Μια δύναμη, από δύο φορτία

Στις κορυφές Β και Γ ενός ορθογωνίου τριγώνου, έχουν στερεωθεί δύο σημειακά φορτία q1 και q2. Φέρνοντας μια μικρή φορτισμένη σφαίρα, η οποία είναι θετικά φορτισμένη, στην κορυφή Α του τριγώνου, βλέπουμε να δέχεται δύναμη F, παράλληλη της υποτείνουσας ΒΓ, όπως στο σχήμα.

  1. Να βρείτε το πρόσημο των φορτίων q1 και q2, δικαιολογώντας αναλυτικά την σκέψη σας.
  2. Αν η κάθετη πλευρά του τριγώνου ΑΓ, έχει διπλάσιο μήκος από την ΑΒ, τότε για τα δύο φορτία ισχύει:

α) |q2|=2|q1|,    β) |q2|=4|q1|,      γ) |q2|=8|q1|.

Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Απάντηση:

ή

%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11 Μια δύναμη, από δύο φορτία
%ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b13  Μια δύναμη, από δύο φορτία

(Visited 291 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
6 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βαγγέλης Κουντούρης
1 μήνας πριν

καλησπέρα, Διονύση
καλή και σύντομη (και με δόση “φουκαριάρας” Γεωμετρίας…)
θα μπορούσε και πιο σύντομα το i., μόνο με το σχήμα δ
αναλύω τη δύναμη πάνω στις ΑΒ και ΑΓ
η F1 κατ΄ανάγκην από q1, άρα ομόσημα,…

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή! Φέτος ζήτησα και πήρα το υποβαθμισμένο μάθημα, γιατί πιστεύω ότι είναι στο χέρι του διδάσκοντα κατά μεγάλο ποσοστό να κάνει αξιοπρεπώς το μάθημα…Ίσως είναι μια χαμένη υπόθεση αλλά θέλω να το δω στην πράξη, αφού τελευταία φορά που έκανα Φυσική Β΄Γενικής έβαζα και θέματα τον Ιούνιο…
Αν οι μαθητές καταλάβουν οτι ο καθηγητής δεν διατίθεται να απαξιώσει το μάθημα, πιστεύω ότι θα ακολουθήσουν. Συμφωνείς;
Μην ξεχνάμε ότι ο Ηλεκτρισμός προαπαιτείται πλέον στη Γ΄.
Σκοπεύω να τιμήσω τις αναρτήσεις σου στη Β΄Γενικής…

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν

Καλημέρα Διονύση
Αν λείψουν τέτοιες στη Β και σχετικές στην Α …γεννάται ανυσματικό έλλειμα στη Γ.
Καλό μήνα

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
1 μήνας πριν
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Σωστός σε όλα, εκτός από το ότι έχω τμήματα …27 μαθητών! Το εργαστήριο έχει 24 στρυμωγμένες θέσεις, άρα για τα πειράματα πρέπει να φέρνω τα όργανα στην τάξη και όχι αντίστροφα…