3η Γραπτή Εξέταση 2021-22 στη δύναμη Laplace

iii) Σε λείο οριζόντιο επίπεδο, ηρεμεί ένας οριζόντιος κυκλικός αγωγός, κατά το ήμισυ μέσα σε ένα κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β, όπως στο σχήμα.

Μόλις κλείσουμε τον διακόπτη δ:
α) Το κέντρο του Κ, θα κινηθεί προς το σημείο Γ κάθετα προς το όριο του πεδίου,
β) Το κέντρο του Κ, θα κινηθεί προς το σημείο Α παράλληλα προς το όριο του πεδίου,
γ) Το κέντρο του Κ, θα κινηθεί παράλληλα προς το όριο του πεδίου, προς το σημείο Δ.
δ) Το κέντρο του Κ, θα παραμείνει ακίνητο
Επιλέξτε τη σωστή απάντηση. Δικαιολογείστε χωρίς να κάνετε υπολογισμούς, σχεδιάζοντας μόνο δυνάμεις

ΘΕΜΑΤΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

(Visited 1,045 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Θοδωρή. Βλέπω ότι ανιχνεύεις τη γνώση των μαθητών σου σε τακτά χρονικά διαστήματα, και σε κάθε κομμάτι της ύλης με τα τεστ σου!
Μπήκες δυνατά στο νέο περιβάλλον σου, κι αυτό θα εκτιμηθεί δεόντως.
Πολύ καλό και ουσιαστικό το διαγώνισμά σου!
Φαντάζομαι ότι θα έχεις κάνει κάτι σχετικό με το θεωρητικό θέμα που έχεις στην προμετωπίδα της ανάρτησης. Κι αυτό γιατί θεωρώ ότι είναι δύσκολο να σκεφτεί ο μαθητής να πάρει δύο στοιχειώδη συμμετρικά ως προς την ΚΓ τμήματα του κυκλικού αγωγού, να σχεδιάσει τις δυνάμεις σε αυτά, να τις αναλύσει και να διαπιστώσει ότι οι συνιστώσες που είναι παράλληλες στην ΑΔ αλληλοαναιρούνται.
Καλή Κυριακή.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
9 ημέρες πριν

Καλημέρα Θοδωρή και καλή Κυριακή.
Δυνατό το 3ο σου τεστ! Έχω την αίσθηση για μεγαλύτερη δυσκολία σε σχέση με τα προηγούμενα…
Θα συμφωνήσω με τον Πρόδρομο (καλημέρα Πρόδρομε). Το πιο σημαντικό είναι ότι:
ανιχνεύεις τη γνώση των μαθητών σου σε τακτά χρονικά διαστήματα, και σε κάθε κομμάτι της ύλης με τα τεστ σου!”

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Διονύση
Βλέπω ταύτιση στην εκτίμηση της τακτικής του Θοδωρή και χαίρομαι.
Αντιληπτός ο κόπος των διορθώσεων, αλλά όταν ο κόπος έχει ανταπόκριση
χαρίζει την ικανοποίηση του καλώς πράττω.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Θοδωρή.
Έχεις υποθέτω συνυπογράψει “σύμβαση” με τα παιδιά πως για κάθε καινούργιο που διδάσκεις θα εξετάζονται & γραπτώς, για να ξέρεις και να ξέρουνε τις πιθανές αδυναμίες και έτσι να μελετούν συνεχώς τα δρώμενα. Μ’ αρέσει η τακτική σου!
Ωραίες πάλι οι επιλογές σου !
Οι παρατηρήσεις πάντα καλόπιστες (και με δόση χιούμορ από πλευράς μου)…
στο θέμα 1) iii) αν δήλωνες ότι τα Α ,Γ,Δ είναι σημεία του επιπέδου δεν θα μπερδευόμουνα να έβλεπα το Κ να μην αλλάζει θέση ως προς τα Α,Γ,Δ που τα έβλεπα σημεία του κυκλικού αγωγού. Εννοείται ότι όφειλα να καταλάβω 🙂
Καλή Κυριακή και καλή δύναμη για την εκπαιδευτική συνέχεια

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
9 ημέρες πριν

Καλημέρα Θοδωρή. Σε ευχαριστούμε για ένα ακόμα πολύ καλό τεστ. Μου άρεσαν όλα τα θέματα, ιδιαιτέρως το θέμα 2, όπου πρέπει να προσεχτεί ότι μόνο το ρευματοδοτούμενο τμήμα του αγωγού δέχεται δύναμη Laplace και όταν πλαγιάσει ο αγωγός, παίρνει μαζί του και τη δύναμη Laplace. Ίσως να πρέπει να προστεθεί
“της δύναμης που πρέπει να ασκούμε κάθετα στον αγωγό για να συνεχίσει να ισορροπεί”, αφού και με οριζόντια δύναμη, μπορούμε να το επιτύχουμε. Από τη Γεωμετρία του σχήματος, τότε βρίσκουμε F = 1,8N.
Αν και είμαι αντίθετος με την αφαίρεση προβλημάτων από την ύλη, το θέμα 1iii, βρίσκεται για φέτος εκτός ύλης, οπότε δεν αποτελεί πιθανό θέμα εξετάσεων. Ο διδάσκων βέβαια αποφασίζει πως θα αξιολογήσει τους μαθητές του και τους στόχους ενός συγκεκριμένου θέματος.