Τρεις αγωγοί οι δυο στο ίδιο επίπεδο.

Πάνω σε οριζόντιο επίπεδο βρίσκεται αγωγός  Α ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι1. Δυο άλλοι αγωγοί Γ και Δ  είναι κάθετοι προς το συγκεκριμένο επίπεδο σε σημεία   τέτοια ώστε  η ευθεία που ορίζουν οι τομές τους με το επίπεδο  να είναι παράλληλη προς τον αγωγό Α. Τότε διαπιστώνεται ότι η συνολική μαγνητική επαγωγή Β σε σημείο Σ  που απέχει d/3 από τον αγωγό Γ είναι κατακόρυφη.

Η συνέχεια

 

 

(Visited 461 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
16 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Παρμενίων Μανδραβέλης

Aρη καλησπέρα.
Διαυγής λύση προσβάσιμη από όλους τους αναγνώστες..Όμως η αγαπημένη των μαθητών της εποχης μου Γεωμετρία , έχει απαξιωθεί, λυπάμαι που το λέω και από τους μαθηματικούς στην πλειοψηφία .Έτσι είναι πολύ δύσκολη η εξάσκηση των μαθητών μας τώρα στην τελική ευθεία σε τέτοιου είδους θέματα.απο εμάς.Απο την άλλη μεριά το να αναφερόμαστε στο μαγνητικό πεδίο χώρο τριών διαστάσεων και να κάνουμε μόνο επίπεδα σχήματα οδηγεί σε μια ανεπαρκή περιγραφή αυτού του χώρου..Συνειδητοποιώ λοιπόν ότι παρά τη δυσκολία που προανέφερα είναι αναγκαία η επίλυση και τέτοιων θεματων

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Άρη.
Ενδελεχής η μελέτη σου με σχήματα που “μιλάνε” και δεν αφήνουν περιθώρια μή κατανόησής της!
Ο ηλεκτρομαγνητισμός απαιτεί αντίληψη του χώρου, οι υποψήφιοι εξοικειώνονται θέλοντας και μη, οι διδάσκοντες Φυσικοί βρίσκουν τρόπους να τους βοηθήσουν, οπότε η δυσκολίες ξεπερνούνται και χωρίς τη συμβολή των μαθηματικών.
Οπότε ..όλα καλά κατά την άποψή μου.
Να είσαι καλά.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 έτος πριν

Καλημέρα Άρη.
Ωραίοι συνδυασμοί που η διερεύνησή τους μπορεί να “προπονήσει” τους μαθητές, όσο και αν η Γεωμετρία τους δυσκολεύει…

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Άρη.
Βάζεις χέρι κι εσύ … να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα
από το επίπεδο για να δούμε τα πράγματα στις διαστάσεις τους.
Παιδιά δεν είμαστε χαλκομανίες ,κοιτάξτε το χώρο γύρω σας… τους έλεγα.
Να είσαι καλά

Βασίλειος Μπάφας
1 έτος πριν

Καλημέρα Άρη.
Η στερεομετρία στα καλύτερά της με τη φυσική!!!

Αποστόλης Παπάζογλου
Αρχισυντάκτης

Γειά σου Άρη. Το θέμα πετυχαίνει το στόχο του, δηλαδή την εξοικείωση με τα διανύσματα στο χώρο. Μια σχεδιαστική παρατήρηση: τα μπλέ κυκλάκια στο σχήμα της εκφώνησης για τους αγωγούς Γ και Δ μπερδεύουν τον αναγνώστη, παρόλο που δίνεται ότι οι αγωγοί Γ και Δ είναι κάθετοι στο επίπεδο του αγωγού Α. Θα τα έκανα οβάλ ή θα έδινα την κάτοψη του σχήματος.

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
1 έτος πριν

Καλημερα!

Αρη ενδιαφερον το θεμα σου μιας και ξεκινα με μια ωραια διερευνηση.
Η κατανοηση των διανυσματων στο χωρο και εν συνεχεια οι διανυσματικες πραξεις ειναι ενα σημειο ιδιατερο αρχικα για τους μαθητες .

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Άρη. Πολύ καλή ανάλυση του μαγνητικού πεδίου από ασύμβατα κάθετους αγωγούς. Μου άρεσε πολύ το α΄ διερευνητικό ερώτημα, που στέκει και μόνο του ως β΄θέμα.
Στους μαθητές η τρίτη διάσταση (καλά την τέταρτη ούτε στο όνειρό τους…) είναι πολύ δύσκολη στην κατανόηση. Μην το ξεχνάμε αυτό εμείς που μεγαλώσαμε – και δώσαμε και εξετάσεις – σε στερεομετρία.
Να είσαι καλά!