Θέση, μετατόπιση και διάστημα

Μια  σφαίρα βρίσκεται στη θέση Α, σε ένα οριζόντιο επίπεδο. Στο σχήμα βλέπετε έναν προσανατολισμένο άξονα με αρχή x=0, το σημείο Ο και θετική κατεύθυνση προς τα δεξιά, τον οποίο θα χρησιμοποιήσουμε για να μελετήσουμε την κίνηση της μπάλας. Αν το σημείο Α απέχει 20m από το Ο, ζητούνται:

i) Η αρχική θέση της μπάλας.

ii) Η μπάλα δέχεται κτύπημα τη στιγμή t=0, οπότε κινείται προς τα δεξιά ερχόμενη στο σημείο Β, όπου (ΑΒ)=50m, μετά από 4s.

 α) Να βρεθεί η μετατόπιση του σώματος από το Α στο Β.

 β) Ποια η θέση xΒ;

 γ) Πόσο είναι το διάστημα που διένυσε η σφαίρα και ποια χρονική στιγμή t1 φτάνει στο Β;

iii) Στο σημείο Β,  η μπάλα δέχεται νέο κτύπημα, με αποτέλεσμα να κινηθεί  προς τα αριστερά και τη χρονική στιγμή t2=7s, να περνά από ένα σημείο Γ, το οποίο απέχει απόσταση 40m, από το Β.

 α) Να βρεθεί η θέση του σημείου Γ, καθώς και η μετατόπιση της μπάλας από το Β στο Γ.

 β) Για πόσο χρονικό διάστημα κινήθηκε η μπάλα, για να πάει από το Β στο Γ;

iv) Για την συνολική κίνηση από το Α στο Γ, να υπολογιστούν:

α) Η συνολική μετατόπιση

β) Το συνολικό διάστημα που διένυσε η μπάλα.

γ) Ο συνολικός χρόνος κίνησης.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Θέση, μετατόπιση και διάστημα
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13 Θέση, μετατόπιση και διάστημα

 

(Visited 575 times, 3 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
6 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση και ευχαριστώ πολύ,
παρ’όλο που μου έκοψες τη φόρα [:(- ] καθ’όσον ετοίμαζα την επόμενη
με αυτά (+,-,| |,ορολογία) που εσύ όμορφα και χωρίς παραλείψεις διδάσκεις
με το αφιέρωμα.
Προφανώς αστειεύομαι για το “φρένο” αφού στα εναρκτήρια “λακτίσματα” έχεις τα πρωτεία.
Παρατηρώ ενσυνείδητη παράλειψη της έννοιας “γρηγοράδα” ,συμφωνώντας γιαυτό.
(Φεύγω για αρωγή καθ’όσον ο μικρός ανέβασε θ αλλά με αρνητικό test )
Να είσαι καλά

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Ευχαριστώ Διονύση, όλα καλά …μπούκωμα με δέκατα.
Ανθεκτικά όντα τα μικρά ανθρωπάκια.

Παρμενίων Μανδραβέλης

Διονύση καλησπέρα .
Πολύ διδακτικό θέμα, πολύ προσεκτικά δοσμένο ,περιεκτικό και εύκολα προσβάσιμο από κάθε μαθητή.Η μη εμπλοκή του διανύσματος θέσης του οποιου η χρήση τίποτα δεν προσφέρει στη μελέτη μιας ευθυγραμμης κινησης , βλέπω ότι καθιστά το θέμα πιο προσιτό.