rasa”.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Και μόνο η “ενεργοποίηση” του Ξενοφώντα με το σχόλιό του, δείχνει
τη διδακτική αξία της ανάρτησης.
Στο μυαλό του μέσου μαθητή, υπάρχει το μοντέλο “περισσότεροι αντιστάτες
μεγαλύτερη ολική αντίσταση”…. Δύσκολα αλλάζει….
Πολύ δε περισσότερο όταν το αποτέλεσμα της αύξησης της ολικής αντίστασης
λόγω ελάττωσης του αριθμού των αντιστατών, προκύπτει έμμεσα από την
ελάττωση του ρεύματος που διαρρέει την πηγή, η οποία οδηγεί σε αύξηση
της πολικής τάσης….
Διονύση, μια φορά δάσκαλος, πάντα δάσκαλος…. το αποδεικνύεις διαρκώς…
Εδώ δε, απόλυτα νομότυπα, αφού χρησιμοποιείς μόνο δύο αντιστάτες..

Ξενοφώντα, η εμπειρία έχει δείξει, πως ο δυναμικός ηλεκτρισμός και στη
δια ζώσης διδασκαλία μέχρι το 2019, δεν τύχαινε της προσοχής των μαθητών,
αφού μέχρι τότε δεν αποτελούσε προαπαιτούμενη γνώση για τη Γ’ Λυκείου…
Τελικά δεν “εκδικείται” μόνο η φύση… αλλά και ο …..ηλεκτρισμός
Καλές διακοπές τον καυτό μήνα Αύγουστο

Ξενοφών Στεργιάδης
1 μήνας πριν

Καλό απόγευμα,Θοδωρή αποδεικνύεται ότι η έλλειψη εξεταστικής υποχρέωσης (ανεξάρτητα από τις ιδιαίτερες συνθήκες λόγω πανδημίας) στη Φυσική της Γενικής Παιδείας της Β Λυκείου αποτυπώνεται χαρακτηριστικά κατά τη διδασκαλία του Ηλεκτρομαγνητισμού.
Καλή νέα αρχή. Θα λείψεις από το εκπαιδευτικό “γίγνεσθαι” της περιοχής. Έτσι είναι, “οι μεταγραφές” γίνονται πάντα από το “φτωχό Νότο” προς τον “πλούσιο Βορρά”. Εμείς θα συνεχίσουμε να διδάσκουμε τους “μη προνομιούχους”.:-)

Ξενοφών Στεργιάδης
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Μυστικό κάτι που δημοσιεύεται από το αρμόδιο υπουργείο; 🙂

Ξενοφών Στεργιάδης
1 μήνας πριν

Μάλλον βιάστηκα να χαρακτηρίσω την υποψηφιότητα ως “μεταγραφή”.Καλομελέτα και έρχεται.Ελπίζω να μην θεωρηθώ ως “insight informer”.:-)

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Προς το παρών Ξενοφώντα είναι υποψηφιότητα…
Ακόμα υπάρχει δρόμος… και δεύτερες σκέψεις στο μυαλό…
Προφανώς και δεν σε θεωρούμε “insight informer”, μας εντυπωσιάζεις
όμως με την ταχύτητα της πληροφόρησης…..

Ξενοφών Στεργιάδης
1 μήνας πριν

Θοδωρή εύχομαι να πραγματοποιηθεί ότι επιθυμείς.
Καλό μήνα και καλή ξεκούραση.