Subscribe
Ειδοποίηση για
25 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλημέρα, καλό μήνα σε όλους.

Ευχαριστούμε για την υπενθύμιση

Τα θέματα και οι λύσεις τους συνολικά

Σπύρος Τερλεμές
1 μήνας πριν

Καλημέρα,

Εξαιρετικά τα θέματα όπως κάθε χρόνο.

Η λιγότερο αξιοκρατική χώρα του πλανήτη (με τάσεις αυτοκαταστροφής), με το πιο άδικο σύστημα και την πλέον μεροληπτική στάση απέναντι σε ικανούς ανθρώπους, για ακόμα μια φορά έγινε διεθνώς ρεζίλι.

Δεν ήταν βέβαια καμιά έκπληξη. Απολύτως αναμενόμενο με τον φετινό διαγωνισμό (3 θέματα επιπέδου πανελληνίων και κάτω, ενδοσχολικά, ανάμεσα σε χιλιάδες μαθητές).

Αν έγραψαν 50 μαθητές άριστα (το πιο πιθανό με αυτά τα θέματα), πως επιλέχτηκαν οι 5 καλύτεροι ?

Αυτή λοιπόν η “δίκαια” επιλογή μαθητών, έγραψε ιστορία. Η Ελλάδα, είναι η τελευταία χώρα στον πλανήτη στην φετινή ολυμπιάδα (η κατάταξη εδώ). Κάτω από την εμπόλεμη Σύρια, την Κύπρο, την Βολιβία, το Ελ Σαλβαδόρ, την Μογγολία, το Μακάο κτλ. Απολύτως τελευταίοι. Μπράβο!!!

Από προσωπικές εμπειρίες ως μαθητής (και σε αυτόν τον διαγωνισμό που έγραψα άριστα και δεν επιλέχτηκα..), λυπάμαι πάρα πολύ που αυτή η τραγικά μεροληπτική στάση επικρατεί στην εκπαίδευση και καταστρέφει όνειρα και στόχους.

Μακάρι να ήταν όμως μόνο στην εκπαίδευση. Την ίδια αδικία και ντροπή έχω νιώσει και ως αθλητής (πρωταθλητής τέννις). Την ίδια αδικία νιώθουν και όλοι οι αθλητές που δεν έχουν μέσο. Την ίδια αδικία νιώθει και ο Ιακωβίδης. Όποιος δεν έχει δει το λυπηρό βίντεο ας το δει εδώ.

Το ίδιο συμβαίνει και σε κάθε διαφορετικό τομέα. Αν θέλει κάποιος μπορεί να διαβάσει την ιστορία του Νανόπουλου και της απόρριψης του για καθηγητή πανεπιστημίου στο ΕΚΠΑ. Απέρριψε ποιος, ποιον ? Απέρριψαν οι με μέσο καθηγητές των ετοιμόρροπων ελληνικών πανεπιστημίων, τον 2 φορές προτεινόμενο για Νόμπελ, Δημήτρη Νανόπουλο. Τα λόγια του:

“Ίσως δεν είμαι τόσο καλός για να εκλεγώ στο Φυσικό Τμήμα του Πανεπιστημίου
Αθηνών. Τα επόμενα χρόνια θα καταβάλω όλες τις προσπάθειές μου για να
κατορθώσω να τους πείσω”

Πως οι υπεύθυνοι μπορούν και κοιμούνται τα βράδια γνωρίζοντας ότι καταστρέφουν όνειρα? Πως κοιμούνται τα βράδια γνωρίζοντας ότι προδίδουν την πατρίδα τους και όλες τις αξίες και τις αρχές που καθιέρωσαν οι πρόγονοι τους ?

Μιλάμε για εθνική ντροπή! Δυστυχώς δεν αλλάζει…όποιος έχει μια θέση νομίζει ότι μπορεί να καταστρέψει τον ικανό. Το κάνει. Ντρέπομαι εγώ γι αυτούς. Γι αυτό θα είμαστε πάντα τελευταίοι σαν χώρα (κάθε επιτυχία Έλληνα είναι μεμονωμένη επιτυχία δικής του προσπάθειας και όχι της Ελλάδας).

Θοδωρής Παπασγουρίδης
Απάντηση σε  Σπύρος Τερλεμές

Σπύρο η τοποθέτηση σου είναι ιδιαίτερα σκληρή, κυρίως όμως προσβλητική,
απέναντι στα παιδιά που επιλέχθηκαν και συμμετείχαν στην Ολυμπιάδα,
όλοι μαθητές από δημόσια σχολεία
Δεν γνωρίζω πρόσωπα και πράγματα για να τοποθετηθώ συγκεκριμένα.
Όταν όμως οι κατηγορίες είναι τόσο βαριές

” Αν έγραψαν 50 μαθητές άριστα (το πιο πιθανό με αυτά τα θέματα), πως επιλέχτηκαν οι 5 καλύτεροι ?
Αυτή λοιπόν η “δίκαια” επιλογή μαθητών, έγραψε ιστορία. Η Ελλάδα, είναι η τελευταία χώρα στον πλανήτη στην φετινή ολυμπιάδα (η κατάταξη εδώ). Κάτω από την εμπόλεμη Σύρια, την Κύπρο, την Βολιβία, το Ελ Σαλβαδόρ, την Μογγολία, το Μακάο κτλ. Απολύτως τελευταίοι. Μπράβο!!!
Από προσωπικές εμπειρίες ως μαθητής (και σε αυτόν τον διαγωνισμό που έγραψα άριστα και δεν επιλέχτηκα..), λυπάμαι πάρα πολύ που αυτή η τραγικά μεροληπτική στάση επικρατεί στην εκπαίδευση και καταστρέφει όνειρα και στόχους….”

θα πρέπει να υπάρχουν αποδείξεις…..ως προς το γεγονός που αναφέρεις,
δηλαδή ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές επιλέχθηκαν μεροληπτικά,
πράγμα για το οποίο είμαι βέβαιος πως δεν έγινε και είμαι βέβαιος
γιατί κάτι τέτοιο αποδεικνύεται από τα παρελθόντα έτη (άσχετα με το τελικό αποτέλεσμα κατάταξης) που για κάποιο από αυτά μπορώ να έχω και προσωπική γνώμη ….

Υπάρχουν και άλλοι τρόποι διαμαρτυρίας όταν αισθανόμαστε αδικημένοι…
Ο συγκεκριμένος είναι κραυγαλέα λανθασμένος
Θα σου πρότεινα μια δεύτερη πιο προσεκτική διατύπωση της διαμαρτυρίας σου

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Σπύρος Τερλεμές

Αυτή λοιπόν η “δίκαια” επιλογή μαθητών, έγραψε ιστορία. Η Ελλάδα, είναι η τελευταία χώρα στον πλανήτη στην φετινή ολυμπιάδα (η κατάταξη εδώ). Κάτω από την εμπόλεμη Σύρια, την Κύπρο, την Βολιβία, το Ελ Σαλβαδόρ, την Μογγολία, το Μακάο κτλ. Απολύτως τελευταίοι. Μπράβο!!!”
Καλό μεσημέρι Σπύρο.
Ο πίνακας δείχνει όλη την θλιβερή πραγματικότητα…

Θοδωρής Βαχλιώτης
1 μήνας πριν

Καλησπέρα. Κε Τερλεμέ η επιλογή των μαθητών δεν γίνεται με βάση τη βαθμολογία τους; Αν ένας γράψει 99 και ο άλλος 98,5 δεν υπερτερεί αυτός που έγραψε 99; Υπάρχει κάποιο άλλο, “αδιαφανές” κριτήριο επιλογής; Αν ναι, θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να το ακούσουμε. Επίσης θα ήθελα, αν έχετε τη διάθεση και θέλετε, να μας πείτε ποια ήταν η αδικία που βιώσατε ως πρωταθλητής του τένις. Όλα αυτά έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα παιδιά που προσπαθούν για κάτι που θέλουν πολύ…

Σπύρος Τερλεμές
1 μήνας πριν

Καλησπέρα κ. Διονύση, κ. Παπασγουρίδη και κ. Βαχλιώτη.

Το θέμα που έθιξα είναι πολύ πιο βαθύ από προσωπικές εμπειρίες, από διαγωνισμούς κτλ. Είναι γενικότερο θέμα έλλειψης αξιοκρατίας.

Ο φετινός διαγωνισμός της Εταιρείας Φυσικής ήταν τέτοιος που μπορούσε κάποιος εύκολα να γράψει 100/100. Όχι 99, αλλά 100! Οπότε προφανώς και ήταν άδικος γιατί άμα γράψανε 50 παιδιά 100, ποιον θα επιλέξουν ;

Δεν προσέβαλα κανέναν μαθητή που επιλέχτηκε. Προσέβαλα τον θεσμό της επιλογής και η άποψη μου είναι αμετάκλητη.

Οσον αφορά κ. Βαχλιωτη την προσωπική μου πορεία στον αθλητισμό και το τι αδικίες υφίσταται αθλητής επαρχίας και μη επώνυμος, είναι γνωστά. Δεν πρόκειται να καταθέσω εμπειριες μου γιατί το θέμα δεν είναι προσωπικό. Δυστυχώς οποίος δεν έχει περάσει απο τον χώρο του αθλητισμού δεν καταλαβαίνει το ποσό έντονη είναι αναξιοκρατία και εκεί.

Τέλος κ. Παπασγουρίδη, το σχόλιο μου δεν είναι διαμαρτυρία. Είναι αποτύπωση των πραγμάτων όπως είναι. Δεν μπορεί να συνεχιστεί η ισοπέδωση κάθε θεσμού δικαιοσύνης και συνείδησης, ποσό μάλλον η συνεχής αποθράσυνση των ικανών ανθρώπων.

Οσοι κατάφεραν κάτι αντάξιο των δυνατοτήτων τους, έφυγαν από την Ελλάδα. Όχι γιατί ήθελαν, αλλά αντί για βοήθεια από την χώρα τους, βρήκαν μόνο εμπόδια. Και αναφέρω ξανά το παράδειγμα του Ιακωβίδη. Γίναμε διεθνής περίγελος. Είναι δυνατόν αθλητής της εθνικής ομάδας να μην έχει στην διάθεση του τις ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ εγκαταστάσεις και βοήθειες ; Ποσό μπορεί να κοστίσει σε ένα κράτος να παρέχει αυτά που χρειάζονται ;

Θοδωρής Βαχλιώτης
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Σπύρος Τερλεμές

Πάντως Σπύρο (επίτρεψέ μου τον ενικό) εάν υπάρχουν θέματα αναξιοκρατίας και αδιαφάνειας, αν θέλουμε να γίνει κάτι, θα πρέπει να τα καταγγέλουμε. Φυσικά προσκομίζοντας και τα απαραίτητα στοιχεία. Αν αυτός που θίγεται δεν κάνει κάτι δεν πρόκειται να γίνει γενικότερα κάτι. Δεν λέω ότι είναι εύκολο, αλλά… Όσον αφορά τώρα το διαγωνισμό φυσικής, καταρχάς υποθέτω δεν έχεις στοιχεία για το πόσοι αρίστευσαν. Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι έγραψαν πολλά παιδιά 100, μπορεί να έγινε επιλογή με ανοιχτή για τους ενδιαφερόμενους κλήρωση. Αυτό θεωρώ δεν συνιστά αδιαφάνεια ή μη αξιοκρατική διαδικασία.

Μάριος Πετράκης
1 μήνας πριν

Καλησπέρα σε όλους εδώ! Είδα τα σχόλια στη σημερινή ανάρτηση και αυτό με έφερε να εγγραφώ στο blog (που θα έκανα ούτως ή άλλως κάποια στιγμή) για να μπορέσω να δώσω κάποια απάντηση.

Απαντώ και συμβάλλω λοιπόν σε όσα προειπώθηκαν ως ένας από τους μαθητές που συμμετείχαν στην εν λόγω Ολυμπιάδα Φυσικής. Όπως αναφέρθηκε τα παιδιά που επιλεγήκαμε δεν είχαμε κάποιο “μέσο” αλλά ήμασταν όλα από δημόσια σχολεία, από Αθήνα, Οινόφυτα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα και εγώ από ένα χωριό έξω από τα περίχωρα της Θεσσαλονίκης. Όλοι άριστοι μαθητές που γράψαμε άνω των 19.000 μορίων. Κανείς μας δεν ωθήθηκε να συμμετάσχει, αλλά από προσωπικό μας ενδιαφέρον, συχνά όταν οι καθηγητές του σχολείου δεν ήταν καν ενημερωμένοι για την διεξαγωγή του διαγωνισμού της ΕΕΦΕΕ. Ήταν μια προσπάθεια από αγάπη για το αντικείμενο και η επιλογή για την Ολυμπιάδα μια ευχάριστη έκπληξη.

Όσον αφορά το θέμα της απόδοσης της χώρας μας, θα σας πω ότι εγώ τουλάχιστον θα ήθελα απίστευτα να είχα γράψει καλύτερα. Εδώ όμως υπεισέρχεται το θέμα της προετοιμασίας και της υποστήριξης. Πρώτον, μόνον φέτος μπορώ να πω ότι γίνεται πραγματικά εντατική δουλειά με μαθητές χάριν στην πίεση των Πανελλαδικών-τις υπόλοιπες χρονιές δεν υπάρχει βλέπετε η ίδια ανησυχία ούτε για την κάλυψη όλης της ύλης, πόσο μάλλον εμβάθυνση σε αυτήν. Και δεν θα κατηγορήσω τόσο τους καθηγητές ως ανεπαρκείς γιατί και αυτοί που ενδιαφέρονται τελικά συναντούν τον υψωμένο τοίχο της αδιαφορίας της πλειοψηφίας. Δεύτερον, δεν υπήρχε στοχευμένη προετοιμασία για την Ολυμπιάδα. Άμεσα είχα συνειδητοποιήσει πόσο ευρύτερη ήταν η “ύλη” της Ολυμπιάδας και πόσο διαφορετική η φιλοσοφία της από το πνεύμα της ελληνικής εκπαίδευσης. Και φυσικά η έλλειψη πειραματικής εξάσκησης, που είναι το μόνιμο παράπονο των πανεπιστημιακών που ασχολούνται με το θέμα. Η επαφή με πειράματα, από την δική μου εμπειρία τουλάχιστον, ήταν ελάχιστη στο σχολείο και περιοριζόταν σε επιδείξεις παρά πρακτική εξάσκηση. Μπορεί να πείτε τώρα ότι ήμουν για αυτό ακατάλληλος, αλλά μετά τι; Εγώ δεν έτυχε να έχω κάποιον να με βοηθήσει στο κάτι παραπάνω. Οι καθηγητές μας προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο με ότι έχουν διαθέσιμο. Δηλαδή θα καταφύγουμε στα ιδιωτικά σχολεία που έχουν τους πόρους και προωθούν τους μαθητές τους, και θα τους παραχωρήσουμε τα πάντα; Και μετά πού η αξιοκρατία αν προαπαιτούμενο είναι τα χρήματα;

Ήμασταν άγνωστοι με ολόκληρα κεφάλαια όπως τα κύματα, η οπτική, η κβαντομηχανική και η σχετικότητα και παρότι από δικό μας ενδιαφέρον είχαμε κατανόηση των γενικών εννοιών, πόσο θα μπορούσαμε να εξοικειωθούμε μέσα σε 10 ημερών μαθήματα, έστω και εντατικών. Σε αυτόν τον χρόνο μάθαμε έως ένα σημείο, επαρκή ίσως για το σχολείο αλλά όχι και για την ολυμπιάδα. Θέλω να φέρετε στον νου την εφετινή κατάσταση με τον κορωνοϊό, τις συνθήκες που επικρατούσαν στα σχολεία. Που ήταν άλλωστε και αιτία της φετινής καθυστερημένης χρονικά διεξαγωγής του διαγωνισμού και δυσκολιών στην οργάνωση. Θέλω ακόμη να σκεφθείτε ότι τα ολοκληρώματα δεν βρίσκονταν μέσα στην ύλη φέτος και από τα παιδιά ο καθένας μας είχε μάθει από μόνος του επιπλέον μαθηματικά, από ενδιαφέρον και περιέργεια. Τέτοια ήταν η σκέψη μας: Εμείς θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε στον χρόνο που έχουμε και στα αποτελέσματα έλεγχο δεν έχουμε.

Σε δύο εβδομάδες δεχθήκαμε μαθήματα από πολλούς καθηγητές, του ΕΚΠΑ και μερικούς του ΕΜΠ. Εθελοντές ήταν οι άνθρωποι και ο καθένας έκανε την προσπάθεια του. Μπορεί να μην είχαν όλοι την ίδια μεταδοτικότητα ή συναίσθηση των ατόμων στα οποία δίδασκαν και το επίπεδο των κεκτημένων γνώσεών τους, αλλά και αυτοί ό,τι μπορούσαν έκαναν και τους είμαι ευγνώμων για όσα προσέφεραν.

Υπήρχαν δυσκολίες. Τα θεωρητικά μαθήματα έγιναν αναγκαστικά διαδικτυακά λόγω αδυναμίας φιλοξένησης των μελών της ομάδας για τόσες μέρες στην Αθήνα. Τα πειραματικά έγιναν σύντομα και από κοντά μέσα σε έναν αγώνα χρόνου για να δούμε όσα περισσότερα μπορούμε και πάλι ήταν λίγο πολύ τα βασικά (και εν τέλει η πειραματική εξέταση ήταν αναπάντεχα διαφορετική).

Δεν ήταν πολλοί οι καθηγητές που οργάνωναν την όλη διαδικασία. Έκαναν τεράστιες προσπάθειες, και ενώ δεν υπήρχε ιδιαίτερη υποστήριξη από το κράτος, ούτε καν στο οικονομικό κομμάτι.

Άλλες χώρες προετοιμάζουν τις ομάδες τους από καιρό, σε περισσότερες φάσεις, ενώ το κράτος τους υποστηρίζει τις διοργανώσεις γιατί πραγματικά φέρνουν αναγνώριση και περηφάνεια στη χώρα. Εδώ υπάρχει έλλειψη οργάνωσης, διάσπαση, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει συντονισμένη προσπάθεια, συνεργασία όλων των τμημάτων Φυσικής και διεργασίες μέσα στα σχολεία από νωρίτερα στο Λύκειο.

Συγχωρέστε με για το μέγεθος του κειμένου, αλλά ήθελα να μοιραστώ ορισμένα πράγματα από την εμπειρία μου με μια φιλική διάθεση. Δεν θέλω να προσβληθεί και να υποτιμηθεί κανείς, και κανένα άλλο μέλος από τα παιδιά της ομάδας χωρίς αιτία.

Τίνα Νάντσου
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Μάριος Πετράκης

Συγχαρητήρια κ. Πετράκη για την επιτυχία σας στην Ολυμπιάδα Φυσικής. Μας κάνετε υπερήφανους. Υπο αντίξοες συνθήκες τιμήσατε την χώρα μας και τους δασκάλους σας.
Με όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Μάριος Πετράκης

Καλησπέρα Μάριε.
Καλώς ήρθες στο δίκτυό μας.
Εύχομαι να συνεχίσεις να εκπέμπεις τη γνώση και την ευγένεια, που δείχνει το παραπάνω σχόλιό σου…

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Διονύσης Μάργαρης
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Μάριε, εσύ και τα υπόλοιπα παιδιά της ελληνικής ομάδας, να αισθάνεστε
περήφανοι γι αυτό που καταφέρατε … Ήταν σπουδαίο στις συνθήκες που
προετοιμαστήκατε και διαγωνιστήκατε….
Εμείς, ως δάσκαλοι φυσικής, αισθανόμαστε περήφανοι, για όλους εσάς
που έχετε αυτή την εσωτερική ανάγκη και αγάπη για τη φυσική….
Μετά από μια εξαντλητική χρονιά και τη ψυχοφθόρα δοκιμασία των πανελλαδικών,
αντί να πάτε διακοπές, συνεχίσατε έναν πολύ πιο δύσκολο αγώνα από
τις πανελλαδικές…στις συνθήκες που περιγράφεις και μπορώ να επιβεβαιώσω…
Προσωπικά, αισθάνομαι θαυμασμό για 18χρονα παιδιά, που τολμούν
να βρεθούν σε τέτοιους διαγωνισμούς….
Είναι πολύ πιο εύκολο, να φτιάξεις θέματα, με την ησυχία σου
και με την ασφάλεια που δίνει η συνεργασία με συναδέλφους,
τα οποία θα προτείνεις για έναν διαγωνισμό, από το να βρεθείς μόνος απέναντι σε θέματα διαφορετικής λογικής το καθένα και άγνωστης θεωρητικής υποδομής τις
περισσότερες φορές….
Και είναι επίσης πολύ σημαντικό το γεγονός, πως μαθητές από “ταπεινά” δημόσια
σχολεία, με την ώθηση που τους δίνει η αγάπη για τη φυσική, διακρίνονται
σε απαιτητικούς διαγωνισμούς… Δεν σου κρύβω, πως τον Δήμο Μυγδονίας τον
αναζήτησα στο google ….
Θα κρατήσω τη φράση σου:
Και μετά πού η αξιοκρατία αν προαπαιτούμενο είναι τα χρήματα;”

και θα συμπληρώσω πως στην πενταμελή ομάδα υπήρχαν τρία κορίτσια,
γεγονός που δείχνει πως η παρουσία των κοριτσιών σε υψηλό επίπεδο
γίνεται όλο και πιο μαζική

Θα κλείσω λέγοντας πως άξιοι συγχαρητηρίων είναι όλοι οι μαθητές
που τολμούν και συμμετέχουν σε διαγωνισμούς ανεξάρτητα αποτελέσματος

Σπύρος Τερλεμές
1 μήνας πριν

Μάριε χαίρομαι που σε γνωρίζω,

Υπάρχουν δυο διαφορετικά πράγματα που πρέπει να ξεχωρίσεις.

Άλλο ο τρόπος επιλογής των μαθητών για την Ολυμπιάδα και άλλο η μετέπειτα πορεία προετοιμασίας.

Ο διαγωνισμός της Εταρείας Φυσικής φέτος, δεν ήταν διαγωνισμός. Δεν είχε την δυσκολία που θα έπρεπε να έχει σαν διαγωνισμός και δεν είχε την αδιαβλητότητα που θα έπρεπε να έχει. Κυρίως όμως δεν είχε την ουσία του διαγωνισμού. Δεν έβγαλαν ούτε βαθμολογίες (αυτό γιατί εξυπηρετεί μερικούς …). Γνωρίζω προσωπικά 2 άτομα από την Ελλάδα που έλυσαν όλα τα θέματα της Γ’Λυκείου. Γιατί δεν επιλέχτηκαν ? Και φαντάσου και πόσα άλλοι θα υπάρχουν…

Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι δεν υπάρχει αξιοκρατία, όπως επίσης και το ότι κάποιος φοιτά σε ιδιωτικό δεν καταρρίπτει κάποια αξιοκρατία. Σε όλον τον πλανήτη, σε κάθε χώρα, υπάρχουν δημόσια και ιδιωτικά σχολεία. Αυτό δεν μπορεί να σχετίζεται με κάποιον διαγωνισμό. Αν κάποιος φοιτά σε ιδιωτικό και γράψει άριστα, θα πρέπει να μπει στην ομάδα. Αν δεν μπεί, εκεί είναι που μιλάμε για μεροληψία και αναξιοκρατία. Οπότε το επιχείρημα σου είναι σωστό γενικά για την αδικία στην εκπαίδευση, λανθασμένο όμως για το αν σχετίζεται αυτό με τον τρόπο επιλογής. Δεν σχετίζεται.

Όσον αφορά την προετοιμασία για τον διαγωνισμό αυτό είναι πρόβλημα των διοργανωτών. Τι σημαίνει οι καθηγητές έκαναν ότι μπορούσαν στον χρόνο που είχαν ? Η ομάδα αποφασίστηκε 2 μήνες πριν, ο χρόνος προετοιμασίας ήταν τεράστιος αλλά υπάρχει πάντα έλλειψη οργάνωσης και αφήνεται η προετοιμασία της ομάδας για τελευταία στιγμή. Γνωστή Ελλάδα…

Επίσης, πολλά κεφάλαια είναι άγνωστα για την “ελληνική” φυσική. Συμφωνώ απολύτως. Αλλά είναι άγνωστα και για τους Κύπριους που κάνουν τα ίδια βιβλία. Είναι άγνωστα και για τους Σύριους που δεν ξέρουν αν θα ζήσουν την επόμενη μέρα (που να συζητήσουμε για εκπαίδευση…). Είναι άγνωστα για όλα τα άλλα κράτη που θεωρούμε “κατώτερα” της Ελλάδας. Εν τελεί τελευταία βγήκε η Ελλάδα ανάμεσα σε όλους αυτούς και όχι αυτοί.

Δεν κατηγορώ εσάς Μάριε, ο κάθε μαθητής μπορεί να μην γράψει καλά σε έναν διαγωνισμό για 100 προσωπικούς λόγους (τους οποίους κ. Παπασγουρίδη δεν γνωρίζετε πάντα..), αλλά συνολικά θα έπρεπε να υπάρχει μια σωστή οργάνωση από την επιτροπή, μια σωστή επιλογή μαθητών και μια σωστή προετοιμασία. Εφόσον αυτά δεν υπήρχαν, είναι λογικό και αναμενόμενο το αποτέλεσμα.

Τέλος, κ. Παπασγουρίδη, στο υποτημητικό λινκ που παραθέσατε για εμένα, έχω να αναφέρω ότι ήμουν ο απόλυτος νικητής του διαγωνισμού (αξιοκρατικού διαγωνισμού) επιλογής, το νεότερο μέλος (Α’ Λυκείου) της εθνικής ομάδας και ένας από τους νεότερους συμμετέχοντες στην Βαλκανική Ολυμπιάδα. Οπότε οι ειρωνείες σας δεν με πιάνουν …

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Σπύρο, είσαι ένα παιδί, όχι μόνο ταλαντούχο, αλλά χαρισματικό σε πολλά…
Ένα από αυτά είναι η ικανότητα σου στα μαθηματικά και τη φυσική…

Όταν όμως ωριμάσεις και δεχθείς ότι ο κόσμος δεν περιστρέφεται αποκλειστικά
γύρω από εσένα, θα νιώσεις πολύ καλύτερα και ίσως κατανοείς καλύτερα
το νόημα όσων γράφονται….
Αν θεωρείς ότι η αναφορά μου στα παιδιά που εκπροσώπησαν την Ελλάδα
στην Βαλκανιάδα Φυσικής σε υποτιμά, κάνεις λάθος….και λυπάμαι γι αυτό….

Επειδή συνεχίζεις να αφήνεις υπονοούμενα:
Ο διαγωνισμός της Εταρείας Φυσικής φέτος, ………. δεν είχε την αδιαβλητότητα που θα έπρεπε να έχει”
οφείλεις να φέρεις αποδείξεις…. Ειδάλλως απλά συκοφαντείς ….

Επειδή σε λίγες ώρες φεύγω και δεν θα έχω σύνδεση στο ιντερνετ για λίγες μέρες,
δεν θα έχω την δυνατότητα να συνεχίσω τον όποιο “διάλογο”….

Σπύρος Τερλεμές
1 μήνας πριν

κ.Παπασγουρίδη το αν έχω ικανότητα στα μαθηματικά ή στην φυσική δεν είναι το θέμα της συζήτησης. Δεν μιλάω για τον εαυτό μου, μιλάω για το καταστραμμένο σύστημα.

Φυσικά και ο διαγωνισμός δεν ήταν αξιοκρατικός. Αν θέλετε να υποστηρίζετε έναν θεσμό που δεν έχει δίκαια κριτήρια επιλογής είναι δικαίωμα σας. Αν φτάσαμε να θεωρούμε την ρεαλιστική αποτύπωση των γεγονότων ως συκοφαντία, τότε κάτι δεν πάει καλά…

Επίσης, το κατά πόσο είμαι ώριμος να βλέπω το πως είναι τα πράγματα γύρω μου, δυστυχώς δεν μπορείτε να το κρίνετε. Όσα έχετε γράψει υποστηρίζουν την αναξιοκρατία αλλά και την ισοπέδωση των πάντων προς τα κάτω ώστε να υπάρχει ένα κοινό επίπεδο για όλους. Όπως γράψατε:

Και είναι επίσης πολύ σημαντικό το γεγονός, πως μαθητές από “ταπεινά” δημόσια
σχολεία, με την ώθηση που τους δίνει η αγάπη για τη φυσική, διακρίνονται
σε απαιτητικούς διαγωνισμούς…”

Θεωρώ ότι ως φυσικός που είστε, μπορείτε να κρίνετε ότι ο φετινός “διαγωνισμός” δεν ήταν απαιτητικός. Αυτό για το “ταπεινά” δημόσια σχολεία…Όλοι μπορούν να βρουν τον δρόμο τους από παντού. Δεν είναι όλα ρόδινα στα ιδιωτικά. Δεν καταλαβαίνω προς τι η απέχθεια προς τους μαθητές που φοιτούν σε ιδιωτικά. Αν βασιζόμασταν μόνο στον δημόσιο τομέα…Ευτυχώς που υπάρχουν καθηγητές δημοσίων που ενδιαφέρονται και μοχθούν, και ευτυχώς που υπάρχουν και ιδιωτικά με αντίστοιχους καθηγητές.

Έχω υπάρξει μαθητής του δημοσίου σχολείου επί 9 χρόνια. Ξέρω την κατάσταση. Υπάρχει λόγος που έφυγα. Αυτό δεν πρέπει να μου στερεί την δυνατότητα διάκρισης σε διαγωνισμούς ούτε να υπερτερούν παιδιά δημοσίων. Αυτό είναι η απόλυτη μεροληψία. Και να θυμίσω ότι στα ιδιωτικά δεν πάνε μόνο πλουσιόπαιδα. Υπάρχουν υποτροφίες, εξετάσεις εισαγωγής κτλ. Όπως και τα πρότυπα. Όποιος θέλει να βρει διέξοδο την βρίσκει.

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η εκπαίδευση έχει πολλές αδικίες. Δεν μπορούν όμως αυτές να αντισταθμιστούν με άδικους θεσμούς και διοργανώσεις.

Κλείνω εδώ γιατί θα λέμε τα ίδια και τα ίδια.

Θοδωρής Παπασγουρίδης
Απάντηση σε  Σπύρος Τερλεμές

Σπύρο, μπορείς να έχεις όποια άποψη θέλεις, μην αλλάζεις όμως όσα έγραψες…

Δικό σου κείμενο:

Ο διαγωνισμός της Εταρείας Φυσικής φέτος, δεν ήταν διαγωνισμός. Δεν είχε την δυσκολία που θα έπρεπε να έχει σαν διαγωνισμός και δεν είχε την αδιαβλητότητα που θα έπρεπε να έχει.”

Μετά γράφεις: “Φυσικά και ο διαγωνισμός δεν ήταν αξιοκρατικός”

Τι σημαίνει αυτό Σπύρο; Ξέρεις την ερμηνεία της λέξης “αδιαβλητότητα”;;;
Είναι ίδια με την ερμηνεία της λέξης “αξιοκρατικός”;;;

Και για να μην επαναλαμβανόμαστε….όπως ακριβώς θέλεις

Εμφανίστηκες σε μια ανάρτηση με τα θέματα της Ολυμπιάδας και άρχισες
να γράφεις:

“Η λιγότερο αξιοκρατική χώρα του πλανήτη (με τάσεις αυτοκαταστροφής), με το πιο άδικο σύστημα και την πλέον μεροληπτική στάση απέναντι σε ικανούς ανθρώπους, για ακόμα μια φορά έγινε διεθνώς ρεζίλι.
Δεν ήταν βέβαια καμιά έκπληξη. Απολύτως αναμενόμενο με τον φετινό διαγωνισμό…….”

Αυτή λοιπόν η “δίκαια” επιλογή μαθητών, έγραψε ιστορία. Η Ελλάδα, είναι η τελευταία χώρα στον πλανήτη στην φετινή ολυμπιάδα …..Απολύτως τελευταίοι. Μπράβο!!!”

“Πως οι υπεύθυνοι μπορούν και κοιμούνται τα βράδια γνωρίζοντας ότι καταστρέφουν όνειρα? Πως κοιμούνται τα βράδια γνωρίζοντας ότι προδίδουν την πατρίδα τους και όλες τις αξίες και τις αρχές που καθιέρωσαν οι πρόγονοι τους ?
Μιλάμε για εθνική ντροπή! Δυστυχώς δεν αλλάζει…όποιος έχει μια θέση νομίζει ότι μπορεί να καταστρέψει τον ικανό. Το κάνει. Ντρέπομαι εγώ γι αυτούς. ”

“Από προσωπικές εμπειρίες ως μαθητής (και σε αυτόν τον διαγωνισμό που έγραψα άριστα και δεν επιλέχτηκα..)”

“Αυτό δεν πρέπει να μου στερεί την δυνατότητα διάκρισης σε διαγωνισμούς ούτε να υπερτερούν παιδιά δημοσίων. Αυτό είναι η απόλυτη μεροληψία.”

Αν Σπύρο έγραψες άριστα, γιατί να μην επιλεχθείς;;;;
Έχει η ΕΕΦΕΕ προσωπικά μαζί σου;
Μήπως δεν ήταν τόσο “άριστα” όσο θεωρείς….
Μήπως υπάρχει και μια άλλη αλήθεια που δεν θες να δεις;;;;

Τέλος δεν σου επιτρέπω να γράφεις συμπεράσματα για το τι πιστεύω
τα οποία δεν προκύπτουν από πουθενά

Από πού προκύπτει το συμπέρασμα σου:

“Δεν καταλαβαίνω προς τι η απέχθεια προς τους μαθητές που φοιτούν σε ιδιωτικά.”

Σου απαγορεύω να με προσβάλεις με ανυπόστατα συμπεράσματα

Τιμώ όλους τους μαθητές, δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, που μοχθούν για τη μόρφωση και τη γνώση
Τιμώ όλους τους συναδέλφους, δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, που μοχθούν για να κάνουν σωστά όσα η κοινωνία απαιτεί από αυτούς …

Πάμε και παρακάτω…

Δημόσιο σχολείο τελείωσα, σε δημόσιο πανεπιστήμιο σπούδασα, σε δημόσιο σχολείο δουλεύω…. Το δημόσιο τιμώ και υποστηρίζω…..και θεωρώ πως οι δύο βασικοί πυλώνες της κοινωνίας πρέπει να είναι η δημόσια υγεία και η δημόσια παιδεία….

Και να θα χαίρομαι όταν μαθητές από δημόσια σχολεία διακρίνονται..

Αυτά και καλό καλοκαίρι….

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Θοδωρής Παπασγουρίδης
Σπύρος Τερλεμές
1 μήνας πριν

Κανονικά δεν θα έπρεπε να σχολιάσω, αλλά είναι σημαντικό να κατανοηθούν οι συνθήκες που έγινε ο διαγωνισμός της ΕΕΦΕΕ.

Για όσους δεν ξέρουν, ας μάθουν:

  1. Μετά από πόσες ατυπίες, ενημερωνόμαστε ότι φέτος θα γίνει διαγωνισμός-προσομοίωση (χωρίς βαθμολογία, χωρίς νικητές, σκέτη λύση προβλημάτων για προσομοίωση σε εξετάσεις..). Τρεις μέρες πριν την προσομοίωση έρχεται ανακοίνωση ότι τελικά θα είναι “διαγωνισμός” και θα επιλεχτούν οι 5 που θα μπουν στην εθνική ομάδα …(3 μέρες πριν αχαχα, το επίσημο έγγραφο εδώ με την ημερομηνία ..)
  2. Ο διαγωνισμός έγινε σε κάθε σχολείο ξεχωριστά. Κάθε καθηγητής θα μπορούσε να βοηθήσει τους μαθητές του. Κάθε μαθητής θα μπορούσε να βοηθήσει τους συμμαθητές του.
  3. Ο διαγωνισμός αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι θα είναι 2 ώρες. Τελευταία στιγμή μαθαίνουμε ότι θα είναι 1,5 ώρα (για γέλια..). Όποιος καθηγητής να ναι αφήνει παραπάνω τους μαθητές στο ένα σχολείο, λιγότερο στο άλλο.. φοβερά δίκαιο.
  4. Τα θέματα ήταν 3. Και τα τρία σε επίπεδο πανελληνίων και ίσως και πιο κάτω. Όποιος να ναι πάει και γράφει και τα λύνει…
  5. Που έχετε ξαναδεί διαγωνισμό που να μην βγάζουν αποτελέσματα και κατατάξεις ? Πρωτοφανές παγκοσμίως.

Όπως καταλαβαίνει λοιπόν οποιοσδήποτε άνθρωπος με την ελάχιστη νοημοσύνη, μιλάμε για έναν ” διαγωνισμό” που είναι το λιγότερο γελοίος. Αν κάποιος το αμφισβητεί αυτό, τότε …
Άρα μιλάμε για τον πλέον αναξιοκρατικό και μη αδιάβλητο “διαγωνισμό”.

Όσον αφορά το προσωπικό θέμα που θίξατε κ. Παπασγουρίδη, γιατί δεν βγαίνει κάποιος από την επιτροπή να μου πει την βαθμολογία μου ? Γιατί δεν τολμάει κάποιος να βγει και να ανακοινώσει θέσεις και κατατάξεις ? Γιατί δεν τολμάει κάποιος να βγει και να πει ότι εγώ και πόσοι άλλοι μαθητές δεν γράψαμε άριστα (να προσκομίσουν όμως και τα γραπτά για να τα δει και ο κόσμος) ? Η απάντηση είναι ότι κάποιοι βολεύονται από αυτήν την ιστορία….

Τέλος, δυστυχώς δεν υπάρχει δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα. Προτιμώ να πηγαίνω σε ιδιωτικό και να πληρώνω τα ίδια χρήματα που θα πλήρωνε μαθητής δημοσίου σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Για να μην αναφερθώ στα ιδιαίτερα που κάνουν καθηγητές δημοσίου.

Οπότε που υπάρχει η δωρεάν δημόσια εκπαίδευση? Βλέπετε καμία αναξιοκρατία ανάμεσα σε μαθητές ιδιωτικού και δημοσίου ? Αφού όλοι κάπου, κάποιους πληρώνουν. Εγώ δεν βλέπω, ίσα – ίσα, η ζυγαριά γέρνει στον ιδιωτικό τομέα ο οποίος δεν κρύβεται..

Ήταν το τελευταίο σχόλιο που κάνω στην ανάρτηση. Θέλω να ελπίζω ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να κατανοήσουν την αδικία του συστήματος.

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

Εικόνες Αριστείας & Εικόνες Εκπαιδευτικών Συστημάτων

αυτή η συζήτηση επιχειρεί να αποτιμήσει τα αποτελέσματα της συμμετοχής σε ένα διεθνή διαγωνισμό Φυσικής απ τον δύσκολο δρόμο αφού

η βιωματική εμπλοκή κάποιων διαλεγομένων με τον διαγωνισμό, οι δύσκολες εκπαιδευτικές συνθήκες που επηρέασαν την προετοιμασία, ίσως και ο ανταγωνισμός των δύο Ενώσεων που διεκδικούν την επιλογή και την προετοιμασία των υποψηφίων ταυτόχρονα σε διαφορετικούς διαγωνισμούς, δεν διευκολύνουν την πολυπαραμετρική αποτίμηση της ελληνικής συμμετοχής

ελπίζω να διευκολύνει τη συζήτηση η σύγκριση των επιδόσεων στις δυο τελευταίες Ολυμπιάδες Φυσικής, πριν και μετά τον covid-19 (συμβολικά, εικόνα αριστείας – ΕΑ), με την αποτίμηση των Εκπαιδευτικών Συστημάτων στις Επιστήμες, σύμφωνα με την αξιολόγηση ΠΙΖΑ 2018 (συμβολικά, εικόνα Εκπ. Συστημάτων – ΕΕΣ)

για να γίνει ευανάγνωστος ο πίνακας της συσχέτισης, έχουν παραληφθεί χώρες που δεν πρόσθεταν αλλά ούτε αφαιρούσαν πληροφορία. Οι παραλήψεις δηλώνονται από την αριθμητική ασυνέχεια στη στήλη που εκφράζει την κατάταξη στην φετινή Ολυμπιάδα, 2021

με μπλε αριθμούς δηλώνονται οι χώρες που εμφανίζουν συνέπεια στα σκορ ΕΑ και ΕΕΣ, με κόκκινους, οι χώρες που έχουν μεγαλύτερα σκορ ΕΑ απ’ τα σκορ των αντίστοιχων ΕΕΣ, ενώ με μαύρους αριθμούς περιγράφονται εκείνες οι χώρες που τα σκορ των ΕΑ υπολείπονται χαρακτηριστικά αυτών που εκφράζουν τις ΕΕΣ

comment image

η δικιά μου ανάγνωση των στοιχείων που αναγράφονται στον πίνακα:

1. οι χώρες της Άπω Ανατολής, δίνουν έμφαση και στην Εικόνα του Εκπαιδευτικού Συστήματος – ΕΕΣ και στην Εικόνα Αριστείας – ΕΑ
είναι φρόνιμο να αποφύγουμε γενικεύσεις αφού
φαίνεται ότι διεξάγεται ανατολίτικο παζάρι στην επιλογή των προς αξιολόγηση κινέζικων σχολείων και ότι τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Σαγκάης και του Χονγκ-Κόνγκ που αριστεύουν δεν αντιπροσωπεύουν όλη την επικράτεια (από εδώ)

αντίθετα, η Ελλάδα, η Β. Μακεδονία και η Κύπρος καταγράφουν επίσης συνέπεια μεταξύ ΕΕΣ & ΕΑ, αλλά με χαμηλά σκορ
η γειτονικές Ρουμανία και Βουλγαρία παρουσιάζουν αντίστροφη εικόνα, δηλαδή χαμηλές αξιολογήσεις στα Ε.Σ αλλά καλύτερα σκορ στις Ολυμπιάδες
 
2. χώρες που πέτυχαν υψηλά σκορ στην ΕΑ χωρίς όμως αυτή να συμβαδίζει με την υποδεέστερη ΕΕΣ, είναι οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Βραζιλία, η Ουκρανία, η Ουγγαρία και το Ισραήλ. Αυτές οι χώρες έχουν δυνατότητες να πετύχουν τέτοια αποτελέσματα. Κάποιες είναι πολυπληθείς και τους ευνοεί η στατιστική στο να επιλέγουν και να αναδεικνύουν προικισμένους μαθητές. Κάποιες άλλες πατούν σε ισχυρή φυσικομαθηματική παράδοση που απαιτεί λίγο λίπασμα για να καρπίσουν τα ταλέντα. Για κάποιες απ αυτές ισχύουν και τα δύο
 
3. υπάρχουν χώρες που ενώ έχουν υψηλές αξιολογήσεις στα Εκπαιδευτικά Συστήματα τους, μοιάζουν να αδιαφορούν για την ΕΑ, όπως η Λιθουανία, το Μακάο και η Νορβηγία

επίσης υπάρχουν χώρες που ενώ καταγράφουν υψηλές αξιολογήσεις των Εκπαιδευτικών Συστημάτων τους, ειδικά στη φετινή Ολυμπιάδα σημείωσαν χαμηλά σκορ. Είναι η Φιλανδία, η Σλοβενία, η Αγγλία και η Εσθονία. Η απόδοση αυτής της τάσης στην εκλεκτική επίδραση της πανδημίας, απαιτεί διευκρινήσεις

λοιπόν;

η Εικόνα του Εκπαιδευτικού Συστήματος μιας χώρας, αποτελεί έργο με βαθύ σχεδιασμό, ενώ αντίθετα φαίνεται ότι η βελτίωση της Εικόνας της Αριστείας να είναι σχετικά ευκολότερη για χώρες πολυπληθείς, ενώ βοηθάει και η σχετική παράδοση στις επιστήμες

την Εικόνα της Αριστείας την χρεώνονται οι παράγοντες κάθε χώρας που επιλέγουν και ενισχύουν τους διαγωνιζόμενους μαθητές, διότι φαίνεται να υπάρχει μικρή συσχέτιση των σκορ στους διαγωνισμούς απ’ την Εικόνα των Εκπαιδευτικών Συστημάτων
ισχυρή συσχέτιση καταγράφεται στις χώρες της Άπω Ανατολής όπου η πειθαρχία αποτελεί παραδοσιακή αξία και η μόρφωση συναπάγεται άμεση κοινωνική και οικονομική ανέλιξη

αποτελεί κατά τη γνώμη μου άτυχη ανάγνωση το να αποδοθούν αποκλειστικά στην ελληνική επιτροπή επιλογής και προετοιμασίας τα σκορ της εθνικής αντιπροσώπευσης στις Ολυμπιάδες της τελευταίας δεκαετίας,

όπως ακριβώς θα ήταν άτυχη και η εξαγωγή θετικών συμπερασμάτων για την ποιότητα του Δημόσιου Εκπαιδευτικού μας Συστήματος αν θα προέκυπταν απ’ την φετινή αντιπροσώπευση στην Ολυμπιάδα αποκλειστικά από μαθητές Δημόσιων Σχολείων

αν όμως έχει διευκρινιστεί η χαμηλή συσχέτιση της Εικόνας της Αριστείας με την Εικόνα του αντίστοιχου Εκπαιδευτικού Συστήματος

θα πρέπει να φρεσκαριστούν οι ετήσια επαναλαμβανόμενες προτάσεις προς την Πολιτεία απ την επιτροπή που διαχειρίζεται τις Ολυμπιάδες την τελευταία δεκαετία και αφορούν κυρίως το Εκπαιδευτικό Σύστημα, όπως είναι η εισαγωγή εργαστηριακών θεμάτων στις Πανελλήνιες και η τροποποίηση των Α.Π.

ίσως να βοηθούσε την βελτίωση των ελληνικών επιδόσεων στις Ολυμπιάδες και μια αυτοκριτική αποτίμηση του δεκαετούς έργου της, πέραν των εμποδίων που θέτει το Εκπαιδευτικό Σύστημα και η αδράνεια που το χαρακτηρίζει

παρά την επίγνωση ότι δεν προκύπτει απ την υψηλή φετινή κατάταξη π.χ. της Βραζιλίας, το βάθος του Εκπαιδευτικού της Συστήματος

είμαστε συναισθηματικά επιρεπείς σε πανηγυρισμούς και θα γλεντήσουμε μαζί με τους διαγωνιζόμενους από μια επιτυχία στην επόμενη Ολυμπιάδα Φυσικής, που την ευχόμαστε ακόμα και αν αποδεχόμαστε ότι μια τέτοια επιτυχία αφορά όχι τα θεμέλεια αλλά το μικρό δώμα στην ταράτσα της Εκπαίδευσης

όπως ακριβώς συμμετείχαμε αυθόρμητα στη χαρά των παλικαριών της άλλης Ολυμπιάδας, αυτής που εξελίσσεται στην Ιαπωνία 

comment image

χωρίς να ξεχνάμε από παλιά ότι αυτή η αισιόδοξη ατμόσφαιρα δεν θα έχει διάρκεια και μετά το πέρας των αγώνων

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Γιώργος Φασουλόπουλος
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Καλημέρα Γιώργο.
Πολύ σημαντικά τα στοιχεία σύγκρισης που καταθέτεις.
Και επειδή αντιμετωπίζουμε τα πάντα με την λογική του φιλάθλου (είτε παρακολουθούμε Euro, είτε Ολυμπιάδα στο Τόκυο, είτε Ολυμπιάδα Φυσικής), καλό θα ήταν να διαβαστεί η τοποθέτησή σου, αφού βγαίνουν αβίαστα κάποια συμπεράσματα για τα σημαντικά και το δευτερεύοντα.
Και το πρωτεύον είναι το επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας και όχι η θέση σε μια Ολυμπιάδα Φυσικής που θα πάνε 5 παιδιά, αυξημένων δυνατοτήτων και “φροντισμένα” από προπονητικά team…
Ας είμαστε λίγο “χαλαροί” ακόμη και στην επιτυχία, ακολουθώντας το παράδειγμα του Μίλτου Τεντόγλου, πολύ δε περισσότερο στην περίπτωση αποτυχίας!

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Διονύσης Μάργαρης
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Ή όπως λέει και ο ποιητής:

“Αν ν΄ αντικρύζεις σου βαστά
Το θρίαμβο και τη συμφορά παρόμοια,
Κι΄ όμοια να φέρνεσαι σ΄ αυτούς
τους δυο τυραννικούς απατεώνες…”

Από το “Αν” του Κίπλινγκ, σε μετάφραση Καρβούνη, όπως το είχε το σχολικό βιβλίο… κάποτε.

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Διονύσης Μάργαρης