Στο σχήμα βλέπετε ένα ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ, όπου για την γωνία Γ, δίνεται θ=30°. Τοποθετούμε ένα σημειακό φορτίο q1 στο μέσον Μ της υποτείνουσας ΒΓ. Αν τοποθετήσουμε ένα δεύτερο σημειακό φορτίο q2 στην κορυφή Α, τότε αυτό δέχεται από το q1 δύναμη μέτρου FΑ=0,6Ν.
- Να υπολογίσετε το μέτρο της δύναμης που θα δεχτεί το φορτίο q2, αν μεταφερθεί στην κορυφή Β του τριγώνου.
- Μεταφέρουμε το φορτίο q1 στην κορυφή Γ του τριγώνου. Να υπολογίστε το μέτρο της δύναμης που θα δεχτεί το φορτίο q2, αν τοποθετηθεί τώρα:
α) Στην κορυφή Β του τριγώνου.
β) Στην κορυφή Α.
Θεωρώντας θετικά τα δύο φορτία, να σχεδιάσετε στο σχήμα τις δυνάμεις που θα ασκούνται στο φορτίο q2 σε κάθε μια από τις παραπάνω περιπτώσεις.
ή
Δύο φορτία σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο
Δύο φορτία σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο
Καλημέρα και καλή σχολική χρονιά σε μαθητές και καθηγητές.
Δημοσίευσα πριν λίγο δίπλα, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο.
Από αυτά απουσιάζει η Φυσική γ.π. της Β΄ τάξης…
Κόντρα λοιπόν στο ρεύμα, δίνω μια άσκηση στο νόμο του Coulomb και … όσοι πιστοί προσέλθετε…
Καλημέρα Διονύση.
Όμορφη και συνδυαστική Φυσικής – Γεωμετρίας και (ολίγης) Τριγωνομετρίας.
Υπό διωγμόν η Φυσική Γενικής Παιδείας στην Β’ Λυκείου…
Αναδυομένη Αφροδίτη στις Εξετάσεις της Γ΄Λυκείου και δη με ερωτήματα στα Θέματα Α , Β και ολόκληρη άσκηση ως Θέμα Γ. Πως γίνεται;; Θαύμα! Θαύμα!
Καλημέρα παιδιά.
Πολύ καλή.
Λίγοι ξέρουν να τη λύσουν χωρίς Τριγωνομετρία.
Καλημέρα Διονύση.
Ωραιότατο!
Διακριτή η ροπή γεωμετρικής σκέψης (εν περ πτώση ιδικής) ως μέρος της λύσης… εσκεμμένη άραγε;
Υπάρχει και η Β και …η Α βεβαίως, βεβαίως
Να είσαι καλά
Καλημέρα.
Διονυση οντως οπως εγραψαν και οι συναδελφοι μια πολυ καλη εφαρμογη στο Νομο του Coulomb. Που σιγουρα εξεταζει αρκετα πραγματα που δυσκολευουν τους μαθητες μιας και οι γνωσεις τους σε θεματα Γεωμετριας ειναι περιορισμενες ,
πχ γιατι η διαμεσος προς την υποτεινουσα ειναι ιση με το μισο της υποτεινουσας ;;:)
Η απουσια της Φυσικης γ.π. απο τις προαγωγικες εξετασεις δυστυχως εγινε πριν απο καποια χρονια και παρολο που αλλαξε η κατασταση στο Υπουργειο Παιδειας μαλλον καποια πραγματα δεν αλλαξαν !
Ετσι το σφαλμα του τοτε συνεχιζεται…..
Δυστυχως οι μη σωστοι χειρισμοι – αποφασεις στα θεματα της Παιδειας δεν γινονται άμεσα αντιληπτοί διοτι απαιτείται καποιο χρονικο διαστημα για να αναδειχθεί το ΛΑΘΟΣ .
Το ασχημο ειναι οτι παρολο που τελικα το ΛΑΘΟΣ πλεον γινεται φανερο δεν γινεται στην συνεχεια η αλλαγη που απαιτειται !
Καλό μεσημέρι σε όλους.
Χριστόφορε, Γιάννη, Παντελή και Κώστα, σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Μακάρι Κώστα να επρόκειτο για ένα λάθος, που αργά ή γρήγορα θα γινόταν αντιληπτό και θα ακολουθούσε διόρθωση.
Φαίνεται να είναι κάτι πολύ περισσότερο.
Δείχνει μια κατεύθυνση προς την οποία πορεύεται η εκπαίδευση και αυτό ανεξάρτητα από τις κυβερνήσεις.
Οι κυβερνήσεις αλλάζουν, η κατεύθυνση όχι…
Πολύ καλή Διονύση.
Απαιτείται λίγη Γεωμετρία και τριγωνομετρία, και στέλνοντας το μήνυμα στους υποψήφιους της θετικής κατεύθυνσης, ότι τα μαθηματικά είναι απαραίτητα στη Φυσική.
Για τους άλλους μαθητές θεωρητικής και οικονομικών, ακόμη κι αν δώσουν εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς στη φυσική γεν.παιδείας, το 9,5 μέσος όρος βαθμολογίας, τους ..ξελασπώνει.
Τόσες αλλαγές έκανε η Κεραμέως, αυτό το 9,45 μου κάθεται στο ..λαιμό από τότε που θεσμοθετήθηκε!
Καλό απόγευμα Πρόδρομε και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Πράγματι η άσκηση θέλει λίγη Γεωμετρία (όχι απαραίτητα τριγωνομετρία…), την οποία προσπάθησα να αποδείξω, έτσι ώστε ακόμη και αν δεν γνωρίζει κάποια πράγματα ο μαθητής, να μπορέσει να προχωρήσει.
Πρόβλημα η μη ουσιαστική διδασκαλία της Γεωμετρίας, την οποία όμως βλέπω να επανέρχεται στις εξετάσεις, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στη Φυσική…
Κλαίμε για την Γεωμετρία, ενώ εξαϋλώνεται η Φυσική.
καλησπέρα σε όλους
μ΄ αρέσει η άσκηση, Διονύση, και ως Φυσική, και ως Γεωμετρία (δεν βλέπω ανάγκη Τριγωνομετρίας εδώ) που φαίνεται άλλαξαν αμοιβαία υποβάθμιση, η Φυσική έγινε”φουκαριάρα” και η Γεωμετρία αναστήθηκε
(μια άλλη προσέγγιση της Γεωμετρίας: γωνία Β=600 ως συμπληρωματική της Γ, με κέντρο το Μ και ακτίνα ΜΒ γράφω περιφέρεια, που βέβαια περνάει από το Γ, αλλά και από το Α, διότι γωνία ΒΑΓ ορθή, άρα βαίνει σε ημιπεριφέρεια, άρα ΑΜ είναι ακτίνα, άρα ίση με ΜΒ, άρα τρίγωνο ΑΒΜ ισόπλευρο, αλλά μία γωνία του 60ο, άρα όλες, άρα ισόπλευρο, …)
Καλησπερα Διονυση και σε ολη την παρεα.Βλεπω η γεωμετρια φοριεται πολυ τελευταιως.Ωραια ασκηση.Θα πω την γνωμη μου για το αλλο θεμα της φυσικης γενικης παιδιας Β λυκειου αν και δεν νομιζω να συμφωνησετε μαζι μου. Πολυ καλα κανει και δεν εξεταζεται.
Μου λυνει τα χερια να κανω οτι πιστευω οτι χρειαζονται απο την συγκεκριμενη υλη τα παιδια που στην Γ θα δωσουν φυσικη κατευθυνσης, καθως και εγκυκλοπαιδικες βασικες γνωσεις φυσικης για ολα τα παιδια.Oποιος θελει ας παρακολουθησει.Το θεωρω τελειως παλαβο και αχρηστο να προσπαθω να εξηγησω σε ενα ετεροκλητο ακροατηριο οτι δυναμικο ειναι το εργο ανα μοναδα φορτιου που απαιτειται για να φερουμε φορτια απο ενα σημειο αναφορας σε καποιο αλλο σημειο. Αυτη η φυσικη δεν ειναι για ολους οπως δεν ειναι για ολους το αλμα επι κοντώ .(Κυριακόπουλος)
Φέτος συμπληρώνω ωράριο σε λύκειο (μετά από πολλά χρόνια), με φυσική Β γενικής. Τα δύο τμήματα έχουν αρκετούς μαθητές θετικής, που θα συνεχίσουν με φυσική και του χρόνου.
Ελπίζω, λοιπόν, να υπάρχει συμμετοχή και ενδιαφέρον (ειδικά στα κυκλώματα, αλλά και στην ένταση πεδίου).
Διονύση, θα τη χρησιμοποιήσω, γιατί εκτός του ότι παρουσιάζει γεωμετρικό και τριγωνομετρικό ενδιαφέρον (με βασικές και όχι εξεζητημένες απαιτούμενες γνώσεις), δεν έχει αντικαταστάσεις με νούμερα, γεγονός που προτιμώ!
(Η σταθερά k δε χρειάζεται να δίνεται).
Σε ευχαριστούμε.
Καλημέρα Ελευθερία και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Εύχομαι η συμπλήρωση ωραρίου στο Λύκειο να … συμπληρώσει έστω και λίγο, την αρχική σου επιθυμία για οργανική σε Λύκειο…
Χαίρομαι αν πρόκειται η άσκηση, να χρησιμοποιηθεί σε τάξη.
Έχεις δίκιο για την σταθερά k. Είχα βάλει αρχικά και ένα 3ο υπολογιστικό καθαρά ερώτημα, το οποίο στη συνέχεια αφαίρεσα, αλλά αυτή… παρέμεινε 🙂
Καλημέρα Κωνσταντίνε και σε ευχαριστώ για την παρέμβαση και την κατάθεση της γνώμης σου.
Μιας γνώμης που δεν με βρίσκει καθόλου σύμφωνο.
Δεν πρέπει το μάθημα να υποβαθμίζεται, έως και να μην γίνεται, γιατί έτσι ο καθηγητής έχει λυμένα τα χέρια του, να κάνει ό,τι του αρέσει.
Έτσι ένα βασικό μάθημα, υποβαθμίζεται στην “ώρα του παιδιού”, αφού αν ο καθένας κάνει ό,τι θέλει, η πλειοψηφία δεν θα κάνει τίποτα…
Άλλωστε η λογική αυτή οδηγεί στην αντικατάσταση των βασικών μαθημάτων, με υποκατάστατα όπως είναι προγράμματα ή τα εργαστήρια δεξιοτήτων και όπως έγραψε ο Κυριακόπουλος:
“Το κέντρο βάρους μετατοπίζεται από το πρωτεύον στο τριτεύον. Στο φαίνεσθαι με τα προγράμματα και τις δράσεις.”
ΥΓ
Το αν στη Φυσική γενικής παιδείας της Β, θα έπρεπε να διδάσκεται το δυναμικό, είναι ένα άλλο θέμα, το οποίο δεν επιλύεται με ουσιαστική κατάργηση του μαθήματος.
ε, χμ, ναι, η γωνία Β είναι 60ο και όχι 600, αργύρια άραγε;
καλημέρα Κωνσταντίνε
προφανώς διαφωνώ ότι καλώς ουσιαστικά καταργείται ένα μάθημα Γενικής Παιδείας,
ως Φυσικός, πάντως, και όχι, μόνο, ως μέλος της συγγραφικής ομάδας του σχολικού βιβλίου η πλήρης θέση μου φαίνεται σε σχόλιο στη διπλανή ανάρτηση “τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα”,
το τί εκφράζει το δυναμικό το γράψαμε διότι αυτό μας διέταξε το τότε ΠΙ, που είχε προκηρύξει στον διαγωνισμό συγγραφής
αν, όμως, κριθεί ότι κακώς διδάσκεται είναι απλή η ενημέρωση των συναδέλφων
εδώ οι του ΠΙ “φάγανε” ολόκληρο το κεφάλαιο των Ταλαντώσεων!
προσωπικά, πάντως, επειδή είμαι της ποιοτικής και πειραματικής Φυσικής, θεωρώ απολύτως απαραίτητη και πρωταρχική τη γνώση “τί εκφράζει” ένα φυσικό μέγεθος, αυτό είναι ποιότητα, κακώς αυτό δεν γίνεται για όλα τα μεγέθη, άλλως διδάσκουμε κάτι χωρίς νόημα, χωρίς σημασία και χωρίς χρησιμότητα, σχεδόν εκδικητικά
όσο για το “λύσιμο” των χεριών, επίσης διαφωνώ, θυμίζοντας τη πολλές φορές κατατεθειμένη θέση μου: το επίσημο σχολικό βιβλίο είναι ο “μπούσουλας”
(αντιγράφω και άλλο σχετικό σχόλιο που έκανα σε άλλον χώρο πριν λίγο
“ίσως το σύστημα του “Γερασιμού” ήταν το καλύτερο, με κάποιο λογικό “φρένο” όμως
δεν μπορεί να γίνεσαι π.χ. Φυσικός και να γράφεις “ιλεκτρικό παιδίο” ή δικηγόρος και να “αποδεικνύεις” με ατράνταχτα επιχειρήματα ότι το 7 είναι μικρότερο του 5…
η γνώμη μου είναι ότι οι γενικές γνώσεις πρέπει να μετράνε, απλά με μικρότερο συντελεστή από τις ειδικές”)