Επαναληπτικές εξετάσεις Χημείας 2021

Τα σημερινά θέματα Χημείας των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΕΔΩ.

Τα θέματα των Ελλήνων του εξωτερικού εδώ.

Τα θέματα σε Word, από τον Χρήστο Τσουκάτο

(Visited 3,273 times, 37 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
17 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
8 ημέρες πριν

Καλημέρα Αντώνη.
Σε ευχαριστώ για την ανάρτηση των θεμάτων και για τις λύσεις που μας έδωσες.
Περιμένω και κρίσεις για τα θέματα και από σένα, αλλά και από τους υπόλοιπους φίλους Χημικούς…

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
8 ημέρες πριν

Αναρτήθηκαν παραπάνω τα θέματα σε Word, μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
7 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Αντώνης Χρονάκης

Καλησπέρα Αντώνη.
Ζήτησα το σχολιασμό γιατί παρόμοιες σκέψεις έκανα και γω το πρωί βλέποντας τα θέματα, αλλά σκέφτηκα να μην προκαταβάλω τους αρμοδιότερους εμού…

Αγγελής Γιώργος
7 ημέρες πριν

Στο Γ2 α υπάρχει λάθος στο pkb(NH2)=9,69 είναι pka(NH3+)=9,69

Αγγελής Γιώργος
4 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Αντώνης Χρονάκης

Αντώνη καλημέρα και καλή σχολική χρονιά

Αγγελής Γιώργος
4 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Αγγελής Γιώργος

Συμφωνώ με τα σχόλιά σου για τα θέματα των επαναληπτικών αλλά βλέποντας και ορισμένα θέματα απο τράπεζα α λυκείου μάλλον η χρονιά δεν αρχίζει καλά! Θα πρέπει ομως και εμείς ως χημικοί συγγραφείς, φροντιστές, καθηγητές κλπ να σταματήσουμε να ρίχνουμε νερό στο μύλο των επίσημων θεματοδοτών γιατί στο τέλος θα βγάλουμε και τα μάτια μας αλλά και των μαθητών και θα μείνει η χημεία χωρίς μαθητές!!
Σε χαιρετώ

Αλέξανδρος Περιβολάρης

Καλησπέρα. Προσωπικά βλέπω ότι τα θέματα συνεχίζουν να κινούνται στο γνωστό μοτίβο και σύμφωνα με αυτά που έχουμε αναφέρει εδώ μέσα, δηλαδή “ξεψαχνίζεται” η θεωρία και εμβαθύνονται έννοιες με σημαντικό “ειδικό βάρος” (απόδοση, pka κτλ.) αλλά και και πάλι βλέπουμε θέματα με διαμοριακές και σ.ζ, ογκομετρήσεις – δείκτες, ηλεκτρονιακή δόμηση, ατομικές ακτίνες κτλ. Επιπλέον, εξετάζεται η έννοια του παραμαγνητισμού (γι’αυτό λέμε ότι στο διάβασμα της θεωρίας συμπεριλαμβάνονται και τα μπλε πλαίσια), μπήκε θέμα με αμινοξέα, ενώ είδαμε και φωτοχημεία. Η ωσμωτική πίεση συνεχίζει να μην απασχολεί ιδιαίτερα (προσωπικά συμφωνώ), ενώ η Χ.Ι και η Ι.Ι συνεχίζουν να παίρνουν τη μεγαλύτερη μοριοδότηση.

Κάποιες προσωπικές παρατηρήσεις:

Α3.όσοι μαθητές έχουν μάθει απ’έξω τον Π.Πίνακα (μέχρι το Ar ή ακόμη καλύτερα μέχρι το Kr) ξεμπερδεύουν εύκολα με τέτοια ερωτήματα, αλλιώς ηλεκτρονιακή δόμηση, αλλαγή στοιβάδας, αύξηση πυρηνικού φορτίου.. και καταλήγεις να σου τρώει αρκετά λεπτά το Α3. Καλύτερα λοιπόν να ήταν θεμα Β.

Α4.καλύτερα να ήταν Β θέμα.

Α5.κάποιος ξέχασε τις διπόλου – διπόλου…

Β5.είναι από τα θέματα που καλό είναι να αποφεύγονται, γιατί ο μαθητής δεν έχει διδαχθεί τους λόγους που έχουμε αυτές τις “αλλαγές” στην ηλεκτρονιακή δόμηση και γενικά είναι έννοιες που τις μαθαίνεις στο παν/μιο όχι στο λύκειο. Εδώ καλά καλά δε θα προλαβαίνεις να τελειώσεις την ύλη έτσι όπως τα έχουν κάνει, τα excited states μας έλειπαν…Νομίζω (προσωπική άποψη) ότι με ένα σχήμα μπορείς να εξετάσεις την έννοια του παραμαγνητισμού και είναι πιο προσιτό για τον μαθητή.

Γ2. Τα αμινοξέα, όπως και το cis-platin που έπεσε τον Ιούνιο, είχε έρθει η ώρα τους, το είχαμε ξαναπεί.

Νομίζω έλειπε στα απαιτητικά αυτά θέματα η κλιμάκωση (κάποια Α έπρεπε να είναι Β κτλ.).Από την άλλη φαίνεται ότι ενώ έχουν βρει τη “φόρμουλα” οι θεματοδότες, δηλαδή έχουν καταλήξει στο που θα δίνουν βάση κτλ. ζορίζονται λίγο με την έκταση της ύλης και πιστεύω αυτό είναι αρκετά εμφανές, αφού η φάση σε κάποιες περιπτώσεις δείχνει να είναι λίγο “κόψε-ράψε”. Πρέπει η ύλη να μειωθεί, δε μπορώ να σκεφτώ πως θα χωρέσουν και την οργανική στα θέματα του 2022 (αν δεν έχουμε κάποια μείωση της ύλης..), ίσως δε της δώσουν το χώρο που είχε στα προηγούμενα έτη (να μην υπάρχει ολόκληρο θέμα μόνο με οργανική) ή τελικά ίσως επέλθει και πάλι ισορροπία ως προς τη κατανομή της ύλης στο διαγώνισμα, θα δείξει…

Παπαδημητρίου Βασίλειος

Εξετάσεις ομογενών
Πρόχειρα νούμερα, τα οποία όμως δεν επηρεάζουν τους μαθητές
C + O2 –> CO2 , ΔΗ=-110 KJ !!!!
μάλλον ήθελαν να γράψουν
C + 1/2O2 –> CO , ΔΗ=-110 KJ

Δημήτρης Τσιλογιάννης

Εξαιρετικά εύστοχες οι παρατηρήσεις του συναδέλφου Αντώνη Χρονάκη. Απλά να σημειώσω κάποια επιπλέον:
Α2: Γιατί ο ιοντισμός του νερού είναι μονόδρομη αντίδραση;
Β2: Οι μεταβολές που δίνονται γίνονται στην ίδια θερμοκρασία ή διαφορετική;
Β5: Γράφει το σχολικό επί λέξει (σελ 215): “Τέλος, να σημειώσουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η κατανομή των ηλεκτρονίων δεν είναι αυτή που προβλέπεται, με βάση τις αρχές δόμησης.Π.χ. η ηλεκτρονιακή δομή του 24Cr είναι (2-8-13-1) και όχι (2-8-12-2). Οι περιπτώσεις όμως αυτές ξεφεύγουν από τα όρια μελέτης μας.” Ξεφεύγουν τόσο ώστε να δίνεται το Pd, το μοναδικό στοιχείο στον Π.Π. όπου ο κύριος κβαντικός αριθμός δεν ταυτίζεται με την περίοδο και “μεταφέρουμε” 2 ηλεκτρόνια από την 5s στην 4d.
Γ1γ: “Να υπολογιστεί ο όγκος του προτύπου διαλύματος που χρησιμοποιήθηκε κατά την ογκομέτρηση”. Μια απάντηση: Άπειρος.
Δ4: Cl2-> Cl + Cl : Γιατί άραγε δίνουν δύο άτομα Cl και όχι 2Cl; Μήπως, είναι διαφορετικό το ένα άτομο από το άλλο;

Έχω την αίσθηση ότι ξαναζούμε κάτι που πολλοί, μεταξύ αυτών και εγώ, νομίσαμε ότι σταμάτησε με τα θέματα του Ιουνίου. Αρχίζω να πιστεύω ότι υπάρχει μια κατεύθυνση να απομακρυνθούν οι μαθητές από τις θετικές επιστήμες. Μπορεί σαν άποψη να μοιάζει εξαιρετικά “τραβηγμένη” αλλά δεν βλέπω κάτι άλλο.
Θεωρώ ότι πρέπει να προστατέψουμε το μάθημά μας. Με κάθε τρόπο.

Δημήτρης Τσιλογιάννης

Αγαπητοί συνάδελφοι. Στο Γ2α θεώρησα αυτό ως σωστή απάντηση. Υπάρχει κάτι άλλο ή οι απαντήσεις της ΚΕΕ;

Πέτρος Μάλλιος
4 ημέρες πριν

Η ισορροπία είναι μετατοπισμένη προς το ασθενέστερο οξύ και την ασθενέστερη βάση.
Η ισορροπία είναι μετατοπισμένη προς τα δεξιά επειδή Ka(NH3+)<Ka(COOH) και Kb(COO-)<Kb(NH2).

Αλέξανδρος Περιβολάρης

Καλημέρα. Υπάρχει και η “θεωρητική” αιτιολόγηση, πέρα από το άθροισμα των αντιδράσεων και τον πολλ/σμο των σταθερών ιοντισμού που πολύ σωστά αναφέρετε, όπου το καρβοξύλιο θα πάει προς το ανιόν λόγω του ότι Kα(COOH)>Kb(COO-) και αντίστοιχα επειδή Kb(NH2)>Ka(NH3+) η NH2 θα πάει προς το NH3+. Δε γνωρίζω αν η ΚΕΕ έχει βγάλει απαντήσεις.