Τράπεζα θεμάτων Φυσικής Α΄Λυκείου

Νο.13635  Τροχαλία , Νο. 13639 Έργο μεταβλητής δύναμης.

Πέρυσι ήταν εκτός ύλης.

1) Φέτος είναι εντός ύλης;

2) Πώς γίνονται δεκτά θέματα  , αν είναι εκτός ύλης;

3) Στο τέλος αν με την κλήρωση βγεί κάποιο εκτός ύλης τι θα γίνει;

 

(Visited 2,700 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
32 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Το θέμα 13635:
comment image

Βαγγέλης Κουντούρης
29 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

ρε, συ, φίλε, Διονύση,
γράψε τί ακριβώς σε ’‘χαλάει” εδώ,
διότι μερικοί δεν…

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
29 ημέρες πριν

Γεια σου Βαγγέλη.
Δεν έβαλα τα δύο αρχεία, επειδή με …χαλάει κάτι.
Απλά έδωσε τα νούμερα των ασκήσεων ο Γιάννης και έψαξα να βρω τις ασκήσεις, ώστε να μην ψάχνονται οι συνάδελφοι.

Βαγγέλης Κουντούρης
29 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

α, χα, πες το, ρε, συ, φίλε, Διονύση,
διότι ψαχνόμαστε μερικοί…
έβλεπα μικρός μεν ο κρεμασμένος,
αλλά βαρύς ούτως ειπείν,
πού στο καλό πάσχει η άσκηση;
αλλά και άραγε πρέπει να πάσχει;
ερωτώ…

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
29 ημέρες πριν

Βαγγέλη, η άσκηση δεν πάσχει επιστημονικά.
Το ζήτημα είναι, αν είναι εντός ή εκτός ύλης!
Αλλά γι΄ αυτό πρέπει μάλλον να περιμένουμε τις οδηγίες διδασκαλίας…

Τελευταία διόρθωση29 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

και το θέμα 13639
comment image

Παναγιώτης Σάμιος
1 μήνας πριν

Η λύση βρέθηκε και είναι πολύ απλή: αντί να αλλάξουμε την (Αγία) Τράπεζα, αυξήσαμε την ύλη

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Διονύσης Μάργαρης
Παναγιώτης Καραγιάννης
Απάντηση σε  Παναγιώτης Σάμιος

Καλησπέρα Παναγιώτη οι οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών έγγραφο 89471 που αφορούν βέβαια το έτος 20-21 βγάζουν εκτός την τροχαλία και το έργο μεταβλητής δύναμης. Αντίστοιχο έγγραφο δεν μπόρεσα να βρώ για το έτος 21-22. Αυτό το έγγραφο ισχύει για φέτος ή πρέπει να περιμένουμε πότε το υπουργείο θα ανακοινώσει το αντίστοιχο έγγραφο για 21-22 ;

Παναγιώτης Σάμιος
1 μήνας πριν

Καλημέρα Παναγιώτη! Νομίζω αξίζει να παρατηρήσουμε δυο πράγματα: 1. το γεγονός ότι η ύλη για Α και Β Λυκείου ανακοινώνεται σε ΦΕΚ (αν δεν κάνω λάθος, αυτό μέχρι τώρα γινόταν μόνο για τη Γ) και 2. Μέχρι τώρα έχουν εκδοθεί οδηγίες για Δημοτικό και Γυμνάσιο, όπου μάλιστα γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στα κενά που έχει δημιουργήσει η τηλεκπαίδευση. Για το Λύκειο τίποτα. Αναρωτιέμαι τι έχουν στο μυαλό τους…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Παναγιώτης Σάμιος

Καλημέρα Παναγιώτη.
Καλό θα ήταν να παραθέσεις το άρθρο σου που διάβασα στο αλφαβήτα.

Παναγιώτης Σάμιος
29 ημέρες πριν

Ναι Γιάννη, ευχαριστώ. Το βάζω σε σχόλιο παρακάτω.

Μαλάμης Γρηγόρης
1 μήνας πριν

Και αν κληρωθεί ένα από τα 13267, 13349, 13564, 13693 ( τα οποία είναι Α θέματα ) ή ένα από τα 13268, 13350, 13565, 13695 ( που είναι Γ θέματα ) τότε τι γίνεται;

Παναγιώτης Καραγιάννης
Απάντηση σε  Μαλάμης Γρηγόρης

Πραγματικά και μόνο η ύπαρξη αυτών των θεμάτων δημιουργεί μια αίσθηση προχειρότητας εντελώς απαράδεκτη για ένα ζήτημα που αφορά τις ζωές και την πρόοδο τόσων μαθητών

Μαλάμης Γρηγόρης
1 μήνας πριν

Καλησπέρα Παναγιώτη,
το έγραψα και σε παράπλευρο θέμα περί τράπεζας, Γιάννης κερνάει-Γιάννης πίνει.
Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να απορροφήσουν τα ευρώ της συγκεκριμένης πράξης, ποια πρόοδος τόσων μαθητών;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.
Αρχικά ένας φίλος σε email εντόπισε πρόβλημα σε κάποιο θέμα.
Βλέπω ότι και το physicsgg το εντόπισε:
Ένα θέμα αδιαβάθμητης δυσκολίας.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλημερα Γιάννη Οχιμονο το αποτελεσμα,ολη η λυση ειναι αδιανόητη.Αφου ολο το συστημα ζυγιζει
700 Ν, η συνολικη δυναμη που του ασκουν τα σχοινια ειναι 700Ν Αν το σχοινι ειναι διπλο τοτε η ταση του σχοινιου ειναι 350 Ν. Τι δραση και αντιδραση και δεν συμμαζευεται. Ετσι που το λυνει,αν του δωσουν ενα συστημα που αποτελειται απο πολλα υποσυστηματα θα το λυσει σε τρεις βδομαδες.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Κωνσταντίνε.
Ο φίλος Βασίλης είχε εντοπίσει το πρόβλημα και σε άλλους. Δεν θυμάμαι αν παρουσιάστηκε στο υλικονέτ.
Πρέπει να διορθωθεί.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Η δράση και η αντίδραση μπορεί να παίξουν ρόλο.
Αν λ.χ. το συνολικό βάρος ήταν 700 Ν δεν θα μπορούσε μια κοπέλα βάρους μικρότερου των 350 Ν να επιτελέσει τον άθλο.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Συμφωνωαλλα αυτο ειναι αλλο προβλημα.Εδω μας λεει οτι το συστημα ισορροπει,Θεωρω οτι η κοπελα ειναι κολλημενη στην πλατφορμα με κολλα αρα εχω ενα σωμα.Εδω δραση αντιδραση και παρααντιδραση δεν χρειαζονται,

Βαγγέλης Κουντούρης

καλό μεσημέρι σε όλους
μεταφέρω και εδώ την πρώτη σχετική μου τοποθέτηση για την άσκηση
(με δική μου πρωτοβουλία ενημερώνω ότι ο χώρος ήταν το fb και το θέμα το έφερε ο καλός μας φίλος ο Θρασύβουλος Μαχαίρας)
“όχι άλλο κάρβουνο!
όχι άλλο κάρβουνο!
όχι άλλο κάρβουνο!
(αλλά δεν με διαβάζεις, φαίνεται, φίλε, Θρασύβουλε, αλλά και πολλοί άλλοι,
διότι μόλις εχθές έγραψα, εδώ στο fb, σχετικά με τον υποβιβασμό στη Γ Εθνική της Φυσικής Γενικής Παιδείας της Β Λυκείου, “παλιός και μαθός”, όποιο μάθημα δεν εξετάζεται γραπτώς ουσιαστικά καταργείται, “η ώρα του παιδιού” γίνεται, και ακόμα πιο κάτω…)
λοιπόν, χαίρομαι, πολύ χαίρομαι (“πολύ χαίρομαι ρε Τώνη”, Γκιωνάκης ο αγαπημένος, από την ταινία “ο Αχόρταγος”, συγχωρέστε με, εγώ χιουμορίστας είμαι, ίσως και Φυσικός…)
διότι στη σχετική επιτροπή δεν είδα να υπάρχει Φυσικός,
ευτυχώς, δόξα τω Θεώ, σωθήκαμε αδέλφια, τί χαρά για όλους!,
διότι αν υπήρχε, ναι μεν Φυσικός θα δήλωνε, αλλά δεν θα ήταν Φυσικός, θα ήταν, ίσως, “Φυσικός” και πιο κάτω…
βρε, σεις, με το μπαρδόν δηλαδή, σπολάτη, με συγχωρείτε κιόλας, βρε σεις, τον 3ο νόμο του Νεύτωνα αγνοήσατε;, το αξίωμα δράσης-αντίδρασης;, το πιο δίκαιο αξίωμα;, (“Βαγγέλη”, μου έλεγε ο Δάσκαλος και φίλος Ανδρέας “ο 1ος νόμος του Νεύτωνα είναι η διακήρυξη των δικαιωμάτων της μάζας”, “ναι” του απαντούσα “και ο τρίτος, των δικαιωμάτων των απροκλήτως αδικουμένων”)
βρε, σεις, το κορίτσι ασκεί δύναμη στο νήμα, αλλά ΄νταξ, μικρό κορίτσι είναι, ενοχλεί χωρίς να το καταλαβαίνει πιθανόν, αλλά το νήμα νούκου, τίποτα, nothing, έδωσε τόπο στην οργή;, καμία αντίδραση;, το συγχώρεσε το κορίτσι, σου λέει “μικρό είναι, δεν ξέρει και κάνει τη φιγούρα του;”
εγώ, πάντως, τελικά, 700Ν, δεν βρίσκω
βρίσκω 350Ν, εκεί εκ γενετής στην αντίδραση!
(με κανονική λύση, αλλά και με παρακαταθήκη του Καίσαρα: η δύναμη για να ανεβάζεις ένα σώμα με σταθερή ταχύτητα με τη βοήθεια βαρούλκου είναι ίση με το βάρος που σώματος, εδώ, του συνολικού, κοριτσιού και βάσης, διαιρεμένου με το πλήθος των κατακόρυφων σχοινιών του βαρούλκου)
να περιμένω να με συλλάβουν άρα, ή να παραδοθώ αυθορμήτως;”

Βαγγέλης Κουντούρης

το σχόλιο είναι για το θέμα 13269
(τώρα είδα ότι υπάρχουν κι άλλες πορτοκαλιές…)

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλησπέρα σε όλους τους συνομιλητές

Κατά τη γνώμη μου, το βασικό θέμα με την ΤΘΔΔ δεν είναι στο αν υπάρχουν
κάποιες αστοχίες σε λύσεις. Αυτό διορθώνεται σχετικά εύκολα

Το βασικό πρόβλημα είναι η χρονιά που επιλέγεται για την εφαρμογή της.

Κάθε τι νέο, θα πρέπει να εισάγεται σε περίοδο ομαλότητας
Η φετινή χρονιά ακόμα και αν γίνει εξ ολοκλήρου δια ζώσης, κάτι που
εύχομαι, είναι σοβαρά τραυματισμένη από τις δύο προηγούμενες…

Για να γυρίσουμε στην όποια ομαλότητα χρειάζεται μια περίοδος ηρεμίας,
που δεν θα μπορούσε να είναι μικρότερη χρονικά από την προβληματική περίοδο

Έπειτα είναι και το άλλο….
Η δυσκολία των θεμάτων της ΤΘΔΔ είναι ανάλογη των ωρών διδασκαλίας
του μαθήματος, σε παιδιά που έρχονται στην Α Λυκείου με ελάχιστες γνώσεις
από Β και Γ Γυμνασίου;
Μπορεί σε 60 διδακτικές ώρες να επουλωθούν οι πληγές και να φτάσουμε
στο γνωστικό επίπεδο που απαιτεί η ΤΘΔΔ σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας;
Ή αυτό είναι εφικτό, ή περίπου εφικτό, σε προνομιακά σχολεία;;;;

Αυτά είναι θέματα που πρέπει να συζητηθούν άμεσα και δεν μπορούμε
να τα προσπερνάμε…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μακάρι Θοδωρή να ήταν μόνο αυτά.

Όταν εφαρμόστηκε κοιτάζαμε τα θέματα οι συνάδελφοι δύο Λυκείων στην Αγία Βαρβάρα. Σες μας έπεσε πολύ εύκολη Φυσική και στο 1ο Λύκειο ένα πολύ δύσκολο θέμα.
Αντίθετα στη Γεωμετρία έπεσε ένα γελοίο 4ο στο 1ο Λύκειο και ένα φοβερό και τρομερό σε μας. Με ανάγκασε να αποδείξω τη μη ισχύ της αντίστροφης πρότασης με αντιπαράδειγμα.

Η τράπεζα θα οδηγήσει τους συναδέλφους να παρακάμψουν την ουσία και να παρουσιάζουν λύσεις ασκήσεων. Στο τέλος τα παιδιά δεν θα μάθουν ούτε Φυσική, ούτε κάτι άλλο.
Όταν βάζεις ο ίδιος τα θέματα, εστιάζεις σε πράγματα που θεωρείς ενδιαφέροντα και (αν είσαι εύστοχος) θα μάθουν κάτι οι μαθητές σου. Τώρα θα εγκαταλείψεις ότι σου αρέσει και θα λύνεις ασκήσεις. Αν αυτές είναι και κακόγουστες…….

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Γιάννη. Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Η διδασκαλία της Φυσικής από την Α’ λυκείου έχει πάρει στραβό δρόμο. Έπρεπε να είναι συνεχής συνάρτηση κι έχει τρύπες. Να πω και από το Γυμνάσιο; (που λέει κι ο Βαγγέλης (Κουντούρης)) Να το πω.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Χριστόφορε έχει πάρει στραβό δρόμο.
Η Τράπεζα θα χειροτερέψει τα πράγματα.

Τελευταία διόρθωση29 ημέρες πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
Παναγιώτης Σάμιος
29 ημέρες πριν

Καλημέρα ξανά, μετά την επισήμανση του Γιάννη Κυριακόπουλου, παραθέτω άρθρο μου που δημοσιεύτηκε στο alfavita.

Τελευταία διόρθωση29 ημέρες πριν από Παναγιώτης Σάμιος
Παναγιώτης Καραγιάννης
Απάντηση σε  Παναγιώτης Σάμιος

Πολύ δυνατό άρθρο, το πιο εμπεριστατωμένο που έχω διαβάσει. Τώρα αυτό που γράφεις “Η ύλη ανακοινώθηκε σε ΦΕΚ, χωρίς άλλη διευκρίνιση-οδηγία, ενώ η ΤΘΔΔ – της Φυσικής τουλάχιστον – περιέχει αρκετά θέματα που θεωρούνται «εξεζητημένα» από πολλούς και έμπειρους συναδέλφους” είναι πολύ ανησυχητικό καθώς κάνει την τράπεζα “άτρωτη” στις κριτικές, ότι είναι στην τράπεζα είναι αυτόματα εντός ύλης.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Παναγιώτης Σάμιος

Το οποίο είναι πολύ καλό διότι είναι και “τεχνικό”.
Οιοσδήποτε υπέστη την Τράπεζα εντοπίζει τα προβλήματα αυτά.
Πολλοί φίλοι είναι “κατ΄αρχήν” σύμφωνοι με τον θεσμό της Τράπεζας, όμως πρέπει να προβληματισθούν από τα αδύνατα σημεία που ο Παναγιώτης εντοπίζει. Προβλήματα που ζήσαμε.
Μην ξεχνάμε ότι τα αποτελέσματα της Τράπεζας οδήγησαν στο να μετράνε σαν ένα μάθημα Φυσική-Χημεία-Βιολογία. Τώρα με τα “μη γραπτώς εξεταζόμενα”…..

Παναγιώτης Σάμιος
29 ημέρες πριν

Ευχαριστώ και πάλι, Γιάννη! Ως προς το “τεχνικό”, η άποψη μου είναι ότι πρέπει να μιλάμε προς τα έξω (και) ως επαγγελματίες που έχουν γνώση και εμπειρία. Όσο δε μιλάμε εμείς για τη δουλειά μας, αφήνουμε άλλους να μιλάνε για αυτή

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Παναγιώτης Σάμιος

Ακριβώς.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Συμφωνώ Γιάννη. Το πως διδάσκεται η Φυσική στο σχολείο, μοιάζει σαν να πάμε να χτίσουμε ουρανοξύστη ξεκινώντας από τον 30ό όροφο, με καλαμάκια από σουβλάκι , αντί για ατσαλόβεργες.

Δημήτρης Δημαγκίκας
28 ημέρες πριν

Δεν χρειάζεται να πεις πολλά για την τράπεζα θεμάτων στη Φυσική. Υπάρχει ένα πολύ απλό ερώτημα : Πως είναι δυνατόν να αξιολογήσεις τους μαθητές επιλέγοντας μεταξύ θεμάτων με ακραία απόκλιση στο βαθμό δυσκολίας τους ; Η κλήρωση του Ιουνίου, κάποιους θα στείλει στα ουράνια και κάποιους θα στείλει στα Τάρταρα ( βλέπε μετεξεταστέος το Σεπτέμβρη ).
Και όμως, 7 μαζεμένα διδακτορικά δεν μπόρεσαν ούτε να αντιληφθούν το πρόβλημα, ούτε και τη λύση του.
Η συγκεκριμένη τράπεζα θεμάτων με τη μορφή που έχει πάρει θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη μόνο ως μια δεξαμενή ασκήσεων, που θα μπορούσε να επιλέξει ο καθένας από εμάς να προσφέρει στους μαθητές του, ανάλογα πάντα με το επίπεδο τους, στο σχολείο/φροντιστήριο/ιδιαίτερο.
Σε διαφορετική περίπτωση, απλώς πρέπει να πεταχτεί στα σκουπίδια ( να αποσυρθεί, για να το πούμε πιο ευγενικά ) και να ξαναγραφεί.
Βεβαία θα πει κανείς, εδώ έχουμε δει τα τελευταία 3 χρόνια σημεία και τέρατα ( λάθη, εκτός ύλης, λανθασμένες εκφωνήσεις ) στις πανελλήνιες της Χημείας, και δεν έχει ανοίξει ρουθούνι, δεν αποδόθηκαν ποτέ και σε κανέναν ευθύνες, θα αποδεχθούν τώρα το λάθος τους και θα το διορθώσουν ;
Συμπέρασμα : Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο των θετικών επιστημών, βαθιά σάπιο….

Τελευταία διόρθωση28 ημέρες πριν από Δημήτρης Δημαγκίκας