Δύο φορτία σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο

Στο σχήμα βλέπετε ένα ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ, όπου για την γωνία Γ, δίνεται θ=30°. Τοποθετούμε ένα σημειακό φορτίο q1 στο μέσον Μ της υποτείνουσας ΒΓ. Αν τοποθετήσουμε ένα δεύτερο σημειακό φορτίο q2 στην κορυφή Α, τότε αυτό δέχεται από το q1 δύναμη μέτρου FΑ=0,6Ν.

  1. Να υπολογίσετε το μέτρο της δύναμης που θα δεχτεί το φορτίο q2, αν μεταφερθεί στην κορυφή Β του τριγώνου.
  2. Μεταφέρουμε το φορτίο q1 στην κορυφή Γ του τριγώνου. Να υπολογίστε το μέτρο της δύναμης που θα δεχτεί το φορτίο q2, αν τοποθετηθεί τώρα:

α) Στην κορυφή Β του τριγώνου.

β) Στην κορυφή Α.

Θεωρώντας θετικά τα δύο φορτία, να σχεδιάσετε στο σχήμα τις δυνάμεις που θα ασκούνται στο φορτίο q2 σε κάθε μια από τις παραπάνω περιπτώσεις.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Δύο φορτία σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13  Δύο φορτία σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο

(Visited 575 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
24 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.
Όμορφη και συνδυαστική Φυσικής – Γεωμετρίας και (ολίγης) Τριγωνομετρίας.
Υπό διωγμόν η Φυσική Γενικής Παιδείας στην Β’ Λυκείου…
Αναδυομένη Αφροδίτη στις Εξετάσεις της Γ΄Λυκείου και δη με ερωτήματα στα Θέματα Α , Β και ολόκληρη άσκηση ως Θέμα Γ. Πως γίνεται;; Θαύμα! Θαύμα!

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.
Πολύ καλή.
Λίγοι ξέρουν να τη λύσουν χωρίς Τριγωνομετρία.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.
Ωραιότατο!
Διακριτή η ροπή γεωμετρικής σκέψης (εν περ πτώση ιδικής) ως μέρος της λύσης… εσκεμμένη άραγε;
Υπάρχει και η Β και …η Α βεβαίως, βεβαίως
Να είσαι καλά

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα.

Διονυση οντως οπως εγραψαν και οι συναδελφοι μια πολυ καλη εφαρμογη στο Νομο του Coulomb. Που σιγουρα εξεταζει αρκετα πραγματα που δυσκολευουν τους μαθητες μιας και οι γνωσεις τους σε θεματα Γεωμετριας ειναι περιορισμενες ,
πχ γιατι η διαμεσος προς την υποτεινουσα ειναι ιση με το μισο της υποτεινουσας ;;:)

Η απουσια της Φυσικης γ.π. απο τις προαγωγικες εξετασεις δυστυχως εγινε πριν απο καποια χρονια και παρολο που αλλαξε η κατασταση στο Υπουργειο Παιδειας μαλλον καποια πραγματα δεν αλλαξαν !

Ετσι το σφαλμα του τοτε συνεχιζεται…..

Δυστυχως οι μη σωστοι χειρισμοι – αποφασεις στα θεματα της Παιδειας δεν γινονται άμεσα αντιληπτοί διοτι απαιτείται καποιο χρονικο διαστημα για να αναδειχθεί το ΛΑΘΟΣ .
Το ασχημο ειναι οτι παρολο που τελικα το ΛΑΘΟΣ πλεον γινεται φανερο δεν γινεται στην συνεχεια η αλλαγη που απαιτειται !

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Πολύ καλή Διονύση.
Απαιτείται λίγη Γεωμετρία και τριγωνομετρία, και στέλνοντας το μήνυμα στους υποψήφιους της θετικής κατεύθυνσης, ότι τα μαθηματικά είναι απαραίτητα στη Φυσική.
Για τους άλλους μαθητές θεωρητικής και οικονομικών, ακόμη κι αν δώσουν εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς στη φυσική γεν.παιδείας, το 9,5 μέσος όρος βαθμολογίας, τους ..ξελασπώνει.
Τόσες αλλαγές έκανε η Κεραμέως, αυτό το 9,45 μου κάθεται στο ..λαιμό από τότε που θεσμοθετήθηκε!

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα σε όλους
μ΄ αρέσει η άσκηση, Διονύση, και ως Φυσική, και ως Γεωμετρία (δεν βλέπω ανάγκη Τριγωνομετρίας εδώ) που φαίνεται άλλαξαν αμοιβαία υποβάθμιση, η Φυσική έγινε”φουκαριάρα” και η Γεωμετρία αναστήθηκε
(μια άλλη προσέγγιση της Γεωμετρίας: γωνία Β=600 ως συμπληρωματική της Γ, με κέντρο το Μ και ακτίνα ΜΒ γράφω περιφέρεια, που βέβαια περνάει από το Γ, αλλά και από το Α, διότι γωνία ΒΑΓ ορθή, άρα βαίνει σε ημιπεριφέρεια, άρα ΑΜ είναι ακτίνα, άρα ίση με ΜΒ, άρα τρίγωνο ΑΒΜ ισόπλευρο, αλλά μία γωνία του 60ο, άρα όλες, άρα ισόπλευρο, …)

Βαγγέλης Κουντούρης

ε, χμ, ναι, η γωνία Β είναι 60ο και όχι 600, αργύρια άραγε;

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλησπερα Διονυση και σε ολη την παρεα.Βλεπω η γεωμετρια φοριεται πολυ τελευταιως.Ωραια ασκηση.Θα πω την γνωμη μου για το αλλο θεμα της φυσικης γενικης παιδιας Β λυκειου αν και δεν νομιζω να συμφωνησετε μαζι μου. Πολυ καλα κανει και δεν εξεταζεται.
Μου λυνει τα χερια να κανω οτι πιστευω οτι χρειαζονται απο την συγκεκριμενη υλη τα παιδια που στην Γ θα δωσουν φυσικη κατευθυνσης, καθως και εγκυκλοπαιδικες βασικες γνωσεις φυσικης για ολα τα παιδια.Oποιος θελει ας παρακολουθησει.Το θεωρω τελειως παλαβο και αχρηστο να προσπαθω να εξηγησω σε ενα ετεροκλητο ακροατηριο οτι δυναμικο ειναι το εργο ανα μοναδα φορτιου που απαιτειται για να φερουμε φορτια απο ενα σημειο αναφορας σε καποιο αλλο σημειο. Αυτη η φυσικη δεν ειναι για ολους οπως δεν ειναι για ολους το αλμα επι κοντώ .(Κυριακόπουλος)

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Κωνσταντίνε
προφανώς διαφωνώ ότι καλώς ουσιαστικά καταργείται ένα μάθημα Γενικής Παιδείας,
ως Φυσικός, πάντως, και όχι, μόνο, ως μέλος της συγγραφικής ομάδας του σχολικού βιβλίου η πλήρης θέση μου φαίνεται σε σχόλιο στη διπλανή ανάρτηση “τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα”,
το τί εκφράζει το δυναμικό το γράψαμε διότι αυτό μας διέταξε το τότε ΠΙ, που είχε προκηρύξει στον διαγωνισμό συγγραφής
αν, όμως, κριθεί ότι κακώς διδάσκεται είναι απλή η ενημέρωση των συναδέλφων
εδώ οι του ΠΙ “φάγανε” ολόκληρο το κεφάλαιο των Ταλαντώσεων!
προσωπικά, πάντως, επειδή είμαι της ποιοτικής και πειραματικής Φυσικής, θεωρώ απολύτως απαραίτητη και πρωταρχική τη γνώση “τί εκφράζει” ένα φυσικό μέγεθος, αυτό είναι ποιότητα, κακώς αυτό δεν γίνεται για όλα τα μεγέθη, άλλως διδάσκουμε κάτι χωρίς νόημα, χωρίς σημασία και χωρίς χρησιμότητα, σχεδόν εκδικητικά
όσο για το “λύσιμο” των χεριών, επίσης διαφωνώ, θυμίζοντας τη πολλές φορές κατατεθειμένη θέση μου: το επίσημο σχολικό βιβλίο είναι ο “μπούσουλας”
(αντιγράφω και άλλο σχετικό σχόλιο που έκανα σε άλλον χώρο πριν λίγο
“ίσως το σύστημα του “Γερασιμού” ήταν το καλύτερο, με κάποιο λογικό “φρένο” όμως
δεν μπορεί να γίνεσαι π.χ. Φυσικός και να γράφεις “ιλεκτρικό παιδίο” ή δικηγόρος και να “αποδεικνύεις” με ατράνταχτα επιχειρήματα ότι το 7 είναι μικρότερο του 5…
η γνώμη μου είναι ότι οι γενικές γνώσεις πρέπει να μετράνε, απλά με μικρότερο συντελεστή από τις ειδικές”)

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα παιδιά.
Κάποια Φυσική Γενικής Παιδείας πρέπει να υπάρχει. Ποια δομή να έχει;
Θα περιλαμβάνει Οπτική και Ηλεκτρισμό;
Θα περιέχει γνώσεις από Θερμότητα;
Θα παρουσιάζει απλούστερα το Δυναμικό;
Αυτά όλα πρέπει να μελετηθούν (κάτι όχι εύκολο).
Πάντως, όπως και κάθε μάθημα, πρέπει να εξετάζεται. Διαφορετικά θα εκφυλιστεί.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Διονύση.
Αν θεωρούμε ότι τα απλά κυκλώματα έχουν θέση στη Φυσική Γενικής Παιδείας πρέπει κάπως να παρουσιαστεί το περιεχόμενο της “τάσης”.
Η επαγωγή (γεννήτριες) είναι μάλλον γνώση Γενικής Παιδείας. Μπορεί να μην είναι σε όλους προσιτά τα προβλήματα που λύνουν τα παιδιά του Προσανατολισμού, όμως κάτι πρέπει να διδαχθεί. Έστω ως παροχή δηλωτικών γνώσεων συνοδευόμενη από ασκήσεις απλής αντικατάστασης.

Κατανοώ την αποστροφή του Κωνσταντίνου έχοντας κάνει (και γράψει) και ο ίδιος ανάλογη εκτίμηση για την Φυσική Γενικής Παιδείας της Γ΄.
Θεώρησα τότε αναμενόμενο τον εξοβελισμό της, διότι είχε εκτραπεί από την πορεία που όφειλε να έχει.
Πάντως η όποια στέβλωση δεν θεραπεύεται με κατάργηση (επι της ουσίας) του μαθήματος.

Χρειάζεται σχεδιασμός και δουλειά που δεν βλέπω να γίνεται.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Γιάννη
βέβαια και χρειάζεται μάθημα Γενικής Παιδείας, φυσικά εξεταζόμενο
μια κάποια πρόταση
τα σχολικά βιβλία Γυμνασίου, είναι Γενικής Παιδείας, αλλά πολύ υψηλού επιπέδου και μεγάλου όγκου, τα γνωρίζω πολύ καλά,
οπότε και δεν προλαβαίνουν τα τα διδάξουν ολόκληρα οι συνάδελφοι, αλλά και δεν γίνονται και πλήρως κατανοητά από τους μαθητές αυτής της ηλικίας
(περιέχονται σχεδόν τα πάντα: κινηματική, δυναμική, ηλεκτρισμός, θερμότητα, κυματική, ατομική)
επομένως “ψαλλιδίζεται” κατάλληλα η διδακτέα ύλη σε όγκο, αφαιρούνται τμήματα δηλαδή, αλλά και “κατεβαίνει” το επίπεδό της
και συγγράφεται νέα βιβλία Γενικής Λυκείου που περιέχουν προσθήκες στα ήδη διδαγμένα του Γυμνασίου, αλλά και τα απομένοντα αδίδακτα
γενικό ηθικό δίδαγμα: όλα τα βιβλία του Λυκείου γράφονται έχοντας υπ΄ όψιν και το τί διδάχτηκε στο Γυμνάσιο, όχι όλα από την αρχή
δεν “προκάνουμε” έτσι, ως Χαρίλαος έφα…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Βαγγέλη.
Ορισμένα ίσως πρέπει να ξαναπαρουσιαστούν. Λόγου χάριν η ταχύτητα. Ορίζεται διανυσματικά στο Γυμνάσιο;

Βαγγέλης Κουντούρης

μα, αυτό εννοώ, Γιάννη, με τον όρο “προσθήκη”, τα “παραπανίσια” χρειαζούμενα για τον αυριανό μέσο Έλληνα πολίτη, που ίσως έχει “απένταντι” ειδικότητα

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Διονύσης Μάργαρης