Οδηγίες διδασκαλίας Φυσικής 2021-22

Ανακοινώθηκαν οι οδηγίες για τη διδασκαλία της Φυσικής στο Λύκειο κατά το σχολ. έτος 2021-22

Δείτε τις με κλικ εδώ.

(Visited 15.873 times, 3 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
49 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
8 μήνες πριν

Καλησπέρα συνάδελφοι.
Χωρίς να έχω να εκφράσω αντιρρήσεις σε όλες τις προηγούμενες τοποθετήσεις, να μου επιτρέψετε να διατυπώσω και κάποια θετικά σημεία, έτσι σαν αντίλογο.
Αυτό που εμένα μου προξένησε ευχάριστη έκπληξη είναι μια σχετική αύξηση της ύλης.
Το ότι στην Α΄ τάξη επέστρεψε η ισχύς και γενικότερα όλο το κεφάλαιο για την ενέργεια, είναι θετικό. Θετικό είναι και αν μπορούν να γίνουν κάποια εργαστήρια. Κάθε πρόβλημα με το χρόνο, υπαρκτό και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό, μπορεί να γίνει ένας σοβαρός λόγος για να ζητήσουμε αύξηση των ωρών διδασκαλίας. Η λύση δεν είναι να μειώνουμε την ύλη για να χωράει στις δύο ώρες. Τότε να την μειώσουμε ακόμη περισσότερο για να μας δώσουν 1 ώρα Φυσικής…
Το ίδιο βλέπω και στην Β γενικής. Έχει μπει όλο το κεφάλαιο με το συνεχές ρεύμα, αλλά κυρίως έχει μπει ο 2ος κανόνας του Kirchhoff. Μήπως αυτό κάτι σημαίνει για την επόμενη χρονιά στη Γ;
Όσον αφορά Γιάννη, την εργαστηριακή δραστηριότητα με το απλό εκκρεμές, μήπως ήρθε η ώρα να επιτραπεί επισήμως η χρήση αριθμομηχανών, έστω και με την χρήση των κινητών των μαθητών;

Τελευταία διόρθωση8 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

στο τέλος θα τρελαθούμε όλοι
μάλιστα!
λέω εγώ τώρα…
ρε, συ, φίλε, Διονύση
προσθέτουν κάτι στην ύλη της Β Γενικής
εμείς που γράψαμε το σχολικό βιβλίο
δεν μας πέφτει λόγος ΄λαδή;

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
8 μήνες πριν

Καλημέρα Βαγγέλη.
Εσείς που γράψατε το βιβλίο, γράψατε το 2ο κανόνα του Kirchhoff που τόσα χρόνια δεν ήταν στην ύλη! Δεν ξαναγράφτηκε το βιβλίο… Υπήρχε στο βιβλίο και προτάθηκε η διδασκαλία του.
(ξέρω – ξέρω μιλάς για τις ταλαντώσεις…)

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

καλημέρα Διονύση
κακώς ο κανόνας δεν υπήρχε τόσα χρόνια,
αν, πάντως, εζητείτο η γνώμη μου θα τον έδινα τροποποιημένο, ΣΕ=ΣΙR, Αλεξοπουλικός γαρ
(για την παρένθεση ναι με “πιάνεις”…
άσε που δεν θα χρειαζόταν να “δανείζεται” το απλό εκκρεμές από το Γυμνάσιο…)

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
8 μήνες πριν

Μετά την θεωρητική απόρριψη από τον Γιάννη, ο Αντώνης το αποτέλειωσε πειραματικά.
Πόσα χρόνια ακόμη θα περιμένουμε για λίγη σοβαρότητα -τίποτα παραπάνω- από τους αρίστους γαμώτο.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ας κάνω την υπόθεση εργασίας ότι μπαίνει σαν ανεξάρτητο μάθημα το εργαστήριο Φυσικής. Ότι γίνεται από άλλον συνάδελφο και δεν χάνεται ώρα.
Ότι ο θεσμός του ΥΣΕΦΕ επαναποκτά την αίγλη του.
Ότι σωρηδόν οι συνάδελφοι συρρέουν στα ΕΚΦΕ (όπως συνέρρεαν στις ημερίδες επί Αρβανιτόπουλου). Ότι όλα πάνε πρίμα και ότι οι Πειραματικοί είναι ενθουσιασμένοι (και απαιτητικοί ταυτόχρονα).
Θα σας άρεσαν θέματα τέτοιου φυράματος ενταγμένα στις Εξετάσεις για τη Φυσική ;
Δεν μιλώ για Εξετάσεις σε ένα μάθημα με τίτλο “Εργαστήριο Φυσικής” που θα περιείχαν τα λαμπρά αυτά θέματα. Μιλώ για το μάθημα της Φυσικής όπου ένα θέμα θα εκτοπιστεί από το συγκεκριμενο (ψευτο) πειραματικό που όλοι θα μάθουν παπαγαλία.
Θέλετε να δείτε πόσο έξυπνο είναι ένα θέμα;
Βάλτε έναν υπολογιστή να το λύσει. Αν τα καταφέρει το θέμα δεν είναι έξυπνο.
Θέλετε φύλλο εξέλ που λύνει το θέμα που επικαλέστηκα;

Διονύση μοιάζει θετική η αύξηση της ύλης. Όμως πίσω έχει η αχλάδα την ουρά.
Χάρηκα όταν προστέθηκαν τα κύματα. Όταν είδα που κατάντησαν ανέκραξα ως Πτωχοπρόδρομος:
-Ανάθεμα τα κύματα Χριστέ και που τα θέλει.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Αλλά φυσικά δεν θέλουμε σκεπτόμενους ανθρώπους. Θέλουμε ανθρώπους με “δεξιότητες”. Να κάνουν πράξεις γρήγορα, να χαράσσουν γραφικές παραστάσεις, να αναπαράγουν τυποποιημένες διαδικασίες.
Καλούς υπαλλήλους γραφείου παροχής υπηρεσιών.
Πως τώρα οι Πειραματικοί κατάφεραν να καταστήσουν μαστ τέτοια θέματα είναι απορίας άξιον. Όπως οι αυλικοί στο “Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα” έπεισαν όλους ότι όποιος δεν έβλεπε τα λαμπρά ρούχα του ξεβράκωτου αυτοκράτορα έιναι ανόητος.
Ίσως θεωρούν και μένα ανόητο που δεν έχω καταλάβει ότι “η Φυσική είναι πειραματική επιστήμη”.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλημερα Γιάννη.Οταν στις αρχες του 20 αιωνα ανοιξε το ΝatLab.το ερευνητικο κεντρο της Philips στο Eindhoven, https://en.wikipedia.org/wiki/Philips_Natuurkundig_Laboratorium και προσεληφθησαν οι πρωτοι φυσικοι και μηχανολογοι και ρωτησαν ποια ειναι τα καθηκοντα τους,η απαντηση ηταν: “Kαντε οτι θελετε! .Oτι ιδεα σας ερχετε εφαρμοστε την.” Και ενα πολυ ωραιο που μου μου εμεινε απο ενα ντοκυμαντερ στο Σκαι που ειχα δει για το NatLab.Ηταν ολο επιπεδο. Ισογειο.Δεν ειχε οροφους. Οταν ρωτησαν οι δημοσιογραφοι εναν μεταγενεστερο Διευθυντη γιατι το κανανε ετσι,αυτος απαντησε:” Oταν δυο φυσικοι βγουνε απο τα εργαστηρια τους και πανε για καφε ή τουαλετα,θα συναντηθουν στον διαδρομο και θα ανταλαξουν καποιες κουβεντες,θα κανουν μια μικρη συζητηση. Απο αυτη την συζητηση υπαρχει πιθανοτητα να προκυψει καποια ιδεα.Αν το συγκροτημα ειχε οροφους και αυτοι οι φυσικοι εργαζοντουσαν σε διαφορετικο οροφο δεν θα συναντιοντουσαν ποτε!! Mου εκανε τρομερη εντυπωση. Αυτο ειναι ενα παραδειγμα περι νοοτροπιας που νομιζω οτι εχει καποια σχεση και με το δικο σου σχολιο.

Τελευταία διόρθωση8 μήνες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Κωνσταντίνε.
Ήθελαν σκεπτόμενους ανθρώπους.

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
8 μήνες πριν

Οδηγίες χωρίς κανένα στόχο, απλά για να δοθούν.

Όταν λέει “επιλογή από ερωτήσεις και από προβλήματα“, τι ακριβώς εννοεί ο ποιητής;
Ότι αυτά θα διδαχθούν και τα άλλα είναι εκτός;
Ότι αυτά θα τονισθούν και από τα άλλα κάντε ό,τι θέλετε, να πάρουν μια γεύση;

Διότι το δυναμικό είναι εντός ύλης, αλλά οι ασκήσεις 22, 23 και 25 δεν είναι στις επιλεγμένες.
Διότι το ποτενσιόμετρο και ο ροοστάτης είναι εντός ύλης, αλλά η ερώτηση 36 που τα πραγματεύεται δεν είναι στις επιλεγμένες.
Επίσης, στα κυκλώματα, τα προβλήματα από το 36 και μετά, που έχουν μη ιδανική πηγή, δεν είναι στα επιλεγμένα.
Άρα;;;

Πάντως, φοβάμαι ότι κάτι μαγειρεύεται για του χρόνου, αν κρίνω από την οδηγία:
“Να γίνει εφαρμογή του δεύτερου κανόνα του Kirchhoff σε βρόχο με δύο ιδανικές πηγές με ΗΕΔ Ε1 και Ε2 και έναν αντιστάτη R και στις δύο περιπτώσεις στις οποίες οι πηγές έχουν την ίδια ή αντίθετη πολικότητα.”
Αλλά πάλι, μετά διαβάζω:
“Να μη γίνουν παραδείγματα / ασκήσεις με σύνθετα κυκλώματα (πάνω από ένα βρόχο) στα οποία υπάρχουν περισσότερες από μία πηγές.”

Προφανώς στην πρώτη οδηγία, η εφαρμογή εννοεί πειραματικά, ενώ στις ασκήσεις απαγορεύονται οι περισσότερες πηγές.
Και νομίζουν, ας πούμε, ότι αν οι μαθητές δουν ένα κύκλωμα με δύο πηγές, αμπερόμετρο, βολτόμετρο, αντιστάτη και καλώδια, απλωμένο στα μαύρα του τα χάλια πάνω στο τραπέζι του εργαστηρίου, θα μπορέσουν του χρόνου να διαπραγματευτούν στο χαρτί δύο πηγές στην επαγωγή…

Μας κοροϊδεύουν…
Και το χειρότερο: νιώθω ότι στήνουν το παιχνίδι για του χρόνου με κρυμμένα χαρτιά…
Μακάρι να μην είναι έτσι…