Άσκηση 5.46 σχολικό Γ΄ Λυκείου τεύχος Β

Να υπολογιστεί η ενεργός τιμή της εναλλασσόμενης τάσης που επάγεται στα άκρα ορθογώνιας πλάκας  εμβαδού Α = 500 cm2 και N = 80 σπειρών ….

άσκηση 5.46

(Visited 988 times, 4 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Δημήτρη.
Αν πρόσεξες την εκφώνηση, στο πρώτο ερώτημα ζητάει την ενεργό τάση στα άκρα του πλαισίου χωρίς να συνδέσουμε την εξωτερική αντίσταση R1.
Οπότε το πλάτος της παραγόμενης ΗΕΔ στο πλαίσιο είναι
Ε=ΝΒΑω και η ενεργός τιμή της τάσης στα άκρα του
V=E/√2=220V.
Κατόπιν λέει ότι αν συνδέσουμε στα άκρα του πλαισίου αντίσταση R1 , πόση είναι η τάση στα άκρα του πλαισίου.
Να είσαι καλά.

Τελευταία διόρθωση9 ημέρες πριν από Πρόδρομος Κορκίζογλου
Βαγγέλης Κουντούρης
9 ημέρες πριν

καλημέρα σε όλους
έχει, πάντως, δίκιο, Πρόδρομε, ο (μαθητής, υποθέτω) Δημήτρης να ρωτάει, διότι οι ζητούμενες τάσεις, συμβολίζονται με το ίδιο σύμβολο, ενώ είναι διαφορετικά φυσικά μεγέθη
είχαμε πρόσφατα εδώ μια σχετική συζήτηση για τον συμβολισμό των φυσικών μεγεθών
η θέση μου τηλεγραφικά: ο συμβολισμός ενός φυσικού μεγέθους είναι αυθαίρετος, απόλυτης, δηλαδή, επιλογής του γράφοντος, αρκεί να διευκρινίζεται τί συμβολίζει κάθε σύμβολο

Βαγγέλης Κουντούρης
8 ημέρες πριν

μα το μέρος σου πήρα, Δημήτρη
καλώς όρισεςς, πάντως, συνάδελφε

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Δημήτρη καλησπέρα, νομίζω πως ένας από τους σκοπούς του ylikonet
είναι η επικοινωνία μεταξύ συναδέλφων και η διασαφήνιση εννοιών που
μπορεί να μην γίνονται κατανοητές με την πρώτη ανάγνωση.
Με βάση αυτό, δεν χρειάζεται να θεωρείς τον εαυτό σου “απρόσεκτο”,
καλά έκανες και ρώτησες…..
Το ylikonet δεν υπάρχει μόνο ως τράπεζα πρωτότυπων θεμάτων και ως
forum συζητήσεων θεμάτων αυξημένης δυσκολίας….αλλά και ως forum
ανταλλαγής απόψεων στα καθημερινά της τάξης

Αν μου επιτρέπεις και η δική μου γνώμη….
Η τάση δημιουργείται στ’ άκρα του περιστρεφόμενου πλαισίου ανεξάρτητα
με το αν αυτό αποτελεί κλειστό κύκλωμα που διαρρέεται από ρεύμα ή όχι..
Η τάση είναι αποτέλεσμα της μεταβολής της μαγνητικής ροής που προκαλεί
η περιστροφή του πλαισίου και το ρεύμα με τη σειρά του αποτέλεσμα της τάσης
στο κλειστό κύκλωμα.
Ακόμα και άλλη αντίσταση αν συνέδεε στο πλαίσιο, η τάση θα ήταν ίδια,
το ρεύμα όμως όχι
Η λύση που αναφέρεις, νομίζω πως παιδαγωγικά δεν είναι η ενδεδειγμένη,
αφού πρώτα υπολογίζει το ρεύμα και στη συνέχεια μέσω αυτού την τάση.
Υπάρχει κίνδυνος στο μυαλό του μαθητή να υπάρξει αντιστροφή αιτίας
και αποτελέσματος.
Το βιβλίο σωστά από διδακτικής, ζητάει πρώτα την τάση V=NBAω
και στη συνέχεια το ρεύμα ως αποτέλεσμα αυτής

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Δημήτρη, εφόσον το πλαίσιο περιστρέφεται με γωνιακή ταχύτητα ω, η τάση
που αναπτύσσεται είναι V=NBAω ημ(ωt)

Αυτή είναι, ανεξάρτητα του αντιστάτη που υπάρχει ή όχι στ’ άκρα του

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
7 ημέρες πριν

Καλησπέρα Δημήτρη, καλησπέρα Πρόδρομε και Θοδωρή.
Καλή σχολική χρονιά σε όλη την παρέα του Υλικού.
Θοδωρή νομίζω πως ο Δημήτρης εννοεί (αν τον ερμηνεύω σωστά) ότι η πολική τάση στα άκρα του πλαισίου δεν ισούται πάντα με την επαγόμενη ΗΕΔ στα άκρα του (αυτό που εσύ αποκαλείς τάση ΝΒΑω στα άκρα του πλαισίου).

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλή σχολική χρονιά Στάθη, με υγεία και ανοιχτά σχολεία
Προφανώς η πολική τάση εξαρτάται από το ρεύμα που διαρρέει το κύκλωμα,
άρα από την εξωτερική αντίσταση.
Νομίζω όμως πως η ερώτηση του σχολικού δεν αναφέρεται στην πολική τάση.
Αντιλαμβάνομαι την V=NBAω ως το μέτρο της επαγωγικής ΗΕΔ, ανεξάρτητο του κυκλώματος.
Το κύκλωμα, δλδ ο συνδεόμενος αντιστάτης θα καθορίσει το ρεύμα,
το οποίο με τη σειρά του θα καθορίσει την πολική τάση.