Το νέο πρόγραμμα σπουδών Λυκείου – Συμπεράσματα από την 1η επιμόρφωση

Σήμερα έγινε η 1η επιμόρφωση των διδασκόντων φυσικής στα Πειραματικά πρότυπα σχολεία για το νέο πρόγραμμα σπουδών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο& Λύκειο.
Συνοψίζω τα θετικά κατ’έμέ : 1) Επιτέλους ένα ενιαίο πρόγραμμα από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο.
2) Το πρόγραμμα θα δοκιμαστεί έστω εν μέρει στα πειραματικά – πρότυπα σχολεία πριν ολοκληρωθεί και επεκταθεί σε όλα τα σχολεία και θα υπάρξει αλλεπίδραση με τη βάση για πρώτη φορά στην Ιστορία αν και αυτό είχε νομοθετηθεί εδώ και δεκαετίες.
3) Αύξηση της ύλης – Προσθήκη ιδεών σύγχρονης φυσικής.

Τα αρνητικά κατ εμέ: 1)Το πρόγραμμα θα βασιστεί σε αυτό του 2014 που είχε κυκλοφορήσει για λίγες μέρες που μόνο σχετικιστική κβαντομηχανική δεν είχε.
2) Οι υπεύθυνοι του προγράμματος καμία σχέση δεν έχουν ούτε με την τράπεζα θεμάτων αλλά ούτε με αυτούς που καθορίζουν το ωρολόγιο πρόγραμμα στα Λύκεια. Ο υπεύθυνος του προγράμματος δεν ήξερε και δεν μπόρεσε να καταλάβει π.χ. γιατί και πως κόπηκε η μία ώρα κατεύθυνση στη Β Λυκείου ή ποιός και κυρίως γιατί κόβει κάθε χρόνο τις ασκήσεις – τύπους  που μας έρχονται τα τελευταία χρόνια  όπως φέτος αυτοί της ισόθερμης.
3) Ασχολούνται σχετικά λίγοι με ένα τόσο μεγάλο έργο. Κυκλοφορούν και υιοθετούνται περίεργες κατ΄εμέ απόψεις π.χ. ότι η τράπεζα θεμάτων είναι βασικό εργαλείο για να διδάσκεται όλη η ύλη(αντέδρασα μόνο εγώ) , η Κβαντομηχανική πρέπει να μπεί έστω σε ιδέες γιατί  π.χ.ο Κ. Τραχανάς έχει τηνάποψη ότι μπορεί να  πει στα λύκεια κ.λ.π.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
4 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Χαράλαμπε.Ποιο είναι το προτεινόμενο αναλυτικό πρόγραμμα;

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
13/10/2021 8:51 ΜΜ

Καλησπέρα Χαράλαμπε.
Δεχόμενος τα κατά την άποψή σου θετικά και αρνητικά το άθροισμα μάλλον πολύ αρνητικό μου μοιάζει.

Ανδρέας Βαλαδάκης
14/10/2021 7:46 ΠΜ

Καλημέρα σε όλους.

Παρακολούθησα τη συνάντηση για το πιλοτικό πρόγραμμα του Λυκείου.

Συμπέρασμα: Όταν το νέο πρόγραμμα δημοσιευθεί σε ΦΕΚ (σύμφωνα με το τους εισηγητές της 1ης συνάντησης εντός του Οκτωβρίου) θα πρέπει να διερευνυθεί το επόμενο ερώτημα:

Μήπως η αλλαγή δεν αφορά κυρίως το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα αλλά τη διδακτέα και την εξεταστέα ύλη;