Οδηγίες διδασκαλίας Φυσικής 2021-22

Ανακοινώθηκαν οι οδηγίες για τη διδασκαλία της Φυσικής στο Λύκειο κατά το σχολ. έτος 2021-22

Δείτε τις με κλικ εδώ.

(Visited 14,942 times, 52 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
49 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Δημήτρης Παπαδόπουλος

Καλησπέρα!
Με μία γρήγορη ματιά:

Στην Α’ Λυκείου καλούνται οι διορισμένοι συνάδελφοι να κάνουν πειράματα για επαλήθευση του νόμου του Ωμ και της περιόδου του απλού εκρεμμούς; Δηλαδή τα παιδιά θα εξοικειωθούν με τα πειράματα με άσχετη ύλη από αυτήν της Α’ Λυκείου. Καλό κι αυτό.

Στη Β’ Λυκείου Γενικής έχουμε δεύτερο κανόνα Kirchhoff με δύο πηγές στο ίδιο κύκλωμα. Χτυπάει καμπανάκι για αύξηση ασκήσεων στον ηλεκτρομαγνητισμό.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα σε όλους
Φυσική Α Λυκείου: 1.2.2 Σύνθεση συγγραμμικών δυνάμεων, σελ. 78
(και βέβαια οι συνάδελφοι που έγραψαν το κεφάλαιο έχουν την κατανόησή μου και διότι έχω νοιώσει ίδια πίεση συγγραφής σχολικών βιβλίων, αλλά και, κυρίως, διότι αποδέχομαι ότι “λάθη κάνει όποιος δρα, όποιος δεν δρα δεν κάνει λάθη, αλλά δεν κάνει και τίποτα…)
comment image

Τελευταία διόρθωση7 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βαγγέλης Κουντούρης

φαίνεται κάτι πήγε λάθος από εχθές και χάθηκε η παραπομπή, αλλά και, κυρίως, μόλις αντιγράψω κάτι και το φέρω εδώ βγαίνει από κάτω ένα κατάμαυρο φόντο, δεν ξέρω τί πρέπει να κάνω (τώρα γράφω εδώ απ΄ευθείας)
η ένστασή μου είναι ότι το ελατήριο δεν μπορεί να “καταλάβει” πόσα σώματα είναι κρεμασμένα στο άκρο του, αυτό έχει “πάρε-δώσε” με ένα σώμα, το Β2 και το Β3 ανίστοιχα και δέχεται και στις δύο περιπτώσεις ΜΙΑ δύναμη
το πείραμα επομένως δείχνει ότι το ελατήριο παραμορφώνεται από ΜΙΑ δύναμη όταν δέχεται πάλι ΜΙΑ ίση δύναμη, συνεπώς είναι ανεπιτυχές πείραμα
το θέμα αποκαθίσταται αν σταλεί διόρθωση ότι τα σώματα Β2 και Β1 είναι κρεμασμένα από το ίδιο σημείο στο άκρο του ελατηρίου, το ένα δίπλα στο άλλο,
τόσο απλά…

Δημήτρης Παπαδόπουλος

Καλημέρα. Εγώ δεν το θεωρώ τόσο ανεπιτυχές. Εφόσον καταλάβει ο μαθητής ότι το ένα σώμα κρέμεται από το άλλο, πιστεύω ότι σκέφτεται το B2+B3 αυτόματα. Δεν πιστεύω δηλαδή ότι του μένει η αίσθηση της μίας μόνο δύναμης στο ελατήριο.

Πιστεύω πάντως ότι θα ήταν πιο πετυχημένο αν αρχικά είχαν μελετηθεί χώρια οι επιμηκύνσεις από κάθε βάρος και τελικά με το άθροισμά τους και με το Β3 η συνολική επιμήκυνση.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Δημήτρη
δεν είναι απλά ανεπιτυχές πείραμα, το χαρακτήρισα έτσι συναδελφικά, επειδή έχω γράψει το ίδιο πείραμα στο “άλλο” βιβλίο Φυσικής της Α Λυκείου, είναι απολύτως και επικίνδυνα ανεπιτυχές πείραμα και πρέπει να διορθωθεί, καμιά φορά,
“φωνάζω” 21 χρόνια και υποδεικνύω εύκολη αποκατάσταση, αλλά εκεί στο ΠΙ δεν “κατοικεί” Πειραματικός Φυσικός φαίνεται, όμως και οι συνάδελφοι που το έγραψαν “ποιούν την νήσσαν”…
για να “δικαιούσαι να ομιλείς” για συνισταμένη δυνάμεων, θα πρέπει οι δυνάμεις να ασκούνται το ΙΔΙΟ σώμα, να έχουν επομένως ΙΔΙΟ σημείο εφαρμογής, όχι να μεταφέρονται με κάποιο τρόπο, η μία από εκεί η άλλη από Αμερική…
το ελατήριο-δυναμόμετρο, ΜΙΑ δύναμη δέχεται στη θέση β και ΜΙΑ στη θέση γ, και αφού επιμηκύνεται το ίδιο “συμπεραίνει” ότι ΜΙΑ δύναμη ισούται με ΜΙΑ ίση δύναμη, με τον εαυτόν της δηλαδή…
ε, σιγά τα ωά!
αυτό το ξέρουμε και χωρίς “πείραμα”…
(πάντως αν θες και άλλη άποψη δεν κάνει κακό να ρίξεις μια ματιά εδώ και να σχολιάσεις, μακάρι και αρνητικά, διότι έτσι βελτιωνόμαστε όλοι…)

Δημήτρης Παπαδόπουλος

Βαγγέλη μου άρεσε πολύ η πειραματική διάταξη που προτείνεις. Σαφώς και δεν χωράει καμμία παρεξήγηση.Φωνάζει ότι έγινε από πειραματικό φυσικό.

Για την εν λόγω όμως πειραματική διάταξη, αν κάποιος αναφέρει ότι τα σώματα θεωρούνται υλικά σημεία, δε νομιμοποιείται;

Βαγγέλης Κουντούρης

όχι βέβαια,
ούτε με σφαίρες…

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Δημήτρη
μάλλον δεν “έπιασα” καλά πού αναφέρεται το “νομιμοποιείται”
αν στο πείραμα του σχολικού και για τους μαθητές, ναι με ένσταση, ο συνάδελφος, εκτιμώ ότι πρέπει να διορθώσει, διότι “το σχολικό βιβλίο είναι ο μπούσουλας” έχει γράψει κάποιος, εγώ δηλαδή
αν στο πείραμα στο “άλλο” βιβλίο, κάθε σώμα μπορεί να θεωρηθεί υλικό σημείο αν θεωρήσεις τεράστιο τον χώρο γύρω του, δεν το θεωρώ απαραίτητο, όμως, διότι τα σώματα που κρεμάμε “βοηθοί” είναι, εμείς συνθέτουμε δυνάμεις που ασκούνται στο άκρο του ελατηρίου, το οποίο άκρο, είναι υλικό σημείο

Χαράλαμπος Κασωτάκης

Το πρόβλημα 3.96 που προτάθηκε στην Β κατεύθυνση είναι εκτός ύλης. Εκτός αν πιστέψουμε ότι οι μαθητές έχουν μάθει το νόμο του Gauss στο..γυμνάσιο. Στη θερμοδυναμική πολύ θα ήθελα να δω προβλήματα με κυκλικές μεταβολές και απόδοση μηχανής χωρίς τους τύπους που είναι εκτός ύλης. Δύσκολο το βλέπω να φτιάχνουν τράπεζα θεμάτων με σοβαρά θέματα ασκήσεων θερμοδυναμικής. Μάλλον για ….τραπεζάκι πάνε.

Χαράλαμπος Κασωτάκης

Ενω βγάζει έξω τη ηλεκτρική δυναμική ενέργεια δύο φορτίων παράγραφος 1.3 στη φυσική Β γεν στις προτεινόμενες ερωτήσεις(25-33) και στις ασκήσεις 19,20 την … ξαναβάζει μέσα. Εκτός αν α) Ορίσεις το δυναμικό σημείου Α ως το πηλίκο του έργου για να μεταβεί φορτίο q από το Α στο άπειρο προς το φορτίο αυτό και β) αποδείξεις τον τύπο της δυναμικής ενέργειας δύο φορτίων από τον τύπο του δυναμικού U=qV και τον τύπο V = k Q/r και τον πάρεις έτοιμο για να απαντήσεις τις προτεινόμενες ερωτήσεις και ασκήσεις.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
7 μήνες πριν

Καλημέρα Χαράλαμπε.
Διαβάζω στις οδηγίες:
“Να οριστεί αξιωματικά η δυναμική ενέργεια, όπως αναφέρεται στην υποενότητα 1.4, αφού η 1.3 είναι εκτός ύλης”
Φαντάζομαι ότι εννοούν, αντί για το “όπως είδαμε” να πρέπει να διδαχτεί… “αν έχουμε δύο σημειακά φορτία, τότε αποδεικνύεται ότι…”

Τελευταία διόρθωση7 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Χαράλαμπος Κασωτάκης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Τότε πρέπει να πεις αξιωματικά και άλλα που εμπεριέχονται μόνο στην παράγραφο 1.3 π.χ. ότι δυναμική ενέργεια αποτελεί κοινή ιδιότητα του συστήματος ηλεκτρικών φορτίων και όχι ενός δοκιμαστικού φορτίου που λέει η παράγραφο 1.4 να πεις και για το έργο (ότι η δυναμική ένεργεια είναι ίση με το έργο για να παέι το φορτίο στο άπειρο) να πεις και τις 5 τελευτίαες παραγράφους της σελίδας 24 (το ζητάει η ερώτηση 27) να πεις και για τις ηλεκρικές δυνάμεις Coulomb ότι είναι συντηρητικές δυνάμεις γενικά να πεις όλη την παράγραφο 1.3 … αξιωματικά λες και κάνει καμιά απόδειξη το βιβλίο στην παράγραφο 1.3

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
7 μήνες πριν

Δεν διαφωνώ σε κάτι από τα παραπάνω που γράφεις Χαράλαμπε.
Απλά προσπάθησα να διατυπώσω την “οδηγία” σε εφαρμόσιμη μορφή.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
7 μήνες πριν

Καλησπέρα Δημήτρη, καλησπέρα Βαγγέλη.
Προσωπικά είχα και έχω πρόβλημα με τα πειράματα αυτά…
Τα πραγματοποιούμε κατά την εισαγωγή της δύναμης, ωραία;
Και τι σχέση έχει το βάρος του σώματος με την δύναμη που το σώμα ασκεί στο δυναμόμετρο;
Η ισορροπία υλικού σημείου, δεν έχει διδαχτεί προφανώς! Αλλά τότε πώς εξηγείται; Η μια (το βάρος) ασκείται από τη Γη στο σώμα. Η άλλη ασκείται από το σώμα στο ελατήριο! Καμιά σχέση…
Αλλά πάρα πέρα, μήπως αρχίζουμε και διδάσκουμε στρεβλά μερικά πράγματα και μαθαίνουμε στους μαθητές ότι ένα σώμα ασκεί δύναμη ίση με το βάρος; Και πότε αυτό θα ανακληθεί, θα διορθωθεί;

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

με αδικείς, Διονύση, διότι προσωπικά είχα γράψει νωρίτερα, για το δυναμόμετρο,
αλήθεια το υπάρχον βιβλίο, “πόθεν έσχε” περί δυναμομέτρου;, σε κάποιες ελάχιστες σειρές το περνάει ως από παλιά γνωστό, προσωπικά είχα γράψει σελίδες, αλλά…
εξακολουθώ να ισχυρίζομαι ότι το εν λόγω πείραμα “πάσχει” σε μεγάλο βαθμό
ας, επιτέλους, απαντήσουν οι δημιουργοί τουλάχιστον,
μπορεί και να κάνω λάθος
που δεν κανω…

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
7 μήνες πριν

Καλησπέρα συνάδελφοι. Η οδηγία:
“Θα πρέπει να αποφεύγεται η ενασχόληση με μεγάλο αριθμό ασκήσεων/προβλημάτων ή με προβλήματα υψηλού βαθμού δυσκολίας”
έχει δοθεί και στους θεματοδότες της Τ.Θ.;
Υπάρχει κάποιος αντικειμενικός ορισμός του βαθμού δυσκολίας; Οι κύριοι phD της επιτροπής της Τ.Θ. τον έχουν λάβει υπόψιν; Είναι ο ίδιος για τα παιδιά στο Λύκειο Ερυμάνθειας (ορεινό χωριό στη Δ΄ Αχαΐας) με εκείνα στο Πειραματικό Πάτρας;
Ο “μεγάλος” αριθμός ασκήσεων πόσο μεγάλος μπορεί να είναι;
Ή μήπως εννοούν ότι 2 ώρες για όλη αυτή την ύλη σε 27άρια τμήματα δε φτάνουν;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Διαβάζω:
comment image

Τώρα με την αξιολόγηση το “προτείνεται” θα εκληφθεί ως “εντέλεσθε”;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Για να πούνε “μπράβο” οι πειραματικοί γίνονται αυτά, ή για το καλό του μαθήματος;
Διαβάζω:
comment image

Απορίες:

  1. Θα επτρέπονται κομπιουτεράκια ή θα εξετάζουμε ποια παιδιά είναι καλές αριθμομηχανές;
  2. Θα αφαιρείται ένα μόριο για κάθε αριθμητικό λάθος;
  3. Τέτοια θέματα συμβάλλουν στην καλλιέργεια των παιδιών ή επιτείνουν την παπαγαλία;
  4. Οι πειραματικοί έχουν κατανοήσει την διαφορά μεταξύ των

Μου αρέσει ότι διδάσκω.
και
Διδάσκω ότι μου αρέσει.

Με τις υγείες μας.

Βαγγέλης Κουντούρης

ρε, συ, φίλε, Γιάννη,
επειδή Πειραματικός, αλλά και τρεις δεκαετίες Δάσκαλος σε Γυμνάσιο,
πράγματι τρελαίνομαι ελαφρώς,
δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο,
με συγχωρείτε κιόλας…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Δεν έχεις ξαναδεί θέμα όπως το προηγούμενο ή δεν έχεις ξαναδεί άποψη σαν τη δική μου;
Αν ισχύει το δεύτερο και ταυτόχρονα δεν βαριέσαι, απάντησε στις παραπάνω απορίες μου, ιδίως σ’ αυτήν που πρόσθεσα στο επόμενο σχόλιο.

Στο Δημόσιο έχω δουλέψει 2 χρόνια σε Γυμνάσιο και 32 χρόνια σε Λύκειο. Γνωρίζω κάπως την επίδραση κάθε θέματος στην διαδικασία της διδασκαλίας.

Βαγγέλης Κουντούρης

μα, βέβαια στο πρώτο αναφέρομαι…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Να συμπληρώσω τις απορίες μου:
Υπάρχει μεταξύ μας κάποιος τόσο αφελής ώστε να πιστεύει ότι τέτοια θέματα θα οδηγήσουν στο να γίνονται εργαστήρια;
Που δεν καταλαβαίνει ότι, με τράπεζες και περιορισμένο ωράριο, όλοι θα οδηγηθούν σε ασκήσεις “επί χάρτου”;

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Γιάννη
ομολογώ ότι, επειδή χρόνια “εκτός”, δεν έχω καταλάβει ακριβώς αυτή η Τράπεζα Θεμάτων τί ρόλο παίζει και πώς
δίδεται πρόσθετο βιβλίο στους μαθητές;
το διδάσκει ο καθηγητής ή το διαβάζουν μόνοι τους οι μαθητές;
κάποιο ή κάποια θέματά της κληρώνονται σε εξετάσεις παρουσία επιτροπής;
το θέμα που έγραψες πιο πάνω με το εκκρεμές σε Τράπεζα το βρήκες;
(άλλο
τα υποχρεωτικά πειράματα εξακολουθούν να επισημαίνονται ως υποχρεωτικά;
αν ναι, ελέγχεται και πώς η πραγματοποίησή τους;)

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Βαγγέλη.
Δύο από τα 4 θέματα κληρώνονται από την τράπεζα θεμάτων.
Το παρόν θέμα υπάρχει στις οδηγίες, στη σελίδα 3.
Δεν γνωρίζω πως ελέγχεται η πραγματοποίηση πειραμάτων.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
7 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιάννη. Πήρα τον ηλεκτρικό χρονομετρητή στην 27άρα τάξη, αφού η τάξη δεν χωράει στο εργαστήριο – είναι και τα μέτρα του κορονιού – πέρασα τη χαρτοταινία, κουκίδες κ.λ.π. άρχισα να μιλάω για ταχύτητα, το ενδιαφέρον έπεφτε εκθετικά. Τότε λέω επίτηδες μια μαγική λέξη: “Παιδιά τέτοιες ερωτήσεις έχει και η τράπεζα θεμάτων”. Άναψαν τα στυλό, το ενδιαφέρον αναζωοπυρώθηκε, όλοι πρόσεχαν…

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Ανδρέα
έξυπνο το κόλπο, αλλά και από την άλλη μόνο αν κάτι μπαίνει σε εξετάσεις;
αν θες δες την άσκηση όπως την πραγματοποιούσα “ζωντανά” παρουσία των λίγων συναδέλφων που είχαν έλθει, ούτε καν όλοι οι ΥΣΕΦΕ, στο ΕΚΦΕ των Αγίων Αναργύρων καθώς και την προφητική “κραυγή” μου…
(ο εργαστηριακός οδηγός έχει ποιοτικό σφάλμα στη χάραξη της καμπύλης)

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
7 μήνες πριν

Δάσκαλε Βαγγέλη, μακάρι να ήμουν παρών να σε έβλεπα. Προσωπικά αν και χρήστης των προσομοιώσεων σε Η/Υ η χρήση των φυσικών υλικών στο πείραμα, είναι αναντικατάστατη.
Ο εργαστηριακός οδηγός γράφει
comment image

Που βρίσκεται το λάθος;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Ανδρέα.
Βλέπω τον Βαγγέλη να ενώνει όχι τα μέσα, αλλά τα δεξιά άκρα των λουρίδων.
Επειδή οι λουρίδες είναι όλες των 10 στιγμών, το πάχος κάθε λουρίδας εκφράζει χρονικό διάστημα ίσο με 10 περιόδους περιστροφής.
Η θέση είναι όση είναι μετά το πέρας του χρονικού διαστήματος αυτού, ήτοι στο δεξιό άκρο.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
7 μήνες πριν

Καλησπέρα Γιάννη. Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Ο Βαγγέλης το κάνει ώστε την t = 0, x = 0. Στο διάγραμμα του οδηγού υπάρχει αρχική θέση.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Βλέπουμε βέβαια τον Βαγγέλη να προτείνει:
comment image

Εδώ διαφωνούμε.
Έχω εκθέσει την ένστασή μου, βασιζόμενη στον ορισμό της στιγμιαίας ταχύτητας ως υ=dx/dt όπου dx η μετατόπιση από την στιγμή t ως την t+dt και όχι από την στιγμή t-dt/2 ως την t+dt/2.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Εγω προτεινω στη Φυσικη γενικης παιδειας για να μην μεινουν αμορφωτα τα παιδια να ξεκινανε με ενα σετ διανυσματικης αναλυσης να μαθαινουν κλιση αποκλιση στροβιλισμο σε ολα τα συστηματα συντεταγμενων,κατοπιν για αστροβιλα πεδια και μετα για δυναμικα και τα σχετικα γιατι πως αλλοιως θα βγουν στην κοινωνια?

Αντώνης Τρίμης
7 μήνες πριν

Αγαπητοί συνάδελφοι θέλω να εκφράσω κάποιους προβληματισμούς για τις οδηγίες διδασκαλίας της φυσικής.
Είμαι διορισμένος στο ΓΕΛ Μήλου από το 2004 και έχω διατελέσει υπεύθυνος του εργαστηρίου φυσικών επιστημών (ΕΦΕ) και υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Μήλου για 2 χρόνια. Το 2004, αν θυμάμαι καλά, ήταν η τελευταία χρονιά που εστάλησαν τα τελευταία εργαστηριακά όργανα (και μάλιστα κάποια αφορούσαν το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο!!). Οι εργαστηριακοί οδηγοί και τα τετράδια εργασιών έπαψαν να δίδονται στους μαθητές εδώ και πολλά χρόνια (υπάρχουν βέβαια στο digitalschool όπως άλλωστε όλα τα σχολικά εγχειρίδια). Οι 3 ώρες του υπεύθυνου εργαστηρίου καταργήθηκαν και γενικά τα ΕΦΕ απαξιώθηκαν. Τώρα ξαφνικά ανακαλύπτεται η αξία των εργαστηριακών δεξιοτήτων με έναν εντελώς ανέξοδο τρόπο για το υπουργείο (όπως συμβαίνει και με την αξιολόγηση), δηλαδή ανατίθεται όλο το πακέτο στα έμπειρα χέρια των συναδέλφων.
Για να γίνω πιο σαφής: για να πραγματοποιηθεί μια εργαστηριακή άσκηση θα πρέπει, κάποιος να στήσει τα όργανα, να εκτελέσει δοκιμές ελέγχου των οργάνων, να εκτυπώσει και να φωτοτυπήσει τα φύλλα εργασίας, να επιβλέψει και εξασφαλίσει την ομαλή διεκπεραίωση της εργαστηριακής άσκησης, να αξιολογήσει την όλη διαδικασία και τους μαθητές του και τέλος να μαζέψει τα όργανα και να τα τοποθετήσει στη θέση τους άμεσα (γιατί κάποιος άλλος συνάδελφος μπορεί να χρειάζεται το χώρο).
Ποιοι συνάδελφοι έχουν αυτή τη δυνατότητα αυτή; Αναφέρομαι κυρίως σε όσους βρίσκονται σε μεγάλα σχολεία με 3 και παραπάνω τμήματα των 20 και 25 μαθητών σε κάθε τάξη.
Σε ποια εργαστήρια θα γίνουν αυτά (αρκετά έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας);
Με βιβλία και εργαστηριακούς οδηγούς που έχουν γραφτεί πριν 20 χρόνια; (δεν απαξιώνω σε καμιά περίπτωση τη δουλειά των συγγραφικών ομάδων).
Σε ποιες αίθουσες και εργαστήρια πληροφορικής θα προβάλλονται τα βιντεάκια στο youtube και των προσομοιώσεων;
Στο δίωρο της φυσικής Α λυκείου θα προλάβει να κάνει κανείς θεωρία σφαλμάτων σε εργαστηριακή άσκηση που αφορά το απλό εκκρεμές και το νόμο του Ohm!!, όπως επεσήμανε και ο Δημήτρης;
Εμπλουτίζοντας την τράπεζα θεμάτων με εργαστηριακά θέματα μετατρέπουμε το μάθημα της φυσικής σε εργαστηριακό (όπως με τα θέματα των Πανελληνίων Χημείας);
Θα συμφωνήσω με το Βαγγέλη ότι στο ΠΙ δεν πρέπει να κατοικούν πειραματικοί φυσικοί (ίσως και γενικότερα φυσικοί) ή αν κατοικούν απλά διεκπεραιώνουν τη γραφειοκρατία που τους ανατίθεται, όπως είναι οι οδηγίες διδασκαλίας.
Ζητώ συγνώμη για την έκταση των προβληματισμών.

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Αντώνης Τρίμης

καλησπέρα Αντώνη,
επειδή μου είναι αδύνατον να μην είμαι δίκαιος, απολύτως αδύνατον, τόσο οπισθοδρομικός μιλάμε, με την δικαιοσύνη όπως εγώ την εννοώ προφανώς,
να καταθέσω ότι ναι, είναι σωστοί οι προβληματισμοί και οι έμμεσες διαμαρτυρίες σου για τα του Εργαστηρίου, γνώση, χώροι, εργαστηριακοί οδηγοί, όργανα, 25 μαθητές, προετοιμασία, πραγματοποίηση, μάζεμα,
εκτός από μία:
την απαξίωση του 3ωρου του ΥΣΕΦΕ του σχολείου δεν την προκάλεσε το Υπουργείο,
μάλιστα!
την προκάλεσαν οι ΥΣΕΦΕ στην πλειοψηφία τους
με την αδιαφορία τους και την τεμπελιά τους, το ξαναγράφω, με την αδιαφορία τους και την τεμπελιά τους, που εκλάμβαναν το 3ωρο ως μείωση ωραρίου!
αντί, ίσως, το αντίθετο: προσφορά και αναβάθμιση του ρόλου και της αξίας όλων των Φυσικών Επιστημών
το γράφει αυτό παλιός Φυσικός, “παθός”, ως Συνεργάτης και ΕΚΦΕτζής, και μαθός για δεκαετίες, που έβλεπε μπροστά και προειδοποιούσε συνέχεια, μα συνέχεια…
“προσέξτε καλά, καταξιώστε τον θεσμό του ΕΚΦΕ και του ΥΣΕΦΕ, με την παρουσία σας στο ΕΚΦΕ και με την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων στο σχολείο σας, φανείτε, κινηθείτε, ταράξετε νερά, κινητοποιείστε τους μαθητές, έχουμε τη μάνα φύση σύμμαχο, δίπλα μας, εκμεταλλευτείτε το, άλλως θα τα καταργήσουν όλα, δικαιολογία ψάχνουν”
μπα, σιγά τας λάσπας, φωνή βοώντος…
ως ΕΚΦΕτζής στο ΕΚΦΕ των Αγίων Αναργύρων της Αθήνας είχα στην ευθύνη μου, τους συναδέλφους όλων των σχολείων, Γυμνασίων, Λυκείων, ΕΠΑΛ, Δημοσίων και Ιδιωτικών, έξι, αριθμός 6, τεράστιων συνοικιών της Δυτικής Αθήνας, Καματερό, Άγιοι Ανάργυροι, Ίλιον, όπου και η χάρη μου, Πετρούπολη, Χαϊδάρι, Αγία Βαρβάρα, υπολογίζω πάνω από 200 ανά κατηγορία
ε, ναι, κάθε φορά που τους προσκαλούσα για επιμόρφωση στα πειράματα, εντός ωραρίου διδασκαλίας, το ξαναγράφω επιμόρφωση εντός ωραρίου διδασκαλίας, όπου και τα πραγματοποιούσα “ζωντανά”, αλήθεια τί θράσος είχα, μπροστά τους, ούτε το 5% παρόν
μάλιστα!
ο δικός μας, ο Γιάννης ο Κυρ, που ήταν τότε διαρκώς παρών, ίσως και άλλοι τινές ας επιβεβαιώσουν του λόγου το αληθές
και αν θες δες μια δουλειά
ως Βαγγέλης εδώ: https://ekountouris.blogspot.com/2019/10/blog-post_15.html
και ως ΕΚΦΕτζης εδώ: https://ekountouris.blogspot.com/2020/10/blog-post.html

Αντώνης Τρίμης
7 μήνες πριν

Σίγουρα αυτό που περιγράφεις αποτελεί μια πραγματικότητα η οποία ισχύει γενικότερα με τα ΕΚΦΕ και με αρκετούς συναδέλφους. Παρόλα αυτά η κατάργηση του 3ώρου δεν έλυσε το πρόβλημα της αδιαφορίας των συναδέλφων, σίγουρα όμως απογοήτευσε όσους είχαν ή έχουν την διάθεση να εντάξουν το εργαστήριο συστηματικά στη διδακτική τους διαδικασία.

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Αντώνης Τρίμης

καλημέρα Αντώνη
πράγματι το 3ωρο ήταν μια δίκαιη αναγνώριση των συναδέλφων που προσέφεραν, αλλά και άδικη για πολλούς άλλους που δεν ήξεραν ότι ένα “πράμα” που τους έδινες στα χέρια τους ήταν αμπερόμετρο…
(στη Μήλο, είχα έρθει σε Συνέδριο, πριν 15 χρόνια;, με την τότε ΕΕΦ, είχε γίνει σε ένα κτήριο, του Δήμου ίσως, έξω από τον Αδάμαντα παραλιακά δεξιά, από την άλλη πλευρά που ήταν το πλοίο-μπαρ…)

Αντώνης Τρίμης
7 μήνες πριν

Σωστό αυτό που λες.
Το κτήριο που πήγες πρέπει να ήταν το Συνεδριακό Κέντρο ένα ανακαινισμένο εργοστασιακό κτήριο, από την εταιρεία εξορύξεων (ΑΕ Αργυρομεταλευμάτων και Βαρυτίνης και μετέπειτα S&B και τώρα πλέον Γαλλικών συμφερόντων Imerys). Θυμάσαι πότε ακριβώς έγινε το συνέδριο της ΕΕΦ γιατί εγώ μένω μόνιμα από το 2004 και δεν θυμάμαι το συνέδριο που λες. Τα πρώτα χρόνια μάλιστα εδώ με μύησε στα μυστικά του εργαστηρίου ο Νίκος ο Ρούμελης που νομίζω ότι τον γνωρίζεις.

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Αντώνης Τρίμης

δεν μπορώ να θυμηθώ Αντώνη, μετά το 2000 νομίζω
και διότι “ου γαρ το γήρας”, αλλά και διότι, τότε, στην ΕΕΦ της νιότης μας και της καρδιάς μας μερικών, όπου έγραφα, απολύτως δωρεάν, το μισό περιοδικό “Φυσικός Κόσμος”, ήμουν περιφερόμενος Πρόεδρος Συνεδρίων, Αθήνα, Λάρισα, Μήλος, Κέρκυρα, Κεφαλλονιά, Κόνιτσα, Γιάννενα, Τρίπολη, Καλαμάτα και αλλού
θυμάμαι μείναμε ψηλά στην πρωτεύουσα και μας ξενάγησαν και παραθαλάσσια, Αλυκές, μάλλον, το λέγανε το μέρος

Βαγγέλης Κουντούρης

βέβαια και γνωρίζω προσωπικά, και εκτιμώ, τον Νίκο τον Ρούμελη,
ομότεχνος γαρ,
καθώς και τον Κώστα τον Καμπούρη,
ομοίως ομότεχνο,
εκ Μήλου προερχόμενο και συγγραφέα των Γυμνασιακών βιβλίων
(για τα οποία έχω ενστάσεις, άλλο “καπέλλο” αυτό…)

Αντώνης Τρίμης
7 μήνες πριν

Πρέπει όντως να ήταν πριν το 2004.
Ο Κώστας τώρα απολαμβάνει το ψάρεμα και τη χαλαρότητα της Μήλου. Αυτός με έβαλε στο παιχνίδι των EUSO. Τα λέμε που και που.
Τις ενστάσεις σου για τα βιβλία του γυμνασίου, αν κάποτε έχεις χρόνο, θα ήθελα να τις ακούσω. Να είσαι καλά.