Δυο αγωγοί και το μαγνητικό τους πεδίο

Δύο ευθύγραμμοι παράλληλοι αγωγοί απείρου μήκους, κάθετοι στο επίπεδο της σελίδας, διέρχονται από τα σημεία Α και Γ, μιας ευθείας (ε) και διαρρέονται από ρεύματα με εντάσεις Ι1 και Ι2. Στο σχήμα βλέπετε την φορά της έντασης του πρώτου αγωγού στο Α (με φορά προς τα μέσα) και την ένταση του συνολικού μαγνητικού πεδίου των δύο αγωγών, στο μέσον Μ του τμήματος ΑΓ.

Αν Ι1=4 Α, (ΑΓ)=10cm, ενώ kμ=10-7Ν/Α2:

  1. Ποια η φορά της έντασης Ι2 του ρεύματος που διαρρέει τον δεύτερο αγωγό;
  2. Αν ΒΜ=0,8∙10-5Τ, να υπολογιστεί η ένταση Ι2 του ρεύματος που διαρρέει τον δεύτερο αγωγό.
  3. Ποια είναι η μικρότερη τιμή του μέτρου της έντασης του μαγνητικού πεδίου και σε ποιο ή ποια σημεία του επιπέδου της σελίδας επιτυγχάνεται;
  4. Σε ποιες περιοχές της ευθείας (ε) η ένταση του μαγνητικού πεδίου έχει κατεύθυνση αντίθετη, της έντασης στο σημείο Μ;
  5. Αν στο σημείο Ο της μεσοκαθέτου του τμήματος ΑΓ η ένταση του μαγνητικού πεδίου σχηματίζει γωνία θ=45° με την ΑΓ, να υπολογιστεί η απόσταση (ΟΜ)=y.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Δυο αγωγοί και το μαγνητικό τους πεδίο
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13  Δυο αγωγοί και το μαγνητικό τους πεδίο

 

(Visited 462 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
13 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Πολύ καλή.

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
20 ημέρες πριν

Καλημερα.

Διονυση ενδιαφερον θεμα!

Διερευνητικό απο την αρχη μεχρι το τελος .

Στο τελευταιο ερωτημα η αναλυση σε συνιστωσες ειναι η πλεον ενδεδειγμένη αντιμετωπιση . Η γωνια των 45 μοιρων διευκολυνει στο οτι η Βοχ = Βοψ . Απο εκει και περα μια πιο συντομη διαδικασια επιλυσης ειναι να βρει κανεις τον λογο

Β2ο / Β1ο = Ι2 /Ι1 = 1.5

Βοχ = Βοψ => Β1ο*ημω + Β2ο*ημω = Β2ο *συνω – Β1ο*συνω =>

2.5*Β1ο*ημω = 0.5*Β1ο*συνω ==> εφω = 1/5 ==> y/(AM) = 1/5 => y = 1 cm

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.
Ωραίες ερωτήσεις για Μ.Π δύο αγωγών ,ιδιαίτερα για μένα η iii) και η v)
Φαίνεται και σ’ αυτήν η αναγκαιότητα καλής γνώσης σχεδιασμού ανυσμάτων καθώς και σύνθεσης και ανάλυσης, δηλαδή παιδιά της Α΄ να προσέξετε.
Καλό μεσημέρι

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Πολύ καλή άσκηση Διονύση, μπράβο!
Συμφωνώ με τον Παντελή ως προς την επιλογή του ως ωραίες ερωτήσεις.
Να είσαι καλά.

Χριστόφορος Κατσιλέρος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση, καλησπέρα στην παρέα.

Πολύ ποιοτική άσκηση Διονύση. “Ανοίγει” το μυαλό των υποψηφίων.

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης
19 ημέρες πριν

Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλό θέμα με διαβαθμισμένη δυσκολία.

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
10 ημέρες πριν

Πολύ ωραία εφαρμογή.
Το ερώτημα 3 χρησιμοποιεί διαφορετική διατύπωση σε ένα γνωστό θέμα και αποτελεί πρόδρομο για το ιδιαίτερο ερώτημα 4.
Το 5 είναι από τα ερωτήματα που αναδεικνύουν την αξία ενός καλού σχήματος, για το οποίο όλοι οι καθηγητές επιμένουμε, αλλά οι περισσότεροι μαθητές αντιστέκονται σθεναρά!
Ευχαριστούμε, Διονύση.
Καλό ΣΚ σε όλους!

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
10 ημέρες πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Ευχαριστώ, Διονύση, να ‘σαι καλά!
Ευτυχώς εγώ το πέρασα ήπια, ενώ τα αγόρια μου ήταν σχεδόν ασυμπτωματικά…
Σήμερα ξαναβγήκαμε μετά από δεκαήμερη απομόνωση και, απ’ ό,τι διαβάζω, η Λάρισα έχει πολλά κρούσματα…