Στις κορυφές Β και Γ ενός ορθογωνίου τριγώνου, έχουν στερεωθεί δύο σημειακά φορτία q1 και q2. Φέρνοντας μια μικρή φορτισμένη σφαίρα, η οποία είναι θετικά φορτισμένη, στην κορυφή Α του τριγώνου, βλέπουμε να δέχεται δύναμη F, παράλληλη της υποτείνουσας ΒΓ, όπως στο σχήμα.
- Να βρείτε το πρόσημο των φορτίων q1 και q2, δικαιολογώντας αναλυτικά την σκέψη σας.
- Αν η κάθετη πλευρά του τριγώνου ΑΓ, έχει διπλάσιο μήκος από την ΑΒ, τότε για τα δύο φορτία ισχύει:
α) |q2|=2|q1|, β) |q2|=4|q1|, γ) |q2|=8|q1|.
Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.
ή
Μια δύναμη, από δύο φορτία
Μια δύναμη, από δύο φορτία
καλησπέρα, Διονύση
καλή και σύντομη (και με δόση “φουκαριάρας” Γεωμετρίας…)
θα μπορούσε και πιο σύντομα το i., μόνο με το σχήμα δ
αναλύω τη δύναμη πάνω στις ΑΒ και ΑΓ
η F1 κατ΄ανάγκην από q1, άρα ομόσημα,…
Καλημέρα Βαγγέλη, καλό μήνα και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Συμφωνώ ότι ο τρόπος που προτείνεις είναι πιο σύντομος, αλλά ο στόχος δεν είναι να δώσουν οι μαθητές σύντομη απάντηση, όσο το να αρχίσουν να διερευνούν όλες τις περιπτώσεις.
Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα υποβαθμισμένο μάθημα γενικής παιδείας…
Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή! Φέτος ζήτησα και πήρα το υποβαθμισμένο μάθημα, γιατί πιστεύω ότι είναι στο χέρι του διδάσκοντα κατά μεγάλο ποσοστό να κάνει αξιοπρεπώς το μάθημα…Ίσως είναι μια χαμένη υπόθεση αλλά θέλω να το δω στην πράξη, αφού τελευταία φορά που έκανα Φυσική Β΄Γενικής έβαζα και θέματα τον Ιούνιο…
Αν οι μαθητές καταλάβουν οτι ο καθηγητής δεν διατίθεται να απαξιώσει το μάθημα, πιστεύω ότι θα ακολουθήσουν. Συμφωνείς;
Μην ξεχνάμε ότι ο Ηλεκτρισμός προαπαιτείται πλέον στη Γ΄.
Σκοπεύω να τιμήσω τις αναρτήσεις σου στη Β΄Γενικής…
Καλημέρα Διονύση
Αν λείψουν τέτοιες στη Β και σχετικές στην Α …γεννάται ανυσματικό έλλειμα στη Γ.
Καλό μήνα
Καλημέρα και καλό μήνα Ανδρέα και Παντελή.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ανδρέα, λες:
“Αν οι μαθητές καταλάβουν οτι ο καθηγητής δεν διατίθεται να απαξιώσει το μάθημα, πιστεύω ότι θα ακολουθήσουν. “
Συμφωνώ, με μια προϋπόθεση. Ο καθηγητής πρέπει να είναι και λίγο ευέλικτος!
Όταν έχεις μια τάξη 25 μαθητών, όπου το μάθημα δεν ενδιαφέρει καθόλου τους 15, ενώ οι υπόλοιποι προτιμούν να διαβάζουν… ταλαντώσεις, δεν μπορείς εσύ να διδάσκεις το μάθημα, στο επίπεδο που θα έκανες το μάθημα πριν 20 χρόνια, όταν όλοι οι μαθητές το έδιναν πανελλαδικές.
Χρειάζεται μια αναπροσαρμογή στόχων και μεθόδων, αλλά σε καμιά περίπτωση βέβαια απαξίωση…
Σωστός σε όλα, εκτός από το ότι έχω τμήματα …27 μαθητών! Το εργαστήριο έχει 24 στρυμωγμένες θέσεις, άρα για τα πειράματα πρέπει να φέρνω τα όργανα στην τάξη και όχι αντίστροφα…