ΣΦΚ. Η φυσική πρέπει να διδάσκεται μόνον από φυσικούς

 

Η Φυσική όπως και κάθε άλλο μάθημα θα πρέπει να διδάσκεται αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς με το αντίστοιχο τίτλο σπουδών, ειδικά στο Λύκειο. Συγκεκριμένα για την Φυσική, ένα μάθημα με απαιτητικές έννοιες και πειραματικό χαρακτήρα είναι αδιανόητο να διδάσκεται από συναδέλφους που οι σπουδές τους σε προπτυχιακό επίπεδο έχουν ένα ή δύο εξαμηνιαία μαθήματα βασικής Φυσικής και κανένα μάθημα εργαστηριακής Φυσικής. Η δεύτερη ανάθεση που γίνεται για πρακτικούς λόγους ειδικά σε μικρά σχολεία, έχει μια οργανωτική λογική, αλλά δυστυχώς δεν έχει καμία επιστημονική και παιδαγωγική λογική. Στρεβλώσεις έχουν επισημανθεί πολλές φορές από συναδέλφους που διδάσκουν αντικείμενα τα οποία δεν γνωρίζουν (π.χ. Βιολόγος να διδάσκει Φυσική Προσανατολισμού στην Β Λυκείου ή ακόμα και Φυσικός να διδάσκει Βιολογία Προσανατολισμού στην Γ Λυκείου!!).

Η συνέχεια του άρθρου εδώ

(Visited 826 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης
3 μήνες πριν

Ναι, φυσικά. Και να της αποδοθούν (επιτέλους!) οι διδακτικές ώρες που της αξίζουν, στις δυο πρώτες λυκειακές τάξεις, συν εργαστηριακές ώρες. Το τελευταίο ισχύει για όλα τα μαθήματα που αντιστοιχούν σε εργαστηριακές επιστήμες.
Αλλιώς, η “αριστεία” που ευαγγελίζονται κάποιοι, είναι γιαλαντζί. Κενό γράμμα , γραμμένη στο πόδι…

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
3 μήνες πριν

Καλησπέρα Τίνα. Τα στοιχεία του πίνακα είναι ξεκάθαρα. Οι αρμόδιοι γράφουν εκεί, που όλοι ξέρουμε, τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης στη Φυσική. Ένα ακόμα στοιχείο για να επιβεβαιώσει ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει άλλους στόχους, που τόσες φορές έχουμε αναφέρει…
Και δεν είναι κομματικό το θέμα. Να θυμηθούμε το 2018 επί Γαβρόγλου, τη “μεταρρύθμιση” που ετοιμαζόταν με σύμπτυξη των μαθημάτων Χημείας και Βιολογίας, ενώ για το μάθημα Γενικής Παιδείας είχε προταθεί ακόμα και η σύμπτυξη τεσσάρων μαθημάτων (Φυσική, Χημεία, Βιολογία και Γεωλογία) σε ένα τετράωρο μάθημα!
Αν δε γίνει η Ένωση Φυσικών, ΝΠΔΔ, δεν υπάρχει φως. Θα είμαστε στο έλεος του κάθε στελέχους και των εντολών που εκτελεί…

Βαγγέλης Κουντούρης
3 μήνες πριν

προσωπικά μετά το “ειδικά για το Λύκειο” στο τέλος της πρώτης πρότασης, αρνούμαι να διαβάσω παρακάτω
παμπάλαιος Δάσκαλος Φυσικής, Γυμνασιακιώτης

Βαγγέλης Κουντούρης
3 μήνες πριν

στο Γυμνάσιο υπηρέτησα ως Δάσκαλος Φυσικής 30 χρόνια συνεχόμενα, στο Λύκειο ως Ιδιώτης 40 χρόνια (γίνεται πώς δεν γίνεται…),
Φυσική, κανονική, διδάσκουμε στο Γυμνάσιο, εκτιμώ, μαθαίνουμε τα παιδιά να σκέπτονται, να συγκρίνουν, να μελετούν, να συμπεραίνουν,
“όλα τα λεφτά είναι το Γυμνάσιο” γράφει και ξαναγράφει ένας “γνωστός” μου,
ποιοτική και πειραματική προσέγγιση της φύσης κάνουμε, των γύρω μας, και ημών των ιδίων, και άμα “προκάνουμε” δουλεύουμε και ποσοτικά, άλλως στο Λύκειο, μετά, δεν θα σκάσουμε κιόλας,
η δε “Β Γυμνασίου, η πιο σημαντική Τάξη όλης της Εκπαίδευσης, όλης”, λέει ο ίδιος
συνεπώς άλλο το Λύκειο, όπως έχει καταντήσει δηλαδή προπονητήριο Πανελληνίων με προκάτ συνταγές, ετοιματζίδικα και άλλα κόλπα και άλλο το Γυμνάσιο
ηθικόν δίδαγμα δικό μου: στο Γυμνάσιο δεν πρέπει απλά να διορίζονται Φυσικοί, πρέπει να διορίζονται Δασκαλοπειραματικοί Φυσικοί, με δίκαιη επιλογή εννοείται
(πείραζα τον αγαπημένο φίλο και Δάσκαλο Ανδρέα Κασσέτα, “ας με κάνανε μια μέρα Υπουργό Παιδείας, την άλλη μέρα το πρωί θα σε είχα αποσπάσει σε Γυμνάσιο” του έλεγα, “μα αυτό δεν είναι κάπως δικτατορικό”; μου αντέτεινε, “είναι” του απαντούσα “αλλά αν αν είναι υπέρ του λαού η Αριστερά το αποδέχεται”, α, ρε, Αντρέα, “έφυγες” νωρίς…)