Δύο φορτία σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο

Στο σχήμα βλέπετε ένα ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ, όπου για την γωνία Γ, δίνεται θ=30°. Τοποθετούμε ένα σημειακό φορτίο q1 στο μέσον Μ της υποτείνουσας ΒΓ. Αν τοποθετήσουμε ένα δεύτερο σημειακό φορτίο q2 στην κορυφή Α, τότε αυτό δέχεται από το q1 δύναμη μέτρου FΑ=0,6Ν.

  1. Να υπολογίσετε το μέτρο της δύναμης που θα δεχτεί το φορτίο q2, αν μεταφερθεί στην κορυφή Β του τριγώνου.
  2. Μεταφέρουμε το φορτίο q1 στην κορυφή Γ του τριγώνου. Να υπολογίστε το μέτρο της δύναμης που θα δεχτεί το φορτίο q2, αν τοποθετηθεί τώρα:

α) Στην κορυφή Β του τριγώνου.

β) Στην κορυφή Α.

Θεωρώντας θετικά τα δύο φορτία, να σχεδιάσετε στο σχήμα τις δυνάμεις που θα ασκούνται στο φορτίο q2 σε κάθε μια από τις παραπάνω περιπτώσεις.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Δύο φορτία σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13  Δύο φορτία σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο

(Visited 523 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
24 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
3 ημέρες πριν

Φέτος συμπληρώνω ωράριο σε λύκειο (μετά από πολλά χρόνια), με φυσική Β γενικής. Τα δύο τμήματα έχουν αρκετούς μαθητές θετικής, που θα συνεχίσουν με φυσική και του χρόνου.
Ελπίζω, λοιπόν, να υπάρχει συμμετοχή και ενδιαφέρον (ειδικά στα κυκλώματα, αλλά και στην ένταση πεδίου).
Διονύση, θα τη χρησιμοποιήσω, γιατί εκτός του ότι παρουσιάζει γεωμετρικό και τριγωνομετρικό ενδιαφέρον (με βασικές και όχι εξεζητημένες απαιτούμενες γνώσεις), δεν έχει αντικαταστάσεις με νούμερα, γεγονός που προτιμώ!
(Η σταθερά k δε χρειάζεται να δίνεται).
Σε ευχαριστούμε.

Βασίλειος Μπάφας
3 ημέρες πριν

Καλημέρα και πάλι σε όλους.
Η άσκηση συμφωνούμε όλοι ότι είναι λειτουργική και καλή.
Θα καταθέσω κι εγώ τη γνώμη μου για τη διδασκαλία.
Πιστεύω ότι σε ένα τόσο …ηλεκτρομαγνητικό κόσμο που ζούμε τουλάχιστον ο νόμος Coulomb και μια εισαγωγή στη έννοια πεδίο είναι αναγκαία. Ακόμα και χρησιμοθηρικά να το δούμε σαν εισαγωγή για τη Γ λυκείου που έχει ηλεκτρομαγνητισμό.
Όσο για τις εξετάσεις επίσης πρέπει να γίνονται, φυσικά όχι με τιμωρητικό ή εκδικητικό χαρακτήρα επίδειξης ισχύος από τον καθηγητή, αλλά οι μαθητές χρειάζονται και κίνητρο. Το μάθημα της φυσικής με κανένα τρόπο δεν πρέπει να υποβαθμίζεται κατά τη γνώμη μου.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Kαλημερα σας Βαγγέλη Γιάννη ,Διονύση,και σε ολη την παρεα.Ηπροταση οτι οταν ενα μαθημα δεν εξεταζεται εκφυλιζεται,δεν ισχυει a priori.Αυτο ισχυει μαλλον περισσοτερο σε μικροτερες ηλικιες οπου το βασικοτερο κινητρο για να ασχοληθει ενα παιδι,ειναι ο φοβος του διαγωνισματος.Στα μεγαλα παιδια και ειδικα σε δευτερευον μαθημα εκτος των ενδιαφεροντων τους δε ισχυει αυτο.Το μαθημα φυσικης γενικης παιδιας Γ Λυκειου ηταν παντα η ωρα του παιδιου και ας εξεταζοταν στο τελος. Δεν εμεινε ποτε κανενας.Ολοι ειχαν βαθμο αρκετα πανω απο την βαση.Ειμαι καθηγητης πολλα χρονια σε Δημοσια σχολεια και μιλαω για αυτο που συμβαινει στον πραγματικο κοσμο.Το μαθημα φυσικης γενικης παιδιας Β Λυκειου ειναι υπερβολικα τεχνικο και ακαταλληλο για μαθητες που δεν θελουν να ακολουθησουν θετικες σπουδες.Με αυτο το δεδομενο και υπο τις παρουσες συνθηκες.καλυτερα που δεν εξεταζεται.Δεν υπαρχει καμμια διαφορα ως προς το ποσοστο συμμετοχης.
Ας αλλαξει το περιεχομενο του μαθηματος ωστε να μην απαιτειται διαβασμα στο σπιτι και τοτε το συζηταμε.Το περιεχομενο ενος τετοιου μαθηματος πρεπει να εξασφαλιζει ενα minimum μορφωσης που πρεπει να εχει ενας συγχρονος ανθρωπος ανεξαρτητως αντικειμενου.Οπως εγω πρεπει να ξερω να γραφω και να μιλαω σωστα και οτι 1821 εχει σχεση με την απελευθερωση απο τους Τουρκους και οχι απο τους Γερμανους και οτι η Ζυριχη βρισκεται στην Ελβετια και οχι στην Ουγκαντα,ετσι και ενα παιδι που τελειωνει το σχολειο πρεπει να ξερει οτι εκτος απο τις πυρηνικες δυναμεις που δεν γινονται αντιληπτες στην καθημερινη ζωη,ολα τα φαινομενα εχουν να κανουν με βαρυτητα και ηλεκρομαγνητισμο και η δυναμη που κανει το στυλό να πεφτει απο το θρανιο ειναι βαρυτητα ενω η δυναμη που κουναει τα φυλλα των δεντρων οταν φυσαει ειναι ηλεκτρομαγνητισμος.Και οχι υπολογισμοι εργων σε περιεργες διαδρομες ηλεκρικων φορτιων που με κανουν να αισθανομαι γραφικος οταν τα παρουσιαζω στον πινακα.Αυτες ειναι καποιες σκεψεις μου για το ζητημα αυτο.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γεια σου Κωνσταντίνε.
Όλοι συμφωνούμε ότι το περιεχόμενο και το “ύφος” της Φυσικής Γενικής Παιδείας πρέπει να αλλάξουν. Να παρέχονται οι βασικές γνώσεις που υπαινίσσεσαι.
Να καταλαβαίνουν την λειτουργία καθημερινών διατάξεων, από τον ηλεκτροκινητήρα ως τα γυαλιά μυωπίας και πρεσβυωπίας.
Απλές ασκήσεις θα βοηθήσουν στην κατανόηση και δεν πρέπει να αποτελούν αυτοσκοπό (όπως στους Προσανατολισμούς).

Τα παραδείγματα με την Ιστορία που αναφέρεις είναι εύστοχα, με την έννοια ότι οι εκεί στρεβλώσεις του αναλυτικού προγράμματος οδήγησαν σε παιδιά που στερούνται θεμελιωδών γνώσεων. Αυτό συμβαίνει και στη Φυσική. Τελειώνει κάποιος το σχολείο και αγνοεί θεμελιώδη εκ της Φυσικής της καθημερινής ζωής.