Να υπολογιστεί η ενεργός τιμή της εναλλασσόμενης τάσης που επάγεται στα άκρα ορθογώνιας πλάκας εμβαδού Α = 500 cm2 και N = 80 σπειρών ….
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Να υπολογιστεί η ενεργός τιμή της εναλλασσόμενης τάσης που επάγεται στα άκρα ορθογώνιας πλάκας εμβαδού Α = 500 cm2 και N = 80 σπειρών ….
Καλημέρα Δημήτρη.
Αν πρόσεξες την εκφώνηση, στο πρώτο ερώτημα ζητάει την ενεργό τάση στα άκρα του πλαισίου χωρίς να συνδέσουμε την εξωτερική αντίσταση R1.
Οπότε το πλάτος της παραγόμενης ΗΕΔ στο πλαίσιο είναι
Ε=ΝΒΑω και η ενεργός τιμή της τάσης στα άκρα του
V=E/√2=220V.
Κατόπιν λέει ότι αν συνδέσουμε στα άκρα του πλαισίου αντίσταση R1 , πόση είναι η τάση στα άκρα του πλαισίου.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα κύριε Κορκίζογλου.
Πράγματι δεν είχα προσέξει ότι αυτό που ζητάει, με συνδεδεμένο τον αντιστάτη R1 είναι η μέγιστη ένταση και όχι η ενεργός τάση. Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια.
καλημέρα σε όλους
έχει, πάντως, δίκιο, Πρόδρομε, ο (μαθητής, υποθέτω) Δημήτρης να ρωτάει, διότι οι ζητούμενες τάσεις, συμβολίζονται με το ίδιο σύμβολο, ενώ είναι διαφορετικά φυσικά μεγέθη
είχαμε πρόσφατα εδώ μια σχετική συζήτηση για τον συμβολισμό των φυσικών μεγεθών
η θέση μου τηλεγραφικά: ο συμβολισμός ενός φυσικού μεγέθους είναι αυθαίρετος, απόλυτης, δηλαδή, επιλογής του γράφοντος, αρκεί να διευκρινίζεται τί συμβολίζει κάθε σύμβολο
Θα μπορούσα, κύριε Κουντούρη να έχω υπάρξει μαθητής σας, όπως και του κυρίου Κορκίζογλου, όμως αυτή τη στιγμή τυγχάνει να είμαι συνάδελφος. Το πρόβλημα με τους συμβολισμούς είναι υπαρκτό, αλλά στη συγκεκριμένη άσκηση νομίζω ότι απλά θα έπρεπε να είναι λίγο πιο ξεκάθαρο ότι αρχικά έχουμε το πλαίσιο χωρίς τον R1 ή θα έπρεπε να είμαι εγώ πιο προσεκτικός στο διάβασμα της εκφώνησης. Σε πρώτη ευκαιρία πάντως θα βάλω μια φωτογραφία στο προφίλ μου για αποφυγή μελλοντικών παρεξηγήσεων….. . Καλό απόγευμα.
μα το μέρος σου πήρα, Δημήτρη
καλώς όρισεςς, πάντως, συνάδελφε
Δημήτρη καλησπέρα, νομίζω πως ένας από τους σκοπούς του ylikonet
είναι η επικοινωνία μεταξύ συναδέλφων και η διασαφήνιση εννοιών που
μπορεί να μην γίνονται κατανοητές με την πρώτη ανάγνωση.
Με βάση αυτό, δεν χρειάζεται να θεωρείς τον εαυτό σου “απρόσεκτο”,
καλά έκανες και ρώτησες…..
Το ylikonet δεν υπάρχει μόνο ως τράπεζα πρωτότυπων θεμάτων και ως
forum συζητήσεων θεμάτων αυξημένης δυσκολίας….αλλά και ως forum
ανταλλαγής απόψεων στα καθημερινά της τάξης
Αν μου επιτρέπεις και η δική μου γνώμη….
Η τάση δημιουργείται στ’ άκρα του περιστρεφόμενου πλαισίου ανεξάρτητα
με το αν αυτό αποτελεί κλειστό κύκλωμα που διαρρέεται από ρεύμα ή όχι..
Η τάση είναι αποτέλεσμα της μεταβολής της μαγνητικής ροής που προκαλεί
η περιστροφή του πλαισίου και το ρεύμα με τη σειρά του αποτέλεσμα της τάσης
στο κλειστό κύκλωμα.
Ακόμα και άλλη αντίσταση αν συνέδεε στο πλαίσιο, η τάση θα ήταν ίδια,
το ρεύμα όμως όχι
Η λύση που αναφέρεις, νομίζω πως παιδαγωγικά δεν είναι η ενδεδειγμένη,
αφού πρώτα υπολογίζει το ρεύμα και στη συνέχεια μέσω αυτού την τάση.
Υπάρχει κίνδυνος στο μυαλό του μαθητή να υπάρξει αντιστροφή αιτίας
και αποτελέσματος.
Το βιβλίο σωστά από διδακτικής, ζητάει πρώτα την τάση V=NBAω
και στη συνέχεια το ρεύμα ως αποτέλεσμα αυτής
Καλησπέρα Θοδωρή,
Δεν κατάλαβα στο σημείο που λες <<Ακόμα και άλλη αντίσταση αν συνέδεε στο πλαίσιο, η τάση θα ήταν ίδια,>> τι εννοείς. Η ενεργός τάση που θα μετρούσε ένα βολτόμετρο (ή η μέγιστη τάση) στα άκρα του πλαισίου δεν είναι διαφορετική όταν το κύκλωμα έχει αντιστάτη και διαρρέεται από ρεύμα απ΄ ότι αν δε διαρρέεται από ρεύμα (δηλαδή όταν κλείνει το κύκλωμα με το βολτόμετρο) ;
Κατά τ΄ αλλά συμφωνώ ότι η τάση είναι η αιτία και το ρεύμα το αποτέλεσμα και έτσι πρέπει να παρουσιάζεται διδακτικά.
Δημήτρη, εφόσον το πλαίσιο περιστρέφεται με γωνιακή ταχύτητα ω, η τάση
που αναπτύσσεται είναι V=NBAω ημ(ωt)
Αυτή είναι, ανεξάρτητα του αντιστάτη που υπάρχει ή όχι στ’ άκρα του
Καλησπέρα Δημήτρη, καλησπέρα Πρόδρομε και Θοδωρή.
Καλή σχολική χρονιά σε όλη την παρέα του Υλικού.
Θοδωρή νομίζω πως ο Δημήτρης εννοεί (αν τον ερμηνεύω σωστά) ότι η πολική τάση στα άκρα του πλαισίου δεν ισούται πάντα με την επαγόμενη ΗΕΔ στα άκρα του (αυτό που εσύ αποκαλείς τάση ΝΒΑω στα άκρα του πλαισίου).
Καλή σχολική χρονιά Στάθη, με υγεία και ανοιχτά σχολεία
Προφανώς η πολική τάση εξαρτάται από το ρεύμα που διαρρέει το κύκλωμα,
άρα από την εξωτερική αντίσταση.
Νομίζω όμως πως η ερώτηση του σχολικού δεν αναφέρεται στην πολική τάση.
Αντιλαμβάνομαι την V=NBAω ως το μέτρο της επαγωγικής ΗΕΔ, ανεξάρτητο του κυκλώματος.
Το κύκλωμα, δλδ ο συνδεόμενος αντιστάτης θα καθορίσει το ρεύμα,
το οποίο με τη σειρά του θα καθορίσει την πολική τάση.
Στάθη καλή σχολική χρονιά και σε εσένα. Τελικά Θοδωρή συμφωνούμε μόνο που το ΝΒωΑ εγώ θα το ονόμαζα μέγιστη τιμή της επαγωγικής ΗΕΔ και όχι τάση. Στην ερώτηση για παράδειγμα βρες την τάση που επικρατεί στα άκρα του πλαισίου, θα έβρισκα την λεγόμενη πολική τάση και όχι τη ΗΕΔ . Στην άσκηση του σχολικού μιας και δε θεωρεί στο πρώτο ερώτημα συνδεδεμένο τον R1 προφανώς αυτά τα δύο ταυτίζονται.
Καληνύχτα.